گیفت کارت چیست و چه کاربردی دارد؟

گیفت کارت چیست و چه کاربردی دارد؟

توسط : تیم محتوا
46,461

تا کنون بسیاری از ما نام گیفت کارت به  گوشمان خورده است اما برایمان سوال پیش آمده است که : گیفت کارت چیست؟ گیفت کارت ها چه کاربردی دارند؟ چند نوع گیفت کارت داریم؟ نحوه استفاده از این کارت ها چگونه است ؟ هنگام خرید گیفت کارت به چه مواردی باید دقت کنیم؟ در این مقاله قصد داریم به سوالات شما پاسخ دهیم ، پس در ادامه با ۲۰ پیمنت همراه باشید.

گیفت کارت چیست؟

نوعی کارت فیزیکی یا مجازی است که با تهیه گیفت کارت یک اعتبار مجازی به حساب افراد با وارد نمودن یک کد داده می شود.

این کارت ها دقیقا همانند کارت شارژ همراه اول یا ایرانسل می باشد که با تهیه آنها یک مبلغ خاص روی کارت نوشته شده است و دارای یک کد می باشد. اعتبار شما با وارد نمودن آن کد به همان مقداری که روی کارت نوشته شده است شارژ می شودو میتوانید از کمپانی یا آپ استور های مختلف خرید های مجازی یا خرید کالای فیزیکی و یا حتی خدمات الکترونیکی نظیر بازی، برنامه ، کتاب، فیلم،موسیقی و... دریافت کنید.

این کارت ها همانطور که از نامش پیداست مخصوص هدیه دادن است و قابل پس دادن یا انتقال دادن به دیگران نیست. گیفت کارت برای هر کمپانی یا استور مخصوص، نام مخصوص به خود را دارد. برای مثال گیفت کارت آیتونز قابل استفاده در استور آیتونز یا اپ استور بوده، گیفت کارت گوگل پلی یا اندروید مارکت در استور گوگل پلی، گیفت کارت مایکروسافت در استور مایکروسافت، گیفت کارت آمازون در استور آمازون، گیفت کارت پلی استیشن در استور سونی و ...

گیفت کارت ها انواع مختلفی دارند:

۱- گیفت کارت آیتونز:

گیفت کارت آیتونز itunes gift card یا گیفت کارت اپل از محبوب ترین گیفت کارت ها در دنیای امروز است که در آپ استور آیتونز ، آی بوک استور، مک آپ استور قابل استفاده است‌و بیشترین کاربرد را بر روی دستگاه های اپل مانند: آیفون، آیپد، آیپاد، مک دارد.

گیفت کارت ها در مقادیر ۱۰ دلاری ، ۱۵ دلاری، ۲۵ دلاری، ۵۰ دلاری ، ۱۰۰ دلاری ‌و در برخی موارد مقادیر سفارشی فروشگاه ها و بالاتر از ۵۰۰دلار و یا حتی ۱۰۰۰ دلار عرضه می شود.

گیفت کارت آیتونز امریکا محبوب ترین و پرطرفدارترین گیفت کارت های آیتونز می باشد که حتی افراد از دیگر کشورها مثل کانادا، انگلستان، استرالیا، و حتی ایران ترجیح می دهند گیفت کارت آیتونز آمریکا را خریداری و شارژ نمایند.

گیفت کارت آیتونز تنها در اپل ای دی امریکای وریفای شده شارژ می شود. این گیفت کارت ها بیشترین دسترسی را برای بهترین استور امریکا که دارای بهترین و بیشترین خدمات الکترونیکی نظیر کتاب، بازی، فیلم، موزیک، برنامه و ... را فراهم می کند.

گیفت کارت های امریکا در دو نوع فیزیکی و الکترونیکی توسط شرکت اپل عرضه می شود که هنگام خرید باید دقت لازم را به عمل بیاوریم. زیرا تعداد گیفت کارت های دزدی ، گیفت کارت های فتوشاپی و گیفت کارت های خریداری شده با کردیت کارت های دزدی ایران بسیار شده است و باید دقت داشت اگر با استفاده از گیفت کارت های دزدی اکانت خود را شارژ کنید اپل اکانت شما را بلاک و مسدود می کند و شما به هیچ عنوان قادر به بازگشایی اکانت خود نمی باشید.

۲- گیفت کارت گوگل پلی:

گیفت کارت های گوگل پلی قابل لستفاده در دستگاه های اندرویدی هستند و میتوان به عنوان بزرگترین استور اندرویدی جهان از آن یاد کرد. شما با خرید گیفت کارت های گوگل پلی میتواند  هر بازی، اپ یا برنامه های غیر رایگان موجود در گوگل پلی استور یا خرید های داخل برنامه ای مانند یک جم در بازی clash of clans اعتبار خود را شارژ کنید.

گیفت کارت های گوگل پلی مانند گیفت کارت آیتونز برای خرید کالاهای دیجیتالی نظیر برنامه، بازی، فیلم، موزیک ، کتاب در گوگل پلی استور به کار می رود و با قیمت های ۱۰ دلاری، ۱۵ دلاری، ۲۵ دلاری، ۵۰ دلاری و ۱۰۰ دلاری عرضه می شوند.

این کارت ها هم به صورت فیزیکی و هم الکترونیکی در دسترس هستند و فعلا در آمریکا و انگلستان عرضه می شوند پس برای خرید گیفت کارت گوگل پلی باید آدرس جیمیل یا گوگل شما از امریکا یا انگلستان باشد.

۳- گیفت کارت پلی استیشن پلاس و پلی استیشن مخصوص پلی ۳و۴ :

برای دسترسی به بازی ها و قابلیت های جدید استور سونی ، نیاز به گیفت کارت پلی استیشن است‌. این گیفت کارت ها امریکایی هستند و با قیمت ۱۰ دلار، ۲۰دلار، ۵۰ دلار و ۱۰۰ دلار به صورت یک ماهه ، سه ماهه، یکساله(۱۲ماهه) عرضه می شوند.

۴- گیفت کارت مایکروسافت:

‌گیفت کارت های مایکروسافت مخصوص کاربرانی است که از ویندوزفون استفاده می کنند. این افراد با استفاده از گیفت کارت های مایکروسافت می توانند حساب خود را شارژ کنند و از آپ استور مایکروسافت خرید خود را انجام دهند.

گیفت کارت های مایکروسافت برای کشورهای مختلف عرضه می شود که ایرانیان میتوانند از گیفت کارت های مایکروسافت امریکایی در ایران استفاده کنند. این گیفت کارت ها در مقادیر ۱۰ دلاری، ۱۵ دلاری، ۲۵ دلاری، ۵۰ دلاری قابل خریداری است.

۵- گیفت کارت ایکس باکس :

گیفت کارت های ایکس باکس را باید از اپ استورهای مایکروسافت تهیه کرد تا بتوان از امکانات و محصولات خاص ایکس باکس استفاده کرد. به همین منظور اکانت های گلد ایکس باکس که امریکایی هستند به فروش می رسند. اکانت گلد ایکس باکس در مدت های یک ماهه ، سه ماهه، ۱۲ ماهه به فروش میرسد.

گیفت کارت های ایکس باکس با قیمت های ۵ دلار، ۱۰ دلار، ۲۰ دلار، ۲۵ دلار در فروشگاه ها موجود می باشد. با استفاده از گیفت کارت های ایکس باکس می توانید اخرین بازی ها و سرگرمی ها را از فروشگاه های ویندوز دریافت کنید و زمانی که حساب خود را شارژ کردید برای بازی ها، نقشه ها، محتوای تلویزیونی ، موسیقی، اپلیکشن و ... که در فروشگاه های انلاین مایکروسافت موجود هستند را تهیه کنید.

۶- گیفت کارت آمازون:

همانطور که میدانید آمازون یک کتابخانه بسیار بزرگ است که میتوان گفت همه منابع در آن یافت می شود به همین دلیل گیفت کارت آمازون amazon gift card  مورد علاقه بسیاری از دانشجویان و مترجمان است. بسیاری از دانشجویان برای خرید کتب درسی خود گیفت کارت آمازون را تهیه و اکانت شخصی خود را شارژ می کنند و می توانند به راحتی کتاب های خود را به صورت الکترونیکی دریافت کنند.

آمازون همچنین یک اپ استور بازی و برنامه دارد که میتوان با خرید گیفت کارت های آمازون و شارژ حساب خود از این اپ استور استفاده کرد.

گیفت کارت های امازون با قیمت های ۱۰دلار، ۲۵ دلار، ۵۰ دلار، ۱۰۰ دلار در بازار موجود هستند و در برخی موارد به سفارش فروشگاه ها با مقادیر بالاتری در فروشگاه های امازون قابل عرضه است.

۷- گیفت کارت eBay :

سایت eBay را می توان به عنوان یکی از سایت های بزرگ معرفی کرد. با استفاده از گیفت کارت eBay می توان حساب خود را به راحتی شارژ کرد و از این فروشگاه بزرگ خرید خود را انجام داد.

۸- گیفت کارت facebook:

گیفت کارت facebook در واقع واحد پول مجازی فیسبوک است که کاربران آن میتوانند با خرید گیفت کارت فیسبوک از خرید داخل بازی ها و برنامه ها و اپلیکشن های موجود در فیسبوک استفاده کنند.

فیسبوک با استفاده از فروش گیفت کارت ها هزینه مالی تبلیغات خود را تامین می کند. گیفت کارت های فیسبوک را می توان با دلار امریکا، پوند انگلیس ، یورو یا کرون دانمارک در فروشگاه های بزرگ هر شهر خریداری کرد.

۹- گیفت کارت steam:

اگر گیمیر باشید حتما نام استیم یا steam را شنیده اید. شرکت valve  یک شرکت گسترش دهنده بازی های کامپیوتری امریکایی است که با بازی های half-life, counter-strik, team fortress, day of defeat و ... به شهرت رسید.

گیفت کارت های steam به عنوان کد برای فعال سازی بازی ها استفاده می شود و شما با خرید این گیفت کارت ها و افزایش اعتبار خود می توانید برای بازی های استیم ، نرم افزار استفاده کنید.

۱۰- گیفت کارت skype :

اسکایپ یک اپلیکشن رایگان تماس صوتی، تصویری و متن است و شما می توانید به راحتی با استفاده از این نرم افزار با دوستان ، خانواده و ... کنفرانس ویدیویی و گفتگو را تجربه کنید.

البته به شرطی که طرف مقابل شما هم این نرم افزار را داشته باشد و از آن استفاده کند.

شما با استفاده از گیفت کارت های skype یا کردیت اسکایپ میتوانید حساب خود را شارژ کنید و با افرادی ک نرم افزار skype را ندارند به صورت مستقیم تماس متنی یا صوتی برقرار کنید و هزینه تماس خود را از این طریق پرداخت کنید.

امکان دیگر شرکت skype که به کاربران خود داده، این است که با خرید گیفت کارت میتوانید از وای فای عمومی اسکایپ استفاده کنید به این صورت که میتوانید از طریق hotspot های اسکایپ به اینترنت متصل شده و مکالمات خود را انجام دهید.

۱۱- گیفت کارت walmart :

والمارت یک شرکت خرده فروشی امریکایی است که دارای بزرگترین شبکه های فروشگاه های زنجیره ای ، سوپرمارکت ها و هایپرمارکت هاست و رتبه سوم بزرگترین شرکت ها را دارد.

شما با خرید گیفت کارت walmart می توانید اعتبار حساب شخصی خود را افزایش داده و تجربه خریدی موفق را داشته باشید. چرا که این شرکت معتقد است خرده فروشی با قیمت کمتر، درامد بیشتری دارد.

والمارت با شعار "هر روز قیمت کمتر" شروع به کار کرد و حتی در مناسب ها و موارد خاص تخفیف بیشتری به مشتریان خود ارائه نمود. والمارت معتقد است که این فلسفه قیمت گذاری باعث افزایش اعتماد مشتریان می شود.

۱۲- گیفت کارت spotify :

کاربران می توانند به راحتی با استفاده از اسپاتیفای به سرویس پخش انلاین موسیقی دسترسی داشته باشند و با تهیه گیفت کارت spotify و شارژ حساب خود میلیون ها موسیقی ، پادکست ،موزیک ویدیو از تمامی هنرمندان را دانلود نمایند. تنها لازم است که توسط ایمیل یا اکانت فیسبوک خود در این سیستم ثبت نام کنند.  این پلتفرم بر روی گوشی های هوشمند اندروید و ios و دسکتاپ قابل اجراست.

آشنایی با انواع گیفت کارت هابرای خرید گیفت کارت باید به نکات زیرتوجه کنید:

۱- گیفت کارت ها را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

۲- از خرید انلاین گیفت کارت از جاهای ناشناس خودداری کنید زیرا ممکن است گیفت کارت شما تقلبی باشد.

۳- قبل از خرید گیفت کارت،آن را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ کدام از برچسب های محافظتی آن کنده نشده باشد.

۴- مطمئن شوید که گیفت کارتی که تهیه میکنید pin کد که در پشت کارت درج شده خراشیده نشده باشد.

۵- مواظب باشید کارتی تهیه میکنید از صاحب اصلی آن باشد گیفت کارت ها دزدی یا گم شده نباشد.

راه های استفاده از گیفت کارت :

اگر شما gift card تهیه کرده اید باید نحوه استفاده از آن را هم یاد بگیرید:

۱-هنگام خرید کارت شرایط و قوانین ، تاریخ انقضا کارت و همچنین مبلغ درجه شده روی کارت را توجه کنید.

۲- اگر به نظر می رسد که اعتبار کارتتان تمام شده است یا مبلغی از آن کسر شده است با شرکتی که کارت را تهیه کرده اید تماس بگیرید ، شاید بتوانید کارت را پس داده و پول خود را بگیرید.

۳- از فروشنده کارت بخواهید که رسید یا شماره کارت به شما بدهد و این اطلاعات را در جای مطمئن نگهداری کنید.

۴- این کارت ها همانند پول نقد برای شما هستند پس مواظب آن باشید تا گم یا دزدیده نشود.

در صورتی که نیاز به خرید گیفت کارت داشتید می توانید از منوی خدمات به بخش سایر سفارش ها و فرم سایر پرداخت ها پر نمائید و سفارش خود تکمیل نمائید. کارشناسان ما در اسرع وقت گیفت کارت مورد نظر شما خریداری کرده و در اختیار شما قرار میدهند.

در صورتی که نظر، پیشنهاد یا هر گونه سوالی دارید خوشحال میشم بتوانیم جوابگو سوالات شما باشیم.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد
avatar
3 سال قبل

سلام...خسته نباشید وقتی گیفت کارت میخریم...چه شکلی باید اکانت به اسم خودمون درست کنیم؟؟؟و اونو واردش کنیم.

avatar

سلام وقت بخیر ، داخل هر سایتی میخواهید اکانت باز میکنید بنام خودتان محدودیت وجود ندارد. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید. باتشکر

avatar
3 سال قبل

سلام، شما گفتید که جیمیل باید به آمریکا متصل باشد من جیمیل رو به طور معمول که همه انجام می‌دهد باز کردم ولی فروشگاه گوگل پلی به ایلات متحده آمریکا متصل است باز هم میتوانم خریداری کنم؟

avatar

سلام امیر جان ، وقت بخیر دقیقا متوجه مشکل شما نشدیم. اطلاعات تماس هم نگذاشته بودید لطفا با ما تماس بگیرید تا راهنمایی کنیم. با احترام بیست پیمنت

avatar
3 سال قبل

سلام ببخشید این کد رو باید در کحا وارد کرد که گیفت کارت رو بتونیم مصرف کنیم

avatar

سلام آقا آرین ، کد گیفت کارت را باید با توجه به گیفت خریداری شده در برنامه مخصوص همان گیفت باید وارد کنید و خرج کنید. باتشکر

avatar
2 سال قبل

سلام خسته نباشید... من میخوام گیفت کارت یوسی پابجی بخرم و یوسی بفروشم میشه بگین چجوریه داستانش

avatar

سلام آقا احسان عزیز ، به صورت عمده قصد خرید و فروش دارید ؟ می توانید درخواست ثبت کنید امکان ارائه انواع گیفت کارت ها امازون ، آیتونز ، گوگل پلی و ... وجود دارد. بعد از ثبت سفارش و پرداخت هزینه نهایت 24 ساعته تحویل شما میگردد. باتشکر

avatar
2 سال قبل

سلام از این گیفت کارت میشه در اجناس فیزیکی خریداری کرد؟

avatar

سلام پگاه خانم، بله بطور مثال با گیفت کارت آمازون می توانید اجناس فیزیکی بخرید.

avatar

سلام،خسته نباشید من قصد فروش گیفت کارت خودم رو دارم آیا راهی برای فروشش هست؟ممنون میشم توضیح دهید:)

avatar

سلام آقای سلامی عزیز، چه نوع گیفت کارتی دارید؟

avatar
2 سال قبل

سلام. من میخوام گیفت کارت گوگل پلی بخرم میشه راهنماییم کنید

avatar

سلام و عرض ادب ، داخل سایت عضو شوید و از قسمت پشتیبانی درخواست گیفت کارت و مبلغ مد نظر اعلام کنید تا قیمت به شما اعلام گردد. باتشکر

avatar
2 سال قبل

سلام من میخواستم سیپی به صورت عمده بفروشم چجوریه؟

avatar

سلام ، درخواست ارسال نمایید تا راهنمایی لازم در این خصوص ارائه گردد. باتشکر

avatar
2 سال قبل

سلام خسته نباشید آیا میشه با گیفت کارت اشتراک VPN هم خرید اگر آره با چه نوع گیفت کارتی بایگانی کار را انجام دهیم

avatar

سلام آقا ابوالفضل گرامی ، بعضی از سایت ها فروش وی پی ان قبول میکنند. ما چون خدماتی در این زمینه نداریم اطلاعات لازم در خصوص این موضوع نداریم که راهنمایی کنیم. ارادتمند

avatar
2 سال قبل

سلام آیا میشه از گیفت کارت برداشت نقدی کرد

avatar

سلام آقا پیام مفخر گرامی ، خیر امکان پذیر نمی باشد. باتشکر

avatar
10 ماه قبل

چگونه میتوانم به دوستم در فیسبوک گیفت کارت هدیه کنم

avatar

سلام آقا حمید گرامی ،گیفت کارت تهیه نمایید و اسکرین کد یا متن کد برای دوست عزیزتان ارسال نمایید. باتشکر