افتتاح حساب خارج از کشور

افتتاح حساب خارج از کشور

توسط : تیم خبری
1,370

افتتاح حساب خارج از کشور برای مصارف شخصی یا تجاری یکی از دغدغده های بزرگ ایرانی ها در وضعیت تحریم می باشد. در حال حاضر بانک مرکزی بسیاری از کشور ها هیچ گونه خدمات بانکی به اتباع ایرانی نمی دهد و حتی در مواردی حساب های قبلی آن ها را نیز مسدود کرده اند. با این وضعیت چطور می بایست برای فعالیت های تجاری یا شخصی خارج از کشور حساب بانکی باز کنیم و از خدمات آن استفاده نماییم؟ گاهی حتی اگر امکان افتتاح حساب برای اتباع ایرانی وجود داشته باشد، باز هم پروسه آن فوق العاده طولانی می باشد.

آیا امکان انجام افتتاح حساب خارج از کشور برای ما وجود دارد؟

قطعا بله؛ اما برای این کار می بایست بهترین گزینه را برای جلوگیری از خطرات و دردسر های احتمالی انتخاب کنید. بانک های خارجی در صورت بروز تحریم و پیروی از آن ها ممکن است تمام دارایی حساب شما را بلوکه نمایند و حساب تان را هم مسدود کنند! برای همین انتخاب یک گزینه معتبر و کاربردی که فرایند انجام تراکنش های شما را هم فوق العاده سریع پیش ببرد و از سراسر دنیا به آن دسترسی داشته باشید از اهمیت زیادی برخوردار است.

راه های افتتاح حساب خارجی

راه های افتتاح حساب خارج از کشور:

افتتاح حساب خارج از کشور نیازمند شرایط و مدارک منحصربفردی می باشد با این حال در صورت گردآوری آن ها می بایست انتخاب کنید که از چه طرقی اقدام به افتتاح حساب خارج از کشور کنید. راه های مختلفی برای این کار وجود دارد که برخی از کاربردی ترین آن ها را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

اقدام از طریق بانک های داخل کشور:

برخی از بانک های داخل کشور شعبات متعددی در کشور های خارجی دارند. شما از طریق این دسته از بانک ها می توانید به دور از هر گونه مشکلی که برای اتباع ایرانی به وجود آمده، اقدام به افتتاح حساب نمایید و از طریق آن ها تراکنش های مالی خارجی خود را پشتیبانی کنید.

عموما برجسته ترین بانک های داخل کشور، اقدام به راه اندازی شعبات خارجی کرده اند که این مسئله تضمینی برای دریافت خدمات مناسب و ایده آل می باشد. با این حال استفاده از این دسته بانک ها نیز همچنان خطرات و محدودیت های متعددی را دارد.

مزایا :

•    ارائه خدمات به اتباع ایران
•    قابلیت پیگیری برخی موارد از داخل کشور
•    امنیت بالای دارایی شما در مقابل تحریم ها

بزرگ ترین مزیت این نوع از بانک ها خدمات رسانی به اتباع ایرانی است. با توجه به تحریم های اقتصادی و سیاسی موجود بسیاری از بانک های خارجی اجازه افتتاح حساب به ایرانی ها را نمی دهند و حساب های قبلی آن ها را نیز مسدود می کنند! با این حال شعبات خارجی بانک های داخلی اجازه افتتاح حساب و انجام تراکنشات و... را به اتباع ایرانی می دهند.

قابلیت پیگیری تراکنشات خارجی از داخل کشور دیگر پوئن ویژه همکاری با شعبات خارجی بانک های داخلی است. به عبارتی شما برای پیگیری بسیاری از موارد نیاز به حضور فیزیکی در شعبات خارجی نخواهید داشت و از طریق شعبه مرکزی داخل کشور می توانید موارد را پیگیری نمایید.

معایب :

•    محدودیت های بانک به دلیل تحریم ها
•    عدم گستردگی شعبات بانک در کشور های مختلف دنیا
•    عدم راه اندازی سیستم های مناسب برای ارائه خدمات از راه دور

هر چند شعبات خارجی بانک های داخلی مزیت های متنوعی را برای اتباع ایرانی به همراه دارند! اما معایبی نیز دارند که نه تنها به صورت ویژه منجر به محدودیت یک کاربر می شود بلکه کل بانک را محدود می سازد!
یکی از بزرگ ترین معایب این دسته از بانک ها تحریم های اقتصادی و سیاسی علیه آن ها است. با توجه به ایرانی بودن بانک های نام برده بد نیست بدانید که تحریم ها باعث محدودیت آن ها حتی از خارج کشور نیز می شود. با توجه به تحریم های مختلف شعبات خارجی بانک های داخلی امکان همکاری با بسیاری از بانک ها و کشور ها را ندارند و محدودیت های بسیاری مانع آن ها می شود.

عدم گستردگی شعبات دیگر پوئن منفی آن ها می باشد. عموما شعبات خارجی بانک های داخلی در تعداد محدودی از کشور ها وجود دارند. چنین وضعیتی امکان پیگیری حساب تان از سراسر دنیا را فراهم نمی کند.

اقدام از طریق بانک های خارج کشور:

هر چند تحریم های زیادی بر علیه ایران همچنان وجود دارد اما برخی از بانک های خارجی به اتباع ایرانی خدمات می دهند. پیدا کردن این دسته از بانک ها و افتتاح حساب در آن ها به شما کمک می کند تا در شبکه ارتباطی گسترده بانک های جهانی حضور داشته باشید و به راحتی اقدام به تراکنش های مالی بین المللی کنید. البته برای استفاده از چنین ویژگی هایی می بایست بانک مورد نظر آن ها را پشتیبانی کند.

مزایا:

•    بهره مندی از قابلیت های مختلف بانک های خارجی
•    امکان پیگیری از شعبات مختلف بانک در سراسر دنیا
•    حضور در شبکه ارتباطی بانک های دنیا
•    امکان انجام تراکنشات مالی مختلف به صورت بین المللی

قطعا داشتن حساب بانکی در بانک های محبوب دنیا مزیت های منحصربفردی را برای شما به دنبال دارد. شما می توانید از قابلیت ها و خدمات متنوع این دسته بانک ها بهره مند شوید و تراکنش های مالی خودتان را به راحتی در سراسر دنیا انجام دهید. برخی از این دسته بانک ها فوق العاده گسترده هستند و تقریبا در اکثر کشور های حائز اهمیت دنیا دارای شعباتی برای خدمت رسانی به مشتریان خود هستند. حضور شما در این دسته از بانک ها کمک شایانی به تبادلات مالی، استفاده از پوئن های ویژه بانکداری خارجی، ارتباطات گسترده بانکی و... می کند.

معایب :

•    بسیاری از بانک های خارجی به اتباع ایرانی خدمات نمی دهند.
•    برخی از بانک ها محدودیت های زیادی برای ارائه خدمات دارند.
•    برخی از بانک ها در صورت بروز مشکل بدون هشدار اقدام به مسدود کردن حساب می کنند.

هر چند افتتاح حساب خارج از کشور در یک بانک معتبر مزایای زیادی دارد اما در حال حاضر بسیاری از بانک ها در سراسر جهان به دلیل تحریم های متعدد از ارائه خدمات به اتباع ایرانی خودداری می کنند. قطعا عدم ارائه خدمات این دسته از بانک ها از بزرگ ترین معایب آن ها بشمار می رود!

برخی بانک های خارجی همچنان به اتباع ایرانی خدمات دهی می کنند اما این دسته از بانک ها که عمدتا بانک های درجه سوم و پایین هستند، محدودیت های زیادی دارند به نحوی که مشتری در انتقال ارز، تراکنشات مالی و... محدود خواهد شد و از طرفی به دلیل تعداد محدود شعبات آن ها امکان پیگیری مستمر حساب از کشور های مختلف وجود ندارد.

حتی بانک هایی که هم اکنون به اتباع ایرانی خدمات دهی می کنند، در صورت بروز مشکل و قطع خدمات دهی به اتباع ایرانی، ممکن است حساب های ایرانی موجود را مسدود کنند و تمام دارایی آن را بلوکه نمایند.

اقدام از طریق سیستم های پرداخت آنلاین:

سیستم های پرداخت آنلاین نظیر مستر کارت، پی پال و... گزینه های ویژه ای برای پرداخت های بین المللی می باشند. شما از طریق این سیستم ها می توانید در کمتر از چند دقیقه اقدام به ایجاد حساب نمایید و در نهایت تمام ویژگی های یک حساب بانکی را برای دریافت و یا انتقال وجه پیگیری کنید.

قطعا سیستم های پرداخت آنلاین گزینه های بهینه و کاربردی برای کاربرانی که نیاز به افتتاح حساب خارج از کشور دارند می باشند چرا که این دسته از سیستم ها به تمام نقاط جهان (در صورت نبود محدودیت) خدمت رسانی می کنند و کاربران آن ها نیز می توانند به راحتی از هر کجا اقدام به دریافت خدمات آن ها نمایند.

پیشنهاد خدمات:

•    افتتاح حساب خارج از کشور با پی پال
•    افتتاح حساب خارج از کشور با مستر کارت

مزایا:

•    افتتاح حساب سریع
•    امکان انتقال وجه به سراسر دنیا
•    امکان دریافت وجه از سراسر دنیا
•    امکان خرید آنلاین از تمام فروشگاه های اینترنتی دنیا
•    امکان دریافت درگاه اینترنتی برای فروشگاه اینترنتی شما
•    چنج کردن ارز بدون واسطه
•    سیستم رایگان و بدون کارمزد (تا زمانی که نیاز به چنج کردن ارز نباشد)
•    ایمنی فوق العاده زیاد

مفاد نام برده صرفا بخشی از ویژگی های ممتاز و مطلوب سیستم های پرداخت آنلاین هستند که از طریق آن ها می توانید اقدام به افتتاح حساب آنلاین خارج از کشور بکنید و تمام پروسه های مالی خود را از طریق آن ها پیگیری کنید.

شما از سراسر دنیا می توانید حساب آنلاین خود تان را چک کنید، از طریق آن تراکنش مالی انجام دهید یا اقدام به دریافت پول نمایید. سرعت بالا و امنیت برتر دیگر ویژگی های ممتاز این دسته از حساب ها می باشند. افتتاح حساب آنلاین در پی پال، مستر کارت یا... دردسر های موجود افتتاح حساب در بانک های فیزیکی خارجی را ندارد. شما به راحتی از طریق 20 پیمنت می توانید در کمتر از چند روز کاری اقدام به افتتاح حساب نمایید و فورا فعالیت های شخصی یا بیزینسی خود را از طریق آن ها شروع کنید.

معایب:

•    عدم ارائه خدمات به کاربران ایرانی
•    سخت گیری های مستمر

متاسفانه این دسته از سیستم های پرداخت به صورت مستقیم به کاربران ایرانی خدمات نمی دهند اما از طریق شرکت های واسطه مانند 20 پیمنت امکان افتتاح حساب در آن ها وجود دارد. فارق از این موارد بد نیست بدانید که پی پال، مستر کارت و... دارای الگوریتم های آنالیزگر حرفه ای و دقیق می باشند! به عبارتی تمامی تراکنش های روزانه آن ها به طور دقیق بررسی می شود و در صورت بروز هر گونه مورد مشکوکی فورا اقدام به مسدود کردن حساب شخص مورد نظر برای بررسی های بیشتر می کنند. در صورتی که حساب شما به عنوان یک کاربر ایرانی مسدود گردد متاسفانه امکان بازگرداندن آن وجود ندارد و تمام دارایی شما در آن بلوکه خواهد شد. برای همین توصیه می کنیم برای استفاده از پی پال حتما از طریق شرکت های واسطه اقدام نمایید تا در صورت بروز مشکل امکان پیگیری آن وجود داشته باشد.

اقدام از طریق مدارک توابع یک خارجی:

شاید یکی از اقوام یا آشنایان شما تبعه کشور خارجی باشد. یکی از راه های موجود که البته ما آن را توصیه نمی کنیم، استفاده از مدارک آن ها برای افتتاح حساب است. شما از طریق می توانید یک حساب بانکی در بانک های مختلف ایجاد کنید اما تمامی تراکنشات و... به نام شخص اصلی خواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب خارج از کشور

مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب خارج از کشور:

در هر کشور و هر بانک مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب متفاوت می باشد. هر بانک بر اساس قوانین، نوع اعتبار سنجی و همچنین سیاست های عملکردی خودش مدارک مختلفی را از مشتری تقاضا می کند از همین رو نمی توان مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب خارج از کشور در تمام بانک های موجود را لیست کرد و شما می بایست با توجه به بانک مورد نظر خود اقدام به تحقیق و مطالعه برای گردآوری اسناد مورد نیاز بکنید. با این حال برخی مدارک به عنوان یک تبعه خارجی به طور یکسان در تمام بانک ها از شما تقاضا می شوند که عبارتند از:

•    اصل و کپی پاسپورت
•    اصل و کپی کارت ملی
•    معرفی نامه بانکی و شغلی
•    مدارک و سند شرکتی
•    و...

کدام بانک های خارجی برای افتتاح حساب مناسب تر هستند؟

کدام بانک های خارجی برای افتتاح حساب مناسب تر هستند؟

قطعا هر کدام از بانک های در کشور های مختلف خدمات منحصربفرد و ویژه ای را برای مشتریان خود در نظر گرفته اند! اما بهترین گزینه برای اتباع ایرانی افتتاح حساب در بانک هایی است که هم قوانین و شرایط ساده ای داشته باشند و منطبق و مشابه قوانین ایران عمل کنند.

سیم بانک سوئیس:

سیم بانک سوئیس یکی از بهترین گزینه ها برای افتتاح حساب است. این بانک برای فعالیت های شخصی و تجاری شما بی نظیر می باشد چرا که تمام اطلاعات موجود در آن فوق العاده محرمانه است و به هیچ نهاد یا دولتی ارائه نمی شود. به عبارتی هیچ شخص یا نهادی در دنیا نمی تواند اطلاعات شما را از این بانک خصوصی مطالبه کند. سیم بانک برای سهولت کار مشتریان خود 12 زبان زنده دنیا را پشتیبانی می کند.

بانک های ارمنستان:

سیستم بانک داری ارمنستان شباهت زیادی به سیم بانک سوئیس دارد. امنیت بالا، خدمت رسانی ویژه و اهمیت به مشتری از جمله مواردی هستند که به خوبی در سیستم بانک داری ارمنستان دیده می شوند. شما در این بانک ها می توانید حساب شخصی یا شرکتی افتتاح کنید، کارت اعتباری و همینطور دسترسی آنلاین دریافت کنید تا در سراسر دنیا امکان پیگیری و مدیریت حساب خود را داشته باشید.

بانک های ترکیه:

ترکیه به عنوان یک کشور اروپایی که اتفاقا قوانین و فرهنگ نزدیکی هم به ایران دارد، از دیگر مقاصد مناسب برای افتتاح حساب می باشد. این کشور همچنان به اتباع ایرانی خدمات رسانی می کند پس شما می توانید با خیالی آسوده در یکی از نزدیک ترین کشور ها به ایران افتتاح حساب کنید و از خدمات مالی اروپایی بهره مند شوید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد