نحوه کار با پی پال در ایران به چه صورت است؟

نحوه کار با پی پال در ایران به چه صورت است؟

توسط : تیم پی پل
51,337

شاید بسیاری از افراد در داخل کشور، برای انجام برخی پرداخت‌ها مانند پرداخت هزینه‌های آزمون‌های بین‌المللی آیلتس یا تافل، رزرو هتل برای سفرهای خارجی، انجام امور مربوط به مهاجرت، ارسال مقالات ISI و دیگر پرداخت‌های ارزی با پی پال و نحوه کار با آن آشنا باشند.

پی پال یکی از معتبرترین درگاه‌های اینترنتی برای انجام داد و ستدهای مالی است که امکان انجام تراکنش‌هایی مانند، پرداخت آنلاین، انتقال پول، دریافت چک و.... را برای کاربران خود در سراسر دنیا فراهم کرده است.

ثبت‌ نام در سایت پی پال به‌ راحتی انجام می‌شود و با این کار می‌توان از خدمات گسترده پی پال در هر نقطه از دنیا استفاده کرد.

البته نکته قابل‌ تأمل این است که، با توجه به تحریم‌هایی که آمریکا برای ایران در نظر گرفته است ، امکان دسترسی به سایت‌ها و استفاده از خدمات شرکت‌های مالی مانند پی پال، مستر کارت یا ویزا کارت وجود ندارد و در صورت ایجاد هرگونه حساب کاربری از ایران به‌ سرعت حساب و موجودی آن مسدود خواهد شد که این موضوع مشکلات زیادی برای انجام داد و ستدهای بین‌المللی در ایران به وجود آورده است. جالب است بدانید حتی اگر کاربران غیر ایرانی پی پال که به ایران سفر کرده‌اند، در مرزهای ایران از خدمات سایت استفاده کنند با مشکل مواجه خواهند شد. البته با استفاده از برخی روش‌ها می‌توان امکان دسترسی به سایت و ایجاد اکانت را فراهم نمود که بهره‌ گیری از هریک از این روش‌ها بدون ریسک نیست.

در این مقاله قصد داریم برخی از این روش‌ها را معرفی کرده و نحوه برطرف کردن مشکلات احتمالی برای هر مورد را بیان کنیم.

ایجاد حساب کاربری و وارد شدن به سایت پی پال با IP غیر ایرانی :

این نکته باعث محدودیت ایرانیان برای انجام تراکنش‌های بین‌المللی می‌شود. به‌ عنوان‌ مثال کاربران ایرانی نمی‌توانند حساب کاربری پی پال داشته باشند. زیرا برای ایجاد حساب کاربری پی پال بعد از وارد کردن ایمیل در سایت باید اطلاعات شخصی از جمله کشور محل سکونت، شهر یا دانشگاه محل تحصیل را وارد کرد که اگر اطلاعات نام‌ برده مربوط به کشور ایران باشد، حساب کاربری مسدود خواهد شد. همچنین در مرحله بعد برای ایجاد اکانت، باید اطلاعات یک حساب بانکی دیگر یا کارت اعتباری را به‌ حساب پی پال لینک داد. در این بخش نیز اگر اطلاعات حساب بانکی وارد شده مربوط به ایران باشد، اکانت مسدود خواهد شد و از بین می رود. برای رفع این مشکل باید اطلاعات مربوط به یک حساب بانکی خارجی را وارد نمود.

بعد از اینکه ساخت اکانت با موفقیت انجام شد کاربران ایرانی قصد استفاده از خدمات سایت را دارند پس باید به سایت پی پال مراجعه کنند. مشکلی که در این مرحله وجود دارد این است که، اگر سایت تشخیص دهد که کاربران با IP کشور ایران وارد سایت شده‌اند و حساب را مسدود خواهد کرد، برخی از افراد برای جلوگیری از این مشکل با VPN وارد سایت می‌شوند در این مرحله اگر فیلترشکن برای چند ثانیه قطع شود، IP  ایران تشخیص داده‌ شده و اکانت Paypal مسدود و از بین خواهد رفت. برای رفع این مشکل می‌توان با VPS  ( سرور اختصاصی مجازی) وارد سایت شد لازم به ذکر است که در این مرحله باید با IP  کشوری وارد شد که در مرحله ثبت‌ نام اولیه نام آن در سایت ثبت‌ شده است.

 برای ایجاد اکانت و استفاده از آن مشکلاتی وجود داشت که سعی کردیم روش‌هایی برای حل این مشکلات ارائه دهیم اما برای استفاده از سایت نیز "بدون داشتن حساب" محدودیت وجود دارد به‌ طوری‌ که ایرانیان فقط می‌توانند از خدمات دریافت پول استفاده کنند، و اگر نتوانند برای انتقال وجه، حساب خود را از حالت Limited  (محدود شده) خارج کنند، مبلغ قابل دریافت، از بین خواهد رفت.

عدم ارائه اطلاعات از ایران در اکانت paypal :

همان‌ طور که در مرحله قبل اشاره شد، باید توجه داشت که هنگام ثبت‌ نام در سایت، اطلاعات مربوط به کشور ایران، مانند نام شهر، استان، کد تلفن 0098 ، نام دانشگاه و محل تحصیل وارد نشود، زیرا مشکلات زیادی در پی خواهد داشت. که می‌تواند به on Hold  شدن حساب و درخواست مدارک، limit  شدن حساب و در بدترین حالت، به از بین رفتن حساب کاربری منجر شود.

دریافت پی پال از منابع ناشناس

عدم دریافت پول از منابع ناشناس :

پی پال به‌صورت دوره‌ای و تصادفی، بررسی می‌کند که آیا فرآیند انتقال پول –دریافت یا ارسال- برای خریدوفروش کالا یا حتی استفاده شخصی، مطابق قوانین بین‌المللی هست یا خیر؟ و اگر بعد از انجام بررسی‌های لازم، مشکوک شود یکی از دو طرف کار غیرقانونی انجام داده‌اند -مثلاً کشوری که تحریم است، از امکانات پی پال استفاده می‌کند- از دریافت‌کننده و ارسال‌کننده پول می‌خواهد مدارکی را برای پی پال ارسال کنند تا نشان‌دهنده قانونی بودن کار آن‌ها باشد. در این مرحله تا زمان ارائه مدارک، پی پال هر دو حساب را در وضعیت on Hold Pending verification  قرار می‌دهد و در صورت بروز هرگونه مشکل، اکانت ها را در حالت Limited  نگه می‌دارد تا مشکل برطرف شود. و بعد ازینکه برای پی پال مشخص شد که مشکلی وجود ندارد تراکنش راCompleted  اعلام می‌کند. با ارائه مدارک مربوط به فاکتور خرید یا.... به پی پال می‌توان قانونی بودن فرآیند معامله را به اثبات رساند.

لازم به ذکر است که پی پال انتظار دارد گیرنده پول، خودش بررسی کند که ارسال‌کننده، منبع مشخص و معتبری هست یا نه؟ و در صورت مشکوک بودن آنرا به پی پال اعلام نماید و ریسک این معامله را نپذیرد.

توجه به محدودیت‌های تراکنش پی پال:

هر تراکنش در پی پال با محدودیت‌هایی همراه است به‌ عنوان‌ مثال می‌توان به محدودیت تعداد تراکنش‌ها، محدودیت ارسال و دریافت پول و....  اشاره کرد. که برای استفاده از خدمات پی پال باید این محدودیت‌ها را در نظر داشت. مثلاً شخصی که در پی پال، حساب کاربری personal  یا شخصی ایجاد کرده است ولی ارقام دریافتی برای این اکانت بسیار بالاست، ازنظر پی پال  مشکوک است و نیاز به بررسی دارد.

در صورت وقوع هر یک از مواردی که در بالا مثال زدیم، و مواردی این‌ چنینی، پی پال از صاحب حساب می‌خواهد تا مدارکی مبنی بر قانونی بودن فعالیت‌ها، برای پی پال ارسال کنند و تا زمان بررسی مدارک وضعیت حساب در حالت on Hold قرار می‌گیرد. اگر مدارک ارائه‌ شده، برای پی پال قانع‌ کننده نباشد، حساب Limited خواهد شد و دسترسی‌ها محدود خواه د‌شد.

در صورتی که با خواندن این مقاله نیاز به توضیح و راهنمایی بیشتر در مورد شرایط استفاده از خدمات پی پال دارید با شماره ما تماس حاصل نمائید تا کارشناسان بیست پیمنت شما را راهنمایی کنیم.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد
avatar
3 سال قبل

سلام.چگونه میتوانیم از طریق پی بال در ایران پول واریز کنیم؟؟؟

avatar

سلام آقا محمد امیدی عزیز ، باید با آی پی غیر از ایران وارد حساب پی پال خودتان شوید و به هر حساب پی پال که میخواهید پول منتقل کنید. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید. ارادتمند شما بیست پیمنت

avatar
3 سال قبل

سلام خسته نباشید چگونه میتوانم از پی پال به حسابم در ایران پول واریز کنم

avatar

سلام آقا محمد گرامی ، میتوانید به اکانت پی پال ما منتقل کنید و در ایران ریالش به حساب شما واریز گردد. باتشکر

avatar
3 سال قبل

سلام چطوری میتونیم به اکانت پی پال شما واریز کنیم که به ریال دریافت کنیم؟

avatar

سلام سپیده خانم ، وقت بخیر . برای دریافت اطلاعات اکانت پی پال بیست پیمنت داخل سایت عضو شوید و بعد از ورود به سایت از طریق پنل کاربری قسمت پشتیبانی نسبت به ثبت درخواست اقدام نمائید تا کارشناسان اطلاعات حساب پی پل را برای شما ارسال کنند. باتشکر

avatar
3 سال قبل

سلام من از طریق یه بازی ۱۰۰۰دلار برنده شدم الان حساب paypal میخواد میشه راهنمایی کنید که چطور میشه این مبلغو دریافت کنم

avatar

سلام و عرض احترام، باید حساب پی پال داشته باشید. ما خدمات افتتاح حساب پی پال و نقد کردن درامد ارزی داریم. ولی تا به حال درامد حاصل از بازی با اینکه زیاد تماس داریم نقد نکردیم. چون ابتدا باید اکانت پی پال داشته باشید تا اصلا ببینید برای شما واریز میکنند یا خیر! با تشکر از نظر شما

avatar
2 سال قبل

ببخشید چطور میتونیم که از مرحله ای که شماره احتیاج داره بگذزیم چون نیاز به شماره تلفن هم داره

avatar

سلام مهشید خانم گرامی ، برای وریفای کردن اکانت پی پال باید شماره تماس تایید کنید. در غیر اینصورت اکانت پی پال وریفای نمی گردد. باتشکر از نظر شما

avatar
2 سال قبل

سلام ببخشید در آن قسمتی که شماره تلفن می خواهد من باید شماره تلفن خودم را وارد کنم؟ ولی نمی شود

avatar

سلام آقا امیرطاها ، احتمالا شماره ایران وارد میکنید که امکان پذیر نیست. چون ایران تحریم می باشد. باتشکر

avatar
2 سال قبل

سلام..من شماره خارج از ایران ندارم.چجوری میتونم حساب پی پال داشته باشم.چون برای ورود به برنامه پی پال باید شماره وارد کنم و کد رو وارد کنم..ایا راه دیگه ای وجود داره؟/

avatar

سلام آقای ایمان عزیز، راهکار دیگه متاسفانه ندارد. چون برای وریفای کردن اکانت پی پال باید شماره تماس وارد کنید و کد تایید میاد که باید داخل حساب کاربری پی پال وارد کنید. ایران هم تحریم می باشد و باید با سایر کشورها باز کنید. باتشکر

avatar
2 سال قبل

فقط به حساب پی پل میشود پول انتقال داد به حساب شخصی خودم در ایران نمیتونم پول از پی پل واریز کنم لطفا جواب بدین

avatar

سلام مهرداد عزیز، ایران تحریم هست و سیستم مالی کشور ما با هیچ جا دنیا وصل نیست که بخواهید از پی پال به حساب ایرانی خودتان پول واریز کنید. باتشکر

avatar
2 سال قبل

سلام و خسته نباشيد من با يك حساب و مشخصات غير خودم از طريق وي پي ان ثبت نام كردم. منتها نميدونم با پي پال چجور كار كنم. بيشترين مورد مصرفم هم ميخام فاركس باشه. ميشه بيشتر راهنمايي كنيد. چطور از پي پال به حساب ايرانم مي تونم پول بزنم. و بلعكس چطور؟ ممنونم

avatar

سلام آقا مهدی عزیز ، در مورد قوانین کار با پی پال می توانید از محتوای سایت ما استفاده نمائید. برای نقد کردن موجودی پی پال خودتان می توانید درخواست نقد کردن دلار پی پال ثبت نمائید ما دریافت میکنیم و به ریال با شما تسویه میکنیم. باتشکر

avatar
2 سال قبل

سلام اطلاعات خودتون رو بدین تا به حسابتون دلار واریز بشه و شما بمن ریال واریز کنید لطفا

avatar

سلام مهتاب خانم، لطفا داخل سایت عضو شوید و از طریق پشتیبانی درخواست خودتان ثبت نمائید. باتشکر

avatar
2 سال قبل

چطور میتونم دلار و از طریق پی پال در ایران نقد کنم آیا شما انجام میدید یا نه

avatar

سلام آقا میلاد عزیز، بله ما دلار پی پال را نقد میکنیم. با شماره های ما تماس بگیرید یا از طریق پنل کاربری قسمت پشتیبانی درخواست خودتان ثبت نمائید. ارادتمند شما بیست پیمنت.

avatar
2 سال قبل

سلام من چه جوری میتونم با واریز پول برای شما تو ایران اونو دریافت کنم

avatar

سلام رویا عزیز، لطفا داخل سایت ما عضو شوید و از طریق قسمت پشتیبانی درخواست خودتان ثبت کنید. باتشکر

avatar
2 سال قبل

سلام من از بازی دلار بردم اما حساب پی پال میخاد تا واریز کنم به پی پال ایا شما حساب پی پال دارید من واریز کنم واسه پی پال شما 30درصد شما وردارید 70درصد برای حساب ایران من واریز کنید؟

avatar

ُسلام آقا محمد فرجی عزیز، امکان نقد کردن درآمد حاصل از بازی را نداریم. باتشکر

avatar
2 سال قبل

با سلام میخواستم بدونم میشه از یک سایت ترجمه )steps) به حساب پیپال شما پول واریز کنم بعد شما ریالی برای حساب من تو ایران واریز کنید؟

avatar

سلام آقا امیرحسین عزیز ، بله امکان پذیر می باشد. لطفا داخل سایت عضو شوید و از طریق قسمت پشتیبانی ، درخواست خودتان را ثبت نمایید تا کارشناسان شرایط و اطلاعات اکانت پی پال در اختیار شما قرار دهند. باتشکر

avatar
2 سال قبل

سلام. ضمن تشکر از شما. اتصال به paypal با vps (مثلا کانادا یا اروپا) اشکالی ندارد؟

avatar

سلام محمد عزیز، حساب پی پال شما برای کدوم کشور هست؟ بهتر هست با vps همان کشور وارد شوید تا آی پی شما برای همان کشور باشد. ارادتمند شما بیست پیمنت

avatar
2 سال قبل

سلام با شماره ای که مال کشوره عراق باشه میشه حساب باز کرد یا عراقم تحریمه؟

avatar

سلام آقا عرفان عزیز، کشور عراق هم تحریم می باشد. باتشکر

avatar
یک سال قبل

سلام .من برای کار کردن بایک بروکر نیاز به پی پال دارم همانطور که میدانید خودم بدلیل تحریمها نمیتوتنم.سوال من این است که ایا از طریق برادرم که در انگلیس زندگی میکند میتوانم اقدامی انجام دهم؟بنام خودم البته

avatar
یک سال قبل

سلام آقا سعید عزیز، بله از طریق برادرتان می توانید حساب پی پال به نام خودتان باز کنید. کافی است از آدرس و سایر موارد که پی پال میخواد از اطلاعات برادرتان استفاده نمائید. هنگام استفاده از اکانت با آی پی کشور انگلیس وارد حساب شوید. ارادتمند شما بیست پیمنت

avatar
یک سال قبل

کسی میخواد از پی پال برام‌پول بریزه میخواستم ببینم میشه شما یه حساب بدید کهول بریزه به اون بعد از شما پول دریافت کنم؟

avatar
یک سال قبل

سلام مهدی عزیز، لطفا با شماره های ما تماس بگیرید یا داخل پنل کاربری قسمت پشتیبانی وارد شوید و درخواست ثبت نمائید تا شرایط استفاده از اکانت پی پال مجموعه ارسال شود در صورت امکان دریافت و معادل ریالی آن به حساب شما واریز می گردد. باتشکر

avatar
یک سال قبل

سلام ببخشید چطور میشه از پی پال شما استفاده کرد من بازی میکنم دلار پی پال بدست میارم شما چند درصد کمیسیون میگیرید

avatar
یک سال قبل

سلام آقا علیرضا گرامی، برای دریافت درامد بازی ابتدا باید خودتان اکانت داشته باشید درآمد دریافت کنید بعد از دریافت از طریق مجموعه ما نسبت به نقد کردن آن می توانید اقدام کنید. باتشکر

avatar
یک سال قبل

سلام وقت بخیر. من در سایت های خارجی به شکل فریلنسر فعال هستم ( درامدم خیلی زیاد نیست معمولی ) و نیاز به پی پال دارم و البته سفر کاری خارج هم کم و بیش میرم سوالم این اگر فقط در سفر بخوام از پی پال م استفاده کنم مشکلی ایجاد نمیشه ؟و تو ایران به چه شکل می تونم پیپال بسازم؟ ممنون میشم با ایمیل جوابم رو دریافت کنم. اطفن

avatar
یک سال قبل

سلام نینا گرامی ، اگر پی پال شما با مدارک واقعی ساخته شده باشد تغییر آی پی زیاد مشکل ساز نمی شود و فقط نباید آی پی ایران و کشورهای که پی پال آن ها را تحریم کرده است بگیرید. در صورتی که قصد افتتاح حساب داخل ایران دارید می توانید از قسمت پشتیبانی درخواست خودتان ثبت نمایید تا شرایط افتتاح حساب پی پال برای شما ارسال گردد. مجموعه ما خدمات نقد کردن درآمد ارزی فریلنسرها انجام میدهد. باتشکر

avatar
یک سال قبل

سلام من تو سایتتون ثبت نام کردم مرحله بعدی برای واریز ارز به حساب شما چه اقدامی باید انجام بدم ممنون

avatar
یک سال قبل

سلام آقا جواد آرائی، از طریق پنل کاربری قسمت پشتیبانی درخواست ثبت نمایید یا با ما تماس بگیرید تا در این خصوص راهنمایی لازم صورت پذیرد. باتشکر

avatar
یک سال قبل

سلام من حساب پی پال دارم برادرم میخواد از خارج برام پول بفرسته به صورت ارزusdحالا چطور میشه پول بیاد روحساب پی پالم و چطور پولو تو ایران دریافت کنم

avatar
یک سال قبل

سلام محمد عزیز، بعد از اینکه برادر شما به حساب پی پال شما پول منتقل کرد بعدش از طریق مجموعه ما به ریال تبدیل کنید. باتشکر

avatar
یک سال قبل

ازکجا ادرس پی پال خودمون و پیدا کنیم ک بتونیم بفرستیم تا پول واریز بشه بهش

avatar
یک سال قبل

سلام محدثه گرامی ، باید حساب پی پال شخصی داشته باشید تا بتوانید ارائه دهید. باتشکر

avatar
یک سال قبل

سلام و عرض ادب ممنون بابت زحمتی که میکشید جسارتا میتونم بپرسم شما از چه طریق ارزی که براتون میفرستن و بجاش ریال میدید رو تبدیل به ریال میکنید؟ ممنون

avatar
یک سال قبل

سلام آقا سجاد عزیز، ما با توجه به منابعی که در خارج داریم امکان دریافت ارز پی پال و تبدیل آن به ریال داریم. باتشکر

avatar
یک سال قبل

سلام ، یه سوال داشتم در مورد نقد کردن پول از طریق پی پال ، میخواستم بدونم وقتی من این پول رو تونستم به تومان نقد کنم مشکلات قانونی نداره؟ منظورم دقیقا قانون ایران هستش و جرم محسوب نمیشه؟

avatar
یک سال قبل

سلام آقا علیرضا عزیز ، خیر هیچ منع قانونی نداره و تازه شما باعث ارزآوری برای کشور شدید وقتی با فعالیت مانند فریلنسری و ... کسب درآمد ارزی داشتید.باتشکر

avatar
11 ماه قبل

سلام ببخشید اگه ما حساب پی پال شمارو بچای حساب پی پال بدیم و شما اون رو به ریال برای ما واریز کنید چند درصد رو ازش برمیدارید؟

avatar

سلام ستاره خانم گرامی ، بستگی به مبلغ دریافتی و منبع ارزی دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید یا از طریق قسمت پشتیبانی درخواست ثبت نمایید. ارادتمند شما بیست پیمنت

avatar
11 ماه قبل

سلام من حسابمو تو پی پال بیزینسی ساختم و وریفای هم شده اما وقتی می خوام باهاش کار کنم از مواردی ایراد میگیره ممنون میشم راهنماییم کنین مثل Pay using PayPal , Send money or payments , Receive money or payments ,Withdraw money from PayPal ,Add money to PayPal account ,Add bank account, Add debit or credit card, Remove bank account , Remove debit or credit card ,Close PayPal account

avatar

سلام تانیا گرامی، در این خصوص تجربه نداریم. ارادتمند شما بیست پیمنت

avatar
9 ماه قبل

سلام برای ساختن پی پل امر از جی‌میل شخصی که در گوشی من ثبت است ویا در شبکه های اجتماعی ثبت است میشه استفاده کرد ؟

avatar

سلام آقا امین گرامی، بله می توانید از همان آدرس جی میل برای حساب پی پال استفاده نمایید ولی ترجیحا از یک ایمیل دیگه استفاده کنید. باتشکر