آنچه باید در مورد آزمون تافل در ایران بدانیم !

آنچه باید در مورد آزمون تافل در ایران بدانیم !

توسط : تیم محتوا دانشگاهی
3,274

آزمون تافل یکی از معتبر ترین آزمون های جهان می باشد که در بیشتر کشور های جهان به رسمیت شناخته شده است. در جهان حدود نه هزار دانشگاه با آزمون تافل آشنایی داشته و نمرات کسب شده از این آزمون را معتبر به حساب می آورند. افرادی که قصد شرکت در آزمون تافل را دارند باید سعی کنند نمره خوبی کسب کنند تا در این آزمون قبول شده و بتوانند از آن جهت مهاجرت تحصیلی و یا مهاجرت شغلی خود استفاده نمایند.

اعتبار آزمون تافل

اعتبار آزمون تافل به مدت دو سال پس از کسب نمره می باشد، یعنی فردی که در این آزمون شرکت می کند این امکان را خواهد داشت که تا دوسال پس از دریافت نمره خود از مزایا آن بهره مند شود و نمره خود را به مرکز مورد نظر ارائه نماید. 

اما اگر بیش از دو سال از کسب نمره فرد در آزمون تافل گذشته باشد، نمره او دیگر اعتباری ندارد و میبایستی دوباره در این آزمون شرکت کند و نمره جدیدی به دست بیاورد. فرد می تواند هر وقت که بخواهد برای کسب نمره مجدد در آزمون تافل  اقدام نماید، پس از گذشت دوازده روز از اعلام فرد برای شرکت مجدد در آزمون، این امکان وجود خواهد داشت که در آزمون شرکت کرده و نمره قبولی را به دست بیاورد.

اما دوازده روز زمان بسیار کمی می باشد و ممکن است فرد پس از دوسال بخشی از توانایی خودرا از دست داده باشد و یا نیاز به بروز رسانی زبان خودداشته باشد، بخاطر همین پیشنهاد ما به شما این است که برای شرکت مجدد در این آزمون عجله نکنید و ابتدا نقاط ضعف خودرا برطرف نمایید.

برطرف کردن نقاط ضعف شما می تواند در قبولی شما بسیار تاثیر گذار باشد، همچنین با برطرف کردن نقاط ضعف خود قادر خواهید بود در آزمون قبول شده و هزینه و وقت شرکت در آزمون مجدد را از دست نخواهید داد.

نحوه برگزاری آزمون تافل

نحوه برگذاری آزمون تافل در ایران

در ایران برای شرکت در آزمون تافل میبایستی به مراکز مربوطه مراجعه نمایید و نحوه شرکت در آزمون از طریق اینترنت خواهد بود. زمانی که برای آزمون در نظر گرفته شده است تقریبا سه ساعت و نیم می باشد و افراد باید در این مدت زمان بتوانند به سوالات آزمون پاسخ داده و نمره قبولی کسب نمایند.

پس از اینکه افراد شرکت کننده در آزمون توانستند بخش Listening آزمون را به پایان برسانند که تقریبا دوساعت زمان می برد، می توانند حدود ده دقیقه استراحت کنند.  تمام مراحل آزمون به صورت اینترنتی انجام داده می شود و حتی بخش های مکالمه هم در یک روز با سایر بخش ها انجام می گیرد.

پس از اتمام آزمون، نتیجه توسط ناظرین برسی شده و به اطلاع شرکت کنندگان می رسد. شاید برایتان سوال باشد که آزمون تافل فقط برای مهاجرت های شغلی و تحصیلی مناسب است یا خیر؟ که در پاسخ به این سوال شما باید بگوییم خیر اگر حتی قصد مهاجرت به کشور های دیگر را نیز نداشته باشید می توانید در این آزمون شرکت کنید زیرا تافل تقریبا معتبر ترین آزمون بین المللی در جهان می باشد و شما با شرکت در این آزمون و کسب نمره قبولی، نکات مثبتی در رزومه خود به وجود خواهید آورد. 

نحوه پرداخت و ثبت نام در آزمون تافل

نحوه پرداخت و ثبت نام درآزمون تافل

اگر قصد شرکت در آزمون تافل را دارید میبایستی به سایت Ets مراجعه کرده و وارد بخش تافل شوید. در این بخش شما باید از مابین مکان و زمان هایی که در صفحه نمایش داده می شوند یکی را انتخاب نموده و سپس هزینه ثبت نام خودرا پرداخت نمایید.

مکان و زمان هایی که در صفحه نمایش داده می شوند مربوط به زمان و مکان شرکت در آزمون می باشند و شما با انتخاب هر یک از آن ها باید در زمان معین شده ومکانی که انتخاب نموده اید در آزمون حاضر شده و شرکت نمایید.

اگر در ایران قصد شرکت در آزمون تافل را دارید به اطلاع شما می رسانیم که هم اکنون آزمون تافل در شهرهای تهران، زنجان،آمل، تبریز و ارومیه برگزار می شود و شما برای شرکت در این آزمون باید به یکی از این شهر ها مراجعه نمایید.

هروقت که زمان و شهر شرکت در آزمون تافل را انتخاب نمودید در بخش پرداخت برای ثبت نام میبایستی هزینه ثبت نام در آزمون را به صورت پرداخت ارزی انجام دهید که می توانید از پرداخت با پی پال استفاده نمایید، شرکت ۲۰پیمنت خدمات پرداخت با پی پال را با بهترین کیفیت به شما ارائه می دهد و یکی از شرکت های بسیار معتبر در این زمینه می باشد.

پس از اینکه مراحل پرداخت آزمون تافل را انجام دادید برای شما یک کد ارسال می شود که میبایستی آن را در روز آزمون همراه خود داشته باشید تا بتوانید در آزمون شرکت نمایید، در غیر این صورت امکان ورود به آزمون وجود ندارد.

مهارت های لازم برای آزمون تافل:

مهارت های لازم برای آزمون تافل

آزمون تافل دارای چهار بخش بوده و به سنجش فهم و درک مهارت خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن شما می پردازد. آزمون تافل در طول سال ۳۰تا۴۰بار در سال در مراکز مشخص برگزار می شود. 

1)    مهارت های خواندن آزمون تافل

در بخش خواندن یا Readingدارای سه الی پنج متن بلند و سوالاتی در مورد این متن هاست. موضوع متن ها آکادمیک بودا و معمولا در کتاب های دانشگاهی یافت می شوند.

سوالات عمدتا در مورد موضوع اصلی متن، جزئیات، برداشت ها، نحوه دیگر بیان جملات، جایگذاری جملات و واژه های مترادف می باشد. در آزمون ibtدانشجو باید مهارت هایی نظیر خلاصه برداری، برداشت سریع ایده های اصلی و جدول بندی را دارا باشد.

 به ازای هر متن ۲۰دقیقه زمان خواهید داشت، اگر امتیاز شما در این بخش بین صفر تا چهارده باشد ضعیف، بین ۱۵تا ۲۱متوسط و بین ۲۲تا ۳۰باشد عالی در نظر گرفته می شوید.

مهارت های شنیداری آزمون تافل

مرحله بعدی بخش شنیداری می باشد که دارای شش بخش بوده که شامل دو مکالمه دانشجویی و چهار متن نیز شبیه سازی کلاس درس دانشگاهی و مباحثات است. 

شاید می توان گفت یکی از بخش هایی که متقاضیان استرس دارند چون باید طی ۶۰تا ۹۰ دقیقه به بخش هایی از سخنرانی ها مباحث کلاسی با لهجه های مختلف (آمریکای شمالی، نیوزیلند، بریتانیا و استرالیا) و گفتگو های روزمره گوش کرده و به سوالات پاسخ دهند.

افرادی که در این آزمون شرکت کرده اند، معتقد هستند که گوش کردن به اخبار، همایش ها و سخنرانی های علمی تا حد بسیار زیادی به کسب نمره خوب در این بخش به آن ها کمک کرده است.

پس از بخش شنیداری ده دقیقه تنفس در نظر گرفته می شود.

مهارت گفتاری آزمون تافل

بعد از استراحت سنجش مراحل صحبت کردن می باشد که شامل شش قسمت است. دو قسمت مستقل که در هر کدام از آن ها یک سوال درباره زندگی آکادمیک مطرح می شود و دانشجو باید در مورد آن صحبت کند.

 ۴بخش نیز به صورت مجتمع می باشد و دانشجو باید در درباره خلاصه متنی که می شنوند و یا می خواند صحبت کند. البته توجه داشته باشید که صحبت کردن به زبان انگلیسی در اتاقی مملو از شرکت کنندگان نیاز به تمرکز بالایی دارد.

 زمان اختصاص داده شده برای این بخش بیست دقیقه است ، در این مرحله نه تنها توانایی صحبت کردن متقاضی بلکه مهارت های خواندن، گوش کردن و درک صحبت های بیان شده توسط انگلیسی زبانان بومی، تلفظ صحیح کلمات، استفاده درست از گرامر و مدیریت هوشمندانه زمان مورد برسی قرار می گیرد.

دریافت مدرک و نمره تافل

پس از برسی ناظران، نتیجه آزمون افراد شرکت کننده از طریق ایمیل برای آن ها ارسال خواهد شد البته نسخه ای که از طریق ایمیل ارسال می شود با نسخه اصلی تفاوت دارد و این به این دلیل است که امکان سو استفاده برای افراد سودجو از طریق ایمیل وجود نداشته باشد.

اگر فرد شرکت کننده تیک دریافت نسخه آزمون را در حین ثبت نام خود انتخاب کرده باشد یک نسخه کامل چاپی از نتیجه آزمون برای او ارسال می شود اما این نسخه قابل ارائه برای مهاجرت نمی باشد و فرد می تواند از آن برای نکات مثبت رزومه خود استفاده نماید.

اگر تمایل داشته باشید که نسخه ثانویه را نیز دریافت نمایید می بایستی درخواست مجدد خود را ثبت کرده و مبلغ بیست دلار را برای دریافت این نسخه پرداخت نمایید. این مبلغ برای هزینه های ارسال و چاپ مجدد نتیجه آزمون شما می باشد.

کاربرد تافل برای تمام اهداف

این صحیح است که آزمون تافل معتبر ترین آزمون بین المللی جهان به حساب می آید اما ممکن است برای مهاجرت های شغلی یا تحصیلی در بعضی از کشور ها قابل ارائه نباشد. مثلا در دانشگاه های بریتانیا بیشتر از آزمون آیلتس استفاده می شود و ممکن است آزمون تافل  برای ورود به دانشگاه های بریتانیا مورد قبول نباشد.
 به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می کنیم که ابتدا اهداف خودرا مشخص کرده و طبق اهداف خود در آزمون شرکت نمایید، همچنین کاربرد آزمون را سنجیده  تا نیاز مجدد به شرکت در آزمون دیگری را نداشته باشید.

نمره دهی و اعتبار نمرات مدرک تافل

نمرات آزمون تافل نیز مانند آزمون ایلتس نمره قبولی و یا رد نخواهد داشت. فرد شرکت کننده می تواند نمره ای مابین صفر تا صد و بیست را در آزمون کسب کند که این نمره با توجه به هدف او در آینده دارای ارزش خواهد شد.

برای اینکه بتوانید نمره مطابق با هدف خودرا در آزمون کسب نمایید می بایستی درباره دانشگاه مورد نظر خود تحقیق نموده و از نمره مورد قبول دانشگاه جویا شوید. طلق تجربیات به دست آمده باید بگوییم که نمره قبولی در آزمون تافل، نمره ای مابین 85 تا ۹۰ می باشد که شما با کسب این نمره می توانید در زمینه اهداف خود قدم بردارید.

اما توجه داشته باشید که اگر شما قصد تحصیل در رشته های پزشکی و یا حقوق را داشته باشید باید حداکثر نمره را در این آزمون کسب نمایید.

هزینه ثبت نام در آزمون تافل

هزینه ثبت نام آزمون تافل در ایران

هزینه ثبت نام در آزمون تافل بر اساس کشور فرد شرکت کننده معین می شود، در حال حاضر هزینه شرکت در این آزمون برای ایرانیان مبلغی حدود۲۲۵دلارمی باشد که فقط هزینه  شرکت در آزمون را در برمی گیرد.

اگر شما برای شرکت در آزمون عجله کنید و تمایل داشته باشید که حداکثر تا یک هفته پس از ثبت نام، در آزمون شرکت نمایید هزینه ثبت نام شما بالاتر می رود و سیر صعودی خواهد داشت.

در سایت ثبت نام آزمون جریمه هایی نیز برای افراد در نظر گرفته شده است، مثلا فردی که ثبت نام خودرا انجام داده است و به هر دلیلی قصد کنسل کردن و یا تغییر زمان و مکان آن را دارد، ۶۰ دلار جریمه خواهد شد و میبایستی جریمه خودرا پرداخت نماید تا بتواند آزمون را لغو و یا زمان و مکان آن را تغییر دهد. 

پیشنهاد خدمات:پرداخت هزینه آزمون تافل در ایران

استفاده از مشاوره

برای اینکه بتوانید در آزمون مورد نظر خود و مطابق با اهداف خود شرکت نمایید، پیشنهاد ما به شما این است که از یک مشاور باتجربه در این زمینه کمک بگیرید. تجربه نشان داده است که بعضی از مشاورین فقط به شما مشاوره ای ارائه می دهند که طبق پتانسیل آن ها باشد، به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می کنیم که به مراکز معتبر مشاوره مراجعه نمایید و توجه کنید که آن مرکز توانایی مشاوره در تمام زمینه ها و اهداف شمارا داشته باشد. 

طبق دیده ها و شنیده ها اکثر افرادی که در آزمون تافل شرکت می کنند دانشجو هستند و هدف آن ها از شرکت در این آزمون این است که بتوانند با ارائه نمره کسب شده خود به دانشگاه های معتبر جهان، ادامه تحصیلات خودرا در کشور های دیگر بگذرانند.

منابع آزمون تافل

اطلاع از منابع آزمون تافل می تواند به شما در کسب نمره قبولی کمک شایانی کند و منابعی که تا بحال در این آزمون استفاده شده اند شامل موارد زیر می باشند:

Essential words

1100words you nead to

Longman Preparation

مواردی که در بالا بیان شد از جمله منابعی هستند که از آن ها در آزمون تافل استفاده می شود، اگر شما نیز از افرادی هستید که تمایل دارید در این آزمون شرکت نمایید و یا قصد انجام هرگونه پرداخت ارزی به هر منظوری را دارید می توانید از خدمات شرکت ۲۰پیمنت استفاده نمایید، از خدمات این شرکت معتبر می توان به پرداخت ارزی با پی پال و تعیین وقت و هزینه سفارت اشاره نمود.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد