بررسی شرایط 8 شهر استرالیا برای زندگی، تحصیل و کار

بررسی شرایط 8 شهر استرالیا برای زندگی، تحصیل و کار

توسط : تیم محتوا مهاجرتی
3,578

برای تعیین مقصد مهاجرت ضروری است به سوالات مختلفی از جمله کیفیت دانشگاه ها، تعداد فرصت های شغلی، آب و هوا و کیفیت امکانات شهری، هزینه زندگی، امکانات رفاهی مانند حمل و نقل عمومی، خدمات درمانی، جمعیت ایرانیان ساکن در آن شهر  و ... پاسخ داده شود. امروزه استرالیا به عنوان یکی از مقاصد اصلی ایرانیان برای مهاجرت است. بر همین اساس در این مقاله بر آنیم تا اطلاعاتی برای کمک به یافت پاسخ برای سوالات فوق الذکر ارائه دهیم.

1)  سیدنی (Sydney)

بزرگ ترین شهر کشور استرالیا و قاره اقیانوسیه و نیز مرکز ایالت نیو ساوث ویلز می باشد. سیدنی نماد کشور استرالیا است. شهری است با جذابیت‌های بیشمار. این شهر که در جنوب شرقی استرالیا واقع شده، شهر سیدنی از نظر گردشگری نیز در ردیف شهرهای برتر دنیا قرار دارد. سیدنی دارای مؤسسات و مکانهای فرهنگی متنوعی می‌باشد. اپرا هاوس سیدنی از ۵ سالن تشکیل شده که قادر است اجراهای گوناگونی را برگزار کند. اگر به دنبال زندگی راحت و یا تحصیلات عالی هستید حتماً به این شهر بروید.

مهاجرت به سیدنی

میانگین دمای هوا در سیدنی در فصول مختلف:

تابستان (دسامبر - فوریه): 21.9 - 23.7 درجه سانتی گراد
پاییز (مارس تا می): 14.6 - 22.2 درجه سانتی گراد
زمستان (ژوئن - آگوست): 8.8 - 17 درجه سانتی گراد
بهار (سپتامبر - نوامبر): 11 تا 23 درجه سانتی گراد

سیستم حمل و نقل سیدنی

سیدنی دارای سیستم حمل و نقل عمومی گسترده ای است که تقریبا تمام منطقه شهری را تحت پوشش دارد. مسافرین می توانند از قطار، اتوبوس و یا قطار سبک  ریلی و یا کشتی برای رفت و آمد استفاده کنند. برای پرداخت هزینه های حمل و نقل عمومی در سطح شهر، باید یک کارت Opal خریداری کنید. این کارت شبیه به کارت Oyster لندن است و باعث می شود سفر در سراسر شهر برای شما آسان ترباشد.

شرایط کاری در سیدنی

اقتصاد سیدنی بزرگتر از شهرهای هنگ کنگ یا سنگاپور است و هر ساله بیش از 306 میلیارد دلار کالا و خدمات را تولید می کند. سیدنی از نظر اقتصادی اهمیت زیادی دارد.سه چهارم فعالیت اقتصادی ایالت نیو ساوت ولز در این شهر صورت میگیرد و بزرگترین مراکز امور مالی کشور در این شهر واقع هستند.صنعت گردشگری نقش مهمی در اقتصاد شهر سیدنی و زندگی در استرالیا دارد.شهر سیدنی یکی از بندرگاههای مهم مبادله کالاهای وارداتی و صادراتی است.محصولاتی از قبیلگندم-پشم و گوشت از طریق بنادر سیدنی صادر میشوند. صنایع عمده در این شهر شامل خدمات مالی و حرفه ای، تولیدی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، گردشگری، تحقیق و آموزش و صنایع نوآورانه است. چشم انداز اشتغال در سیدنی، به خاطر فرصت ها ی کاری موجود و نرخ کم بیکاری، خوب است.

دانشگاه ها و موسسات آموزشی در سیدنی

شهر سیدنی دارای دانشگاه ها و موسسات آموزشی بسیاری است که میتواند دامنه علمی شما را گسترش دهد. دانشگاه سیدنی (USYD) و دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW)،  در فهرست رتبه بندی دانشگاه QS، به ترتیب دررتبه های 46 و 49 قرار دارند. دانشگاه های دیگری نیز مثل Macquarie، دانشگاه فناوری سیدنی (UTS) و دانشگاه غرب سیدنی (UWS) نیز در این شهر وجود دارند.

هزینه زندگی در سیدنی

سیدنی گران ترین شهر استرالیا برای زندگی است. بر اساس تحقیق SQM، در ماه فوریه 2017، در شهر سیدنی متوسط هزینه اجاره یک واحد 509.30 دلار و برای یک خانه 743.60 دلار در هفته بود.

بیشتر بخوانید : انواع ویزای استرالیا

2) ملبورن (Melbourne)

ملبورن پایتخت ایالت ویکتوریا است و قبل از کانبرا پایتخت کشور استرالیا بوده. امروزه این شهر به عنوان قطب مهم آموزش عالی و تحقیقات، هنر و فرهنگ و مد، ورزش و تفریح و جهانگردی و نیز فعالیتهای تجاری و صنعتی استرالیا شناخته می‌شود؛ تا جایی که از آن به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر و مد و ورزش این کشور یاد می‌گردد. این شهر در زمینه های زندگی، تحصیل و توریسم مکانی بسیار مناسب می باشد.

مهاجرت به ملبورن استرالیا

میانگین دمای هوا در ملبورن در فصول مختلف:

تابستان (دسامبر - فوریه): 14 - 25.3 درجه سانتیگراد
پاییز (مارس تا می): 10.9 - 20.3 درجه سانتیگراد
زمستان (ژوئن - آگوست): 6.5 - 14.2 درجه سانتیگراد
بهار (سپتامبر - نوامبر): 9.6 - 19.6 درجه سانتی گراد

حمل و نقل در ملبورن

سیستم حمل ونقل عمومی شهر ترکیبی از قطار، تراموا، اتوبوس، دوچرخه و تاکسی است. شبکه تراموای ملبورن از وسیع ترین شبکه های تراموا در سطح جهان است.حمل ونقل دریایی یکی از رایج ترین روش های حمل و نقل در شهر است.بندر شهر ملبورن که بزرگترین بندر استرالیا است یکی از پنج بندر مهم نیمکره ی جنوبی است . شما برا ی استفاده از این وسایل نقلیه و پرداخت هزینه آنها، حتما باید یک کارت myki خریداری کنید.

شرایط کاری در ملبورن

چشم انداز کاری خوبی برای افرادی که قصد زندگی در ملبورن را دارند وجود دارد. در مجموع مهمترین صنایع در ملبورن و ویکتوریا، شامل صنعت خودرو، حمل و نقل هوایی، ساخت و ساز ساختمانی، آموزش، مهندسی، پرستاری، خدمات مالی و فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد. بسیاری از کارفرمایان ملبورن به گرمی از مهاجرانی که به دنبال کار هستند، استقبال می کنند و در کل می توان گفت که نرخ بیکاری به میزان قابل ملاحظه ای در اینجا پایین است.

دانشگاه ها و موسسات آموزشی در ملبورن

ایالت ویکتوریا دارنده بیشترین دانشجویان و فارغ التحصیلان در آسیا است و همچنین برخی از موسسات آموزشی معتبر در سطح دنیا، در شهر ملبورن قرار دارند. دانشجویان می توانند در موسسه فناوری سلطنتی ملبورن (RMIT)، دانشگاه ملبورن، دانشگاه لا ترب La Trobe University، دانشگاه موناش Monash University و یا برخی دیگر از موسسات آموزشی تحصیل کنند. هم دانشگاه موناش و هم ملبورن عضو گروه هشت هستند، گروه هشت ائتلافی از هشت دانشگاه برجسته استرالیا در حوزه تحقیقات است. در سال 2017 شهر ملبورن به خاطر داشتن بهترین دانشجویان، در رتبه پنجمین دانشگاه برتر دنیا انتخاب شد.

هزینه زندگی در ملبورن

شاید ملبورن گران تر از سیدنی نباشد، اما باز هم می توان آن را شهری گرانقیمت دانست. در فوریه 2017، متوسط هزینه اجاره یک واحد در ملبورن 483.90 و برای خانه 504.20 دلاردر هفته بود.

یکی از هزینه هایی که متقاضیان مسافرت و مهاجرت به استرالیا بایستی آن را پرداخت کنند، پرداخت هزینه وقت سفارت استرالیا می باشد. که به راحتی می توانید از خدمات سایت بیست پیمنت هزینه وقت سفارت خود را پرداخت نمایند.

3) پرت (Perth)

بندر پرث در غرب استرالیا با مساحت 5386کیلومتر مربع مرکز استرالیای غربی است و میان اقیانوس هند ونواحی پست ساحلی دارلینگ در ساحل رودخانه سوان واقع شده است.پرث با جمعیت 1658992 نفر چهارمین شهر پر جمعیت استرالیاست.این شهر در سال 2010 در ردیف شهر های برتر دنیا قرار گرفت. پرت از 30 منطقه و 250 محله در حومه تشکیل شده است. این شهر شهرتی مناسب برای سواحل خود دارد.

مهاجرت به پرت استرالیا

میانگین دمای هوا در پرت در فصول مختلف:

تابستان (دسامبر تا فوریه): 17.5 - 30 درجه سانتی گراد
پاییز (مارس - می): 13.7 - 26 درجه سانتی گراد
زمستان (ژوئن - آگوست): 8 - 19 درجه سانتی گراد
بهار (سپتامبر - نوامبر): 11.7 - 23 درجه سانتی گراد

حمل و نقل در پرث

اگرچه رانندگی در شهر پرث آسان است اما بهتر است که تازه واردان به این شهر از اتوبوس استفاده کنند زیرا هم مطمئن و هم ارزان قیمت است. برای استفاده آسان از سیستم گسترده حمل و نق اتوبوس و قطار، می توانید SmartRider تهیه و هزینه بلیت را پرداخت کنید.

شرایط کاری در پرث

منابع طبیعی زیادی در غرب استرالیا وجود دارد و رونق معادن در این منطقه باعث شده که کارگران زیادی به آن جذب شوند.  دیگر صنایع محبوب در این منطقه شامل صنایع گردشگری، تولید، خدمات مالی، مراقبت های بهداشتی، و فناوری اطلاعات و ارتباطات است. با این حال، به خاطر اندازه شهر، ممکن است پیدا کردن شغل نسبت به سیدنی یا ملبورن کمی سخت تر باشد.

دانشگاه ها و موسسات آموزشی در پرث

دانشگاه غرب استرالیا (UWA) عضو گروه هشت است و یکی از موسسات آموزشی برتر در سطح استرالیا است که البته به تازگی از رتبه 100 دانشگاه برتر دنیا خارج شده است. برخی دانشگاه های دیگر مثل  Curtin University، Murdoch University و Cowan University ECU با ارائه بسیاری از رشته ها، برای دانشجویان می توانند گزینه های خوبی باشند.

هزینه زندگی در پرث استرالیا

هرچند که شهر پرث از لحاظ هزینه زندگی  شهر گرانقیمتی نیست، با این حال به خاطر دوری آن از شهرهای دیگر، برخی کالاها و خدمات آن گران قیمت هستند. به خاطر رونق منابع، قیمت خانه در این شهر گران، اما اجاره بهای خانه همچنان مناسب است.

درماه فوریه سال 2017، در شهر پرث اجاره بهای یک واحد 337.20 دلار و اجاره بهای خانه  435.50 دلار برای یک هفته است.

4) هوبارت (Hobart)

دیگر شهر بندری استرالیا با جمعیتی در حدود 225 هزار نفر، این شهر پایتخت و مهم ترین شهر منطقه تاسمانی می باشد. این شهر در ردیف قدیمی ترین شهرهای استرالیا قرار دارد. جمعیت بیشتر شهر از ساکنان بومی استرالیا می باشند و اقتصاد شهر به کشاورزی و معادن وابسته است. بندر هوبارت دومین بندر عمیق دنیا می باشد. این شهر در سال 2011 نزدیک به 1.2 میلیون نفر بازدید کننده به چشم دیده و از جمله شهر های توریستی کشور استرالیا محسوب می گردد.

مهاجرت به هوبارت استرالیا

میانگین دمای هوا در هوبارت در فصول مختلف:

تابستان (دسامبر - فوریه): 11.5 - 21 درجه سانتی گراد
پاییز (مارس - می): 8.9 - 17.3 درجه سانتی گراد
زمستان (ژوئن - آگوست): 5 - 12.3 درجه سانتی گراد
بهار (سپتامبر - نوامبر): 7.8 - 16.9 درجه سانتی گراد

حمل و نقل در هوبارت

برای رفت و آمد در شهر هوبارت می توانید از ماشین خود و یا اتوبوس استفاده کنید. ایستگاه های اتوبوس در مقابل اداره پست مرکزی قرار دارد و بیشتر نقاط شهر را پوشش می دهد. شما می توانید مستقیما از راننده بلیت خود را خریداری کنید.

شرایط کاری در هوبارت

هوبارت دارای اقتصاد جزیره ای است که به معنی آن است که تا حدی در برابر نوسانات جهانی بازارهای بین المللی محافظت می شود. هرچند که اغلب رشد اقتصادی در این منطقه سریع نیست، اما همچنان برای مهاجران دارای مهارت، چشم انداز کاری مناسب وجود دارد.

لیست مشاغل که برنامه مهاجرتی دولت  State Migration Plan ارایه می دهد، شامل مشاغلی در حوزه صنایع مانند ساخت و ساز، بهداشت، هتلداری، خودرو، صنعت ساخت نوشیدنی و مهندسی می شود. دپارتمان امور خارجه تاسمانی در وزارت امور خارجه، می تواند به افرادی که به استرالیا می روند و به دنبال کار هستند، کمک کند. بخش دولتی تاسمانی در وزارت امور خارجه می تواند به افرادی که به استرالیا می روند و به دنبال کار هستند، کمک کند.

دانشگاه ها و موسسات آموزشی در هوبارت

دانشگاه تاسمانی، موسسه ای معتبر و یکی از قدیمی ترین دانشگاه ها در استرالیا است. ساکنان هوبارت همچنین می توانند از طریق TasTAFE، که طیف وسیعی از دوره های آموزش حرفه ای را ارائه می دهد، به تحصیل خود ادامه دهند.

هزینه زندگی در هوبارت

گرچه املاک و مستغلات در بخش های خاصی از هوبارت گران است، با این حال به طور کلی هزینه زندگی کمتر از سایر مناطق استرالیا است. البته برخی از کالاها و خدمات مثل برق می توانند نسبت به دیگر مناطق گران تر باشند.

درماه فوریه سال 2017، اجاره بهای یک واحد در هوبارت 306.10 دلار و متوسط اجاره بهای خانه در شهر سیدنی 450.60 دلار برای یک هفته بود.

5) داروین (Darwin)

بندر داروین با جمعیتی در حدود 106 هزار نفر  مرکز ایالت سرزمین شمالی می باشد.  این شهر از نظر نظامی اهمیت دارد و پایگاه های نظامی زیادی در آن هست. همچنین پرورشگاه های آبزیانی چون کروکدیل و ماهیان از صنایع مهم آن به شمار می‌رود. این منطقه شهرت بالایی در زمینه گردشگری در کشور استرالیا دارد. داروین دارای آب و هوای استوایی است و در فصل هایی از سال، بارندگی‌های شدید دارد. در مجموع دارای دو فصل مرطوب و خشک است. میزان بارندگی سالانه در آن بیش از ۱۷۰۰ میلی‌متر است. داروین عمدتاً دارای هوایی مرطوب و بسیار گرم است.

مهاجرت به داروین استرالیا

حمل و نقل داروین

بهترین گزینه برای عبور و مرور در داروین، رانندگی است. از آنجایی که این شهر، شهر بزرگی نسیت  ترافیک سنگین در آن وجود ندارد و معمولا مسیرهای رفت و آمد طولانی نیستند. برا ی رفت وآمد در مرکز شهر نیز می توانید از اتوبوس استفاده کنید.

شرایط کاری در داروین

شهر داروین در حال حاضر در حال رشد اقتصادی است که امکانات بندرگاه جدید، فرودگاه در حال پیشرفت و ساخت راه آهن شمال به جنوب به  این رشد همچنان کمک می کند و برای مهاجرین دارای مهارت این شهر فرصت های شغلی خوبی را ارائه می دهد. صنایع عمده در این منطقه شامل ساخت و ساز، خرده فروشی، مسکن و خدمات غذایی، ادارات دولتی و مراقبت های بهداشتی است.

دانشگاه ها و موسسات آموزشی در داروین

دانشگاه چارلز داروین (CDU) دارای 21000 دانش آموز در چهار شعبه دانشگاهی و چهار مرکز آموزشی آن است. این دانشگاه در میان 2 درصد دانشگاه های برتر دنیا و یکی از ده دانشگاه برتر استرالیاست و کیفیت آموزشی در آن بسیار بالا می باشد.

هزینه زندگی در داروین

داروین تقریباً شهر گران قیمیتی است. ممکن است شما انتظار داشته باشید که به خاطر موقعیت جغرافیایی داروین، کالا ها و خدمات در آن گران قیمت باشند، ولی در عوض دارای بازار املاک و مستغلات رقابتی است که موجب بالا رفتن قیمت ها می شود.

درماه فوریه سال 2017، اجاره بهای یک واحد درداروین 426  دلار و اجاره بها برای خانه 567.50 دلار برای یک هفته بود.

6) بریزبن (Brisbane)

شهری در ساحل شرقی کشور استرالیا با جمعیتی در حدود 2,3 میلیون نفر، بریزبن مرکز ایالت کوئینزلند یا سرزمین ملکه در کشور استرالیا می باشد. این شهر شهرت بالایی در زمینه برگزاری گالری های هنری و موزه های خود دارد. البته بریزین دارای دانشگاه های معتبری نیز است که دانشجوهایی از سراسر دنیا به این شهر می آیند.

مهاجرت به بریزبن استرالیا

میانگین دمای هوا  در بریزبین در فصول مختلف:

تابستان (دسامبر - فوریه): 21 - 29.8 درجه سانتی گراد
پاییز (مارس تا می): 15 تا 25 درجه سانتی گراد
زمستان (ژوئن تا اوت): 11 تا 21 درجه سانتی گراد
بهار (سپتامبر - نوامبر): 15 تا 25 درجه سانتی گراد

سیستم حمل و نقل بریزبن

طرح سیستم شبکه بندی و ماهیت منسجم این شهر باعث شده که رفت و آمد با وسایل نقلیه در این شهر آسان باشد.  اگر بخواهید رانندگی کنید وجود خیابان های یک طرفه این امر را تا حدودی برای شما مشکل خواهد کرد، اگر چه این امر در شهر ها ی کوچکی مثل کانبرا و آدلاید ممکن است زیاد ایجاد مشکل نکند، اما برای شهرای بزرگ مثل سیدنی بسیار اینگونه نیست. با این حال، سیستم حمل و نقل عمومی در بسیاری از مناطق مهم شهر وجود دارد که در دسترس همگان است و شما می توانید با استفاده از از سیستم فروش بلیط TransLink از قطار، کشتی و اتوبوس استفاده کنید. با بزرگ تر شدن شهر، سیستم حمل و نقل عمومی آن نیز بزرگ ترمی شود.

شرایط کاری در بریزبن

این شهر یکی از قطب های تجاری استرالیاست وشرکت های الکترونیکی زیادی مثل ال جی-سامسونگ و پاناسونیک برای اینکه توزیع و پخش آن ها در این شهر بهتر باشد با یکدیگر رقابت دارند.بندر بریزبین سومین بندر مهم استرالیاست.این شهر یکی از مراکز صنعتی مهم استرالیا محسوب میشودو پالایشگاه نفت،کارخانه های فلزکاری، ریل سازی، دباغی، نساجی و تولید کاغذ، نوشابه، الوار، تنباکو، کفش و ماشین آلات از مهمتریت صنایع آن هستند. صنایع عمده این منطقه شامل هتلداری، گردشگری، بهداشت، امور مالی، کسب و کار تجاری و تولید است. از آنجایی که شهر بریزبن به سرعت در حال رشد است، از چشم انداز کاری خوبی برخوردار است و فرصت های شغلی مناسبی برای متقاضیان واجد شرایط می تواند وجود داشته باشد.

دانشگاه ها و موسسات آموزشی در بریزبن

اگر به دنبال فرصت های تحصیلی هستید، می توانید در بریزبن دانشگاه ها و موسسات آموزشی که تمام رشته ها و مسیرهای شغلی را ارائه می دهند را مد نظر داشته باشید. دانشگاه Queensland (UQ) قدیمی ترین دانشگاه این منطقه است. این دانشگاه بیش از 51000 دانشجو دارد و در رتبه بندی جهانی QS، رتبه 51 را از آن خود کرده است. از دیگر دانشگاه های معتبر این منطقه می توان دانشگاه  Griffith ، دانشگاه فن آوری Queensland (QUT)، و دانشگاه Queensland غربی (USQ) را می توان نام برد.

هزینه زندگی در بریزبن

هزینه زندگی در بریزبن کمتر از شهر سیدنی است و می توان گفت که قیمت خانه در این شهر بالا نیست، به همین دلیل بسیاری از مردم به شمال و ایالت نور خورشید Sunshine State تغییر مکان می دهند. درماه فوریه سال 2017، اجاره بهای یک واحد در این منطقه 371.40 دلار و برای خانه 450.60 دلار برای یک هفته بود.

7) آدلاید (Adelaide)

مرکز و پرجمعیت‌ترین شهر ایالت استرالیای جنوبی و پنجمین شهر پرجمعیت استرالیا، این شهر ساحلی مرکز دولتی و تجاری استرالیای جنوبی محسوب می گردد. از این شهر به عنوان پایتخت گردشگری استرالیای جنوبی نیز یاد می شود. امروزه آدلاید به خاطر جشنواره‌های گوناگون و رویدادهای ورزشی مختلف، غذا، شراب، فرهنگ، خط ساحلی طولانی و صنایع نظامی گوناگون شهرت دارد. این شهر در فهرست مجله اکونومیست برای قابل سکونت ترین شهرهای دنیا جزو ده شهر اول در سال ۲۰۱۰ شناخته شد و در سال ۲۰۱۱ توسط شورای املاک استرالیا بهترین شهر قابل سکونت نامیده شد.

مهاجرت به آدلاید استرالیا

میانگین دمای هوا در آدلاید در فصول مختلف:

تابستان (دسامبر - فوریه): 16.7 - 28.6 درجه سانتی گراد
پاییز (مارس - می): 12.7 - 22.7 درجه سانتی گراد
زمستان (ژوئن - اوت): 8 - 16 درجه سانتی گراد
بهار (سپتامبر - نوامبر): 11.8 تا 22 درجه سانتی گراد

حمل و نقل در آدلاید

طراحی شهر آدلاید به گونه ای است که رانندگی در آن آسان است، همچنین شما می توانید به راحتی به اتوبوس، قطار، تراموا که در سراسر شهر وجود دارند دسترسی داشته باشید.

شرایط کاری در آدلاید

اقتصاد آدلاید در درجه اول به صنایع تولیدی ،تکنولوژی علوم دفاعی،تحقیق و پژوهش،صادرات کالا و خدمات وابسته است.تقریبا نیمی از اتومبیل های تولید شده در استرالیا در کارخانه جنرال موتور هولدن آدلاید ساخته میشوند. بزرگترین شرکت نفتی استرالیا سانتوس کار خود را از سال 1954 شروع کرده و درآمد آن در سال 2008در حدود 2762 میلیارد دلار بوده است و دومین شرکت سرمایه گذاری بزرگ استرالیا با نام شرکت سرمایه گذاری محدود آرگو در این شهر قرار دارد.در حال حاضر به خاطر مهاجرت افراد شاغل دارای مهارت، آدلاید با کاهش جمعیت روبرو است. هرچند که پذیرش مهاجران ماهر می تواند این مشکل را برطرف کند، اما به خاطر ساختار محدود کننده پذیرش مهاجرین و صدور ویزا درجنوب استرالیا، از این امر ممانعت به عمل می آید.  

برآورد Bluestone Migration نشان می دهد که آدلاید سالانه به 5000 مهاجر دارای مهارت نیاز دارد که مسلماً باید افرادی مناسب و ماهر از لحاظ شغلی باشند. سازمان مهاجرت جنوب استرالیا می تواند در تقاضای درخواستتان برای مهاجرت به شما کمک کند و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد. صنایع عمده در آدلاید شامل مراقبت های بهداشتی، تولید، خرده فروشی، ادارات دولتی، آموزش و پرورش هستند.

دانشگاه ها و موسسات آموزشی در آدلاید

افرادی که می خواهند درجنوب استرالیا تحصیل کنند، می توانند دانشگاه های  آدلاید را برای تحصیل انتخاب کنند. طبق راهنمای دانشگاه های برتر 2017، دانشگاه جنوب استرالیا مکانی مناسب برای پیشرفت علم و کسب مهارت های اجتماعی است. دانشگاه آدلاید از لحاظ قدمت،  سومین دانشگاه استرالیا و برحسب رتبه بندی  QS، در بین 300 دانشگاه برتر دنیاست. کالج برادفورد دانشجویان بین المللی را می پذیرد. دانشگاه فلیندرز و دانشگاه استرالیا نیز برنامه های درسی بین المللی را ارائه می دهند.

هزینه زندگی در آدلاید

شهر آدلادید یکی از آن جمله شهرهای استرالیا است که هزینه زندگی در آن بالا نیست. قیمت کالاها، خدمات و منزل در آن مناسب است.

درماه فوریه سال 2017، اجاره بهای یک واحد در آدلاید 289.70 دلار  و اجاره بهای برای خانه در سیدنی 450.60 دلار برای یک هفته بود. اجاره بهای خانه درسیدنی 370.50 دلار برای یک هفته است.

8) کانبرا (Canberra)

کانبـِرا پایتخت کشور استرالیا و بزرگ‌ترین شهر غیر بندری این کشور به شمار می‌آید. کانبرا به عنوان پایتخت استرالیا، پارلمان و دادگاه عالی این کشور و بسیاری دیگر از اداره های دولتی را در خود جای داده است. این شهر تنها شهر در بین تمامی شهرهای استرالیا است که با هدف قبلی و با طراحی قبلی ساخته شده است. کانبرا شهریست مناسب برای افرادی که به دنبال کار و تحصیل می باشند.

مهاجرت به کانبرا استرالیا

سیستم حمل و نقل کانبرا

از آنجایی که کانبرا به طور هدفمند به عنوان پایتخت استرالیا طراحی شده است استفاده از وسایل نقلیه در این شهر آسان است واگر شما برای رسیدن به مقصدتان از ماشین خود استفاده کنید، زمان رسیدنتان بیش از بیست دقیقه نخواهد بود.  از آنجائیکه این شهر شهری مثبت است است، اکثر افراد ترجیح می‌دهند پیاده روی و یا از دوچرخه استفاده کنند.

شهر کانبرا شهر کوچکی است به همین دلیل نیازی به سیستم حمل و نقل و تراموا در حومه آن ندارد.  در این شهر سیستم اتوبوسرانی درون شهری گسترده، ایستگاه های قطاروهمچنین اتوبوس های بین شهری برای مسافرت به دیگر شهرها وجود دارد.

شرایط کاری کانبرا

بسیاری از ساکنان کانبرا کارکنان دولتی هستند که برای دولت استرالیا و یا ACT کار می‌کنند. با این حال بسیاری از افراد در بخش خصوصی مشغول به کار هستند و این باعث شده است که کانبرا مکانی مناسب برای تاجران باشد. اگر چه شهر کانبرا شهری کاملا تجاری در استرالیا تلقی نمی شود، با این حال نرخ پایین بیکاری و درآمد بالا برای مشاغل تمام وقت باعث شده که این شهر مکانی مناسب برای کار کردن باشد.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد