پرداخت هزینه چاپ مقاله در ژورنال و مجلات خارجی

پرداخت هزینه چاپ مقاله در ژورنال و مجلات خارجی

توسط : تیم محتوا
6,174

انتشار مقاله در ژورنال های معتبر علمی Article Submission For Publication

نشریات علمی خارجی به دلیل اعتبار علمی بالای، مورد توجه پژوهشگران و دانشجویان قرار دارد، با پذیرش مقالات هیئت علمی، دانشجویان و پژوهشگران در نشریات معتبر علمی می توانید به بسیاری از اهداف علمی و شغلی دست یابید. دانشجویانی که موفق به انتشار مقاله در ژورنال های معتبر می شوند همواره از شانس بالاتری در دریافت پذیرش مقاطع بالای تحصیلی دارند، از سوی دیگر موفقیت در انتشار و چاپ مقاله یکی از فاکتور های تعیین کننده در ارزیابی طرح ها پژوهشی است.

مجلات علمی پژوهشی خارجی به دو دسته کلی بدون ایمپکت (ISI LISTED ، مجلات اسکوپوس سطح Q3 وQ4 ،مجلات علمی پژوهشی خارجی و مجلات ISC) و مجلات ایمپکت دار (مجلات ISI ایمپکت دار (JCR) ، مجلات اسکوپوس سطح Q1، Q2) دسته بندی می شوند. درحقیقت در مجلات بدون ایمپکت چاپ مقاله تضمینی می باشد و در پذیرش این مقالات موسسات تا 70% حق رایزنی داشته و نهایتاً تا یک ماه پس از ارسال پذیرش می گیرند. در مجلات ایمپکت دار که بسیار معتبر است و در مقاطع دکتری به منظور اخذ مجوز دفاع و ویژه اساتید و همچنین ویژه اعضای هیات علمی در راستای افزایش رتبه علمی ضروری است. در این مجلات 70% احتمال پذیرش به محتوای مقاله ارسالی مربوط بوده و تنها 30% موسسات می توانند برای پذیرش رایزنی کنند.

باید در نظر داشت که در هیچ یک از مجلات علمی بدون ایمپکت یا ایمپکت داراحتمال پذیرش 100% وجود ندارد.

به طور کلی می توان مراحلی را به منظور ثبت مقاله در ژورنال ها یا مجلات معتبر علمی در نظر گرفت:

1.    انتخاب مجله علمی معتبر و متناسب با با موضوع مقاله
2.    ارسال نسخه ویرایش شده در قالب تعیین شده و استاندارد از سوی منطقه مورد نظر
3.    بررسی از سوی مجله و دریافت Acceptance
4.    پرداخت هزینه چاپ، در مجلات Open Access معمولاً هزینه انتشار مقاله را مولف پرداخت می نماید.

برخی از مجلات علمی معتبر

مجلات تامسون رویترز- ISI

مجلات مجلات ISI در کشور ما از جایگاه علمی بسیار بالایی برخوردار است و چاپ مقاله در آن ضمن دریافت امتیاز پژوهشی، یکی از ملاک های ارزشیابی دانشجویان و محققان در دریافت پذیرش از دانشگاه های خارجی و مصاحبه علمی است.

مجلات ISI به دو بخش ایمپکت دار یا JCR  (که معمولاً رایگان بوده و برای داوری و چاپ هزینه ای دریافت نمی شود) و  بدون ایمپکت یا ISI listed (که برای داوری و چاپ مقالات هزینه دریافت می کنند) تقسیم بندی می شود.

مجلات JCR معتبرترین مجلات این پایگاه هستند و دریافت پذیرش از این ژورنالها بسیار سخت و مستلزم ارائه ی مقاله ای با محتوای بسیار قوی است. برای اطمینان از ایندکس بودن یک ژورنال در پایگاه تامسون رویترز ، میتوانید به این لینک مراجعه نمایید.

پس از بررسی و دریافت تایید استاد راهنما و پژوهش دانشگاه در خصوص صحت اعتبار مجله، یکی از مجلات را انتخاب نموده و سابمیت (Submit) مقاله به مجله یا ژورنال درخواستی راانجام می دهید. پس از Submit با استفاده از User و Password دریافتی می توانید پروسه بررسی و تایید مقاله خود را پیگیری کنید.

به منظور اطمینان از ایندکس بودن مجله در پایگاه تامسون رویترز، می توانید به سایت Clarivate مراجعه نمایید.

مجلات اسکوپوس- SCOPUS

پایگاه SCOPUS (اسکوپوس)، یکی از محصولات الزویر است که از نمایه های بسیار معتبر و استنادی در جهان است که اطلاعات کتابشناختی حدود 60 میلیون سند علمی را دارد. این پایگاه طیف گسترده ای از  حوزه های علوم انسانی، پایه مهندسی، پزشکی را پوشش می دهد. در نظر داشته باشید که استفاده از اطلاعات پایگاه SCOPUS که یکی از فضاهای جستجو به منظور کسب آگاهی از ژورنال های علمی است و توسط پایگاه  Elsevierتهیه می شود، نیاز به پرداخت هزینه و خرید اشتراک از این سایت دارد. کیفیت مجلات را با علامت Q نشان میدهند ، بدین صورت کیفیت مجلات از Q1 به Q4 میباشد. مجلات دارای Q1 ، مجلات بسیار معتبر تخصصی هستند و دریافت پذیرش از این مجلات بسیار سخت و  مستلزم مقاله ای با موضوع جدید با محتوای بسیار قوی است.

مقالاتی که در پایگاه های مختلف SCOPUS نمایه می شوند، با توجه به کیفیت یا Quartile در سطوح Q1 (بیشترین کیفیت) تا  Q4(کمترین کیفیت) دسته بندی می شوند.  .این کیفیت ، SCOPUS به چاپ برسانید ، این موسسه میتواند موفقیت شما را تضمین دهد.

Q1: مجله در 25%طبقه اول
Q2: مجله در 25% تا 50%  طبقه میانه به سمت بالا
Q3: مجله در 50% تا 75%  طبقه میانه به سمت پایین
Q4: مجله در 25% طبقه پایین
SJR  یا ضریب تاثیر شاخصی است که اسکوپوس استفاده می کند، در محاسبه ضریب تاثیر، رتبه و جایگاه یا Category مجله در گروه تخصصی مرتبط به صورت مستقیم عنوان نمی گردد و Quartile Score به همین منظور کاربرد دارد. برای محاسبه Quartile Score به سایت Scimagojr مراجعه کنید. در وب سایت اسکوپوس هر نویسنده دارای کد یک شناسایی است و اعتبار کد بین المللی است.

مجلات پابمد- PubMed

جلات نمایه شده در پابمد (Pubmed) مجلاتی هستند که مناسب هستند و دارای ایندکس pubmed پابمد هستند. پایگاه پابمد یکی از محیط های جستجو منابع و مقالات حوزه پزشکی است که توسط موسسه مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی NCBI=National Center for Biotechnology Information و کتابخانه ی ملی پزشکی آمریکا (NLM) تهیه گردیده است. در حال حاضر پایگاه اطلاعاتی پابمد pubmed بیش از 16 میلیون مقاله و بیش از 4500 ژورنال های رشته های پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، دامپزشکی، و علوم پایه پزشکی و غیره را داراست. با توجه به نیاز پژوهشگران، محققان و اساتید دانشگاهی جهت پذیر، اکسپت، انتشار و چاپ نتایج تحقیقات، پایان نامه ها، مقاله ها و طرح ها پژوهشی خود در این نوع مجلات، موسسه انتشاراتی آذرگان در زمینه ویرایش ادبی مقاله جهت پذیرش و چاپ تضمینی و ارزان مقالات در مجلات و ژورنال های دارای نمایه پابمد pubmed خدمات متنوعی را بسته به نوع مقاله ارائه می کند.

بطور کلی مجلات پابمد pubmed بیشتر برای گروه علوم پزشکی و زیست شناسی است، بنابراین یکی از مناسب ترین مجلات علمی برای دانشجویان و محققان در رشته های علوم پزشکی و زیست شناسی (به ویژه دانشجویانی که برای  اپلای در دانشگاه های خارج از کشور اقدام نموده، مصاحبه دکترای دانشگاه های علوم پزشکی و  دکترای پژوهش محور دانشگاه های علوم پزشکی) است. مراحل پذیرش، و چاپ مقاله در ژورنال های پابمد در بازه زمانی کوتاه تر و با هزینه کمتری نسبت به دیگر مجلات در سایر پایگاه ها دارد.

معروفترین مجلات (ژورنال های) خارجی به منظور ثبت مقاله

Science Publishing Corporation (https://www.sciencepubco.com/)
ELSEVIER (https://www.elsevier.com/catalog?producttype=journal)
ScienceDirect (https://www.sciencedirect.com/)
Emerald insight (https://www.emeraldinsight.com/)
Springer (https://www.springer.com/gp)
IJSER (https://www.ijser.org/)
Palgrave Macmillan (https://www.palgrave.com/gp/journals)
Wiley Online Library (https://onlinelibrary.wiley.com/)
HighWire (https://www.highwirepress.com/)
JSTOR (https://www.jstor.org/)
ICEHM (https://www.icehm.org/)
Scientific Research (https://www.scirp.org/)

در سایت بیست پیمنت دو مدل به منظور  پرداخت هزینه چاپ مقاله در ژورنال های علمی خارجی باتوجه به روش های پرداخت تعیین شده از سوی پایگاه، پیش بینی گردیده است.

1. پرداخت هزینه پذیرش مقاله از طریق PayPal (پی پال)

بسیاری از پرداخت های مربوط به پذیرش و چاپ مقاله با پی پال (PayPal) انجام می شود. برای پرداخت از این روش تنها کافیست که به صفحه مربوط پرداخت با paypal در 20payment  مراجعه و اطلاعات خود را تکمیل نمایید.

2. پرداخت هزینه پذیرش مقاله از طریق Visa Card/Master Card (ویزا کارت یا مستر کارت)

در صورتی که پس از گذراندن مراحل پرداخت Publication Fee یا Acceptance Fee نوع کارت Visa/Master بود میتوانید با درج شماره کارت (Card Number) و تاریخ انقضای کارت (Expiration Date) پرداخت داشته باشید. برای تهیه مستر کارت کافی است پس از مطالعه کامل دستورالعمل و پر کردن فرم در سایت سفارش خود را ثبت و کارت خود را دریافت نمایید.

همچنین می توانید با ثبت سفارش، پرداخت را از طریق ویزا کارت و مستر کارت 20payment انجام دهید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد
avatar
4 سال قبل

دانشجوی دکترای دانشگاه آزاد هستم و مقاله ای در خصوص جذب فلزات سنگین توسط گونه های جنگلی دارم که می بایست در مجله ایمپکت دار چاپ گردد تا مجوز دفاع بگیرم. می تونید کمک کنید؟

avatar

سلام و عرض ادب - در صورتی که میخواهید در مجلات خارجی چاپ شود و هزینه چاپ مقاله پرداخت نمائید ما می توانیم کارها مرتبط به آن را انجام بدیم. جهت راهنمای بیشتر در هر ساعات از شبانه روز می توانید با ما تماس بگیرید. باتشکر

avatar
3 سال قبل

سلام وقت بخیر شما رپرتاز خبری در خبرگزاریهای خارجی هم انجام میدید

avatar

سلام وقت بخیر ، شما با خبرگزاری مد نظر مکاتبه میکنید. در صورتی که هزینه ی بابت درج آگهی شما نیاز باشد ما امکان پرداخت هزینه چاپ آگهی داریم. باتشکر

avatar
2 سال قبل

با عرض سلام و ادب و احترام یک مقاله داشتم که می خواهم در یک مجله کانادایی دانشگاه آتاباسکا سابمیت کنم، چندین بار سعی کردم ولی در سابمیت آن مشکل داشتم ،ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. و یا اینکه شرایط سابمیت مقاله از طریق موسسه خود را اعلام کنید. با سپاس

avatar

سلام خانم فرهادی عزیز ، مجموعه ما فقط در زمینه پرداخت هزینه چاپ مقاله فعالیت میکند. از شرایط سابمیت مقاله اطلاعی نداریم. باتشکر