مستر کارت چیست؟

مستر کارت چیست؟

توسط : تیم محتوا کارت اعتباری
3,252

مستر کارت یک سازمان خدمات مالی است که تراکنش های انجام‌ شده بر روی کارت ‌های اعتباری که توسط تعدادی از بانک‌ها و سرمایه گذاران دیگر انجام می‌شود را پردازش می‌کند. زمانی که نماد مسترکارت را در گوشه پایین یک کارت اعتباری می‌بینید به این معنی است که شما می توانید با استفاده از تکنولوژی شرکت اجاره انجام پردازش ها و هر تراکنشی را دارید و می توانید آن را مورد استفاده قرار دهید.

خرید انواع مستر کارت Prepaid

در واقع کارت مستر، یک کارت پرداخت الکترونیکی است که از شبکه مسترکارت برای پردازش ارتباطات استفاده می کند. این کارتها معمولا با لوگوی مسترکارت مارک شده اند. آنها می توانند شامل کارت اعتباری، بدهی یا پیش پرداخت باشند.

قالب ظاهری کارت مسترکارت

همانطور که گفته شد، کارت های مستر معمولا به عنوان یک کارت مارک با آرم مسترکارت صادر می شوند. این به شناسایی واجد شرایط بودن افراد برای استفاده از آن کمک می کند. کارت های پرداخت الکترونیکی دارای شماره های کارت اعتباری هستند و با شماره شناسایی صادر کننده IIN شروع می شود که کارت مستر را به عنوان پردازنده برای پرداخت الکترونیکی شناسایی می کند. در صورتی که لوگو روی کارت نباشد، می توانید به شناسایی مارک کارت برای تشخیص آن استفاده کنید.

مقایسه مسترکارت با سایر کارت های اعتباری

مسترکارت به تنهایی یک کارت اعتباری نیست، بلکه به کمک سایر موسسات مالی برای ارائه تسهیلات پرداخت برای سایر کارت‌ ها کار می‌کند. در ادامه می خواهیم تفاوت این کارت را با سایر کارت های اعتباری ویزا بررسی کنیم.

تفاوت بین مسترکارت و کارت ‌های اعتباری ویزا چیست؟ویزا کارت

یکی دیگر از ارایه‌ دهندگان خدمات پردازش در صنعت کارت اعتباری ویزا است. این کارت مانند کارت مستر با سرمایه گذارانی مانند بانک‌ها کار می‌کند که پس از آن بر روی کارت ‌های اعتباری حامل نماد Visa را صادر می‌کنند.

هر دو کارت مسترکارت و ویزا از طریق کارت های اعتباری مسترکارت برای مشتریان آنلاین، امنیت کد و پردازش بیشتری را در معاملات فراهم می کنند. علاوه هنگام استفاده از هر دو کارت، هزینه های ارز خارجی را هنگامی که از کارت خود در خارج از کشور و در سطح جهانی استفاده می کنید، پذیرفته می شوند. هنگامی که کارت اعتباری را برای خرید انتخاب می کنید، حتماً باید میزان اعتبار آن را بررسی کنید. معامله شما می تواند همراه با پاداش انجام شود که این پاداش به کارت اعتباری شما واریز می شود. این که معامله شما توسط مسترکارت یا ویزا اداره می شود نباید عامل تعیین کننده در انتخاب کارت باشد.

ویزا کارت یا مستر کارت

ویزا کارت یا مستر کارت، کدام بهتر است؟

امروزه اکثر آمریکایی‌ها حداقل یک کارت اعتباری دارند و بسیاری از مردم تعدادی از آن ‌ها را دارند. براساس اطلاعات بانک مرکزی، مصرف کنندگان آمریکایی در فوریه ۲۰۱۹ به حدود ۸۷۰ میلیارد دلار بدهی کارت اعتباری دارند. هر دو شرکت برای کارت اعتباری اولیه، خدمات بیمه و حفاظت را نظر می گیرند.

در حالی که هر دو شرکت کارت ‌های اعتباری با ویژگی‌ها و قابلیت های مشابه ارائه می‌دهند اما برخی تفاوت ‌ها میان آنها وجود دارد. اگرچه اغلب کاربران به آن ‌ها توجه نمی‌کنند، زیرا بسیاری از تجار هر دو کارت را در معاملات خود می‌پذیرند. شرکت ‌ها به طور عمومی با هر دو کارت ویزا و مسترکارت به ترتیب به میزان ۳۲۳.۷ میلیارد دلار و ۲۲۷.۶ میلیارد دلار تجارت و سرمایه گذاری می‌کنند. این آمار متعلق به سال جاری می باشد.

منابع :

https://www.investopedia.com/terms/m/mastercard-card.asp
https://www.moneysupermarket.com/credit-cards/what-is-mastercard
https://www.investopedia.com/articles/personal-finance/020215/visa-vs-mastercard-there-difference.asp

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد