آشنایی با کشور روسیه

آشنایی با کشور روسیه

توسط : تیم مهاجرتی
2,012

روسیه به زبان روسی"Россия" پهناور ترین کشور دنیا است که در شمال اوراسیا یعی در آسیای شمالی و اروپای شرقی قرار گرفته است. این کشور با پهنه وسیعی از جاذبه های گردشگری متنوع و بی نظیر، شهر های تاریخی بسیار زیبا و روستا های خاص و میراث فرهنگی و طبیعت بسیار منحصر به فرد احاطه شده است.

روسیه مقصد گردشگری بسیاری از توریست های دنیا می باشد، فرقی نمی کند که شما عاشق و طرفدار فرهنگ و یا آثار مشهور ترین نویسندگان و بنا های قدیمی و تاریخی یا عاشق سفر در طبیعت و ماجراجویی باشید؛ در هر صورت این کشور با سلیقه همه افراد جور است و مقصد بسیار خوبی نسبت به علایق هر فردی است. پیاده روی در طبیعت بکر روسیه، صعود از کوه های آتشفشانی و پیاده روی در کوه های بسیار زیبای آن، تماشای آثار هنری و فرهنگی غنی همه همه از اندک جاذبه های فوق العاده این کشور زیبا می باشد.

پهناوری کشور روسیه باعث شده است که تنوع فرهنگی بسیار متفاوتی در آن شکل بگیرد، در هر گوشه ای از این کشور سنت و فرهنگی مرتبط با آنجا زنده است که اگر به شهر های تاریخی و فرهنگ های مختلف علاقه مندید بهترین مقصد مسافرتی به شما می رود.

مهاجرت به کشور روسیه

مهاجرت به کشور روسیه

همانطور که پیش تر گفته شد روسیه مقصد مسافرتی و مهاجرتی بسیاری از افراد دنیا می باشد و قطعا دلایل جذابی می توان برای مهاجرت به این کشور آورد. روسیه کشوری بسیار مناسب برای زندگی می باشد. اقتصاد رو به رشد و شکوفا روسیه در کنار زندگی پر از رفاه و خدمات دهی دولت به مردم از کمتر ویژگی های این کشور زیبا هستند. هرساله مهاجر های زیادی از کشور های اروپایی، آمریکایی و آسیایی از جمله کشور خودمان به روسیه برای تحصیل و یا مهاجرت می روند.

کسانی که به شرایط زندگی خاص علاقه دارند و از تنوع آب هوایی و طبیعت بکر لذت می برند روسیه بهترین انتخاب می تواند برای آن ها باشد. حال برای اینکه بدانید چگونه به کشور روسیه مهاجرت کنید باید بدانید که چه راه هایی پیش روی شما است.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای جامع تحصیل در روسیه

کشور ما به دلیل نزدیکی به روسیه خواهان مهاجرت زیادی به این کشور دارد. راه های مختلفی برای مهاجرت به روسیه وجود دارد که از طریق آن می توانید به این کشور مهاجرت کنید اما ابتدا باید راه های مختلف آن را برسی کنید و بهترین آن که متناسب با شرایط و خواسته خودتان است انتخاب کنید. برای مهاجرت به روسیه ابتدا باید باید ویزا داشته باشد. انواع ویزا در روسیه وجود دارد که بسته به اهداف سفر و مدت اقامت متفاوت است اما به صورت کلی به دسته های زیر تقسیم می شود.

  • تابعیت دوگانه در روسیه و شرایط از دست دادن تابعیت

قوانین شهروندی در روسیه با اقدامات رئیس جمهور این کشور یعنی ولادیمیر پوتین در سال 2002 دچار تغیراتی زیادی شد و این قوانین جای قوانین قدیمی را گرفتند.
این معاهده های بین المللی شامل قوانین مربوط به تابعیت دوگانه میشوند

  • پیمان بین فدراسیون روسیه و جمهوری تاجیکستان در سال 1995
  • پیمان بین فدراسیو روسیه که با جمهوری ترکمنستان در سال 1993 شکک گرفت که اکنون دارای اختلاف است
  • پیمان دوستی، همکاری و امنیت بین روسیه و ارمنستان که در تاریخ 1991 رسمی شد و حق شهروندی هر دو کشور را به مردمشان می دهد.

شرایط از دست دادن تابعیت به دو نوع داوطلبانه و اجباری تقسیم می شود.در از دست دادن طابعیت به صورت داوطلبانه خروج از تابعیت روسیه رای اخذ تابعیت کشور دیگر به صورت داوطلبانه را امکان پذیر می کند اما شخص نباید به جرمی متهم شده باشد و یا دعوت نامه نظامی برای او فرستاده باشند.

درمورد شرابط از دست دادن تابعیت به صورت اجباری هم اکنون اطلاعات زیادی در دسترس نمی باشد اما معمولا این امر در برخورد با اقدام علیه منافع ملی صورت می گیرد. راه دیگر برای گرفتن تابعیت روسیه از طریق خوگیری و فرایند طبیعی شدن یا آمیختگی و نیاز مند شرایط زیر است:

  • حداقل سن 18 سال
  • 5 سال اقامت دائم در روسیه و یا 3 سال اقامت مستمر قبل از درخواست تابعیت

پناهجویانی که توسط فدراسیون روسیه به رسمیت شناخته شده باشند دوره های زمانی به نصف کاهی پیدا  می کند.

  • مهاجرت به کشور روسیه از طریق تولد

راه هایی وجود دارد که از طریق خون و با صرف نظر کردن از محل تولد فرزند تابعیت کشور روسیه را گرفت.اگر یکی از والدین شهروند روسیه باشد و دیگری وضعیت مشخصی نداشته باشد شهروند روسیه به فرزند داده خواهد شد. در صورتی که یکی از والدین شهورند روسیه باشد و دیگری عضو کشور دیگری باشد اگر فرزند در روسیه به دنیا آمده باشد به او تابعیت اهدا می شود.

همچنین در صورتی که یکی از والدین شهروند روسی باشد و دیگری خیر و فرزند خارج از روسیه متولد شده باشد امکان گرفتن تابعیت برای فرزند وجود دارد در صورتی که فرزند تابعیت کشوری که در آن به دنیا آمده است را کسب نکرده باشد. راه های دیگری نیز برای گرفتن تابعیت از طریق خاک نیز وجود دارد. اگر یکی از والدین و یا هر دو آن ها شهروند خارجی باشند و فرزند در روسیه متولد شده باشد بدان آن که تابعیت کشور والدین را گرفته باشد می تواند تابعیت روسیه را بگیرد.

  • مهاجرت به کشور روسیه از طریق ازدواج

یکی دیگر از راه های گرفتن اقامت در روسیه از طریق ازدواج است. برای اخذ اقامت دائم روسیه باید 5 سال در این کشور اقامت داشته باشید. اگر با فردی که تبعه روسی دارد ازدواج کنید بعد از اخذ اقامت موقت می توانید برای اخذ اقامت دائم اقدام کنید. برای ثبت ازدواج شما همچنین به اجازه اقامت، پاسپورت و ویزا نیاز دارد و باید ثابت کنید که می توانید بعد از ازدواج هزینه های زندگی با همسرتان را تا چند سال فراهم کنید.

توجه داشته باشید که ازدواج به معنای اعطای تابعیت به صورت همزمان نیست و حداقل زمان سه یال باید در این کشور اقامت داشته باشید.

  • مهاجرت به کشور روسیه از طریق کار

ویزای کار را تنها از طریق حمایت یک سازمان و یا یک کارفرما می توان گرفت. به صورت کلی، شما با داشتن پیشنهاد کاری و یا در صورت قبولی درخواست کار از کارفرما می توانید برای گرفتن ویزای کاری درخواست بدهید. توجه داشته باشید که این ویزا برای ورود شما تا حداکثر 3 ماه معتبر است و برای اقامت بیشتر در این کشور یک فرمت عمومی برای صدور ویزای چند بار ورود وجود دارد که واجد شرایط شدن آن به وضعیت شغلی شما بستگی دارد.

روش دیگر برای مهاجرت این است که شما برای کار کردن در روسیه بر اساس ویزای خود اجازه کار دریافت کنید. ساده ترین روش دین بخش این است که کارفرمای شما درخواست حضور شما را صدار کند. اگر بخواهید بدون پیش گرفتن این روند این کار را انجام دهید باید برای خود یک وکیل بگیرید که هزینه آن کمی زیاد در می آید ولی به عنوان راه جایگزین می توانید به عنوان یک کارآفرین خصوصی ثبت نام کنید.

زمانی که یک کسب و کار در روسیه به شما به عنوان یک شهروند خارجی یک شغل دائمی ارائه می دهد می توانید برای ویزا درخواست بدهید و اجازه کار صادر شود. این مجوز کار نیاز به تصویب سرویس مهاجرت فدرال دارد. همچنین اگر کار خود را تغیر دهید ممکن است اجازه کار را که از کارفرمای قبلی خود به دست آورده اید و از آن حداقل سه ماه مانده است استفاده بکنید.

کارفرمای روسی باید قبل از اینکه کارمند وارد روسیه بشود باید حق کار را تسلیم کرده باشد همچنین این شرکت باید نشان بدهد که واقعا این کار توسط ی فرد روسی انجام نمی شود.

  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کشور روسیه

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری یکی از راه های بسیار مناسب و کم دردسر تر نسبت به سایر اقدام ها برای دریافت تابعیت این کشور می باشد. ویزای سرمایه گذاری روسیه مزایای بسیار زیادی دارد که به آن اشاره کرده ایم.

  • با گذشت زمان تقریبا 3 سال و حفظ سرمایه ورودی می توانید تابعیت روسیه را بدون پرداخت مبلغ دیگر اخذ کنید
  • این ویزا شامل افراد خانواده نیز می باشد و هزینه دیگری ندارد.
  • مبلغ 12800 هزار دلار برای اخذ اقامت که با گذشت 3 سال از روش های ارزان برای اخذ تابعیت مضاعف است.
  • کاری های مربوطه برای اخذ اقامت و تابعیت روسیه از طزریق سرمایه گذاری در تمامی کنسولگری ها و سفارت های خارجی روسیه قابل اجرا می باشد.
  • حتی اگر نتوانید تابیع را اخذ کنید می توانید در روسیه زندگی و کار کنید و دسترسی آسانی به تمامی خدمات این کشور داشته باشید.

کشور ما به دلیل نزدیکی به روسیه خواهان مهاجرت زیادی به این کشور دارد.راه های مختلفی برای مهاجرت به روسیه وجود دارد که از طریق آن می توانید به این کشور مهاجرت کنید اما ابتدا باید راه های مختلف آن را برسی کنید و بهترین آن که متناسب با شرایط و خواسته خودتان است انتخاب کنید.

تاریخچه کشور تریکه

تاریخچه کشور روسیه

همانند همه کشور های دیگر روسیه دارای تاریخچه ای بسیار غنی است که در طی قرن ها شکل گرفته است. تاریخ این کشور به صده چهاردهم میلادی باز می گردد که قلمرو تجاری مسکو به عنوان بخش اصلی در بین چندین منطقه کوچک مشابه مطرح شد. اولین پادشاهی که بر مسکو حکومت می کرد ایوان چهارم معروف به ایوان مخف نام داشت که خود را تزار می نامید. با گذشت زمان در صده هفدهم رومانوف ها به حکومت روسیه دست یافتند و تا سیصد سال بر این کشور حکومت کردند.

افراد مشهور زیادی بودند که در تغییر تحولات مختلف روسیه نقش داشتند که از جمله آن ها پتر کبیر و کاترین کبیر که مشهور ترین آن ها هستند جنگ ها و اصلاحات زیادی را در جهت مدرن سازی این کشور انجام داده اند. حکومت مداری نادرست پادشاهان روسی در اوایل صده بیستم، نارضایتی های بسیار عمیقی در میان بخش های مختلف جامعه نسبت حکومت ایجاد کرد.

همه این ها در شرایطی اتفاق افتاده است که حاکمان به درد و رنج مردم و نارضایتی آن ها توجه نمی کردند و درکنار آن با رخداد های دیگر از جمله دوشنبه خونین در سال 1905، شکست از ژاپن در جنگ و شکست در جنگ جهانی اول به نارضایتی جامعه بیشتر دامن زد.

در ادامه با گذشت رویداد هایی بسیار خونین روسیه کمکم قدرت خود را از دست جنگ با کشور های دیگر و از طرفی ضعیف تر شدن اقتصاد باعث شد جنگ داخلی علیه حکومت نیز شکل بگیرد و  از سال 1916 با تضعیف حکومت تزار ها روند اعتراضات مردمی در روسیه بسیار بالا گرفت و با شکل گیری قشر های متحد جامعه علیه حکومت تزاری شرایط سرنگونی تزار فراهم شد.

سر انجام در سال 1917 میلادی انقلابی به رهبری حزب بلشویک شکل گرفت و با توجه به تحت تاثیر گرفتن آموزه های کارل مارکس به حکومت پادشاهی در این کشور پایان بخشید.

در ابتدای حکومت لنین با جنگ داخلی علیه حامیان سلطنت همراه بود و پس از گذشت چندی رقابت سنگینی برای جانشینی لنین شدت گرفت و وی در سال 1924 در گذشت و استالین 5 سال بعد به رهبری حزب کمونیست شوروی دست یافت. پس از آنکه استالین به رهبری دست یافت به صنعتی سازی سریع کشور پرداخت که به تحولات بسیار زیاد و سریعی انجامید که در طی آن حجم غیر منتظره ای از پاکسازی های سیاسی، تبعید های دسته جمعی و حبس و زندان همراه بود.

کشور روسیه

جغرافیا و تقسیمات کشور روسیه

وسعت بسیار بزرگ روسیه باعث شده است که با کشور ها، اقیانوس ها و دریا های زیادی هم مرز باشد. این کشور با اقیانوس آرام شمالی، اقیانوس منجمد شمالی، دریای خزر، دریای سیاه، و دریای بالتیک مرز آبی دارد. روسیه با 14 کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی، و با کشور های پیرامون دریای برینگ، دریای ژاپن، دریای خزر، دریای سیاه و دریای بالتیک ارتباط دریایی دارد.

روسیه یکی از کشور هایی است که بیشترین ذخایر آب های شیرین دنیا در آن قرار دارند، آب های سطحی 4/12 درصد روسیه را تشکیل می دهند که 84 درصد از آن در شرق اورال متمرکز شده است.

در شرق کوه های اورال جلگه  بسیار بزرگ سیبری قرار گرفته است که بیشتر قسمت های آن را آبگیر رود اوب و شاخه هایش در بر گرفته اند. در بین رود های ینی سی و لنا، فات مرکزی سیبری قرار گرفته است و تا حدود 1700 متر ارتفاع دارد. در آن طرف رود لنا، کوه های شرقی سیبری، کوه های چرسکی و شبه جزیره ی کامچاتکا مرز بسیار بزرگی را گرفته اند. قسمت اعظم جنوب سیبری کوهستانی است و کوه های التای در جنوب دریاچه بایکال و در امتداد مرز مغولستان قرار دارد.

بین دریای خزر و دریای سیاه کوه های مرتفع قفقاز در مرز گرجستان و آذربایجان جای دارد. از جمله، سرزمین هایی که از روسیه جدا شده اند مثل کالینینگراد که بین لهستان و لیتوانی در امتداد دریای بالتیک قرار دارد را می توان دید. کشور روسیه با بیش از 17 میلیون کیلومتر مربع وسعت بسیار زیادی دارد و 9 منطقه زمانی متفاوت دارد یعنی در 9 بخش از آن اختلاف زمانی وجود دارد که در نوبه خود بسیار بی نظیر است.

مساحت روسیه از دو برابر کشور هایی بزرگی چون کانادا، چین و ایالات متحده کمی کمتر است و بیشتر از یک دوم قاره آفریقا مساحت دارد. روسیه در عرض های بالایی جغرافیایی واقع شده است و بیشتر مناطق آن سرد سیر است که به همین دلیل تراکم جمعیت در بیشتر آن بسیار اندک است و بیشتر جمعیت را در قسمت های جنوبی تر خود جا داده است.

با توجه به اینکه این کشور یک کشور اروپایی، آسیایی است سلسله کوه های اورال آن ها را از یکدیگر جدا کرده است. طول این کوه ها از شما به جنوب نزدیک 2000 کیلومتر است. اگر چه بیشتر از 65 درصد خاک روسیه در آسیا قرار دارد اما تنها 28 درصد از مردم روسیه در این نواحی زندگی می کنند. جمعیت روسیه تقریبا حدود 144 میلیون نفر در سال 2017 براورد شده است و تراکم جمعیت در روسیه در هر 4/8 نفر در هر کیلومتر است که پایین ترین نرخ تراکم جمعیت در جهان به شمار می رود.

آب و هوای کشور روسیه و شهر های آن

وسعت زیاد روسیه باعث تنوع آب هوایی بسیار زیادی در آن شده است. در نقاط مختلف این کشور در طول بهار تا زمستان آب و هوا بسیار متفاوت است، ناحیه ی قطبی شمال، جلگه ی بی درخت و یخ زده است و تقریبا در بیشتر قسمت سال خاک آن تقریبا همیشه یخ زده است.

در بخش از نواحی سیبری دمای متوسط در زمستان، 46 درجه سانتیگراد زیر صفر است. مناطق مختلف این کشور از نظر آب و هوایی، اروپایی شرقی و مرکزی است. جنوب این سرزمنی نیز ناحیه قطبی، پوشیده از درخت های سبز و زمستان ها طولانی و تابستان های کوتاه را شامل می شود، منطقه های مرتفع روسیه اغلب زمستان های سرد و تابستان های خشک و بسیار گرم دارد و در قسمت ساحل دریای سیاه آب هوای مدیترانه ای دارد.

به طور کلی روسیه شامل سه منطقه آب و هوایی مختلف می شود. آب هوای سرد و خشک در مناطق شمالی، معتدل و نیمه مرطوب در نواحی جنوب غربی و معتدل و خشک در نواحی جنوب شرقی؛ تعداد دریاچه های بسیار زیادی در شمال غربی روسیه و در مجاورت فنلاند قرار گرفته اند که مهم ترین آن ها دریاچه لادوکا است که بزرگترین دریاچه اروپا است. در مرز های جنوبی این کشور دریاچه خزر که بزرگترین دریاچه دنیا محسوب می شود قرار دارد.

دریاچه بایکال با 34140 کیلومتر مربع وسعت، بزرگترین دریاچه روسیه، عمیق ترین دریاچه جهان است و 1740 متر عمق و بزرگ ترین دریاچه آب شیرین جهان محسوب می شود. رود های عمده بخش اروپایی این کشور، شامل رود ولگا با 3690 کیلومتر بلند ترین رود اروپا است که به دریای خزر می ریزد همچنین مجموعه رود های دون، دنیپر، نوا، لینا، وپچورا در این منظقه قرار دارند.

در قسمت آسیایی روسیه رود های اوب، بلند ترین رود روسیه و مینی سنی جریان دارد علاوه بر این رود های اورال، کوما و ترک نیز به دریای خزر می ریزند.

  • آب و هوای مسکو

مسکو پایتخت روسیه شهری بسیار خاص است و شرایط آب هوایی متنوعی دارد که دانستن آن هنگام سفر امری ضرروی می باشد. زمستان ها در مسکو بسیار سرد است به طوری که دما به کمتر از 12- درجه سانتی گراد می رسد و در تابستان ها عموما بر عکس زمستان می باشد و در پایان تابستان و در شهریور دمای مسکو در حدود 20 الی 24 درجه گرم می شود.

این شهر آب هوایی قاره ای مرطوب دارد، تابستان هایی گرم, گاهی داغ و مرطوب و زمستان هایی که هوا از سطح معمول بسیار سرد تر است. در ماه های مختلف نیز مسکو آب هوایی بسیار متنوع دارد در ماه های گرم ژوئن و اوت هوای این سه به بیشتر از 23 درجه سانتی گراد می رسد و در بعضی وقت ها نیز در بین ماه های مه و سپتامبر موج های گرمایی می رسند که می توانند هوا را تا 30 درجه گرم کنند.

متوسط بارندگی در مسکو تفریبا در کل طول سال یکسان است، هرچند گاهی اوقات میزان بارندگی در تابستان ها از زمستان بیشتر می شود. بیشتر این بارش ها در طول سال به شکل باران هستند اما در ماه های سرد سال تقریبا فقط برف می باشد. بارش برف از اواخر سپتامبر شروع می شود و تا اوایل مه ادامه دارد اما سفید پوش شدن شهر را در ماه های نوابر تا اوایل آوریل خواهیم دید.

همچنین سرعت باد در مسکو چندان زیاد نیست و بین 2 تا 6 متر بر ثانیه متغیر است و اما با این وضعیت نیز در بعضی از ماه ها و در فاصله ماه های مه تا سپتامبر طوفان هایی از راه می رسند ک سرعت باد را به 15 تا 35 متر بر ثانیه تغیر می دهند.

با توجه به آب و هوای مسکو اگر می خواهید به این شهر سفر کنید بهترین زمان برای مسافرت تابستان می باشد که هوا متعدل است. برای لذت بردن از سفر خود نیاز دارید که حتما در بهترین آب هوا سفر کنید و بیشتر مسافران تابستان را نسبت به زمستان های سرد این شهر ترجیح می دهند.

  • آب و هوای سنت پترزبورگ

سنت پترزبورگ از محدود شهر هایی است که آب و هوایی چهار فصل دارد و در هر بخش از سال چهره بسیار متفاتی به خود می گیرد. عرض های جغرافیایی این شهر موجب می شود که از اواخر ماه مه تا نیمه های ماه جوئن پدیده های طبیعی مانند شب سفید اتفاق بیافتد که توریست های زیادی برای دیدن آن در این زمان به این شهر مسافرت می کنند.

از آنجایی که سنت پترزبورگ در قسمت شمالی زمین قرار گرفته است، این شهر تحت تاثیر جریان های هوای خلیج فنلاند در تابستان آب و هوای متعدل دریایی را تجربه می کند. بهار در هر کشور حال هوای بسیار خاص و زیبا خود را دارد. بهار در سنت پترزبورگ بسیار برای مسافرت مناسب است در این فصل شاهد تغیر چهره شهر هستیم و رود خانه های جریان پیدا می کنند و درختان از نو جوانه می زنند و درکل خصلت بهار به چشم می خورد.

هوا در اوایل بهار تقریبا کمی حال و هوای زمستانی خود را حفظ می کند اما با گذشت آوریل هوا کمتر رو به گرمی می رود اما هنوز تا آب هوای تابستانی فاصله بسیار زیادی دارد و در طول روز تا ماه مه آب هوا از حدود 10 درجه تا 30 درجه در عصر متغیر است.

تابستان همیشه فصل جدایی از دیگر فصل ها برای مردم بوده است. در این موقع از سال در سنت پترزبورگ هوا همیشه گرم بوده و گاهی اوقات باران می بارد. در اغلب موقع تابستان گرما تا اواسط سپتامبر ادامه دارد که بسیاری از تورسیت ها را متحیر می کند.

متوسط دمای در جوئن 15 درجه است و به ترتیب در ماه های تابستا به 16 و17 درجه نیز می رسد. در مجموع تابستان در سنت پترزبورگ نیز 16 روز دمایی بالاتر از 30 درجه را می بینیم. آب و هوای این شهر در پاییز و زمستان نیز  همانند اسم آن ها بیشتر اوقات سرد است و در پاییز شهر به سرعت به خود حال هوای پاییزی می گیرد. دما در این موقع از سال و در ماه سپتامبر کاهش یافته و تا 10 درجه می رسد و با گذشت ماه ها به سمت پایی هوا سر و سردتر می شود.

در زمستان اما سنت پترزبورگ همیشه پوشیده از برف است. رودخانه نوا یخ زده و تحرک روز های بهاری و تابستانی خود را از دست می دهد. ماه های این فصل در شهر سنت پترزبورگ متوسط دمایی از -4 تا -7 درجه دارد و بهترین زمان برای تفریح ها و رویداد های زمستانی متنوع و گردش زمستانی است.

اقتصاد و سیاست های کشور روسیه

جمعیت روسیه در حدود 144 میلیون نفر می باشد که با گذشت زمان و با توجه به نمودار رشد جمعیت این کشور سیر نزولی را طی می کند. روسیه از لحاظ اقتصادی یک کشور کاملا مستقل می باشد. تولید ناخالص داخلی کشور چیزی بیشتر از 2118 میلیارد دلار بوده است و روسیه هشتمین اقتصاد در حال توسعه و قدرتمند دنیا است.

کشور روسیه بر مبنای استخراج منابع طبیعی و همچنین تولید سر پا است و همچنین ثابت کرده است که در طی سالیان مختلف اقتصاد آن ثبات خوبی داشته است. در طی سال های اخیر  و اقتصاد رو به رشد روسیه و افزاش درامدی آن از طریق صادرات باعث شده است که تعداد فقیر ها در این کشور بسیار پایین باشد به طوری که مردم روسیه در قدرت خرید رتبه 5 مین کشور را گرفته اند.

انتخابات ریاست جمهوری فدراسیون روسیه در تاریخ 18 مارس و در سال 2018 میلادی برگزار و با نتیجه آرا 77 درصدی به حضور ولادیمیر پوتین به عنوان رئیس جمهور انجامید. پس از قرار گرفتن دوباره پوتین در در منصب ریاست جمهوری سیاست های جدید را در اقتصاد این کشور به اجرا گذاشته است که تا سال 2024 این کشور در جمع 5 کشور از نظر قدرت اقتصادی قرار بگیرد. در مجموع اقتصاد روسیه هم رشد منفی و هم رشد مثبتی را تجربه می کند. حضور پوتین با داشتن سیاست های منحصر به فرد با وجود تحریم های غرب نتیجه ای غیر قابل پیش بینی بر روی این کشور داشته و نتایج آن را در آینده خواهیم دید.

مردم کشور روسیه

زبان مردم کشور روسیه

زبان روسی یکی از پر گویش ترین زبان های اروپا و هشتمین زبان پر گوینده در دنیا می باشد.این زبان در بسیاری از بخش های اوراسیا گفتگو می شود. زبان روسی جزو زبان اسلاوی به شمار می آید و با خط سیریلیک نوشته و خوانده می شود. این زبان، زبان مادری جمعیتی حدود 145 میلیون نفر در جهان است و دیگر کسانی که از این زبان صحبت می کنند 110 میلیون نفر هستند که این زبان را به عنوان زبان دوم خود انتخاب کرده اند.

این زبان در کشور های بسیار زیادی صحبت می شود، روسی زبان رسمی فدراسیون روسیه و یکی از زبان های رسمی کشور های بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، جمهوری خود مختار کریمه و یی از 6 زبان رسمی سازمان بین الملل متحد می باشد. ادبیات روس نیز همینطور یکی از ادبیات غنی دنیا به شمار می رود و نویسندگان بزرگ روسی چون لئوتولستوی، فیوردو داستایفسکی، آنتون چخوف، الکساندر پوشکین، میخائیل لرمونتوف،ماکسیم گورکی به این زبان اشعار و آثار بسیار نابی را خلق کرده اند.

زبان روسی نیز همانند زبان های دیگر چندین شاخه دارد،این زبان از شاخه زبان های اسلاوی و هند و اورپایی تشکیل شده است.همچنین زبان های اسلاوی بیشتر از هند و اروپایی به زبان های بالتیکی نزدیک است. در زمان های قدیم زبان اولیه اسلاوی دستخوش تغییرات بسیار زیادی شد که از جمله بیشتر آن در سده های 4 تا 6 میلادی بود.

از سال 1917 میلادی در روسیه قانونی وضع شد ه در طی آن زبان روسی به عنوان زبان رسمی این کشور شناخته شد و تقریبا بیشتر مردم با این زبان با یکدیگر صحبت می کنند.

دین و مذهب مردم کشور روسیه

شناختن دین و مذهب هر کشوری برای سفر و یا زندگی کردن در آن امری ضروری محسوب می شود. کشور روسیه بزرگ ترین کشور جهان است که کشوری اروپایی، آسیایی به شما می رود. وسعت زیاد و همچنین پیشرفت سریع روسیه در عرصه های مختلف باعث شده است که مهاجرت به این کشور افزایش پیدا کند و در نتیجه تعداد ادیان و قومیت ها بیشتر شود.

هزار سال پیش روس ها دین رسمی نداشتند و مردم به نیروی خیر و شر طبیعی باور داشتند. پس از تزار ها و در زمان حکومت ولادمیر کبیر تصمیم گرفت که دینی را به عنوان دین رسمی مردم کشور خود قرار بدهد در نتیجه دین مسیحیت ارتودکس دین رمسی مردم روسیه به رسمیت شناخته شد. هم اکنون بیشتر جمعیت روسیه مسیحی هستند اما همانطور که پیش تر گفته شد به دلیل وسعت زیاد این کشور و مهاجرت مردم کشور های دیگر ادیان دیگری نیز در این کشور وجود دارد که از جمله آن ها می توان به دین مبین "اسلام" که به عنوان دین دوم کشور روسیه به رسمیت شناخته شده، یهودی و بودایی را نام برد.

فرهنگ مردم کشور روسیه

مهم ترین جاذبه هایی که در روسیه می توانید با آن مواجه شوید همین جلوه های فرهنگی بسیار زیبا و غنی روسیه است. روسیه از نظر تنوع فرهنگی بسیار متفاوت است و بیش از 160 گروه مختلف از فرهنگ ها و قومیت های مختلف در این کشور کنار یکدیگر زندگی می کنند. قومیت های اصلی مردم روسی یعنی اسلاو ها، باشقیرها، تاتارها، اهالی چچن، چوواش ها، اینگوش ها و دیگر اقوام روسیه با اشتراکاتی که باهم داشته اند توانسه اند میراث و تولیدات فرهنگی بسیار متفاوتی را به دنیا ارائه دهند.

موسیقی، ادبیات، نقاشی، هنر مینیاتور، و باله حاصل تلاش های فرهنگی گوناگون است که گذشت با گذشت زمان به رشد بخش هایی از فرهنگ روسیه کمک کرده اند. ادبیات روس یکی از ادبیات بسیار خاص است که نه تنها ارزش های شناخی ایده ها، اخلاقیات و معنویات را منعکس می کند بلکه انعکاس بدهنده فلسفه ها رسیه نیز هست.

رشد ادبیات در این کشور پیشرفت بسیار سریعی داشته به طوری که عملا ادبیات سکولار در روسیه وجود نداشت و متون ادبی بر پایه تاریخ، طبیعت و زندگی مردم ساخته می شده اما پس از آن در قرن هجدهم ادبیات سکولار در بین شاعران و نویسندگان روس نفوذ کرده است. در این کشور همینطور آیین ها و جشن های بسیار متنوعی وجود دارد که ریشه از مراسم و ایین های تقویمی در روسیه زمان باستان دارد.

این جشن های تقویمی که به تغییر فصول یا ریشه های مذهبی بر میگردد مانند ماسلنیتسا، سال نو میلاد مسیح، عید پاسخا، روز ایوان کوپالا در روسیه با آداب خاصی برگزار می شود. روسیه یکی از جالب ترین کشور ها در انجام مراسمات و آیین های آن است. برخی از این جشن ها یادبود روز های مهم در تاریخ کشور و ملت است مانند روز جهانی زن، روز مدافعان میهن ، روز پیروزی و یکی از ویژگی های خارالعاده که در کمتر کشوری دیده می شود جشن های مربوط به هر شهر است که مراسم های بسیار ویژه ای برای آن برگذار می شود؛ روز مسکو که اوایل ماه سپتامبر بر پا می شود نوعی از این جشن ها است.

جاذبه های گردشگری کشور روسیه

روسیه دارای جاذبه های تاریخی و طبیعت گردی بسیار فراوانی می باشد. وسعت بزرگ روسیه و طبیعت بکر آن باعث شده است که این کشور مقصد مسافرتی بسیاری از مردمان جهان باشد، از جمله جاذبه های گردشگری طبیعی این کشور می توان تپه وارابیف، غار اوردا، ستون ها لنا، ولاگدا، سخره های مان پوپونر، قلعه آشیانه پرستو،کوه ها البروس، قطب های جمهوری کومی نام برد.

این مکان ها بسیار زیبا هستند و جزئی از جاذبه های گردشگری اصلی روسیه به حساب می آیند که در سطح بین المللی شناخته شده اند. از جادبه های تاریخی و غیر طبیعی در روسیه تعداد بسیار بالایی وجود دارد که با فرهنگ روس ها ارتباط مهمی دارد و به آن پیوسته است. مترو مسکو، ساختمان هفت خواهر، میدان سرخ، موزه های تریتیاکوف و پوشکین ،مقبره لنین، مجموعه کاخ، و کلیسای کرملین ، پارک پیروزی و موزه جنگ از اندک جاذبه های گردگری روسیه به شمار می رود.

اگر نگاهی دقیق به روسیه بیندازید متوجه می شوید که این کشور شباهت بسیار زیادی از نظر اینکه در هر شهر و استانی اثار تاریخی و گردشگری وجود دارد، به ایران نزدیک است.

واحد پول کشور روسیه

روسیه یکی از کشور های در حال توسعه می باشد و واحد پولی ان روبل است. همچنین روسیه با تولید ناخالص داخلی 2118 میلیارد دلار هشتمین اقتصاد بزرگ جهان و ششمین بر مبنای خرید می باشد.

پس از آن که این کشو با نام شوروی از هم پاشید، روسیه تمامی سعی خود را در توسعه و بهبود اقتصاد گذشته و به منابع عظیم طبیعی خود روی آورد. درآمد سرانه مردم این کشور سالانه بیش از 18 هزار دلار که نسبت به خیلی از کشور ها بالاتر است همچنین روسیه عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل ، عضو گروه هشت، شورای اروپا، سازمان تجارت جهانی و سازمان همکاری شانگهای و کشور های مستقل همسود است.

واحد پول روسیه در ابتدا روبل شوروی بوده است اما پس از تغییر آن روبل فدراسیون روسیه به جریان افتاد که واحد کوچک تر آن کوپک نام داشت و هر 100 عدد از آن یک روبل بودکه ارزش آن نسبت به روبل شوروی با اصلاحات ارزی و اقتصادی روسیه تقریبا اندازه 1000 روبل بوده است.
 

برچسـب هـا : مهاجرتی ، روسیه ، کشور روسیه ،
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد
avatar
3 سال قبل

سلام وقت بخیر میخواستم بدونم هزینه ویزای سرمایه گزاری برای هر نفر یا یک خانواده چقدر هستش؟

avatar

سلام آقا ناصر گرامی ، بهترین و مطمئن راه برای اطلاع از ویزای سرمایه گذاری در کشورها خود سفارت ها آن کشور در ایران هست که می توانید از طریق پست الکترونیک (ایمیل) و راه های ارتباطی دیگر با آنها مکاتبه کنید. ارادتمند شما بیست پیمنت.