قوانین کار با پی پال

قوانین کار با پی پال

توسط : تیم محتوا پی پال
3,487

 شاید تاکنون اسم پی‌پال را شنیده باشید اما ممکن است قوانین کار با پی‌پال را  ندانید. پی‌پال یک شرکت آمریکایی است که در زمینه جابه‌جایی پول و ارز به صورت الکترونیکی فعالیت دارد. این شرکت از طریق اینترنت، پول و ارز مورد نظر را به حساب‌های دیگری در سراسر جهان، انتقال می‌دهد. افرادی که در این سامانه حساب کاربری دارند، می‌توانند از طریق  حساب بانکی، دفاتر خدمات مالی یا کارت اعتباری حساب خود را شارژ کنند. دریافت‌کنندگان از طریق پی‌پال نیز می‌توانند پول خود را از طریق چک، واریز به حساب خود در پی‌پال یا واریز به حساب بانکی دریافت کنند. افرادی که دارای حساب کاربری هستند، می‌توانند خریدهای اینترنتی خود را که در هر جای دنیا انجام داده‌اند، وجه مورد نظر را از طریق پی‌پال پرداخت کنند.  البته برای انجام این کار پی‌پال مبلغی را به عنوان هزینه و کارمزد دریافت می‌کند. در کشور ایران به دلیل اینکه تحریم‌ها از طرف آمریکا ، متأسفانه این سامانه نیز فعالیت خود را در این کشور متوقف کرده است. برای اینکه با قوانین کار با پی‌پال بیشتر آشنا شوید به ادامه این مقاله توجه کنید.

این مقاله شامل سرفصل‌های زیر است:

•     پی‌پال را بهتر بشناسیم  
•    قوانین کار با پی‌پال
•    خطرات کار با پی‌پال در ایران

پی‌پال را بهتر بشناسیم

پی‌پال را بهتر بشناسیم

افرادی که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت دارند یا حتی افرادی که قصد خرید از سایت‌های خارجی را دارند حتماً با واژه‌ی پی‌پال آشنایی دارند. سایت‌هایی مانند آمازون یا ای بی یا بسیاری از سایت‌های خارجی از طریق پی‌پال خریدوفروش کالاهای خود را انجام می‌دهند تا مشتریانی که در کشورهای دیگر زندگی می‌کنند، از مزایای آن بهره‌مند شوند.  این سامانه در حال حاضر بالغ بر 200 میلیون کاربر دارد که از طریق درگاه‌های آن خریدهای خود را انجام می‌دهند. البته کاربردهای پی‌پال فقط در زمینه خرید بسنده نمی‌شود و می‌توانید از طریق حساب کاربری که دارید، حقوق ارزی خود را دریافت کنید یا اینکه حساب خود را مدیریت کنید.

قوانین کار با پی‌پال بسیار ساده است. افرادی که در کشورهای تحریم شده نیستند به راحتی می‌توانند از طریق ثبت کاربری در این سامانه حساب داشته باشند. برای ثبت کاربری تنها کافی است که وارد سایت یا اپلیکیشن پی‌پال شد و نام و مشخصات خود را وارد کرد و در انتها شماره‌حساب بانکی یا  کارت اعتباری را نوشت.  پس از انجام این کارها هر بار که خواستید از سایتی خرید انجام دهید می‌توانید از آن استفاده کنید.

اگر جزو افرادی هستید که احتیاج دارید به صورت مداوم جابه‌جایی پول و ارز داشته باشید، پی‌پال می‌تواند گزینه مطمئنی باشد. تنها کافی است با وارد کردن  شماره‌حساب کاربری فردی که قصد واریز دارید را مشخص کرده سپس نوع واحد پولی که قصد پرداخت دارید و مبلغ آن را مشخص کنید. به همین راحتی!  نکته مهم در این تراکنش مالی، تنها داشتن حساب کاربری طرف مقابل در پی‌ پال است.

در پی‌پال از امن بودن اطلاعات حساب خود اطمینان داشته باشید، تعداد بالای کاربران این سامانه در سراسر جهان آن را تبدیل به فضایی امن برای تبادلات مالی کرده است. در پیپال می‌توانید حساب خود را مدیریت کنید و از میزان مبالغی که وارد حساب شما شده و تراکنش‌های مالی خود مطلع شوید.

در پی‌پال حساب‌های کاربری متنوعی وجود دارد که افراد برای تأمین نیازهای مالی خود می‌توانند یکی از آن را انتخاب کنند. این حساب‌ها عبارت‌اند از: personal, premier, business   که هرکدام قابلیت‌های مختلفی دارند. در هرکدام از این نوع حساب‌ها باید مدت زمان استفاده از حساب کاربری خود را مشخص کنید تا با توجه به آن‌ها به شما قابلیت‌های متفاوتی اعطا شود.  هر اکانتی که در این سامانه ایجاد می‌کنید، دارای سقف تراکنش مالی است و نباید فعالیت پولی شما از آن حدی که تعیین شده بیشتر باشد.

قوانین کار با پی‌پال

برای استفاده از خدمات پی‌پال ابتدا باید در آن حساب کاربری ایجاد کنید. ایجاد حساب کاربری در پی‌پال رایگان است و تنها نیاز به یک آدرس ایمیل دارد. ابتدا باید وارد حساب کاربری خود با استفاده از ایمیل آدرس ثبت شده و پسوردی که برای کاربر خود تعیین کرده‌اید، شوید. قوانین کار با پیپال برای افرادی که حساب شخصی در پی‌پال راه‌اندازی کرده‌اند، بسیار ساده است. این افراد باید در حساب کاربری خود اطلاعاتی از جمله آدرس پستی، آدرس ایمیل و سایر اطلاعات تماس و شخصی خود را وارد کنند. یکی از قوانین کار با پی‌پال که بسیار مهم است استفاده از خدمات پیپال با حساب کاربری شخصی برای کارهای شخصی و خانگی است. این بدان معنی است که شما برای کارهای تجاری و کسب و کارتان نمی‌توانید از حساب کاربری شخصی استفاده کنید. برای حساب‌های تجاری یا همان Business accounts همچنین ممکن است که هزینه‌هایی را برای کاربران خود در پی داشته باشد. برای حساب‌های تجاری ممکن است که مابه التفاوت تبدیل ارز مشتری به واحد پول مبدأ دچار وارونگی ارزش شده و کاربر مجبور به پرداخت این مابه التفاوت شود. پیپال در مقابل متعهد می‌شود که در اسرع وقت پول واریزی از طرف مشتری به حساب شما را در اختیارتان قرار دهد.

خطرات کار با پی‌پال در ایران

خطرات کار با پی‌پال در ایران

اگر در ایران زندگی می‌کنید و علاقه دارید که با سامانه پی‌پال، به حساب ارزی خود دسترسی داشته باشید و آن را مدیریت کنید، باید این موضوع را در نظر بگیرید که پی‌پال در ایران تحریم است. این تحریم‌ها ممکن است که شما را در هنگام کار کردن با پی‌پال با مشکلات اساسی روبرو کند. از قوانین کار با پی‌پال و سختگیری آن برای تحریم‌ها می‌توان به مجاز نبودن استفاده از خدمات این سامانه حتی در زمان مسافرت به ایران اشاره کرد.

افرادی که در ایران تلاش کنند با حساب پی‌پال خود تراکنش مالی انجام دهند، باید خطرات بعد از آن را نیز قبول کنند.

زیرا اگر پی‌پال از این امر مطلع شود، می‌تواند حساب کاربری شما را محدود کرده یا اینکه کاملاً آن را مسدود کند.

این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که شما با آی پی ایران وارد سایت پی‌پال شوید. این سامانه با شناسایی آی پی ایران، سریعاً حساب شما را لیمیت (محدود) می‌کند و دیگر نمی‌توانید از حساب کاربری خود استفاده کنید.  با لیمیت شدن حساب کاربری شما دیگر نمی‌توانید مبلغی را برداشت یا واریز کرده، خرید اینترنتی داشته باشید یا هر فعالیت دیگری در این سامانه انجام دهید. تنها گزینه‌ای که پیش روی شما باز خواهد بود، دریافت وجه است.

در شرایط دیگری که ممکن است حساب کاربری شما با خطر روبرو شود، این است که هنگام جابه‌جایی پول ، پی‌پال در اطلاعات وارد شده ارتباطی با ایران پیدا کند. در این موارد مانند واریز کردن به حساب کاربری ایرانی یا خرید محصول و ارسال آن به ایران ممکن است که پی‌پال به ارتباط آن به ایران پی ببرد و حساب کاربری شما را مسدود کند. در این زمان پی‌پال از شما می‌خواهد که ثابت کنید تا ارتباطی با ایران ندارید و این نقل و انتقال در ایران صورت نمی‌گیرد. اگر نتوانید فعالیت خود را از ارتباط با ایران مبرا کنید، حساب کاربری شما مسدود شده و به اصلاح لیمیت می‌شود.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد