سیستم انتقال وب مانی چه خدماتی را ارائه می دهد؟

سیستم انتقال وب مانی چه خدماتی را ارائه می دهد؟

توسط : تیم محتوا ارزی
9,963

سیستم انتقال وب مانی چیست؟

وب مانی WebMoney، یک سیستم پرداخت و انتقال پول است که توانسته بستری را به وجود آورد که اعضا آن می توانند فعالیت های تجاری آنلاین داشته باشند و از طریق آن قادر خواهند بود وضعیت بودجه خود را پیگیری کرده، سرمایه جذب کنند و معاملات امن را به انجام برسانند. سیستم انتقال وب مانی، یک سیستم نقل و انتقال بین المللی پول است که در سال 1998 در پی بحران مالی در مسکوی روسیه و بالا رفتن قیمت دلار آمریکا و جهت انتقال این ارز، تاسیس شده و در حال حاضر در سراسر جهان 39 میلیون نفر کاربر دارد.

سیستم انتقال وب مانی چه خدماتی را ارائه می دهد؟

از جمله خدمات این سیستم انتقال پول، مبادله آنلاین INDX است. شاخص های عرفی اختصاصی یا  INDX ابزاری آنلاین هستند که از طریق آن می توانید با اوراق بهاداری به نام NOTES معامله کنید که تضمین آن توسط سهام شرکت های عمومی و دارایی های دیگر انجام می شود و دارای مجوز برای واسطه های مالی در سراسر جهان هستند. وب مانی به تازگی از افزودن رمزارزهای بیت کوین (BTC)، لیتکوین (LTC)، اتر (ETH) ، بیت کوین طلایی (BTG) ، ریپل (XRP) ، دش (DASH) و مونرو  (XMR) به مبادلات آنلاین INDX خود، خبر داده است.
هر کس که تمایل دارد از سیستم وب  مانی استفاده کند، لازم است برنامه  web keeperرا در سیستم سخت افزاری خود نصب نماید. اعضا سیستم یا کاربران وب مانی قادرند از طریق  تکنولوژی این سیستم که شامل مجموعه ای از رابط های استاندارد است، مالکیت دارایی و اشیاء با ارزش خود را مدیریت کنند. دارایی-های با ارزش اعضا توسط شرکتهای تخصصی موسوم به ضمانت نامه ایمن، نگه داشته می شود. برای انجام تراکنش های داخلی، تمامی کاربران لازم است مشخصات خود را در سیستم ثبت نمایند و این اطلاعات توسط سرویس صدور گواهینامه یا Certification service بایستی مورد تایید قرار گیرد.

سیستم انتقال پول وب مانی

سیستم انتقال پول وب مانی

ذخیره پول کاربران به چه صورت است؟

وجوه کاربران وب مانی در "کیف پول الکترونیکی" ذخیره می شود، که شامل پول الکترونیکی یا رمزارز دیجیتال است، که مانند یک دارایی اساسی مانند ارز عمل می کند. در زمان ثبت نام در نرم افزار،  مشتری یک کیف پول ایجاد می کند و یا از خدمات خودکار استفاده می نماید. کاربران قادرند هر تعداد کیف پول یا WM که بخواهند را با هر ضمانتی ثبت نمایند. تمامی کیف های هر کاربر در واحدی به نام نگهدارنده یا کیپر Keeper نگهداری می شود و به هرکدام شماره ثبت یا WMID داده می شود.ارزش هر دارایی کاربر در سیستم وب مانی با واحد  WMاندازه گیری می شود. دارایی اساسی واحدهای وب  مانی توسط یک شبکه جهانی از شرکت ها نگهداری می شود که به عنوان ضامن سیستم پرداخت، عمل می کنند. ضمانت نامه ها دارایی های اساسی در سپرده های موجود را می پذیرند و واحدهای مربوطه وب  مانی را صادر می کنند.

کارمزد انتقال پول در وب مانی چه میزان است؟

انتقال وب مانی می تواند برای پرداخت های شخص به شخص یا peer-to-peer استفاده شود، و شامل یک سیستم واسط سپرده پیمانکاری یا escrow است. به این ترتیب که در آن شخص ثالث (ذینفع یا عامل سپرده گذاری) به عنوان واسطه اشخاص معامله کننده اصلی، پول یا دارایی را از شخص ارسال کننده دریافت می کند و به شخص دریافت کننده می پردازد، در این معامله عموماً قوانین فراوانی مورد توجه قرار می گیرد تا اقدامات به صورت صحیح و ایمن انجام پذیرد. کارمزد این انتقال 0.8٪ از مبلغ معامله شده و حداکثر تا 50 یورو را دریافت می کند.

سیستم شناسایی کاربران چیست؟

هر یک از کاربران سیستم به طور خودکار براساس پارامترهای سیستم داخلی موجود، برای مشاهده دیگر کاربران در سطحی از کسب و کار یا Business Level قرار می گیرند. هر یک از اعضا با قبول و یا عدم پذیرش گزینه های پیشنهادی سیستم، روش استفاده از سیستم را انتخاب می کنند. روابط بین اعضای انتقال وب مانی و اپراتور سیستم یا ضمانت نامه ها، مطابق این توافق نامه پذیرفته شده و تحت قوانین وب  مانی اداره می شود. این سطح کسب و کار، براساس تعداد مبادلات با سایر کاربران سیستم، به هر کاربر اختصاص داده می شود. سیستم انتقال وب  مانی روش جدید شناسایی از طریق ویدیو یا VideoID را معرفی کرده است. کاربران فقط نیاز به داشتن شناسنامه ملی خود و دسترسی به تلفن هوشمند یا لپ تاپ با دوربین وب دارند. شماره شناسایی ویدئو VideoID جایگزین نیاز به بازدید از مرکز تأیید وب  مانی یا دفتر اسناد رسمی به منظور شناسایی است.

واحد تایید هویت مشتری وب مانی

 

قوانین و کدهای انتقال وب مانی کدامند؟

قوانین اصلی تنظیم کننده سیستم انتقال وب مانی به شرح زیر است.

- تعدادی از قوانین، اصول پیکربندی و پیاده سازی الگوریتم های سیستم انتقال وب  مانی را نهادینه می کند و اصول اساسی چگونگی معاملات بین اعضای سیستم را تعیین می نماید.

- نرم افزار الگوریتم سیستم، اجرای کد را تضمین می کند و رعایت آن برای همه اعضای سیستم الزامی خواهد بود.

* قابل توجه است که اپراتور سیستم، به عنوان مالک نرم افزار مرکز صدور گواهینامه مبادلات سیستم انتقال وب مانی و خدمات خودکار این سیستم، باید منبع کد را به سیستم مشتری ارائه دهد و توسعه نرم افزاری کد را بر عهده بگیرد.

واحدهای تشکیل دهنده سیستم انتقال وب مانی کدامند؟

سیستم انتقال وب مانی ترکیبی از واحدهای زیر است که به صورت خودگردان توسط افراد اعضای سیستم و تحت موارد قانونی اداره می شود:

یک واحد نرم افزار و سخت افزاری خودکار، یک مرکز صدور گواهینامه معاملات، خدمات خودکار سیستم، واحد کیپر(Keeper) به عنوان سیستم نرم افزاری نگهدارنده معاملات مشتری، رویه های حسابداری ایجاد شده بین عناصر ساختاری وب مانی. صحت و صداقت هرگونه اطلاعات منتقل شده بین اعضا، توسط مرکز صدور گواهینامه معاملات (TCC) تأیید می شود.

کیپر یا نگهدارنده معاملات در سیستم وب مانی

نحوه مشارکت وب مانی با دیگر سازمانهای اعتباری به چه صورت است؟

به جز بانک های معتبر روسیه، طی سال های 2013 تا 2019 بانک های معتبر کشورهای اوکراین، انگلستان، ناحیه اقتصادی اروپا به جرگه استفاده کنندگان از امکانات وب  مانی پیوسته اند. سیستم انتقال وب مانی به بانکها سود مشارکت متقابل در انواع پروژه های مشترک را ارائه می دهد. قرار است در طی نسخه بعدی و کارآمدتر همکاری مشترک وب  مانی و بانک ها، مشتریان بتوانند تا کارت حساب بانکی خود را به کیف پول الکترونیکی وب مانی متصل کنند. این "اتصال" به آنها اجازه می دهد که در صورت خالی بودن کیف پول وب-مانی، در صورتیکه بودجه کافی در کارت حساب بانکی شان باشد،  به طور خودکار و فوراً کیف پول وب  مانی (در چارچوب حد مجاز برای چنین عملیاتی) پر می شود. این دوباره پر کردن کیف پول های وب مانی به صورت آنلاین از طریق دستگاه های دریافت و پرداخت و پایانه های سلف سرویس مثل ATM و همچنین سیستم بانکی الکترونیکی (از طریق اینترنت و بانکداری موبایل) انجام پذیراست. در سال 2019 Sberbank روسیه اعلام کرد که وب  مانی را به اکوسیستم انتقال فوری خود متصل کرده است. مشتری ها می توانند از کارتهای Sberbank به کیف پول وب مانی و برعکس، نقل و انتقالات فوری انجام دهند. فقط شماره تلفن گیرنده (که کارت یا کیف پول به آن وصل شده است) برای انتقال پول لازم است.

نحوه کار وب مانی با مراکز خرید چگونه است؟

وب مانی مشتریان جدید خود را به عنوان جمعیت فعال اقتصادی، از طریق جذاب ترین و جالب ترین مکان های خرید اینترنتی جذب می کند. سیستم انتقال وب مانی راه حل پذیرش پرداخت از طریق کد QR را برای رستوران ها و فروشگاه ها ارائه داده است. مشتریان باید تا یک صفحه QR نمایش داده شده را اسکن کرده و پرداخت را تأیید کنند. در سال 2019 کینگ برگر روسیه با وب مانی برای پرداخت کد QR توسط مشتریان همکاری کرده است.

روش برگزاری همه پرسی در سیستم وب مانی به چه صورت است؟

اگر حداقل 10٪ از اعضا، با داشتن تاییدیه های شخصی و دارا بودن معاملات غیر صفر در کیف پول های خود، درخواست همه پرسی بدهند، به ابتكار اعضای سیستم رفرندام برگزار می شود. اعضا باید ظرف ده روز فرم همه پرسی را تحویل دهند. پس از اتمام همه پرسی، اگر بیش از 10٪ از شرکت کنندگان در همه پرسی، برای اصلاح آیین نامه رأی دهند، اپراتور ظرف سی روز، هرگونه اصلاح لازم را در الگوریتم های اطلاعات و سیستم اعمال می کند.

سایت اصلی وب مانی

سایت اصلی وب مانی

منبع اطلاعاتی رسمی وب مانی کدامست؟

سایت رسمی وب  مانی در آدرس اینترنتی https://www.wmtransfer.com قرار دارد که علاقمندان جهت اطلاع از جزییات سیستم انتقال وب مانی می توانند به ورژن زبان انگلیسی این سایت رجوع نمایند. کاربران شخصی اطلاعاتی از قبیل نحوه افزایش درآمد، نحوه پرداخت، صرف نظر کردن، گرفتن وام و نحوه جمع آوری وجوه را می توانند دریابند. کاربران سازمانی از نحوه پذیرش پرداخت ها، پرداخت وجوه، مدیریت بودجه، مدیریت کار و نحوه معاملات امن اطلاعات لازم را دریافت می نمایند.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد