راهنمای جامع پرداخت وقت کشورها

راهنمای جامع پرداخت وقت کشورها

توسط : تیم خبری
1,277

یکی از مهم ترین گام های سفر به خارج ازکشور برنامه ریزی برای درخواست ویزا می باشد. چرا که شرایط اخذ ویزا از تمام کشورها یکسان نیست و ممکن است نیاز به مراجعه حضوری به سفارت کشور مورد نظر باشد. تعیین وقت و پرداخت هزینه وقت کاری زمان بر و در برخی موارد دشوار است. درخواست اخذ ویزا می تواند بین 2 روز تا یک سال طول بکشد. از این رو بسیار ضروری است که  گرفتن ویزا را به روزهای نزدیک به سفر خود موکول نکنید و از قبل تمام مدارک و فرم های لازم را آماده کنید. تعیین وقت از سفارت نیازمند پرداخت هزینه است که این پرداخت برای ایرانیان از طریق موسسات مهاجرتی و آنلاین گروه 20 پیمنت استفاده کنید. دریافت وقت سفارت به دو صورت امکان پذیر است:

1- گرفتن وقت از پرتال رسمی سفارت کشور مورد تقاضا 

2- گرفتن وقت با مراجعه حضوری به سفارت تعیین وقت

البته در صورتی که سفارت کشور مورد تقاضا در ایران وجود نداشته باشد باید به یکی از کشورهای همسایه جهت تعیین وقت از سفارت مراجعه کرد. با توجه به این که برای انگشت نگاری نیاز مجدد برای مراجعه به سفارت است می توان گفت که تعیین وقت به صورت حضوری می تواند هزینه بر باشد. اما در صورت گرفتن وقت سفارت به صورت آنلاین این هزینه ها به طور چشم گیری کاهش پیدا می کند. مهم ترین مزایای گرفتن وقت به صورت آنلاین عبارتند از: بررسی سریع مدارک، امکان ویرایش فرم قبل از ثبت نام و ...

البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که برای گرفتن وقت سفارت داشتن یک کارت بین المللی بانکی ضروری است.

انواع وقت سفارت

انواع وقت اخذ سفارت عبارتند از:

وقت فوری: در صورتی که برای سفر به کشور خاصی بسیار عجله دارید می توانید درخواست وقت فوری کنید. البته در نظر داشته باشید درخواست وقت فوری تنها به افرادی داده می شود که دارای بیماری خاصی باشند و یا در کشور خودشان جانشان در خطر باشد. البته در سال های اخیر امکان گرفتن وقت فوری در شرایط دیگر نیز فراهم شده است. هزینه وقت فوری بیشتر از وقت معمولی است.

وقت معمولی: در صورتی که شما برای سفر خود برنامه ریزی خاصی ندارید و یا ضرورت ندارید در تاریخ خاصی در کشور مورد نظر خود باشید می توانید درخواست وقت معمولی و یا عادی از سفارت داشته باشید. بهترین گزینه برای اقدام به گرفتن وقت معمولی زمانی است که هدف شما از مسافرت تفریح و یا دیدن اقوام است.

پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت

پرداخت هزینه انواع وقت سفارت

در اغلب موارد یکی از مهم ترین سوالات افراد در مورد نحوه پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت است. زیرا تمام افراد دسترسی به کارت بین المللی بانکی ندارند و ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. یکی از راه های سریع و راحت برای انجام پرداخت مراجعه به گروه پرداخت 20 پیمنت است.

این گروه جهت رفاه حال تمام ایرانیان عزیز خدمات پرداخت وقت کشورها را در کوتاه ترین زمان ممکن ارائه می دهد. 20 پیمنت یکی از مراکز بسیار معتبر ارائه دهنده خدمات پرداخت ارزی مهاجرتی سفارت کانادا، استرالیا، انگلیس، آذربایجان و سایر کشورها می باشد. در ادامه به نحوه پرداخت وقت برخی از کشورها می پردازیم:

پرداخت هزینه وقت استرالیا

ویزای تحصیلی و گردشگری از رایج ترین انواع ویزایی هستند که اغلب ایرانی ها برای اخذ آن اقدام می کنند. در زمان نگارش این مقاله هزینه ویزای توریستی معادل 135 دلار استرالیا و ویزای تحصیلی معادل 550 دلار استرالیا است. مراحل اخذ ویزای استرالیا عبارتند از:

برای دریافت ویزای استرالیا شما باید وارد سایت اداره مهاجرت استرالیا شوید و اقدام به ایجاد یک حساب کاربری کنید. پس از این که حساب کاربری خود را باز کردید می توانید درخواست خود را برای اخذ ویزا ثبت کنید. پس از ثبت درخواست مدارک مورد نیاز را در سایت بارگذاری کرده و فرم های ضروری را پر کنید. در نهایت باید هزینه وقت سفارت استرالیا را از طریق گروه 20 پیمنت پرداخت کنید. پس از اتمام پروسه پر کردن مدارک و واریز هزینه باید منتظر باشید تا مدارک شما بررسی شود. برای پیگیری نتیجه می توانید حساب کاربری خود را چک کنید. 

پرداخت هزینه وقت کانادا

در ابتدا برای گرفتن وقت سفارت کانادا به صورت آنلاین باید به سایت سفارت کانادا مراجعه کنید و جهت اخذ ویزای کانادا حساب کاربری باز کنید. پس از ایجاد حساب می توانید  از پرتال سفارت نسبت به اخذ وقت اقدام کنید. گرفتن وقت از  سفارت کانادا با توجه به میزان تقاضا بین هفت تا ده روز کاری طول می کشد.

البته در صورتی که مدارک متقاضی دارای نواقصی باشد، پروسه تکمیل و ارسال مجدد مدارک در برخی موارد تا چند ماه افزایش پیدا می کند. به همین دلیل در زمان تکمیل فرم درخواست، دقت کنید تا هیچ گونه مغایرتی بین اطلاعات مندرج در فرم و مدارکی که به سفارت کانادا ارائه می دهید نباشید. در حالت کلی برای اخذ وقت از سفارت کانادا باید مراحل زیر را انجام دهید:

1- بررسی کنید آیا واجد شرایط برای اخذ ویزای کانادا می باشید یا خیر؟

2- در سایت رسمی کانادا حساب کاربری ایجاد کنید.

3- مدارک خود را ارسال کنید.

4- هزینه وقت  را از طریق  گروه 20 پیمنت پرداخت کنید.

پرداخت هزینه وقت انگلیس

ابتدا باید بر روی سایت VISA4UK اکانت ایجاد کنید تا بتوانید مدارک و فرم های لازم را برای تعیین وقت سفارت پر کنید. مدارک و اطلاعاتی که هنگام پر کردن فرم ها نیز خواهید داشت عبارتند از: مشخصات نوع ویزا، آدرس پستی محل اقامت در انگلستان، زمان و تاریخ  دقیق سفر، آدرس ایمیل معتبر

سپس هزینه سفارت را بر اساس نوع ویزا که می تواند گردشگری، کاری و یا تحصیلی، درمانی، تفریحی و .. باشد از طریق 20 پیمنت پرداخت کنید. توجه داشته باشید پس از تکمیل فرم ها برای پرداخت وقت سفارت انگلستان تنها سه ساعت زمان خواهید داشت. همچنین در پایان توجه داشته باشید که باید پرینت فرم های تکمیل شده و رسید پرداخت هزینه وقت را نزد خود نگه دارید.

پرداخت هزینه وقت آذربایجان

با توجه به این که کشور آذربایجان در همسایگی ایران قرار دارد هر ساله گردشگران بسیار زیادی به این کشور سفر می کنند. البته در بیشتر موارد نیز افراد با هدف کار و تحصیل قصد اخذ ویزا از آذربایجان را دارند. البته باید توجه داشته باشید که در صورتی که به این کشور به صورت زمینی مسافرت کنید نیاز به اخذ ویزا خواهید داشت. ویزای آذربایجان در اغلب موارد در حدود سه روز کاری به صورت آنلاین برای ایرانیان صادر می شود. برای دریافت پس از ثبت مدارک باید هزینه وقت سفارت را پرداخت کنید. برای پرداخت هزینه شما نیاز به کارت بانک بین المللی دارید. در صورت عدم دسترسی به کارت برای پرداخت می توانید از خدمات گروه 20 پیمنت برخوردار شوید.  پس از پرداخت هزینه وقت سفارت آذربایجان از طرق ایمیل لینک دانلود فایل ویزا را برای شما ارسال خواهد کرد.

پرداخت هزینه وقت آمریکا

برای پرداخت هزینه وقت آمریکا شما ابتدا باید وارد وب سایت رسمی اداره صدور ویزای ایالات متحده شوید و سپس در خواست ویزای غیرمهاجرتی خود را ثبت کنید. برای انجام محاسبه حضوری می توانید یکی از کشورهای دوبی، ترکیه و یا ارمنستان را انتخاب کنید. پس از تکمیل فرم های لازم و دریافت شماره تایید باید اقدام به پرداخت هزینه وقت ویزای غیر مهاجرتی کنید. در این مرحله با در دست داشتن کارت بانکی بین المللی می توانید اقدام به پرداخت کنید در غیر این صورت باید به سایت گروه 20 پیمنت مراجعه کنید و با تکمیل فرم های لازم منتظر باشید تا کارشناسان این مجموعه در کوتاه ترین زمان ممکن پرداخت MRV FEE سفارت آمریکا را برای شما انجام دهند.

پرداخت هزینه وقت آلمان

هزینه وقت سفارت آلمان با توجه به این که فرد متقاضی وقت سفارت وی آی پی و یا معمولی است می تواند متفاوت باشد. در زمان نگارش این مقاله هزینه وقت سفارت معمولی حدودا 200 هزار تومن و هزینه وقت سفارت وی آی پی حدودا 600 هزار تومن است. برای پرداخت هزینه وقت در صورت عدم دسترسی به کارت بانک بین المللی شما می توانید از خدمات ارزی مسافرتی 20 پیمنت بهره مند شوید. پس از پرداخت هزینه وقت، جواب سفارت آلمان بین 20 تا 30 روز اعلام می شود. اما زمان تقریبی برای وقت فوری بسیار کمتر است. 

نکات مهم درباره وقت سفارت

نکات مهم درباره وقت سفارت

1- هزینه وقت سفارت کشورها بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین می شود. با توجه به این که شما درخواست فوری وقت دارید و یا برای دریافت وقت سفارت انفرادی و یا خانوادگی اقدام کرده اید این هزینه می تواند متفاوت باشد.

2- حتما از ماه ها قبل از سفر خود درباره شرایط اخذ ویزا و چگونگی گرفتن وقت سفارت کشور مورد نظر خود تحقیق کنید.

3- برای مراجعه به سفارت و انجام سریع کارها باید مدارک خود را از قبل آماده کنید. این مدارک باید به صورت ترجمه شده وبدوه ایراد به سفارت تحویل داده شود.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد