شرایط و مدارک مورد نیاز تعیین وقت سفارت آمریکا

شرایط و مدارک مورد نیاز تعیین وقت سفارت آمریکا

توسط : تیم محتوا مهاجرتی
2,417

کمتر کسی است که اگر از او بپرسید آیا دوست داری به آمریکا سفر کنی جوابش منفی باشد! معمولا اکثر افراد علاقه مند سفر به ایالات متحده آمریکا هستند. ایرانیان نیز مانند مردمان دیگر کشور ها برای ورود به ایالات متحده آمریکا باید حتما ویزا دریافت کنند اما دریافت ویزای این کشور بدون داشتن وقت سفارت آمریکا امکان پذیر نخواهد بود.

اخذ ویزا و تعیین وقت سفارت آمریکا در ایران

در نتیجه همان طوری که گفته شد اولین مرحله برای سفر به ایالات متحده آمریکا اخذ وقت سفارت آمریکا است اما متاسفانه این کار برای ایرانیان کمی دشوار تر از مردمان دیگر کشور هاست. پس از اتفاقاتی که در آبان سال 1358 افتاد و باعث تعطیلی سفارت ایالات متحده آمریکا در ایران شد متقاضیان ایرانی اخذ ویزای آمریکا و همچنین تعیین وقت سفارت آمریکا حتما باید به سفارت خانه های کشور های همسایه مراجعه کنند و درخواست خود را مطرح نمایند.

دقیقا همین مشکل باعث می شود تا بسیاری از هموطنان عزیزمان راه و روش درست این کار را بلد نباشند. در ادامه ما به این مهم خواهیم پرداخت که چگونه می توانید نسبت به تعیین وقت سفارت آمریکا و اخذ ویزای این کشور اقدام نمایید.

تعداد ویزا هایی که می توان برای ورود به کشور ایالات متحده آمریکا دریافت کرد بالای 185 مورد است که البته تمامی این موارد در دوسته مهاجرتی و غیر مهاجرتی تقسیم بندی خواهند شد. وزیای مهاجرتی صرفا برای افرادی است که قصد زندگی دائمی در این کشور را دارند و دسته غیر مهاجرتی عموما برای مسافران، دانشجویان و کارمندان مورد استفاده است که البته برای اخذ تمامی ویزا های این کشور در ابتدا تعیین وقت سفارت آمریکا الزامی است.

اخذ وقت سفارت آمریکا

چه مراحلی برای اخذ وقت سفارت آمریکا مورد نیاز است؟

همان طور که گفته شد برای اخذ ویزای آمریکا باید از طریق سفارت های آمریکا در کشور های همسایه مانند ترکیه، امارت یا ارمنستان اقدام نمایید پس در نتیجه ابتدا باید برای ثبت درخواست تعیین وقت سفارت آمریکا اقدام کنید و سپس در زمان تعیین شده با در دست داشتن تمامی مدارک به سفارت آمریکا مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه: انواع ویزا آمریکا

برا تعیین وقت سفارت آمریکا شما باید ابتدا در سایت کنسولگری مجازی آمریکا ثبت نام کنید و پس از تایید ثبت نام نسبت به تکمیل فرم درخواست صدور ویزا غیر مهاجرتی به صورت آنلاین اقدام کنید. در این مرحله است که شما نیاز به پرداخت هزینه وقت سفارت آمریکا و انگشت نگاری خواهید داشت که مجددا کاربران ایرانی به دلیل محدودیت های موجود امکان پرداخت با کارت های بانکی خود را نخواهند داشت.

در این مرحله شما می توانید برای پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا از خدمات سایت 20 پیمنت استفاده کنید و در کمترین زمان ممکن درخواست خود را برای تعیین وقت سفارت ثبت نمایید زیرا 20 پیمنت سال هاست که در زمینه ارائه خدمات ارزی بین المللی فعالیت داشته و با استفاده از حساب های بین المللی خود در کسری از ثانیه با پشتیبانی قوی خود تمامی خدمات مالی و ارزی بین المللی شما اهم از پرداخت هزینه وقت سفارت آمریکا را با ناچیز ترین سود انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید : نحوه گرفتن وقت سفارت آمریکا (MRV Fee)

پس می توانید برای گذر از این مرحله به خدمات 20 پیمنت برای انجام پرداخت های ارزی رجوع کنید و سپس طبق تقویم پیش رو وقت مناسب که امکان حضور در آن زمان را خواهید داشت انتخاب کنید. پس از ثبت نهایی تاییدیه تعیین وقت سفارت آمریکا را پرینت کرده و در زمان مراجعه حضوری به همراه داشته باشید.

برای تعیین وقت سفارت آمریکا چه مدارکی لازم است؟

در واقع روند تعیین وقت سفارت آمریکا تنها به صورت آنلاین انجام شده و پرداخت آن نیز توسط خدمات ارزی بین المللی 20 پیمنت امکان پذیر خواهد بود و نیازمند مدارک خاصی نیست اما در اینجا مدارک مورد نیاز برای تعیین وقت سفارت آمریکا در واقع همان مدارکی است که شما در زمان حضور خود باید به همراه داشته باشید.

دلیل تاکید ما بر روی به همراه داشتن مدارک مورد نیاز این است که در صورت رد درخواست شما سفرتان به کشور همسایه نیز بی فایده بوده و هزینه پرداختی برای وقت سفارت آمریکا عودت داده نخواهد شد در نتیجه در تکمیل مدارک زیر دقت لازم را به عمل آورید تا به راحتی بتوانید ویزای آمریکا را دریافت نمایید.

•    اصل پاسپورت و کپی آن به همراه 6 ماه اعتبار
•    اسکن عکس رنگی زمینه سفید در سایز 5 در 5 مربوط به 6 ماه گذشته
•    فرم تکمیل شده به زبان فارسی یا تاییدیه تکمیل انگلیسی
•    در صورتی که در گذشته ویزای آمریکا را داشته اید اسکن یا کپی صفحه اول آن را به همراه داشته باشید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد