آزمون‌های بین‌ المللی زبان؛تافل، آیلتس، جی آر ای، جی مت و SAT

آزمون‌های بین‌ المللی زبان؛تافل، آیلتس، جی آر ای، جی مت و SAT

توسط : تیم خبری
4,743

تافل، آیلتس، جی آر ای ، جی مت و SAT  هر پنج آزمون‌های بین‌ المللی زبان هستند که در کشورهای دیگر اعتبار دارند و نشان‌ دهنده توانایی افراد در زبان انگلیسی هستند.

آیلتس :

یکی از آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی است که دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور برای به دست آوردن مدرک آن اقدام می‌کنند.

این آزمون توانایی برقراری ارتباط در زبان انگلیسی را با توجه به مهارت‌های چهار گانه Listening ، Reading  Speaking  ،Writing در افرادی که می‌خواهند در کشورهای انگلیسی زبان تحصیل یا کار کنند، می‌سنجد.

ازمون ielts

آزمون آیلتس در دو نوع مختلف آکادمیک و جنرال ترینیگ برگزار می شود:

آیلتس آکادمیک توانایی انگلیسی داوطلبانی را می‌سنجد که قصد دارند تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی به بالا در یک دانشگاه انگلیسی زبان ادامه دهند.

یکی از مهم‌ترین شرط های پذیرفته شدن در این دانشگاه‌ها فراهم آوردن سطحی قابل قبول از نمره این امتحان است.

نوع جنرال ترینینگ آزمون آیلتس، معلومات داوطلبان را در سطحی وسیع‌تر می‌سنجد. آزمون جنرال ترینینگ برای کسانی مناسب است که قصد دارند تحصیلات پیش دانشگاهی خود را در کشوری انگلیسی زبان به پایان برسانند.

به علاوه کارنامه این امتحان از جمله مدارکی است که در جریان بررسی پرونده‌های مهاجرت کشورهای استرالیا، نیوزلند و کانادا از متقاضیان طلب می‌شود.

شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه آکسفورد در سال 2018 برای فارغ‌ التحصیلان کارشناسی نمره کلی 7 بوده است.

این شرایط برای دانشجویانی که متقاضی تحصیل در دانشگاه کمبریج هستند، به 7.5 تغییر می‌کند.

مؤسسه فناوری ماساچوست نیز دانشجویانی را پذیرش می‌کند که نمره 7 را در آزمون آیلتس کسب کرده باشند.

نمره قابل قبول آیلتس در کانادا نیز متفاوت است؛ دانشگاه آلبرتا دانشجویانی که نمره 6.5 را در آزمون آیلتس کسب کرده باشند را پذیرش می‌کند.

این شرایط در دانشگاه کویین با کسب نمره 6.5 قابل قبول است.

نمره قابل قبول آیلتس در دانشگاه‌های نیوزیلند نیز به طور تقریبی نمره 6 است.

تافل :

آزمون بین‌ المللی دیگر، «TOEFL» است؛ TOEFL توسط موسسه ETS دانشگاه پرینستون برگزار می‌شود.

TOEFL حروف اول عبارت «Test of English as a Foreign Language» است و اولین بار در سال 1964 میلادی برگزار شد.

آنچه باید در مورد آزمون تافل در ایران بدانیم !

آزمون تافل مانند آزمون آیلتس شامل 4 مهارت خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن است؛ این آزمون در سراسر دنیا به 3 شکل CBT, PBT و iBT برگزار می شود. مدت اعتبار مدرک این آزمون در حال حاضر دو سال است.

انواع آزمون تافلتفاوت اصلی آزمون آیلتس و تافل در بخش لهجه است؛ آیلتس از مدل و لهجه انگلیسی و تافل از مدل و لهجه آمریکایی استفاده می‌کند.

آیلتس بیشتر مورد قبول مراکز انگلیسی و تافل بیشتر مورد قبول مراکز آمریکایی است؛ ولی به این معنا نیست که افراد با داشتن مدرک آیلتس نمی‌توانند به مراکز آمریکایی رفته و یا‌ آنهایی که مدرک تافل دارند نمی‌توانند به مراکز انگلیسی بروند.

تفاوت آیلتس و تافل از نظر پذیرفتن کشور‌ها  نیز کم است و 130 کشور در جهان هم آیلتس و هم تافل را می‌پذیرند.

 GRE :

آزمون GRE مخفف Graduate Record Examination است و در واقع آزمون سنجش توانایی تحصیلی متقاضیان تحصیل در مقاطع عالی تحصیلی بوده و ۳ موضوع: مهارت محاسبات ریاضی، درک مطلب و هم چنین مقاله نویسی را می‌سنجد.

پرداخت هزینه آزمون جی آر ای GRE

این آزمون از نظر خیلی از شرکت کنندگان، آزمونی دشوار است؛ چرا که در بخش درک مطلب، مقاله نویسی تحلیلی و عمومی، موضوعاتی مطرح می شود که بسیاری از شرکت کنندگان در آزمون، قبلا با آن آشنایی نداشته‌اند.

GMAT :

جی مت مخفف Graduate Management Admissions Test می باشد. آزمون GMAT از آزمون های پیچیده و کارامد و استاندادی است که برای سنجش و پذیرش دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته ههای مدیریتی مخصوصا MBA را دارند مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته های مدیریتی در مقطع دکتری را دارند میبایست GRE یا GMAT زا حداقل یک بار امتحان دهند، تجه داشته باشید که باید به مثابه اکثر فرهیختگان است و برخی از دانشجویان محترم که قصد تحصیل در مقطع ارشد در اروپا را دارند نیز بدون این آزمون ها موفق به کسب پذیرش گشته اند.

هر فرد می‌تواند پس از گذشت ۱۶ روز دوباره در این آزمون شرکت کند. اما تعداد آزمون‌ها در ۱۲ ماه نباید بیشتر از پنج مرتبه بشود؛ و از طرفی هر شخص می‌تواند نهایتاً هشت بار در آزمون Gmat شرکت کند.

SAT:

اس‌ای‌تی (SAT) یکی از دو امتحان استاندارد برای ورود به دانشگاه در آمریکا است که توسط شرکت کالج برد (College Board) که شرکتی است غیردولتی مدیریت می‌شود. کالج برد برای اولین بار در سال ۱۹۰۱ شروع به کار کرد.

کالج برد اظهار می‌کند که SAT تفکر انتقادانه دانش آموزان و میزان تجزیه و تحلیل مفاهیم یادگرفته شده توسط دانش آموزان را که برای پیشرفت آن‌ها در دانشگاه‌ها لازم است را می‌سنجد. همچنین اظهار می‌کنند که جمع نمره اس ای تی با نمره دبیرستان افراد شاخص بسیار بهتری از نمره تنهای دانش آموزان برای اجازه ورود به دانشگاه‌ها است.

امتحان شامل ۳ قسمت ریاضی، درک مطلب (دایره لغت دانش آموزان را می‌سنجد) و انشاء (دانش آموز بر اساس موضوع گفته شده یک انشاء می‌نویسد) است که هر کدام نمره‌ای بین ۲۰۰ تا ۸۰۰ دارند. در آخر نمره ۳ امتحان را  با هم جمع می‌کنند.

در صورتی که قصد مشاوره گرفتن یا پرداخت هزینه آزمون های بین المللی دارید می توانید از خدمات پیمنت 24 ساعته ما استفاده نمائید.ما در طول شبانه روز در کنار شما هستیم.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد