اجتناب از پرداخت هزینه های معاملات خارجی چگونه انجام پذیر است؟

اجتناب از پرداخت هزینه های معاملات خارجی چگونه انجام پذیر است؟

توسط : تیم محتوا مسافرتی
2,169

اجتناب از پرداخت هزینه های معاملات خارجی که از هزینه های غیر ضروری در سفر خارج از کشور است، از ضروریات سفر است. سفر به خارج از کشور نباید گران باشد، راه هایی برای صرفه جویی در همه چیز از بلیط هواپیما و غذا گرفته تا اقامت در هتل وجود دارد. یکی از راه های ساده برای کاهش هزینه ها در خارج از کشور، عدم پرداخت هزینه نقل و انتقال ارز است. به عنوان مثال، اگر بتوانید از هزینه شارژ معامله خارجی اجتناب کنید، می توانید بین 1 تا 3٪ در معاملات بین المللی صرفه جویی کنید. در اینجا پنج راه برای جبران هزینه های معامله خارجی و هزینه های ATM بین المللی وجود دارد.

1- دریافت کارت اعتباری بدون هزینه معاملات خارجی

اگر به دنبال اجتناب از پرداخت هزینه های معاملات خارجی هستید، ممکن است بخواهید یک کارت اعتباری پیدا کنید که در هنگام خرید در خارج از کشور مجبور به پرداخت هزینه شارژ نباشید. بسیاری از صادرکنندگان عمده کارت اعتباری از جمله Chase، Capital One و Discover این نوع کارت ها را ارائه می دهند.

با استفاده از کارت های اعتباری بدون هزینه های معاملات خارجی می توانید حتی زمانی که در سفر نیستید، در پرداخت شارژ صرفه جویی کنید. زمانی که شما در داخل کشور خرید می کنید، در صورتی که فروشنده معامله شما در یک کشور خارجی باشد، مشمول پرداخت هزینه شارژ انجام معاملات بین المللی خواهید شد. با این حال، قبل از درخواست کارت اعتباری دیگر، مهم است که در مورد چگونگی تاثیر آن بر امتیاز اعتبارتان هم فکر کنید.

2- یک حساب بانکی که هزینه های شارژ خارجی را تحمیل نمی کند، باز کنید.

شما همچنین می توانید برای استفاده از کارت بدهی خود در حال بازدید از یک کشور دیگر، مشمول پرداخت هزینه معامله خارجی شوید. این هزینه ها می توانند به سرعت افزایش پیدا کنند، به خصوص اگر به طور منظم به خارج از کشور سفر کنید. به همین دلیل ممکن است بخواهید برای اجتناب از پرداخت هزینه های معاملات خارجی، یک حساب کاربری در بانکی باز کنید که هنگام خرید و یا اخذ پول نقد در خارج از کشور شارژی ندهید. بانکهایی از جمله وان360 یا دیسکاور از مشتریان خود زمانی که از دستگاه های خودپرداز خارجی استفاده می کنند، هزینه ای کسر نمی کند. هیچ کدام از این بانک ها هزینه تبدیل ارز هم نمی گیرند.

دستگاههای خودپرداز خارجی

3- قبل از سفر ارز خود را تبدیل کنید.

راه دیگری برای صرفه جویی در هزینه معامله خارجی این است که ارز خود را قبل از ترک کشور مبادله کنید. اگر  قبل از سفر بتوانید بودجه ای را که برای سفر خود برنامه ریزی کرده و نیاز دارید، مشخص کنید و تخمین بزنید که چقدر پول نقد نیاز دارید، بانک یا موسسه مالی شما ممکن است بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافی، ارز خارجی مورد نیازتان را به شما تحویل دهد. این یکی از بهترین روشهای دسترسی به نرخ ارز مناسب و اجتناب از پرداخت هزینه های معاملات خارجی است. اگر از یک کارت اعتباری پیش پرداخت استفاده می-کنید، مبادله ارز در جاهای دیگر (مانند فرودگاه یا در هتل)، شما می تواند پرداخت هزینه ی گران تری برای شما داشته باشد.

4- از دستگاههای خودپرداز خارجی استفاده نکنید.

اگر بانک شما هر زمان که از یک ATM در خارج از کشور خود استفاده می کنید هزینه شارژ را از پول شما بردارد، می توانید به راحتی تمام پولی را که برای سفر خود صرفه جویی کرده اید، از دست بدهید. اما اگر قبل از اینکه کشور خود را ترک کنید، برای اجتناب از پرداخت هزینه های معاملات خارجی به اندازه کافی ارز خارجی بگیرید، نیازی به استفاده از یک ATM خارجی ندارید. اگر شما مجبور به اخذ پول از یک ATM هستید، بهتر است تمام پولی را که نیاز دارید در یک مرحله دریافت کنید، در اینصورت مجبور نیستید چند بار هزینه های اضافی را بپردازید.

5- تحقیق کنید که آیا بانک شما شریک خارجی دارد یا خیر؟

اگر نمی خواهید در سفر با خود ارز خارجی نقد حمل کنید، می توانید از بانک خود بپرسید برای اجتناب از پرداخت هزینه های معاملات خارجی آیا در کشوری که به آن سفر می کنید، یک موسسه مالی متحد خود دارد. برای مثال، اگر شما در بانک آمریکایی حساب دارید، مجبور نیستید که هزینه دریافت پول را از یک ATM در آلمان، اسپانیا و یا مکزیک بپردازید. اما هنگامی که بانک شما دلار شما را به ارز محلی کشور مورد سفرتان تبدیل می کند، ممکن است با پرداخت هزینه شارژ روبرو شوید. مگر اینکه شما بتوانید راه را برای دریافت این هزینه لغو کنید.

حرف آخر:

هزینه های بانک های خارجی و کارت اعتباری می تواند یک درد واقعی باشد. اگر بخواهید پول خود را در گشت و گذار در جاذبه های توریستی و خرید سوغاتی صرف کنید، بهتر است راهی برای جلوگیری از پرداخت پول اضافی در هنگام سفر به خارج از کشور پیدا کنید. خدمات پی پال به مردم اجازه می دهد تا معاملات مالی خود را آنلاین با دادن توانایی انتقال وجوه به صورت الکترونیکی بین افراد و شرکت ها انجام دهند.

منبع :

https://smartasset.com/credit-cards/how-to-avoid-foreign-transaction-fees

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد