نکاتی برای استفاده از دبیت کارت و کارت‌های اعتباری در کانادا

نکاتی برای استفاده از دبیت کارت و کارت‌های اعتباری در کانادا

توسط : تیم محتوا کارت اعتباری
3,244

کانادا با توجه به جذابیت‌های خاص خود طرفداران زیادی دارد و نیاز است که برای سفر و زندگی به این کشور مهاجرپذیر و زیبا  درباره قوانین مختلف، تعاملات مالی و نحوه پرداخت اطلاعات خوب و کافی داشته باشید. از آنجایی که در کل دنیا خرید و فروش و تعاملات ارزی بیشتر و بیشتر به سمت دیجیتالی شدن رفته و یکی از رایج‌ترین آن‌ها استفاده از کارت‌های اعتباری و دبیت کارت‌ها هستند، در این مقاله قصد داریم که شما را با شرایط استفاده از دبیت کارت‌ها و کارت‌های اعتباری در کانادا آشنا کنیم و نکاتی که در ارتباط با هرکدام باید رعایت کنید را نیز به شما خواهیم گفت.

نحوه استفاده از دبیت کارت‌ها و کارت‌های اعتباری در کانادا

دبیت کارت‌ها و کارت‌های اعتباری در کانادا به صورت گسترده ای استفاده می‌شوند. این که چقدر می‌توانید از کارت‌های خارجی استفاده کنید و چه هزینه ای باید بابت آن‌ها بپردازید بستگی به شرکتی که کارت را از آنجا می‌خرید و نوع حسابی که در آنجا این کارت‌ها را باز کرده اید دارد.

 اگر شما از آن دسته بازدید کنندگانی هستید که تعداد سفرتان به کانادا کم است، باید از کارت‌های اعتباری برای خریدهایتان استفاده کنید و بقیه کارهایتان را باید از طریق تبدیل ارز به ارز محلی کانادا در بانک‌های کانادا انجام دهید، اما برای مسافرانی که میزان سفرشان به این کشور بالاست ضروری است که با بانک مورد نظرشان صحبت کرده و از بهترین کارت‌های اعتباری و دبیت کارت‌ها برای اهداف پولی و خریدهایشان استفاده کنند. هر مسافری باید با بانکی که درآن حساب باز کرده و یا شرکت‌های ارائه دهنده کارت‌ها صحبت کند تا اطلاعات کافی در این باره و درباره‌ی آینده مالی این کارت‌ها دراین کشور داشته باشد.

در نظر داشته باشید که اگر تبادلات ارزی در یک بانک خارجی انجام شوند به خصوص اگر در ای تی ام ها باشند اغلب برای شما هزینه اضافی دربردارند، بنابراین بهترین کار این است که تعداد برداشت پول نقد خود را به حداقل برسانید تا مجبور نباشید که هزینه های اضافی پرداخت کنید.

نکاتی مهم برای استفاده از دبیت کارت ها

بیشتر دبیت کارت‌های صادر شده از سمت بانک‌های غیر کانادایی مناسب فروشگاه‌های خرید و فروش‌ خرد نیستند اما گاهی برخی از این کارت‌های اعتباری در پایانه های خرید در خارج از کشور کانادا کار خواهند کرد. برای مثال، یک دبیت کارت امریکایی که در ایالات متحده صادر شده است در خرده فروشی‌های کانادا کار می‌کند اما در عوض شما مجبورید که به ازای انجام هر خرید سه درصدی در معاملات خارجی هزینه اضافی پرداخت کنید.

اگر به طور مرتب به کانادا سفر می کنید، ممکن است بخواهید با بانک خود در مورد تنظیم یک حساب کاربری که برای خارج شدن از کشور هزینه اضافی و تخفیف اضافی را نمی دهد، بررسی کنید. به عنوان مثال، بانک مزرعه ایالتی یک کارت اعتباری ارائه می دهد که به کاربران اجازه می دهد پول خود را از دستگاه های خودپرداز خارج از کشور بدون این هزینه ها خارج کند.

نحوه ارائه کارت های اعتباری در خرده فروشی‌های کانادا

بیشتر کارت‌های اعتباری در خرده فروشی های کانادا با ویزا و مسترکارت پذیرفته می‌شوند، تنها یک سری استثنا وجود دارد که عبارت است از: « کست کو» کانادا که فقط پول نقد یا مسترکارت و یا والمارت کانادا را می‌پذیرد در حالی که کارت‌های اعتباری ویزا را تنها تا پاییز 2017 قبول می‌کرد.

هزینه کارت‌های اعتباری کانادا برای تعاملات خارجی

گرفتن کارت‌های اعتباری خارجی برای کاربران خارجی که نیازمند انجام تعاملات خارجی دارند هزینه های اضافی دارد مگر اینکه شما یکی از انواع معدودی که توسط «کاپیتال وان» به شما ارائه می‌شود را انتخاب کنید که کاملا بدون هزینه است. بنابراین اگر به دنبال سفر کوتاه به کانادا هستید برای صرفه جویی در هزینه ها می‌توانید، در مکان‌های مختلفی مانند رستوران‌ها و سوپرمارکت‌ها و فروشگاه ها از «کاپیتال وان» که گزینه مناسبتری است، استفاده کنید.

نکات ضروری در ارتباط با شرکت‌های ارائه دهنده کارت‌های اعتباری در کانادا

مطمئن باشید که پیشاپیش با شرکت ارائه دهنده تماس بگیرید و درباره شرکت ارائه دهنده کارت اعتباری که در خارج از کشور خودتان برای آن پول پرداخت می‌کنید اطلاعات کسب کنید. به طور خاص اگر شما هرگز با کارت‌های اعتباری رایج به خارج از ایالات متحده امریکا سفر نکرده اید ممکن است که گرفتن پول از حساب شما به عنوان یک فعالیت مشکوک در نظر گرفته شود به خاطر اینکه زمانی شما شروع به استفاده از آن پول در جایی کنید که هرگز قبلاً سفر نکرده اید، به شما بیشتر حساس می‌شوند.

بنابراین تماس با شرکت کارت اعتباری تان به شما کمک می‌کند تا بتوانید حسابی  را که به طور تصادفی در کانادا به شکل تعلیق درآمده را از حالت تعلیق در بیاورید و همچنین مجبور نیستید هزینه ای که به خاطر تماس‌های تلفنی و صورتحساب تلفن به صورت جداگانه برایتان ایجاد شده را پرداخت کنید.

لیست تعدادی از شرکت‌های ارائه دهنده کارت‌های اعتباری در کانادا

U.S. Bank FlexPerks® Travel Rewards® Visa Signature® Card
HSBC Cash Rewards Mastercard® credit card
HSBC Gold Mastercard® credit card
Avianca Vuela Visa® Card
United℠ Explorer Card
Chase Sapphire Preferred® Card

استفاده از کارت اعتباری و دبیت کارت‌ها در کانادا

آیا استفاده از کارت اعتباری و دبیت کارت‌ها در کانادا امن است؟

معمولاً استفاده از کارت‌های اعتباری در کانادا مطمئن است. شما به ندرت در معرض معاملات جعلی قرار می‌گیرید و آمار کلاهبرداری در این کشور در زمینه تعاملات دیجیتالی به نسبت پایین تر است.

با این حال، همانطور که در تمامی کشورها امکان دزدی در حالت کلی وجود دارد پس در کانادا هم این امکان وجود دارد ولی  با رعایت نکات امنیتی این احتمال به پایینترین حد خود می‌رسد.
در اینجا چند راه برای جلوگیری از به سرقت رفتن اطلاعات و امنیت شما در استفاده از کارت‌های اعتباری وجود دارد:

1. پین خود را امن نگه دارید. هر زمان که پین خود را وارد می‌کنید، در هنگام وارد کردن رمز ورود خود، از دست دیگر خود برای پوشاندن رمز استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که شما از دید دوربین های مخفی کلاهبرداران و هم از دید دزدان که از پشت شانه های شما نگاه می کنند در امان باشید.

2. مراقب باشید که از دستگاه‌های خودپرداز استفاده کنید. یعنی مطمئن شوید که دستگاه کارت خوان به بانک متصل است و نه اینکه در جایی متفاوت نصب شده باشد.

3. اگر چیزی مشکوک به نظر می‌رسد، استفاده از دستگاه ATM را متوقف کنید. برای مثال استفاده از صفحه کلید کاملا سخت است یا فردی مشکوک در اطراف ایستاده است.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد