راهنمای جامع برنامه کاندید استانی کانادا

راهنمای جامع برنامه کاندید استانی کانادا

توسط : تیم مهاجرتی
1,794

یکی از راه های گرفتن اقامت در کشور کانادا ، مهاجرت استانی به کانادا می باشد. به همین جهت است که بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند ، در این برنامه مهاجرتی ، شانس خود را امتحان می نمایند. در سایت 20Peyment با جمع آوری مطالب مربوط به کاندیدای استانی کانادا و ارائه آن در این جا ، تلاش داریم تا آگاهی های لازم را در این خصوص در اختیار شما گذاشته ، تا بتوانیم با دانش کافی به هدفی که دنبال می کنید ، برسید.

شاید بدانید که در ایالات کانادا ، هر یک از آن ها ، برنامه ای جداگانه جهت ورود افراد فنی و متخصص به آن ایالت را منظور کرده اند. در اولین مرحله هر یک از این ایالات لیست حرفه ها و شغل های خود را لیست می کنند. به عبارتی ابتدا بایستی به لیست منتشر شده مشاغل در هر ایالت مراجعه کنید. سپس بر اساس مهارت و تخصص خود ، برای کسب امتیازات لازم جهت آن استان اقدام نمایید.

در قسمتی از این انتخاب ها ، اجازه ی این را به استان می دهد که در سیستم اکسپرس انتری فدرال ، کاندیدا ها را انتخاب نماید. این سیستم ، جهت مهاجرت به کشور کانادا می باشد که دارای سه گروه کارگر دارای مهارت است که بر حسب معیارهایی مشخص و امتیازات به دست آمده ، از سرتا سر دنیا ، مهاجر را می پذیرند. بدین ترتیب ، هر کاندیدا مطابق با امتیازی که در این دسته بندی ها کسب می کند انتخاب می شود. همچنین کاندیدا ها می بایست بر زبان انگلیسی یا فرانسوی که دو زبان رسمی در کانادا هستند مسلط باشد. که بر اساس زبان ، سن فرد و تحصیلات و سابقه مهارت و کارش امتیاز دریافت می نماید. در صورتی که کاندیدایی بیشترین امتیاز را دریافت نماید . به ترتیب پذیرش ها ، دعوت نامه ای دریافت خواهد کرد که می تواند دارای اقامت دائم باشد.

برنامه های کاندید استانی کانادا (PNPs) یکی از اصلی ترین بخش های سیاست مهاجرت به کانادا محسوب می شود و انتظار می رود بیش از 200 هزار نفر متقاضی اقامت دائم را بر اساس توانایی های کاربردی از این طریق بین سال های 2019 تا 2020 جذب نمایند.

برنامه کاندید استانی کانادا یکی از سریع ترین روش ها برای مهاجرت به این کشور و دریافت اقامت دائمی می باشد. طی سال های اخیر، دولت فدرال به تدریج بودجه سالانه استان ها را برای PNP های مربوط افزایش داده که نشان دهنده اهمیت ویژه این برنامه در مهاجرت به کانادا دارد.

راهنمای جامع برنامه کاندید استانی کانادا

راه های پذیرش کاندید استانی کانادا

در کانادا ، این برنامه استانی به استان ها این امکان را می دهد تا اشخاصی را که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند  و می خواهند در یک استان مشخص ساکن شوند را ، جذب کند. کسانی که نامزد استانی هستند بر حسب توانمندی و تخصص خود و در راستای کمک به توسعه کسب و کار و اقتصاد آن استان ، انتخاب خواهند شد. در حالت کلی برای هر استان یک شاخه مهارت و شغلی نیاز است. اغلب استان های کانادا در این برنامه PNP شرکت می کنند. بر اساس این برنامه ، به استان هایی که شرکت کرده اند ، توافق نامه ای ارائه می شود که با تایید اقامت کانادا ، مهاجرینی که نیاز های همان استان را تامین کرده و در راستای توسعه استان قدم بر می دارند را انتخاب نماید. لذا تمام مهاجرینی که قصد دارند کاندید استانی باشند و ثبت نام کنند ، می بایست به همان استانی که قصد اسکان دارند ، بروند.

هنگام ثبت درخواست جهت مهاجرت ، بایستی گواهی پی ان پی کانادا را در همان استان دریافت نمایند. درصورت پذیرش کاندیدایی شما توسط آن استان ، نیاز است که ویزای مهاجرت و یا تابعیت کانادا را ارائه نمایید.

در هر کدام از سیزده استان در کانادا و نواحی آن ها دقیقا مطابق سیاست های مهاجرتی مخصوص به خود عمل خواهند کرد. این برنامه های کاندید استانی در کانادا پی ان پی PNP نامیده می شود. این بدان دلیل است که در هر استان ، تعداد جمعیت و کیفیت اقتصاد با دیگر استان ها تفاوت دارد. بنا براین برنامه کاندید استانی هر یک نیز بصورت انحصاری مناسب همان استان و بر اساس شرایط اقتصاد و تعداد جمعیت آن خواهد بود.

جدای از کبک ، باقی استان ها هر یک اداره چند برنامه پی ان پی را دارند. طراحی این برنامه ها جهت رسیدن به یک برنامه منسجم اقتصادی و مهاجرتی است که از طریق هر استان ایجاد می شود. بنابراین معیارهایی که برای کاندیدای استانی در یک از استان ها تعیین می شود متغیر است. اما نکته بسیار مهم این است که این برنامه ها یکی از سریع ترین و ایمن ترین راه برای دریافت اقامت دائمی در کانادا محسوب می شود و مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است.

با وجود تمامی برنامه های استانی مجزا ، بایستی کلیات تصمیمات اخذ شده در خصوص اقامت دائمی در کانادا ، از سوی دولت فدرال نیز تایید شود. از همین رو تایید نهایی اقامت دائم با دولت ملی است. این بدان معناست که درخواست کننده پس از پذیرش کاندیدای استانی توسط یک استان ، مرحله اول را پشت سر گذاشته است و در مرحله دوم می بایست درخواست اقامت دائم خود را به دولت داده و در صورت تایید آن ها دارای اقامت دائم خواهد بود.

این نکته لازم به ذکر است که هریک از استان ها و نواحی مطابق برنامه مشخص خود عمل می کنند. بنابر این مطابق مهارت خود و برنامه ی آن استان نیاز است با مشورت و بررسی کامل تمامی شرایط و جوانب درخواست کاندیدای استانی خود را برای کانادا ارسال نمایید.

کشور کانادا در سال دو هزار  پانزده میلادی ، روشی را جهت کنترل و اداره کردن درخواست های اقامت دائم کانادا ایجاد نمود که به نام اکسپرس انتری نامیده شد. این سیستم مهاجرتی ، اقتصادی کانادا ، باعث شد تا در تمامی استان ها برنامه های PNP توسعه پیدا کند و با سیستم اکسپرس انتری مطابقت پیدا کرده و گسترش یابد. به همین دلیل در برخی از استان ها و برنامه های پی ان پی ، نیاز است که درخواست کننده ، پروفایلی نیز از اکسپرس انتری در جهت همین برنامه ها داشته باشد.

در صورتی که کاندیدای استانی ، از راه PNP  و بر اساس برنامه اکسپرس انتری معرفی گردد ، می تواند در سیستم رتبه و امتیاز دهی جامع ، ششصد امتیاز بیشتر دریافت نماید. که در اخذ دعوت نامه جهت درخواست اقامت دائم در مرحله دوم اکسپرس انتری بسیار موثر می باشد. از سوی دیگر اگر درخواست کننده از روش PNP اما در مغایرت با برنامه اکسپرس انتری ، کاندید شود ، نیاز است تا جهت کاندید استانی ، درخواستی دولتی و به شکل کاغذی برای اخذ اقامت ارسال نماید که این روال نسبت به نوع درخواست های الکترونیکی اکسپرس انتری ، زمان بیشتری را به خود اختصاص می دهد.

چگونگی اقدام برای نیروی استانی کانادا

در کشور کانادا ، استان ها روش هایی برای در اختیار گرفتن نیروهای کاری مجرب دارند. در صورتی که درخواست کننده اقامت دائم کانادا ، پیشنهاد کاری را از یک کارفرمای کانادایی داشته باشد ، قادر خواهد بود جهت اقامت PR کانادا اقدام کند. از آن جایی که برای کارفرمایان کانادایی محدودیت هایی وجود دارد و بایستی برای جذب نیروی کاری خود مدارک قابل قبولی را ارائه نمایند ، این راه چندان ساده به نظر نمی آید. راه دیگر این است که در برنامه کاندیدای استانی کانادا شرکت کنند که در این شرایط در هر استان جداگانه ، لیست حرفه هایی که نیاز است ، مشخص شده و بر اساس امتیازات درخواست کنندگان ، نیروی کار خود را جذب می کنند.

کبک

یکی دیگر از راه های اخذ اقامت کانادا ، برنامه نیروی کبک QSW است. در این روش نیز با کسب حداقل امتیاز ، متقاضی می توان وارد کانادا شود. کسانی که دارای شرایط هستند می بایست فرم EOI  را به Arrima بفرستند تا در برنامه نیروی متخصص کبک منظور شوند.

استان یوکان

استان یوکان کانادا نیاز به تعداد سی هزار نیروی کار با مهارت کامل و نیمه ماهر دارد. برنامه کاندید استانی در یوکان ، به درخواست کنندگان اقامت دائم ، این امکان را می دهد تا به صورت مستقیم جهت درخواست خود ازIRCC  اقدام کنند.

استان ساسکاچوان

در منطقه غربی کانادا استان ساسکاچوان واقع شده است. این منطقه یکی از مناطق قوی در خصوص محصولات کشاورزی در کشور کانادا می باشد. استان ساسکاچوان دارای مزرعه های بزرگ کشاورزی می باشد که در دو شهر ساسکاتون و رجینا متمرکز شده است. در این استان روش IOD جهت کاندید استانی اجرا می شود که برای مهاجران به کانادا و درخواست کنندگان اقامت در این کشور ، بسیار مورد توجه و مناسب است. بر اساس سیستم IOD ، امتیاز دهی این گونه طراحی شده است که حداکثری امتیاز یکصد و حداقلی آن شصت می باشد. بنابر این با دریافت نمره شصت ، امتیاز مورد قبول در استان ساسکاچوان را به دست آورده اید.

در ماه ژوئن ، استان ساسکاچوان ، زیر گروه های حرفه های مورد نیاز و کارگران دارای مهارت جهان خود را به سیستم EOI مبدل کرد. با این موضوع ، پذیرش برای کاندیدای استانی در این استان ، به صورت ماهی یکبار انجام خواهد شد. که به طور مثال ،  بین بیست و یکم اگوست تا ششم دسامبر در سال 2018 در استان خود ، جهت حدود 1763 نفر کاندید اکسپرس آنتری صادر شد.

در این سیستم  EOIاز میان کاندیدها ، تعدادی به صورت رزرو باقی می ماند که در این سیستم بر وجود عوامل موثر در سرمایه انسانی تکیه دارد. عواملی مانند سابقه کار ، تسلط به زبان انگلیسی ، تحصیلات که درخواست کننده بر حسب توانمندی خود از میان این عوامل ، امتیازات خود را کسب می نماید. دیدگاه اجرای سیستم EOI در برنامه مهاجرتی استان ساسکاچوان ، در طولانی مدت آن است که با جذب مهاجران ماهر ، بتواند پیامدهای اقتصادی پر قدرتی را برای استان به ارمغان آورد. کاندیدهای اکسپرس انتری که به زیر گروه های  Express Entry علاقه دارند باید پروفایل EOI را به صورت جداگانه ثبت نمایند.

استان مانیتوبا

استان مانیتوبا نیز در قسمت غربی کانادا قرار گرفته است . این استان نیز ، یکی از استان های غنی در زمینه محصولات کشاورزی می باشد. در این استان نیز با دریافت حداقل امتیاز ، می توان اقامت دائم کانادا را دریافت کرد. مشاغلی که در این استان مورد نیاز است به شرح ذیل هستند: مدیران منابع انسانی ، مدیران بازار یابی و یا روابط عمومی ، مدیران مالی ، حسابداران و حسابرسان مالی 

استان نوا اسکوشیا

در قسمت سواحل شرقی کانادا ، استان نوااسکوشیا قرار گرفته است . در این استان نیز برنامه های پی ای پی مخصوص به خود ، اجرا می شود. اکنون حرفه هایی که در این استان مطرح است شامل پرستاری و دستیاری و خدماتی بیماران و رانندگان ماشین های سنگین می شود.

در سال 2018 یکی دیگر از استان هایی که مسیر مهاجرتی پی ان پی را مطابق با اکسپرس انتری و در مسیر بازار کار و اقتصاد استانش تنظیم نمود ، استان نوا اسکوشیا بود. برنامه جدید به این استان امکان می دهد تا در تعداد افراد ثبت شده و رزرو در کاندید اکسپرس انتری ، کاندیدا هایی را که دارای تجربه کاری هستند را انتخاب کنند. این جذب نیرو می بایست مطابق با کمبود نیروی کار در آن قسمت باشد.

تاکنون در استان نوا اسکوشیا فقط در زمینه شغلی مربی و دستیار مربی خردسالان به تعداد سیصد و چهارده کاندید را دعوت نامه صادر نموده است که سابقه کار نیز دارند و مطابق با برنامه اکسپرس انتری هستند. این بدیهی است که مشاغلی که اکنون از این روش مسیر بازار مورد هدف قرار گرفته و انتخاب می شوند ، به جهت تغییر روند و نیاز های بازار در استان دستخوش تغییرات خواهند شد.

در سال 2018 کلا تعداد پذیرش کاندیدا ها از بین 1400 تقاضا ، فقط 1095 درخواست توسط برنامه کاندید استانی نوا اسکوشیا NSNP  تایید شدند. این یعنی تنها هشتاد درصد درخواست ها تایید شده است. 

نیوفاندلند و لابرادور

در استان نیوفاندلند به جهت برخورداری از انرژی و منابع طبیعی ، مسیر رشدی خوبی را در پیش روی خود دارد. از همین رو برای جذب کارگران دارای مهارت و یا متخصصین دانشگاهی ، در جهت ارتقای بیشتر فضای اقتصادی و کار استان بهره می گیرد. برنامه استانی نیوفاندلند و لابرادور NLPNP به درخواست کنندگان اقامت و مهاجرانی که به دنبال فرصتی هستند تا بتوانند در این مسیر رو به رشد استان و در جهت برنامه های کاری آن قدم بردارند ، فضای کافی را فراهم نموده است. کسانی که استان نیوفاندلند را برای اقامت و اسکان برگزیده اند می بایست ابتدا در برنامه اکسپرس انتری ثبت نام کنند و سپس استان انتخابی خود را مشخص نمایند.

آلبرتا

در مان ژوئن استان آلبرتا از برنامه اکسپرس انتری خود رونمایی کرد و اولین برنامه کاندیدای استانی خود را ظرف یک ماه صادر کرد. در این مسیر مهاجرتی ، مطابق با برنامه کاندیدای استانی آلبرتا ، این استان اجازه دارد از ذخیره برنامه اکسپرس انتری و از میان درخواست کنندگانی که امتیاز CRS آن ها سیصد شده است و از طرفی در راستای نیاز های اقتصادی استان آلبرتا بوده و به رشد و تنوع اقتصادی این استان کمک می کند ، انتخاب خود را داشته باشد.

در این  برنامه کاندیدای استانی در استان آلبرتا ، اولویت هایی وجود دارد که در انتخاب ها موثر است. در صورتی که درخواست کننده از دانشگاه های کانادا دارای مدرک تحصیلی باشد ، یا سابقه کاری در این استان داشته باشد و یا یکی از اقوام نزدیک وی در این استان زندگی کنند ، اولویت لازم را داراست. در سال 2018 در استان آلبرتا مطابق برنامه اکپرس انتری ، طی هفت دوره پذیرشی که انجام داده است برای 596 کاندید اکسپرس انتری ، دعوت نامه صادر نموده است.

این نکته نیز قابل توجه است که استان آلبرتا در غرب کانادا واقع شده است و به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی  کانادا محسوب می شود. همچنین در این استان میزان بالایی از  ذخایر نفتی نیز وجود دارد که به حتم به رشد و شکوفایی صنعت نفت در این استان نیز کمک شایانی خواهد کرد. استان آلبرتا در غرب خود کوه های زیبا و با شکوه راکی را داشته و شهرهای کلگری و ادمونتون نیز در آن واقع شده است . برنامه کاندیدای استانی آلبرتا دارای سه طرح زیر گروهی است که به درخواست کنندگان بین المللی که صلاحیتی در یکی از این طرح ها داشته باشند و قصد مهاجرت به این استان را نیز دارند ، کاندیدای استانی اعطا می نماید.

  • 1-برنامه فرصت The Alberta Opportunity Stream 
  • 2-برنامه اکسپرس اینتری the Alberta Express Entry Stream
  • 3-برنامه خوداشتغالی مزرعه‌داری  Self-Employed Farmer Stream

البته در حال حاضر هیچ برنامه مهاجرتی در استان آلبرتا برگزار نمی شود.

استان بریتیش کلمبیا

در سواحل غربی کشور کانادا ، استان بریتیش کلمبیا واقع شده است که بسیار زیبا و وصف نشدنی است . در این استان زیبا که با کوه های راکی و اقیانوس آرام در بر گرفته شده است ، شما شاهد زیبایی های طبیعی بسیاری خواهید بود. استان بریتیش کلمبیا ، امکانات رشد بازار کار و اقتصاد استانی بسیاری دارد و این خود عاملی شده است که جهت برنامه های مهاجرتی و کاندیدای استانی ، یکی از پرطرفدار ترین استان ها در کانادا باشد. البته اکنون این استان ، برنامه جدید و مشخصی را برای اعلام نیاز نیروهای کار متخصص خود اعلام نکرده است.

استان نیوبرانزویک

در کنار اقیانوس اطلس و در سواحل شرقی آن ، استان نیوبرانزویک واقع شده است. در این استان کانادایی ، برنامه انحصاری پی ان پی جهت جذب نیروی کار متخصص اجرا می شود. استان نیوبرانزویک به صورت کاملا منظم و پیوسته برنامه های PNP خود را به جهت نیروهای کار بین المللی ، در خارج از کشور به اجرا می گذارد. البته این استان نیز اکنون برنامه اعلام نیاز مهاجرین استانی به کانادا را ارائه ننموده است.

سرزمین های شمال غربی

سرزمین های شمال غربی با جمعیتی حدود چهل هزار نفر ، به عنوان پرجمعیت ترین استان شمالی در کشور کانادا محسوب می شود. این استان دارای وسعت جغرافیایی حدود یک میلیون کیلومتر مربع می باشد. در این سرزمین وسیع ، فرصت های شغلی بسیاری برای متقاضیان و مهاجران کارگری بوده و فرصت مناسبی برای کارآفرین های بین المللی محسوب می شود. در برنامه کاندیدای استانی این منطقه ، درخواست کنندگان می توانند از طریق اکسپرس انتری وارد برنامه شده و تقاضای خود را ثبت نمایند. همچنین متقاضیان بایستی واجد شرایط برنامه و شرایط مناطق شمال غربی باشند.

استان انتاریو

استان انتاریو در مرکز کانادا ایجاد شده است ، که یکی از پر طرفدارترین مقاصد برای برنامه کاندیدای استانی به کانادا است. شهر تورنتو که یکی از قطب های اقتصادی کانادا می باشد ، در این استان واقع شده است. در این استان نیز برنامه کاندیدای استانی در حال حاضر اجرا نمی شود.

جزیره پرنس ادوارد

جزیره پرنس ادوارد ، دارای وسعت کمی می باشد و دارای جمعیتی اندک است. در عین حال رونق اقتصادی این منطقه در زمینه های گردشگری ، صنایع کشاورزی و ماهی گیری بسیار است. درخواست کنندگانی که تمایل دراند به این منطقه مهاجرت نمایند ، می توانند از روشPEI PNP ثبت نام خود را به انجام برسانند. مطابق این برنامه درخواست کنندگان امتیازاتی را دریافت می کنند که از میان کسانی که رتبه های برتری را کسب نموده اند ، می توانند درخواست خود را ارسال کنند.

در استان پرینس ادواردPEI  ، نیز همانند باقی استان ها در سال 2018 برنامهEOI استان را بازیابی کرد. در این استان از درخواست کنندگانی که مطابق برنامه اکسپرس انتری فدرال ، ثبت نام کرده اند و پیشنهاد کاری ندارند ، استقبال می نماید. البته اولویت با کسانی است که در استان پرینس ادوراد ساکن هستند و یا کار می کنند. در ماه های گذشته ، دفتر کاندیدای استانی در منطقه پرینس ادوراد ، با درخواست کنندگانی که کاندیدای اکسپرس انتری بودند اما EOI خود را به استان تحویل نداده اند و مطابق با برنامه های اقتصادی و بازار کار این استان هستند ، تماس گرفته و دعوت نامه صادر نموده است.

راهنمای جامع برنامه کاندید استانی کانادا

آیا من واجد شرایط برنامه های کاندید استانی کانادا هستیم؟

کسانی که شرایط لازم را برای مهاجرت دارند به طور عمده به دلیل مهم ، مهاجرت به این کشور را بر می گزینند. اولین و مهم ترین دلیل برای انتخاب برنامه های کاندیدای استانی کانادا ، وجود شرایط کاری در این کشور است . از آنجایی که هر یک از ایالات لیستی از مشاغل را ارائه می نماید ، فرصتی مناسب برای مهاجرینی خواهد بود که در بتوانند در اسرع وقت به بازار کار و اقتصاد این کشور و استان مربوطه راه پیدا کنند. این فرصت برای بسیاری فراهم است.

از آنجایی که کشور کانادا ، مهاجرین را پذیرش می نماید ، از سرتاسر دنیا ، متخصصین جهت مهاجرت و اخذ ویزای این کشور اقدام می کنند. این شرایط برای همگان یکسان است. در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این خصوص نیاز دارید ، در سایت 20Peyment با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

دلیل دیگری که در خصوص برگزیدن برنامه های استانی مطرح است به حد نصاب نرسیدن کاندیداهای برنامه استانی در امتیاز دهی اکسپرس انتری می باشد. این موضوع برای درخواست کنندگان اقامت در این کشور بسیار مهم است که حداقل امتیازات Express Entry را داشته باشند. کاندیدای استانی می تواند با فراهم نمودن شرایط مشخص شده ی استانی که انتخاب کرده است ، شانس خود را برای اقامت کانادا افزایش دهد.

برنامه مهاجرت استانی دارای چه مزایا و معایبی است ؟ 

این نکته کاملا روشن است که معمولا هر گونه روند مهاجرت و اقامتی مسائل خاص خود را دارد. به همین جهت در این جا به نقاط مثبت و منفی این برنامه مهاجرت استانی به کشور کانادا می پردازیم.

مزایای کاندیدای استانی

در حالت معمولی برنامه های کاندیدای استانی در کشور کانادا ، در شرایطی اجرایی می شود که استان مورد نظر ، در مشاغل مشخصی نیاز به نیروی کار داشته باشد. بنابر این فرصت های شغلی بسیاری برای کسانی که طالب کسب و کار در کانادا هستند ، ایجاد می شود.  نکته مهم این است که کسانی که بتوانند امتیاز این برنامه را داشته باشند و متاهل باشند ، قادر هستند همسر و فرزندان کمتر از نوزده سال خود را نیز با خود همراه ببرند. یکی از مزایای مهم برنامه کاندیدای استانی ، داشتن اقامت از همان ابتداست. از طرفی امکان ادامه تحصیل در موسسات آموزش عالی در کانادا بیشتر می شود و با هزینه کمتری می توان تحصیل نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با کارشناسان ما در 20 پیمنت مشورت نمایید.

معایب کاندیدای استانی

پروسه برنامه های کاندیدای استانی در کانادا معمولا حدود شش الی شانزده ماه طول می کشد. این برنامه در مقایسه با برنامه اکسپرس انتری طولانی تر است. از طرفی از آنجایی که استان ها لیست حرفه های مورد نیاز خود را برحسب شرایط و زمان ، مشخص می کنند ، این امکان وجود دارد که رشته های کاری تغییر پیدا کنند.

برنامه کاندیدایی استانی کانادا دارای چه هزینه هایی است ؟ 

همان گونه که می دانید ، روند مراحل مهاجرت ، هزینه هایی دارد. در این جا هزینه های آن را برای شما شرح خواهیم داد.

  • . هزینه ی مربوط به انگشت نگاری ۸۵ دلار
  • . هزینه مربوط به پردازش ۵۵۰ دلار
  • . هزینه مربوط به حق اقامت ۴۹۰ دلار

این نکته را لازم است بدانید که هزینه های اعلام شده برای هر یک نفر است . بنابر این کسانی که متاهل هستند می بایست کلیه هزینه هایی که مربوط به برنامه مهاجرت استانی می شود را دو برابر پرداخت نمایند. از طرفی می بایست هزینه های زندگی را نیز به آن اضافه نمود. این هزینه ها در ایالت های مختلف ، دارای تغییر است . اما میانگین هزینه های زندگی در استان های کانادا ، بین ده الی سیزده هزار دلار می باشد.

طرح اسکیل ورکر سیستم اکسپرس اینتری و طرح اسکیل ورکر کانادا

برنامه اکسپرس اینتری Express Entry روندی نوین است برای انتخاب نمودن درخواست کنندگان مهاجرت به کشورکانادا تا پروسه کاندیدای استانی در این کشور با روندی ساده تر و در زمانی کوتاه تر انجام گیرد. در حالت کلی سیستم اکسپرس اینتری به تنهایی برنامه مهاجرتی محسوب نمی شود. این سیستم به گونه ای است که از طریق آن سازمان مهاجرت کانادا IRCC ، مطابق با طرح های اقتصادی و کار مهاجرتی ، کاندیداهای مهاجرت به ایالات کانادا را انتخاب نماید. این طرح ها به شرح ذیل است .

  • . اسکیل ورکر فدرال FSWP – نیروی کار ماهر
  • . اسکیل تریدر فدرال FSTC – تاجران ماهر
  • . کلاس تجربه کانادایی CEC
  • . نامزدهای استانی PNP
  • . برنامه اسکیل ورکر فدرال FSWP یا نیروی کار ماهر 

برنامه نیروی کار ماهرSkilled Worker   یکی از مهم ترین برنامه های مهاجرت کاری و اقتصادی در کانادا به حساب می آید. این برنامه به درخواست کنندگانی که دارای مهارت شغلی هستند این فرصت را می دهد تا به همراه خانواده خود جهت مهاجرت و اقامت دائم در کانادا اقدام نمایند.

اولین کاری که می بایست انجام دهید آن است که در سیستم اکسپرس انتری ، حساب کاربری آنلاین ایجاد نمایید. این اولین قدم در خصوص پروسه اقامت دائم در کانادا می باشد. سپس با توجه به مشخصاتی که در قسمت پروفایل وارد شده است ، به عنوان کاندیدای برنامه اسکیل ورکر فدرال و مطابق برنامه اکسپرس اینتری CRS رتبه بندی و امتیاز داده می شود. از طریق همین امتیاز است که مشخص می شود کاندیدا دارای شرایط لازم می باشد یا خیر.

نحوه محاسبه امتیاز برنامه استانی چیست ؟ 

از همین رو ، مطابق سیاست گذاری دولت کانادا در مقاطع زمانی مشخصی ، دعوت نامه هایی را با عنوان ITA جهت کاندیدای برتر مطابق سیستم اکسپرس انتری ارسال می نماید. همچنین رتبه های مردود و یا کمترCRS  را نیز اعلام می دارد. البته امتیاز CRS ثابت نیست و این امکان وجود دارد که رتبه و امتیاز کاندیدا نسبت به دیگر متقاضیان مهاجرت شغلی ، تغییر کرده و ارتقا یابد.

چه شرایطی برای شرکت در اسکیل ورکر فدرال در کانادا نیاز است ؟

درخواست کنندگان برنامه اسکیل ورکر فدرال مطابق سیستم اکسپرس اینتری در صورتی که این اطمینان را دارند که دارای حداقل شرایط کاندیدایی این برنامه هستند ، مطابق شرایط ذیل در این برنامه مهاجرتی مهم شرکت کنند.

  • 1- داشتن حداقل یک‌ سال تجربه کاری به صورت تمام ‌وقت و مداوم به همراه حقوق دریافتی. این حقوق می بایست معادل رده های شغلی ناک A ، ناک B یا ناک صفر در رده ‌بندی ملی مشاغل د رکشور کانادا باشد.
  • 2- قابلیت مستند نمودن مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسوی جهت مهارت های  خواندن، نوشتن، شنیدن و مکالمه
  • 3- دارای مدرک تحصیلی کانادایی معتبر ، دیپلم یا مدارک دانشگاهی و یا مدارک تحصیلی بین المللی مطابق ارزیابی  ECA آموزشی.

مطابق شرایط اعلام شده ، سازمان IRCC  ، برای کاندیدای برنامه اسکیل ورکر فدرال و بر اساس امتیاز و رتبه بندی خود ارزیابی و شناسایی را انجام می دهد. التبه این نکته را باید مد نظر داشت که مطابق برنامه اکسپرس انتری ، تنها برای کاندیداهایی که رتبه برتری دریافت نموده اند ، دعوت نامه ITA اقامت دائم کانادا صادر می‌شود. همچنین مشخصات کاندیدا و حساب کاربری او مطابق سیستم اکسپرس انتری که دارای برنامه های کلاس تجربه کانادایی CEC و تاجران ماهر FSTC می باشد ، در سیستم CRS امتیاز بندی خواهد شد.

جهت کسب امتیاز لازم و شرایط مناسب در برنامه اکسیل ورکر فدرال ، نیاز است که در زمینه های مهارت زبان ، شغل و تحصیلات از یکصد امتیاز ، حداقل 67 را کسب نمایند. تمام ملاک های مورد نظر در برنامه اکسیل ورکر ، مانند سن درخواست کننده ، تجربه کاری و تحصیلات وی و البته مهارت در زبان مطابقت داده شده و بر حسب تمامی این موارد ، درخواست کننده را ارزیابی می کنند.

چه فاکتورهایی مطرح است و بر اساس آن ها چه امتیازاتی دریافت می شود ؟

  • . تحصیلات تا حداکثر ۲۵ امتیاز    
  • . مهارت زبان تا حداکثر ۲۸ امتیاز    
  • . تجربه کاری و شغلی تا حداکثر ۱۵ امتیاز    
  • . سن درخواست کننده تا حداکثر ۱۲ امتیاز    
  • . پیشنهادات کاری در کانادا تا حداکثر ۱۰ امتیاز    
  • . تطبیق پذیری تا حداکثر ۱۰ امتیاز    

اسکیل تریدر فدرال FSTC یا تاجران ماهر

برنامه اسکیل تریدر فدرال که به FSTC نامیده می شود ، برای درخواست کنندگان بین المللی است که تجربه شغلی و تجارت داشته و می خواهند به کانادا مهاجرت کرده ، اقامت و زندگی نمایند. این نوع متقاضیان در ابتدای کار ، می بایست درخواست خود را برای شرکت در برنامه اسکیل تریدر فدرال ، مطابق با سیستم اکسپرس انتری ارسالن نمایند. برنامه FSTC برای درخواست کنندگان این شرایط را فراهم می نماید تا با داشتن یک پیشنهاد کاری مهم و دارای اعتبار و یا گواهی صلاحیت و مهارت ، جهت اقامت دائم در کشور کانادا و در هر ایالت از این کشور اقدام نمایند.

چه شرایطی برای شرکت در اسکیل تریدر فدرال در کانادا نیاز است؟

1- داشتن کسب و کار تمام وقت به همراه حقوق با حداق سی ساعت کار در هفته که در طول یک سال کارکرد باشد و حداکثر از سوی دو کارفرما در کشور کانادا تایید شود. یا اینکه از یکی از استان های کانادا گواهی مهارت و تخصص دریافت نموده باشد.

2- قابلیت استناد مهارت زبان از یک موسسه دارای اعتبار برگزاری آزمون زبان. درخواست کننده می بایست مدارکی ارائه نماید که نشان دهد درCLB 5 جهت مهارت های مکالمه و شنیداری و درCLB 4 دارای مهارت خواندن و نوشتن می باشد. همچنین طی پنج سال گذشته ، حداقل دو سال سابقه کار تمام وقت و یا معادل آن به صورت پاره وقت در شاخه بازرگانی باشد. این مهارت ها می بایست دارای مستندات لازم بوده و تجربه شغلی مناسب جهت رده شغلی که درخواست نموده است را داشته باشد.  در هر صورت ، کاندیدای برنامه اسکیل تریدر فدرال در یکی از رده های شغلی به شرح ذیل قرار می گیرند :

  • . شاخه صنعتی، الکتریکی مشاغل مربوط به سازه - Major Group 72
  • . مشاغل مربوط به نگهداری و اجرای تجهیزات و دستگاه ها- Major Group 73
  • . سرپرست مشاغل فنی در شاخه منابع طبیعی، کشاورزی و تولیدات آن ها - Major Group 82
  • . سرپرست و اپراتور نظارت مرکزی شاخه پردازش، تولید و سرویس دهی عمومی - Major Group 92
  • . شغل سرآشپز و آشپز - Minor Group 632
  • . شغل قصاب و نانوا - Minor Group 633

نکته قابل ذکراین است که درخواست کننده کاندیدای استانی مطابق با برنامه اسکیل تریدر ، نیاز است که اقامت خود را در ایالتی به غیر از استان کبک انتخاب نماید. زیرا در استان کبک ، برنامه کاندیدای استانی در خصوص جذب نیروی کار ماهر به صورت کاملا مجزا و متفاوت می باشد.

کلاس تجربه کانادایی یا CEC

از دیگر برنامه های اسکیل ورکر کانادا جهت مهاجرت کاری ، برنامه CEC می باشد. مطابق این برنامه ، درخواست کننده بین المللی کار ، جهت کاندیدایی استانی کانادا و اخذ اقامت دائم د راین کشور ، مطابق CEC ، متقاضی ایده آلی به حساب می آید. این گونه درخواست کنندگان ، دارای تجربه شغلی در کشور کانادا هستند و طی آن مدت ، توانسته اند در خصوص مهارت و شغل خود ارتباطات و مهارت های لازم را کسب نموده و با شرایط اجتماعی استان هماهنگ شوند. این دسته از کلاس تجربه کانادایی یا همان CEC مطابق سیستم اکسپرس انتری جهت مهاجرت به کانادا و اقامت دائم آن ، پذیرش می شوند. از همین رو ، نیاز است این گونه کاندیداهایی که شرایط لازم را دارا می باشند ، پروفایل آنلاینی در اکسپرس انتری ، ایجاد نموده و درخواست خود را ارسال نمایند تا دعوت نامه ITA مربوط به اقامت دائم را اخذ نمایند.

چه شرایطی برای شرکت در کلاس تجربه کانادایی نیاز است ؟

درخواست کنندگان برنامه کلاس تجربه کانادایی CEC نیاز است که حداقل شرایط به شرح ذیل را دارا باشند:

  • 1- داشتن یک سال تجربه شغلی در شاخه فنی و داشتن مهارت و تخصص در همان رشته در کشور کانادا د رمدت سه سال که به صورت تمام وقت باشد. همچنین نیاز است که درخواست کننده دارای مهارت و نمره 5 در سطح زبان CLB5 متوسط مقدماتی و یا نمره ۷ در مهارت کافی باشد. و بتواند در خارج از ایالت کبک اقامت داشته باشد. همان گونه که پیش تر نیز گفته شد کسانی که قصد اقامت در کبک را دارند باید در برنامه خود استان  Quebec Experience Class  شرکت نمایند.
  • 2- درخواست کنندگان این امکان را دارند که در طی روند تقاضای اقامت خود در کانادا حضور داشته باشند. نکته مهم در این خصوص آن است که برنامه کلاس تجربه کانادایی ، جهت درخواست کنندگانی که در کشور کانادا حاضر نیستند نیز قابل اجرا می باشد. البته بایستی درخواست کننده پس از گذشت سه سال از مهاجرت از کشور و وطن خود ، می تواند درخواست CEC خود را ارسال کند.
  • 3- نکته ای که نیاز است مد نظر داشته باشید این است که خود اشتغالی و کسب تجربه در زمان دانشجویی به عنوان مثال دوره های کار آموزی co-op در امتیازات این برنامه منظور نخواهد شد.

در برنامه کاندیدای استانی PNP کدام استان ها در کشور کانادا مطابق برنامه اسکیل ورکر مهاجر می‌پذیرند؟ 

مطابق این برنامه ، ایالات کانادا ، این امکان را دارند که شرایط کاندیدایی را برای درخواست کنندگانی که تصمیم دارند به کانادا مهاجرت کرده و اقامت آن را داشته باشند ، ایجاد نماید. در تمامی استان ها برنامه های اسکیل ورکر منحصر به فردی اجرا می شود. تنها دو استان کبک و نوناووت از این قانون مستثنی هستند.

از سوی دیگر در برنامه های PNP ، لااقل یک طرح و برنامه مهاجرتی مطابق با سیاست و سیستم مهاجرتی اکسپرس انتری می باشد. از همین رو ، کاندیداهای استانی که مطابق با برنامه و جریان اکسپرس انتری فدرال انتخاب شده باشند با enhanced nominations  معرفی می‌شوند. این گروه از کاندیداها به عنوان پاداش 600  رتبه CRS را دریافت خواهند نمود.

متقاضی کاندیدایی در سیستم اکسپرس انتری که از سوی یکی از استان های کانادا کاندید شده باشد ، دارای 600 امتیاز بیشتر در CRS خواهد بود. این خود امتیازی است که می تواند این امکان را برای کاندیدا ایجاد کند تا در مرحله بعدی ، درخواست وی برای اقامت دائم پذیرفته شده و از او دعوت به عمل آید. علاوه بر سیستم اکسپرس انتری ، در سایر مسیرهای PNP نیز شانس انتخاب کاندیدایی خواهند داشت.

شاید لازم به ذکر باشد که نه استانی که در برنامه PNP حضور دارند ، در سال 2018 پذیرش 34700 نفر را داشته اند که نسبت به سال قبل ، حدودا 1300 نقر افزایش داشته اند. پیش بینی می شود که در سال جاری از روش برنامه کاندیدای استانی PNP تعداد انتخابی بیشتری نیز داشته باشد. البته هنوز تعداد معینی را تعیین نکرده است اما افزایش PNP در تعداد پذیرش آن نیز تاثیر گذار بوده است. این پذیرش شامل درخواست کننده اصلی که کاندید شده است به همراه اعضای خانواده اش می باشد که همگی به عنوان مقیم دائمی کانادا محسوب می شوند.

برای ارسال کاندیدای استانی کانادا و درخواست اقامت دائم این کشور وجود دارد که عبارت است از: 

  • . پروسه سنتی کتبی مبتنی بر کاغذ 
  • . پروسه آنلاین سیستم اکسپرس اینتری

در کنار این روند ارسال درخواست ، نیاز است که درخواست کننده آزمایشات کامل پزشکی را نیز انجام داده و از اداره پلیس ، گواهی عدم سوء پیشینه دریافت کند.

1- پروسه سنتی کتبی مبتنی بر کاغذ 

درخواست کننده کاندید استانی ، می بایست خارج از سیستم اکپسرس انتری ، به استانی که می خواهد در آن اقامت داشته باشد ، درخواست خود را ارسال نماید. البته حتما بایستی دارای شرایط و صلاحیت های آن استان باشد تا در لیست کاندیداها قرار گیرد. پس از آن که درخواست کننده اقامت کانادا ، مرحله گزینش را پشت سر گذاشت ، نیاز است که درخواستی کتبی جهت اقامت خود به اداره IRCC ارسال نماید.

2- پروسه آنلاین سیستم اکسپرس اینتری

در این روش ، برای ارائه درخواست کاندید استانی دو راه وجود دارد.

راه اول: درخواست کننده اقامت و مهاجرت ، بایستی با استانی که تمایل دارد به آن جا مهاجرت نماید ، ارتباط برقرار کرده و از مسیر سیستم اکسپرس انتری در آن استان ، درخواست خود را ارائه نماید. پس از تایید درخواست کاندید متقاضی توسط آن استان ، باید حساب کاربری خود را در سیستم اکسپرس انتری IRCC ایجاد نماید و یا پروفایل خود را به روز رسانی کند. بدین ترتیب می تواند دعوت نامه اش را از طریق ایمیل و به روش الکترونیک از همان حساب کاربری خود دریافت نموده و تایید نماید.

راه دوم: درخواست کننده اقامت با ایجاد حساب کاربری خود در اکسپرس انتری ، می تواند لیست کاملی از استان هایی که متقاضیان مهاجرت برای کار و اقامت در آن ها اعلام علاقه مندی کردند را مشاهده خواهد نمود. با این ترتیب می تواند استانی را که تمایل دارد در آن زندگی کند را از میان لیست انتخاب نماید. پس از آن که یک استان ، پاسخ مثبتی به درخواست ارسال شده در پروفایل متقاضی بدهد ، می بایست از سیستم اکسپرس انتری در همان استان ، درخواستش را بفرستند. در صورتی که انتخاب شده کاندیدای استانی شده باشد ، دعوت نامه ی وی به حساب کاربری ارسال می شود. که در نهایت گزینش را تایید می کند.

مواردی که در دو راه ذکر شده بایستی انجام شود:

  • . درخواست کننده بایستی تمام صلاحیت ها و شرایط استانی را که در آن کاندید مهاجرت شده است را داشته باشد.
  • . متقاضی بایستی در سیستم اکسپرس انتری ، یک حساب کاربری را ایجاد نماید و دلایل و مستندات کافی در خصوص داشتن معیارها و کسب امتیازات و رتبه بندی های مناسب را مطابق با برنامه کاندیدایی آن استان داشته باشد.
  • . در حالی که دعوت نامه برای تایید گزینش دریافت کند ، بایستی درخواست الکترونیکی را به IRCC ارسال کند.

 در حقیقت ، به محض ایجاد پروفایل در برنامه اکسپرس انتری ، این امکان وجود دارد که استان هایی را که تمایل دارد به آن ها مهاجرت نموده و اقامت نماید را تعیین کند. به جای انتظار کشیدن در خصوص دریافت اعلان علاقه مندی از سوی استان ها ، متقاضی می تواند مستقیما از مسیری مشخص جهت کاندید شدن خود ، درخواست ارسال نماید. این بدان معناست که با هدف گیری سیستمی مناسب و برنامه کاندید استانی مناسب با مهارت خود ، از روش اکسپرس انتری ، شانس بیشتری را برای پذیرش اقامت دائم خود در کانادا ایجاد خواهد کرد. 

به جهت این که کاندیداهای استانی که از طریق برنامه ی PNP انتخاب شده اند ، هم ردیف با راه اکسپرس انتری و تحت عنوان کاندیدای ارتقا یافته می باشد. بنابر این درخواست کنندگانی که در سیستم اکسپرس انتری مدارک و مشخصات خود را در سیستم ثبت نموده و کسب امتیاز کرده اند ، از این سیستم نیز 600 امتیاز CRSدریافت می کنند.

اکنون این احتمال وجود دارد که سوالی پیش آید که متقاضیان کاندیدایی مطابق برنامه کاندید استانی در کشور کانادا ، که گزینش شده اند ، می توانند در کوتاه ترین زمان در کشور کانادا و در استانی که مد نظر داشته اند ، به کار مشغول شوند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که در مواقعی که متقاضی از سوی استانی در کانادا جهت اقامت دائم ، کاندید و انتخاب می شود ، نمی تواند بلافاصله مشغول به کار در همان استان شود. در صورتی که مجوز کار دارای اعتباری همراه داشته باشد می تواند از حق اشتغال برخوردار شود. این نکته ی مهمی است که در نظر داشته باشید که تا وقتی که کارت اقامت دائم در کانادا برای متقاضی صادر نشده است ، این امکان را ندارد که بتواند کسب و کاری را در کشور کانادا شروع نماید ، تنها راه اشتغال این است که از اداره شهروندی و مهاجرت در کشور کانادا مجوز لازم را کسب نموده باشد.

بر اساس برنامه های کاندید استانی کانادا، استان های مختلف این کشور می توانند اشخاص یا خانواده هایی که تمایل به اقامت در استان های مختلف کانادا را دارند بر اساس معیار های تعیین شده هر استان با توجه به توانایی های فردی و گروهی متقاضیان جذب کنند.

پیشنهاد مطالعه: انواع ویزای کانادا

هر استان و قلمرو معیار های صلاحیت خود را برای برنامه های کاندید استانی با توجه به نیازمندی ها و پتانسیل های استان مشخص می کند. به عنوان مثال، یک استان در برنامه های خودش داشتن ممکن است داشتن تخصص و یا تجربه کاری در زمینه خاصی را در اولویت قرار دهد در حالی که استان دیگری تسلط به زبان فرانسوی را در اولویت قرار دهد. همانطور که عنوان شد کم‌وکیف این برنامه به نیازمندی های هر استان بستگی دارد.

برای کسب موفقیت در یک برنامه کاندید استانی، متقاضیان می بایست صلاحیت خودشان را در چهارچوب معیار های تعیین شده نشان دهند. به عبارتی متقاضی می بایست اثبات کند که مهارت، تحصیلات و تجربه کافی دارد تا بتواند سهم مثبتی در اقتصاد و جامعه محلی داشته باشد. استان های مختلف معیار های خودشان را برای اثبات صلاحیت متقاضیان با توجه به نیازمندی ها و خواسته های خودشان تعیین می کنند و متقاضیان علاقمندان به دریافت اقامت در هر استان می بایست تلاش کنند تا صلاحیت خودشان را بر اساس معیار های مطرح تایید نماید.

در هر PNP، چندین برنامه و دسته و زیر دسته وجود دارد که عمدتا تحت عنوان "جریان" شناخته می شوند. برای اینکه بدانید هر استان چه معیار هایی دارد، می بایست در خصوص آن ها تحقیق کنید و به صورت جزئی استان مورد نظر تان را بررسی کنید تا امکان پیگیری و اثبات صلاحیت را ایجاد نمایید.

چگونه می توانم برای یک برنامه کاندید استانی کانادا درخواست بدم؟

در کانادا تمام تصمیمات نهایی در خصوص مهاجرت توسط دولت فدرال گرفته می شود نه دولت های استانی؛ به همین دلیل PNP ها یک فرایند دو بخشی بشمار می روند. ابتدا می بایست برای استان تقاضای مهاجرت بدهید و در صورت تایید استان می بایست برای اقامت دائمی درخواست دوم را به دولت فدرال بدهید.

برای درخواست PNP مورد نظر خود، می توانید از دستورالعمل گام به گام زیر استفاده کنید:

صلاحیت های خود را پیدا کنید: برای ردیابی PNP های موجود و تعیین صلاحیت های خودتان می توانید از PNP Live Tracker استفاده کنید. از طریق این راهنما می توانید به تفکیک معیار های خودتان و معیار های استانی کانادا را در بخش های مختلف بسنجید.

یک برنامه کاندید استانی را تکمیل کنید: برنامه مشخص خودتان را به استان یا قلمرو مورد نظرتان ارسال کنید. در صورت تکمیل و احراز واجد شرایط بودن تان، شما یک گواهی رسمی کاندیدی دریافت می کنید که به شما این اجازه را می دهد تا به مرحله بعد بروید.

تقاضای اقامت دائم خودتان را ارسال کنید: پس از ارسال درخواست به بخش استانی و تایید آن ها می بایست تقاضای اقامت دائم خودتان را به دولت مرکزی فدرال نیز ارائه دهید. اگر این پروسه را از طریق سیستم آنلاین مهاجرتی کانادا پیگیری کرده باشید، می توانید درخواست تان را به صورت آنلاین و از طریق اکسپرس اینتری ثبت کنید اما اگر این کار را نکردید، می بایست درخواست تان را به صورت کاغذی ارجاع دهید.

به طور کلی جریان های PNP در انواع و اقسام مختلف به صورت انحصاری یا به صورت وابسته تعیین می شوند. برخی از استان ها برنامه های خودشان را بر اساس اکسپرس اینتری تعیین می کنند در حالی که برخی دیگر برنامه های خود را مستقلا عرضه می کنند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای جامع اکسپرس اینتری کانادا

برنامه های کاندید استانی کانادا و اکسپرس اینتری

بیشتر استان های کانادا دارای جریان های کاندید استانی هستند که با سیستم اکسپرس اینترنتی کانادا ارتباط دارند. از طریق این سیستم کاندید های برتر در دسترس قرار می گیرند. این سیستم، نوعی سیستم امتیازدهی بشمار می رود که به متقاضیان بر اساس توانایی ها و معیار های مشابه با نیازمندی های کانادا امتیاز می دهد.

یکی از مهم ترین پوئن های تایید صلاحیت متقضایان در برنامه های کاندید استانی کانادا، نمرات برتر در سیستم اکسپرس اینتری است. اشخاصی که قصد دارند از طریق برنامه های کاندید استانی کانادا اقدام به مهاجرت نمایند، می بایست قبل از اقدام یک پروفایل اکسپرس اینترنتی برای خودشان تشکیل دهند.

جریان های PNP

دسته بندی برنامه های کاندید استانی کانادا

با بیش از 70 جریان منحصربفرد PNP در سطح استان های کانادا، می توانیم آن ها را در سه دسته بندی ارائه خدمات، ایجاد سود و عدم فعالیت بگنجانیم.

این بدان معنی است که به محض باز شدن جریان، برنامه ها به ترتیبی که ارسال می شوند تا زمانی که سهمیه لازم به شخص برسد. برای برخی از جریانات، سهمیه به سرعت پر می شود.

نمونه هایی از جریانات پر تقاضا به شرح زیر می باشند:

تقاضای نوا اسکوشیا: ورود به سیستم کارشناسی ارشد دانشگاه بونتاریو تقاضای زیادی دارد و از طرفی به صورت مداوم به متقاضیان تاییدیه داده می شود. در صورت واجد شرایط بودن می توانید از طریق این برنامه اقدام نمایید.

کارگر مهار بین المللی ساسکاتچوان: این روش برای مهاجرت به استان هایی است که از سیستم های امتیاز دهی در جریان برنامه های خود استفاده می کنند. متقاضیان ابتدا با ثبت نام و ارسال فرم می بایست درخواست خودشان را ابراز نمایند.

لازم به ذکر است که برخی سیستم های امتیازدهی استانی کاملا از اکسپرس اینتری جدا می باشند و به صورت مستقل اقدام به بررسی و تایید متقاضیان می کنند. در این حالت ممکن است یک متقضای برای اکسپرس اینترنتی تایید صلاحیت بگیرید اما برای برنامه امتیازدهی منحصربفرد استان موفق به کسب صلاحیت نشود.

برخی از جریانات PNP کانادا نیز منفعل تلقی می شوند زیرا متقاضیانی که در اکثر موارد نامزد ورود به سیستم هستند، نمی توانند به طور فعال در خواست یا اعلام علاقه خود را برای نامزدی از طریق این جریان ارسال کنند.

پروسه زمانی برای برنامه های کاندید استانی

زمان پردازش برای برنامه های کاندید استانی کانادا تا مقدار زیادی به این بستگی دارد که آیا درخواست تحت یک جریان PNP مرتبط با اکسپرس اینتری ارسال شده یا از طریق جریان های دیگری که با اکسپرس اینتری ارتباطی ندارند!

قطعا متقاضیان باید پیش بینی کنند که یک دوره پردازش برای درخواست اولیه به استان به علاوه یک دوره پردازش اضافی برای درخواست نهایی دولت فدرال برای اقامت دائم مورد نیاز خواهد بود.

عموما اکثریت استان ها زمان پردازش خودشان را به چند ماه یا چند هفته کاهش داده اند البته برنامه های مرتبط با اکسپرس اینترنتی نهایتا ظرف مدت 6 ماه قابل پیگیری می باشند و همینطور برنامه های غیر مرتبط که به عنوان برنامه های کاغذی نیز شناخته می شوند احتمالا بین 1 تا 2 سال زمان خواهد برد.

جمع بندی

اگر تمایل دارید برای برنامه کاندید استانی کانادا PNP و از روش اکسپرس انتری درخواست خود را ارسال نمایید و نیاز به مشاوره و همراهی کارشناسان مجرب ما در 20پیمنت دارید ، با قسمت پشتیبانی ما تماس حاصل فرمایید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد