90 درصد راه سئو را با ahrefs طی کنید

90 درصد راه سئو را با ahrefs طی کنید

توسط : تیم محتوا ارزی
1,891

سئو یا بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو یکی از مهم‌ترین عوامل رشد هر کسب‌وکار اینترنتی است. اگر خدماتی ارائه می‌دهید و یا محصولاتی برای فروش دارید، باید بتوانید خود را در معرض دید مشتریان بالقوه قرارِ دهید.

با بهینه کردن سایت خود برای موتورهای جستجو می‌توانید خود را هر چه بیشتر در معرض دید کاربران قرار دهید و بازدیدهای زیادی از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل به دست آوردید.

یکی از مهم‌ترین ابزارها برای سئو، وب‌سایت  ahrefs است، خدماتی که این وب‌سایت ارائه می‌دهد باعث شده تا اکثر وبمستران حرفه‌ای و کارشناسان سئو یکی از اولین کارهایشان ثبت‌نام در ahrefs باشد. با استفاده از این وبسایت می‌توانید به راحتی در عرض یک ماه از ۹۰ درصد رقبا جلو بزنید .

90 درصد سئو با ابزار ahrefs

محتوا و بک لینک دو عاملی هستند که همیشه نقش اصلی را در رتبه گرفتن یک سایت داشته‌اند. اگر شما محتوای خوبی تولید کنید و لینک‌های زیاد و باکیفیت بسازید رتبه گرفتن شما در گوگل تقریباً قطعی است .

اما باید توجه داشته باشید که رقبای شما هم همین کارها را انجام می‌دهند. یعنی هم محتوا تولید می‌کنند و هم لینک سازی می‌کنند. پس گوگل چطور باید تشخیص دهد که چه سایتی را بالاتر از بقیه سایت‌ها نمایش دهد؟ مسلماً برای گوگل کیفیت کار ملاک اصلی است. گوگل کیفیت کار شما و رقیبانتان را بررسی می‌کند و کار هرکدام کیفیت بهتری داشت رتبه بالاتری خواهد گرفت.

اگر می‌خواهید رتبه بالاتری از رقیبانتان داشته باشید باید ببینید آن‌ها چه می‌کنند،پس از آن که روش کار آن‌ها را یاد گرفتید باید سعی کنید کاری که آن‌ها انجام می‌دهند را شما بهتر انجام دهید . این روش قطعاً رتبه شما را بالا می‌برد.

برای اینکه بتوانید رقیبانتان را آنالیز کنید به ابزارهای پیشرفته‌ای احتیاج دارید که وب‌سایت  ahrefs یکی از قدرتمندترین آن‌هاست .

ابزار Ahrefs چیست؟

این وب‌سایت مخصوص آنالیز وب‌سایت‌های رقیب است و تقریباً در این زمینه رقیبی ندارد. کار اصلی این سایت چک کردن بک لینک‌هاست،  اما Ahrefs بسیار فراتر از یک ابزار بررسی بک لینک‌ها است. این وب‌سایت حاوی ابزارها و ویژگی‌های سئوی بسیار زیادی ازجمله رنک‌ها و کلیدواژه‌ها می‌باشد. به بیانی دیگر، Ahrefs ابزار خارق‌العاده‌ای برای ایده گرفتن از تکنیک‌های استفاده شده در بزرگ‌ترین و بهترین سایت‌ها و اجرایی کردن آن‌ها بر روی وب‌سایت خود می‌باشد.

اگر مایلید یک شروع قدرتمند برای سئوی وب‌سایت خود داشته باشید، Ahrefs تمام ابزارهای موردنیاز را در اختیار شما قرار می‌دهد.

داشبورد سایت ahrefs

البته با استفاده از وب‌سایت ahrefs می‌توانید کیفیت کار خودتان را نیز محک بزنید. با استفاده از ابزارهای Ahrefs می‌توانید رشد بازدید ، بک لینک و… وب‌سایت خود را به دقت و با جزئیات کامل بررسی کنید.

Ahrefs ابزارهای فراوانی دارد که در این مقاله به بررسی مهم ترین این ابزار‌ها خواهیم پرداخت:

1 - ابزار تحلیل رقبا (Competitive Analysis):

ابزار تحلیل رقبا Competitive Analysis

این ابزار به شما اجازه می‌دهد به بررسی وضعیت ترافیک وب‌سایت (به تفکیک ترافیک طبیعی و ترافیک دریافتی از تبلیغات در گوگل) و لینک‌های خارجی آن بپردازید. از این ابزار میتوان برای سایت خود و سایت‌های رقیب استفاده کنید.

این ابزار کمک می‌کند تا بدانید سایت شما و رقیبانتان چقدر بازدید دارد.

همچنین ابزار بررسی بک لینک کمک می‌کند تا لینک‌های دریافتی سایت خود و رقبا را به‌دقت بررسی کنید. این ابزار اطلاعات زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد. ازجمله این اطلاعات می‌توان به آدرس صفحه دریافت لینک، فالو (follow) یا نوفالو (nofollow)بودن، کلمه کلیدی (anchor text)، نوع (نوع وبسایتی که از آن لینک گرفته‌اند) و کیفیت بک لینک اشاره کرد.

ابزار بررسی بک لینک کمک بسیار بزرگی برای پیدا کردن فرصت‌های لینک سازی است. کافیست بدانید رقبای شما کجا لینک ساخته اند. اگر می‌توانید شما هم آنجا لینک بسازید. با این ‌کار  سایت شما هر چه بیشتر به جایگاه رقبا نزدیک می‌شود.

2 - ابزار تحقیق کلمات کلیدی (keyword research)  :

ابزار تحقیق کلمات کلیدی keyword research

با استفاده از این ابزار می‌توانید کلمات کلیدی را ازنظر میزان محبوبیت ، سختی رقابت و فرصت‌های تولید محتوا بررسی کنید. در این بخش می‌توانید ببینید که در هر کلمه کلیدی کدام‌یک از رقیبانتان رتبه بهتری در گوگل دارد و کدام کلمه‌های کلیدی هستند که رقبا به آن توجه نکرده‌اند و درصورتی‌که برای آن کلمه کلیدی محتوا تولید کنید، می‌توانید بازدید زیادی از گوگل بگیرید.

همچنین در این بخش می‌توانید تعداد جستجوهای یک کلمه کلیدی را در بازه های مختلف زمانی ببینید، این کار به شما در برگزاری کمپین‌های فصلی کمک فراوانی می‌کند.

با بررسی تعداد جستجوی هر کلمه کلیدی در بازه‌های زمانی مختلف می‌توانید اقبال یا عدم اقبال مردم به آن کلمه کلیدی را در آینده پیش‌بینی کنید و برنامه‌ریزی‌های کسب‌وکار خود را بر این اساس انجام دهید.

برنامه ریزی کردن برای وبسایت بدون استفاده از ahrefs احتمال شکست برنامه را چند برابر می‌کند.

3 – ابزار تحقیق بک لینک (backlink research) :

ابزار تحقیق بک لینک backlink research

همان‌طور که از نام آن برمی‌آید، این ابزار به‌صورت تخصصی به بررسی بک لینک‌های سایت می‌پردازد. با استفاده از این ابزار می‌توانید بک لینک‌های دریافتی و وضعیت و کیفیت آن‌ها را به‌دقت بررسی کنید .

این بخش از  ahrefsشاید مهم‌ترین ابزار آن باشد. اگر بتوانید با استفاده از این ابزار تحلیل جامعی از لینک‌های رقبا به دست آورید، موفقیت برنامه‌ریزی سئو شما حتمی خواهد بود.

گزارش‌های پیشرفته این بخش، ازجمله تقسیم‌بندی لینک‌های دریافتی به گروه‌های مختلف بر اساس ویژگی‌های لینک و استفاده از فیلترهای فراوان به شما اجازه می‌دهد اطلاعات زیادی درباره این لینک ها به دست آورید.

4 – ابزار تحلیل محتوا (content explorer) :

ابزار تحلیل محتوا content explorer

این ابزار با استفاده از میزان اشتراک‌گذاری یک محتوا در شبکه‌های اجتماعی، میزان لینک‌های دریافتی و میزان دریافت کلیک از جستجوی ارگانیک، به رتبه‌بندی انواع محتوا می‌پردازد.

ابزار تحلیل محتوا ahrefs

با استفاده از این ابزار می‌توانید بفهمید کدام محتوا برای یک کلمه کلیدی از بالاترین کیفیت برخوردار است. ویژگی‌های آن محتوا بررسی کنید و محتوای خود را بهتر از آن بسازید ، در این صورت کیفیت محتوای تولیدشده توسط شما از بقیه محتواهای موجود بالاتر خواهد بود.

5 – ابزار پیگیری رتبه (rank tracking) :

ابزار پیگیری رتبه rank tracking

این ابزار بسیار شبیه ابزار search console گوگل است . با استفاده از این ابزار می‌توانید رتبه سایت را در کلمه‌های کلیدی مختلف بررسی کنید و رشد و کاهش رتبه را در طول زمان ببینید.

این ابزار رتبه‌بندی‌های شمارا در گوگل به‌طور مرتب بررسی کرده و گزارش‌های تحلیلی و منظم را به ایمیل شما ارسال می‌کند.

درواقع این ابزار ارائه‌دهنده گرافیکی از روند پیشرفت سئوی وب‌سایت شما خواهد بود. به کمک رابط گرافیکی این ابزار می‌توانید به‌خوبی روند تغییرات در ترافیک، میانگین موقعیت کلمات کلیدی (position) در نتایج جستجوی گوگل، Featured SERP سایت و تعداد و وضعیت هرکدام و… را به‌خوبی در طول زمان بررسی کنید.

6 - ابزار هشدار (alert) :

ابزار هشدار alert

آخرین ابزاری که به آن می‌پردازیم ابزار هشدار سایت ahrefsاست. همان‌طور که از نام این ابزار مشخص است، کار آن دادن هشدارهای لازم در هنگام بروز تغییرات ناگهانی است. برای مثال وقتی لینک‌های شما حذف می‌شوند این ابزار هشداری برای شما می‌فرستد. و یا هنگامی‌که رتبه شما در یک کلمه کلیدی به شدت افت می‌کند این ابزار شما را باخبر خواهد کرد تا در سریعترین زمان اقدامات لازم را انجام دهید.

در این قسمت همچنین می‌توانید برای موارد دیگری مثل منشنهایی که در سایت شما و رقبا به یک کلمه کلیدی زده می‌شود، زنگ هشدار تعریف کنید.

چگونه اکانت ahrefs بسازیم ؟

تا دو سال پیش سایت ahrefs به مدت 14 روز به کسانی که در این سایت ثبت‌نام می‌کردند خدمات رایگان ارائه می‌داد، اما دیگر خدمات رایگان به کاربران ارائه نمی‌شود و باید برای استفاده از خدمات این سایت حتماً یکی از پلن های آن را خریداری کنید.

قیمت های پلن سایت ahrefs

پلن های این سایت قیمت کمی ندارند (مخصوصاً وقتی به ریال تبدیل شوند). اما اگر در کسب‌وکار خود جدی هستید و می‌خواهید بالاتر از رقیبانتان بایستید خدمات این سایت بیشتر از پولی که برای آن پرداخت می‌کنید برای شما ارزش خواهد داشت .

در حقیقت اگر بتوانید حرفه‌ای با این سایت کار کنید و تحلیل‌های جامعی به دست آورید می‌توانید چندین برابر هزینه‌ای که برای ahrefs پرداخت کرده‌اید را سود کنید.

اکثر مدیران سایت‌ها به دلیل هزینه بالای این سرویس از خرید آن صرف‌نظر می‌کنند، پس بسیاری از رقبای شما این ابزار را در اختیار ندارند، اگر شما این ابزار را داشته باشید برتری قابل‌توجهی بر همه‌ی آن‌ها خواهید داشت .

اگر کار سئو میکنید اصلی ترین ابزار شما ahrefs  است.  هیچ سئوکاری نخواهید یافت که بدون ahrefs موفق شده باشد.

چگونه اکانت ahrefs بخریم ؟

به دلیل تحریم بانکی ایران و نبود امکان استفاده از شیوه‌های پرداخت بین‌المللی خرید سرویس ahrefs برای کاربران ایرانی تقریباً غیرممکن است اما 20payment می‌تواند این کار را به‌راحتی برای شما انجام دهد . شما هزینه سرویس را به ما پرداخت می‌کنید و ما در کمترین زمان سرویس Ahrefs را خریداری و به شما تقدیم خواهیم کرد .

در صورت داشتن سؤالات بیشتر با شماره تماس‌های 20payment تماس بگیرید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد
avatar
4 سال قبل

سلام خوبین امکان خرید ابزارها از این سایت رو دارین به صورت روزانه ما داریم الان این ابزارها رو ارائه میدیم ahrefs moz alexa میتونید از این سایت خریداری کنید https://groupbuyseo.org/package-pricing/

avatar

سلام و عرض ادب . در صورتیکه امکان پرداخت با پی پال وجود داشته باشد به راحتی می توانید ثبت سفارش کنید و ما روزانه برای شما انجام میدهیم. حتی می توانید مسترکارت خریداری کنید و خودتان نسبت به پرداخت هزینه اقدام کنید. باتشکر