چگونه بلیط ارزان هواپیما بخریم؟

چگونه بلیط ارزان هواپیما بخریم؟

توسط : تیم خبری
2,367

تهیه بلیط هواپیما با قیمت مناسب و ارزان ، چه به صورت سیستمی باشد و یا چارتری ، یکی از مهمترین دغدغه های کسانی است که سفر با هواپیما را انتخاب می کنند. بخصوص کسانی که پر سفر هستند.
ممکن است کسانی که تعداد سفرهایشان بسیار کم است ، هزینه بلیط هواپیما از اهمیت زیادی برخوردار نباشد. در مقابل برای دائم السفر ها این موضوع کاملا فرق دارد. این گونه مسافران به طور معمول از شرایط و راه کارهای خرید بلیط هواپیما آگاهی دارند و با استفاده از همان راه کارها ، می توانند خرید موثر و ارزان قیمت بلیط هواپیما را داشته باشند. بدین ترتیب در هزینه سفر خود صرفه جویی مناسبی خواهند داشت.
در خصوص قیمت بلیط هواپیما معمولا رقابت بسیار است. اکنون با وجود سایت های فروش بلیط هواپیما و امکان رزرو اینترنتی ، این رقابت تنگاتنگ شده است. به جهت آنکه امروزه افراد بسیاری هستند که نمی توانند هزینه زیادی برای خرید بلیط هواپیما بگذارند ، بنابراین ارزان ترین قیمت های بلیط را جستجو می کنند که این امکان در فضای مجازی بسیار ساده  قابل دسترس است.
برای یافتن پرواز مناسب و ارزان عجله نکنید. یک پرواز در چند آژانس و یا ‌سایت متفاوت با قیمت‌های مختلف پیدا خواهد شد. از طرفی خدمات این پروازها یکنواخت نیست و یا در زمان های متفاوتی ، قیمت ها نیز متغیر است.
با استفاده از موتورهای جستجوی پرواز می توانید به اطلاعات کاملی از ارزان ترین  بلیط های پرواز در کمترین زمان ، دسترسی پیدا کنید. در تمامی سایت های خارجی و ایرانی مربوط به خطوط هواپیمایی ، به سادگی از روش موتور جستجو ، برای مقصد مورد نظرتان می توانید بلیط ارزان قیمتی را بیابید. جهت یافتن بهترین قیمت پروازهای داخلی یا خارجی فقط نیاز است مشخصات مبدا، مقصد، تاریخ مسافرت و تعداد مسافر را ثبت نمایید تا لیستی از پروازهای موجود را به نمایش بگذارد. در این حالت می توانید در سایت های مختلف قیمت ها را مقایسه نمایید. 
درسایت 20 پیمنت با بررسی راه های خرید بلیط های ارزان هواپیما ، به شما کمک خواهیم نمود تا بتوانید بلیط خود را چه به صورت سیستمی و یا چارتری خرید نمایید. گاهی پیش آمده است که بلیط های سیستمی هم با قیمتی بسیار مناسب مانند چارتری ارائه می شود.
اگر تصمیم دارید با هواپیما سفر کنید ، طبیعی است که اولین گزینه هزینه بلیط است. به طور معمول برای مقصد انتخابی ، خطوط هواپیمایی بسیاری وجود دارد. اما اینکه از میان آنها کدام آنها ارزان قیمت است نکته قابل بررسی است. 

 

چگونه بلیط ارزان هواپیما بخریم


ترفند حرفه‌ای‌ها برای خرید بلیط هواپیما خارجی و داخلی

بدست آوردن آگاهی جهت یافتن هتلی ارزان قیمت و پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما به هر جای جهان ، می تواند به کمتر شدن هزینه های مسافرت شما ، کمک شایانی باشد. قسمت خوب موضوع این است که ترفندهای بسیاری است که در کمتر شدن هزینه ها ما را یاری کنند. تا چندی پیش برای تهیه بلیط هواپیما ، چه خارجی باشد و چه داخلی ، نیاز بود به دفاتر هواپیمایی مراجعه شود. این کار امروزه به راحتی بصورت آنلاین شدنی است.
یک نکته قابل توجه این است که اگر بصورت فردی سفر می کنید و کودکی همراهتان نیست ، امکان یافتن بلیط ارزان یا لحظه آخری و یا اوقات خاص روز بیشتر است. در صورتی که با وجود کودک اولویت دیگر قیمت بلیط نیست. از طرفی اگر مقصد پرواز شما دور است ، انتخاب پروازی سریع و بدون دردسر که امکانات رفاهی و آسایش را داشته باشد ، نیز در اولویت های شما قرار خواهد گرفت. اگر برای سفر عجله ندارید می توانید از بلیط های ارزان قیمتی که با توقف بیشتری هستند استفاده نمایید. نیاز است که برای این موضوع منعطف باشید تا با داشتن انتخاب های بیشتر ، بهترین و ارزان ترین قیمت بلیط را پیدا کنید.

پیشنهاد مطالعه:  آموزش خرید دلاری بلیط هواپیما

 

شرایط تهیه ی بلیط در روزهای تعطیل 

این نکته را باید بدانید که در حالتی که زمان مسافرت خود را کاملا مشخص کرده اید و تغییر ناپذیر است ، مثلا در روزهای تعطیل عمومی ، طبیعی است که امکان یافتن بلیط ارزان هواپیما چندان مقدور نیست. اما غیر ممکن هم نیست. اگر زمان پرواز و سفر خود را زودتر برنامه ریزی کردید ، بهتر است زمان بیشتری را برای جستجوی پروازها به کار ببندید. حال چه پرواز داخلی باشد چه خارجی. به طور معمول سایت های فروش بلیط هواپیما از یازده ماه قبل برای مسیرها باز هستند. بنابر این به محض مشخص شدن مقصد سفرتان می توانید هفته ای یکبار پرواز ها را کنترل کنید.
نکته دیگری که باید بیان شود این است که  قیمت‌های بلیط هواپیما به صورت لحظه ای است. بنابر این در طی جستجو های دوره ای حدود قیمت را داشته باشید و به محض رسیدن به تاریخ سفری که مد نظر دارید ، بلافاصله بلیط خود را رزرو نمایید. همچنین بلیط پرواز لحظه آخری هم گزینه و انتخاب خوبی است.
به طور معمول در روزهای تعطیل و یا روزهای خاص ، تقاضاهای زیادی برای سفر وجود دارد و قیمت ها افزایش می یابد. با این وجود می توانید شانس خود را برای خرید در یک وقت مشخص امتحان نمایید. مطابق بررسی های انجام شده بر روی پروازهای ثبت شده اینترنتی ، بهترین زمان برای خرید بلیط های داخلی و خارجی ، تقریبا هفت هفته قبل از تاریخ انتخابی شما برای پرواز خواهد بود. اگر می خواهید پرواز مناسب با قیمتی ارزان داشت باشید و تنها دو هفته قبل از پرواز اقدام نمایید ، شانس خود را برای آن تقریبا از دست داده اید.
البته جهت پرواز خارجی، براساس این بررسی های بعمل آمده ، مناسب ترین زمان جهت خرید کردن بلیط هواپیما خارجی  تقریبا یازده هفته مانده به پرواز می باشد. در مورد پروازهای ارزان قیمت روز انتخاب شده ، دقیقا رابطه مستقیمی با قیمت هایی که اعلام می شود ، دارند. معمولا در روزهای سه شنبه ، چهارشنبه یا شنبه روزهای مناسب برای پرواز هستند. این روزها مناسب هستند و کمتر مسافرت انجام می شود. در این روزها معمولاد هزینه های کمتری و تعداد صندلی بیشتری  وجود دارد. خطوط هواپیمایی بسیاری در این روزها فروش با قیمت پایین را ارائه می دهند. از طرفی روزهای تعطیل و جمعه ، از گران ترین روزها به حساب می آیند.
اگر برایتان این امکان وجود ندارد که تاریخ پروازتان را عوض کنید ، ساعت های پروازی را جستجو کنید که در اغلب مواقع می توان آن ها را ارزانتر تهیه کرد. مثلا پروازهای آخر شب و یا صبح زود . این زمان ها فرصت مناسبی است برای داشتن بلیطی ارزان قیمت. ضمنا شرایط پرداخت آنلاین می تواند این کمک را به شما بکند که به محض یافتن بلیطی مناسب آنرا رزرو نمایید. و یا اگر بتوانید بتوانید هنگام تهیه بلیط ، فرودگاه های نزدیک مقصد خود را نیز بررسی کنید چه پرواز های داخلی باشد چه خارجی ، می توانید شانس خود را بیشتر کنید. البته باید در این شرایط نسبت به تاریخ پرواز هم منعطف باشید.
یکی از نکاتی که خطوط هواپیمایی نوپا با آن روبرو هستند این است که خود را عالی نشان دهند. به عبارتی برای جذب مشتری به دنبال راه هایی هستند که عملکرد هایشان را در جهت کیفیت بالاتر خدمات نشان دهند. بنابر این در کنار قیمت ارزانی که بابت بلیط ها به مسافران پیشنهاد می دهند ، خدمات مناسبی را نیز ارائه می کنند. اما توجه داشته باشید که قرار نیست که با انتخاب یک پرواز از ایرلاینی که اعتبار چندانی ندارد ، با خرید بلیطی ارزان ، ساعاتی را در یک پرواز بی کیفیت باشید.

 

چگونه بلیط ارزان هواپیما بخریم

 

بلیط های چارتری و لحطه آخری

بلیط های  لحظه آخری پرواز ،  بلیطی است که به جهت پروازهای چارتر صادر می گردد. به طور معمول در هر پرواز تعدادی از صندلی های یک پرواز چارتر می شود. روش کار این است که تعدادی صندلی پیش خرید شده و با قیمتی متفاوت به مسافران ارائه می شود. در این میان ممکن است که نتواند تمامی این بلیط ها را به فروش رساند در این واقع است که آن ها را به عنوان بلیط های لحظه آخری با نرخی ارزان تر به فروش می رساند. این بلیط های لحظه آخری به طور معمول بسیار ارزان تر از بلیط های سیستمی و یا چارتر هستند.
شاید به این نکته برخورد کرده باشید که با انتخاب کلمه بلیط ارزان در موتورهای جستجو ، عباراتی همچون بلیط لحظه آخری ارزان را دیده باشید و این تصور برای شما ایجاد شده باشد که این نوع بلیط ها از سوی شرکت های هواپیمایی ، نشانه ارائه خدماتی با سطح پایین تر است. اما چنین نیست با این کار هم ایرلاینی که چارتر کرده است به منافع خود می رسد هم مسافر توانسته است بلیطی با قیمت مناسب تر را تهیه کند.
این نکته نیز دارای اهمیت است که این نوع بلیط ها فقط برای مسافرانی مناسب است که تاریخ مشخصی برای سفرشان ندارند. به جهت آنکه تاریخ پرواز به زمان بلیط نزدیک است به عبارتی همان لحظه بایستی برای سفر آماده باشید. اگر در زمان هایی که تعداد مسافر کم است و یا ساعاتی که طالبین سفر کمتر هستند قصد تهیه بلیط لحظه آخری چارتر را داشته باشید به حتم می توانید قیمتی بسیار ارزان را تهیه کنید. از طرفی اگر در پیک سفر ها باشد و در فصول پر مسافر ، پیش آمده است که نرخ بلیط های لحظه آخری حتی نسبت به بلیط های سیستمی نیز بسیار گرانتر هستند.
دلیل ارزان بودن این بلیط های لحظه آخری این است که یا ظرفیت پرواز کامل نشده است و یا به زمان پرواز بسیار نزدیک است. به عبارتی برای خالی نماندن صندلی ، اگر بیست و چهار ساعت تا پرواز مانده باشد ، بلیط های با قیمت بسیار ارزان به مسافران داده خواهد شد. این نوع بلیط ها نیز صرفا در مسیرهای پرتردد وجود دارد. برای خرید بلیط های هواپیمای لحظه آخری بایستی راهکار ها را بشناسید تا دچار دردسر نشوید.
برای خرید بلیط های چارتر و لحظه آخر ، حتما سعی کنید از خطوط پرواز و سایت های معتبر خرید کنید. یکی از خدمات سایت 20 پیمنت این است که بتوانید بلیط های پرواز ارزان قیمت و یا هتل های ارزان را به آسانی رزرو کنید و خیالتان راحت باشد که اعتبارشان آنها قبلا بررسی شده است. این نکته بسیار دارای اهمیت است که با پروازی بی کیفیت روبرو نشوید. اینجا در 20 پیمنت همکاران ما به شما مشاوره خواهند داد.
به حتم می دانید که قیمت بلیط هواپیما برای روزهای متفاوت ، یکسان نیست. در مورد پرواز های لحظه آخری نیز همین طور است و هرچه به زمان پرواز نزدیک تر باشد ، بلیط لحظه آخری نیز ارزان تر می شود  اگر بتوانید روال ارائه بلیط ها را تعقیب کنید می توانید از قیمت تقریبی این نوع بلیط ها آگاه شوید. این نکته را نیز مجدد یاد آور می شویم که بلیط لحظه آخری در روزهای پرمسافر ممکن است به نفع شما نباشد.
هنگام خرید بلیط دقت داشته باشید که فرودگاهی که  در مبدا و یا مقصد انتخاب نموده اید ، به محلی که هستید و یا می خواهید بروید نزدیک باشد. در غیر اینصورت ، مجبور هستید هزینه مازادی را برای رسیدن به محل و شهر مورد نظر خود بابت هزینه های تاکسی و یا اتوبوس بپردازید.
یکی دیگر از راه های یافتن بلیط های ارزان این است که مقصدی که پرواز ارزانتر دارد را انتخاب کنید. مهم نیست به کجای دنیا می خواهید سفر کنید ، برای یافتن بلیط پرواز انتخاب مقصد ارزانتر می تواند در هزینه های شما صرفه جویی کند. 
نکته بعدی که مطرح است این است که به طور معمول بلیط های یک طرفه پرواز ، گرانتر هستند. بنابر این اگر می خواهید هزینه کمتری پرداخت کنید بلیط هواپیمای دوطرفه را خرید کنید. اگر احیانا برای برگشت زمان مناسب نداشتید می توانید کنسل کنید . حتی در این شرایط نیز بلیط برای شما ارزانتر خواهد شد. 

پیشنهاد مطالعه:  سایت های خارجی برتر برای خرید بلیط هواپیما

برای تهیه ی بلیط مناسب ، خطوط هوایی متفاوت را بررسی کنید

به خاطر داشته باشید از خطوط هواپیمایی متفاوتی بلیط خود را به مقصد مدنظرتان جستجو کنید. این نکته مهم است که اگر به دنبال بلیط های هواپیمای ارزان هستید به دنبال خطوط پرواز نامدار و بزرگ نباشید. در بسیاری از مواقع شرکتهای هواپیمایی که اعتبارشان کمتر است ، بلیطهای مناسب و ارزانی را ارائه می کنند که در عین حال برای کسب اعتبار با کیفیت خدمات مناسبی خواهند بود.
روزهای تعطیل بر همگان روشن است که قیمت بلیط ها متفاوت و عمدتا گرانتر از زمان های دیگر است. بنابراین در این روزها نبایستی به دنبال بلیطی ارزان گشت. معمولا یک هفته قبل از تعطیلات ، به دلیل ازدحام مسافر و تقاضای بالاتر ، قیمت بلیط ها نیز افزایش می یابد.
 شاید شنیده باشید که فصل توریستی و یا همان های سیزن در همه جای دنیا ، به دلیل اوج تقاضای مسافران ، بلیط های پرواز ، هتل ها و دیگر خدمات مربوط به گردشگری ، تفاوت قیمت دارد. به عنوان مثال در اروپا ، تابستان فصل توریستی محسوب می شود. بنابر این اگر قصد سفر به اروپا دارید و می خواهید سفری ارزان داشته باشید ، نیاز است که در سایر فصل ها به آنجا سفر کنید.  از طرفی خطوط هواپیمایی که ترازیت بالا دارند، به طور معمول قیمت پایین تری هم دارند . توقف های بالای پرواز در فرودگاه های بین مبدا و مقصد نیز در ارزان بودن بلیط موثر است.
اگر جزو مسافران پر سفر یک خط هواپیمایی باشید و در باشگاه آن نیز عضو باشید ، به جهت امتیازهایی که این خطوط برای مسافرانشان قائل هستند ، تخفیف های خاص و ویژه ای را برای اعضای خود قائل می شوند و یا ارتقاء پرواز داده مثلا از اکونومی به بیزنس منتقل می کنند و یا حتی در یکسری از خطوط ، پرواز رایگان نیز برای پر سفرها ایجاد می کنند. البته گاهی پیش آمده است که حتی اگر پر سفر نیز نباشید ، اما یک سفر طولانی با ایرلاینی داشته اید به شما امتیاز داده و شامل خدمات و تخفیفات ویژه آن ها شوید.
این کاملا روشن است که با داشتن کارت طلایی یا نقره ای به عنوان مسافر ، اولویت هایی در زمان هایی  مانند چک این و امنیت و سوار شدن به هواپیما را خواهید داشت.در هرصورت برای یافتن آفرهای جذاب خارجی و داخلی نیاز است که از یک موتور جستجوی پرواز استفاده نمایید. 20 پیمنت نیز توانسته است به عنوان دسترسی راحت و ارزان در این زمینه فعالیت گسترده و قدرتمندی را به نمایش بگذارد. به طور معمول سایت های فروش بلیط هواپیما برای مشتریان وفادار خود امتیازات و اولویت هایی را قائل می شوند که اگر با آن ها ارتباط داشته باشید ، مشمول این امتیازات خواهید شد.
به طور معمول این آفرها در زمان هایی که بسیار جذاب و خاص می شوند ، به صورت عمومی اعلام نمی شوند و تنها برای اعضای خود به صورت ایمیل با اعلام کد تخفیف ارسال می کنند. بنابراین برای با خبر شدن از این آفرها نیاز است که عضویت این سایت ها را داشته باشید.
درصورتی که مبلغ بالایی بابت هزینه بلیط هواپیمای خود چه خارجی باشد و چه داخلی ، پرداخته اید و امکان دارد بلیط کنسل شود مانند عواملی مثل تغییرات ناگهانی جوی هوا و یا تغییر در حالت جسمانی خودتان و بیماری ، داشتن قابلیت ریفاند و بیمه سفر ، به نظر ضروری می رسد.
در زمان سفر به هزینه های اضافه که ممکن است از شما درخواست شود ، توجه داشته باشید ، مثلا بار اضافه می تواند شامل این موضوع شود. البته تمامی ایرلاین ها این هزینه ها را شارژ نمی کنند و به همین دلیل است که هنگام خرید بلیط پرواز به این نکات توجه کنید. گاهی اوقات نیز خطوط هوایی این گونه هزینه ها را از اعضای پر سفرخود دریافت نمی کنند. 
در صورتی که بار اضافه دارید می توانید زمان رزرو بلیط ارزان هواپیما ، آنرا اعلام و پرداخت کنید. در این شرایط برای شما ارزان تر خواهد بود تا اینکه در فرودگاه بخواهید پرداخت کنید.
یکی از مواردی که می توانید همزمان با رزرو بلیط مشخص کنید این است که حین اعلام بار اضافه ، موقعیت صندلی را مشخص کنید و یا مثلا صفحه نمایش خصوصی درخواست نمایید و یا وسایلی برای کودکان بخواهید.
به طور معمولی خطوط هوایی ، مدیریت صندلی های خود را از روش هایی متفاوت انجام می دهند و بر اساس میزان تقاضا آن ها را ارائه می کنند. روش های فروش این صندلی ها در هواپیما در ایرلاین ها کاملا تفاوت دارد. تنها کافی است برای سفرخود و زمان آن ، منعطف باشید تا با قیمت مناسب و البته تخفیف های عالی که ارائه می شود روبرو شوید. 
در برخی از سایت ها این قابلیت وجود دارد که دفعات و اطلاعات جستجو ثبت و ضبط می شود. بنابراین اگر برای یک پرواز خاص بلیط را در آن سایت جستجو کنید در دفعات با هزینه های متفاوت و رو به افزایشی مواجه می شوید. طوری که درست زمانی که قصد دارید خرید انجام دهید با بیشترین مبلغ بلیط هواپیما روبرو می شوید. بنابراین پیشنهاد می شود که پیش از جستجوی پرواز ، history  مرورگر خود را خاموش کنید.
اگر شما از دسته افرادی هستید که بسیار سفر می کنید و هزینه های بلیط برایتان دارای اهمیت است ، توصیه می شود که همچون مسافری حرفه ای عمل کرده و با راه های مناسب خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما آشنا شده و با بررسی کامل ، اقدام به خرید نمایید.

 

چگونه بلیط ارزان هواپیما بخریم

 

قیمت های کلاس های متفاوت پرواز 

معمولا بلیط پرواز طبق کلاس‌های قیمتی متفاوتی عرضه می‌شود و اولین بلیط‌ها قیمت کمتری دارند. به ترتیب با پر شدن هواپیما، بلیط نیز گران‌تر می‌شود. حروف Y، B، H، M، K، L، W، S، N ، Q و O کلاس‌های نرخی بلیط‌های ارزان تر ، حروف J ،R ،D  نشانه کلاس‌های نرخی بیزینس و حروف F، A و P نشان‌کلاس‌های قیمت فرست کلاس می باشند.
بلیط بصورت جداگانه جستجو شود
در صورتی که تصمیم دارید به صورت گروهی سفر کنید و پرواز را انتخاب نموده اید ، نیاز است که هنگام جستجو هم گروهی را جستجو کنید و هم به صورت تکی . شاید نیاز باشد برای داشتن بلیط هواپیمایی ارزان قیمت ، به صورت جداگانه و با پرواز هایی متفاوت سفر کنید و در مقصد مجدد به یکدیگر ملحق شوید. ضمنا همانطور که پیش تر گفته شد روزهای میانی هفته به طور معمول برای یافتن بلیط ارزان قیمت هواپیما مناسب تر است. به طور معمول روزهای پایانی هفته پرمسافر بوده بنابراین هزینه بلیط ها نیز گرانتر خواهد شد و کمتر پیش خواهد آمد که حتی در بلیط های لحظه آخری شانس پیدا کردن بلیط ارزان وجود داشته باشد.
احتمالا مطلع هستید که پروازهایی که توقف دارند نسبت به دیگر پروازها قیمت کمتری دارند. بنابر این یکی دیگر از راه های خرید بلیط ارزان هواپیما این است که پرواز های توقف دار را جستجو نموده و انتخاب نمایید.  دراین حال ممکن است که زمان بیشتری بابت سفر صرف نمایید اما ضمن ارزان تر بودن بلیط ، این فرصت را دارید که در زمان بین دو پرواز کمی در شهر محل توقف نیز گردش نمایید.
پروازهایی که در طی مسیر و قبل از رسیدن به مقصد ، حداقل در یک محل توقف داشته باشند ، پروازهای توقف دار محسوب می شوند که معمولا ارزان تر نیز هستند. بنابر این هنگام جستجوی بلیط ارزان هواپیما ، گزینه پرواز توقف دار را نیز بررسی کنید. به عنوان مثال پرواز تا آمستردام آن هم با یک پرواز بدون توقف ، جزو پروازهای گران می باشد. در صورتی که در پرواز توقف دار که ابتدا به استانبول رفته و پس از آن به آمستردام پرواز دارد ، قیمت بلیط بسیار مناسب و ارزان تر خواهد شد. این روش بخصوص برای پروازهای خارجی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. با فیلتر کردن پرواز های توقف دار ، حتی می توانید تعداد توقف های طی مسیر را نیز مشاهده نمایید.

پیشنهاد مطالعه:  خرید بلیط از پگاسوس در ایران


بررسی پروازهای ایرلاین‌های متفاوت در خصوص بلیط های سیستمی و چارتر و اختلاف آنها 

نکته قابل توجه این است که مطابق آیین نامه سازمان هواپیمایی کشوری، بایستی بلیط‌هایی که از نوع سیستمی هستند ، به صورت یکنواخت و با یک قیمت ارائه و فروخته شوند. در صورتی که این قانون در مورد بلیط های چارتر صادق نیست. در هر سایت معتبر فروش بلیط هواپیما ، چه سایت خارجی و چه داخلی باشد ، هنگام مقایسه قیمت ها ، پس از بررسی قیمت بلیط های سیستمی ، قیمت های چارتری را نیز برای همان پرواز مقایسه نمایید. در اکثر مواقع تفاوت محسوسی بین این دو نوع بلیط می باشد.
اگر حتی یک بار برای خرید بلیط هواپیما بصورت اینترنتی اقدام کرده باشید به حتم دیده اید که به همراه بلیط پرواز سیستمی ، بلیط چارتر و یا بلیط هواپیمای لحظه آخری نیز وجود دارد. به طور معمول برای شرکت های هواپیمایی بلیط های چارتر امتیازاتی دارد که به طور معمول نرخ های متفاوتی را اعلام می دارند و این نوع بلیط ها بدون بازگشت است. صندلی های یک خطوط هوایی طی یک قرارداد ، بصورت یکساله و یا هر مدت زمان قابل توافق در اختیار شرکت هواپیمایی مسافرتی قرار می گیرد که به آنها چارتر کننده گفته می شود. 
این روش بدین گونه است که مسافران بلیط چارتر خود را مستقیما از شرکت هواپیمایی خرید نمی کند بلکه از چارتر کننده خرید می کند. به همین دلیل است که این شرکت های چارتر کننده هستند که قیمت این نوع بلیط ها را مشخص می کنند. بنابر این قیمت بلیط های چارتر برحسب شرایط و الزامات داخلی این آژانس ها در زمان های مختلف ، تغییر می کند. 
مثلا اگر مناسبتی باشد و یا تعطیلات فصلی و ... این شرکت های چارتر کننده می توانند قیمت بلیط ها را بالا برده و یا با نزدیک شدن به زمان پرواز و یا روزهایی که کمتر مسافر دارد و صندلی ها خالی مانده ، قیمت ها را بسیار ارزان تر به فروش برسانند. اما در حالت کلی پروازهای چارتری به دلیل پیش خرید شدن توسط آژانس ها ، نسبت به نوع بلیط های سیستمی ، ارزان تر هستند. 
شاید بتوان گفت این نوع بلیط ها برای آژانس ها و مسافران جذاب و اقتصادی بوده و به عبارتی معامله ای برد برد است. شرکت های چارتر کننده ، تلاش دارند تا قبل از موعد بلیط های خود را به فروش برسانند. اما اگر فروش نرود برای جلوگیری از زیان حاصله از خالی ماندن صندلی ، آنها را تحت عنوان بلیط چارتر لحظه آخری به فروش می رسانند که هرچه به زمان پرواز نزدیک تر شود قیمت بیشتر کاهش می یابد.
درصورتی که تصمیم دارید مسافرت کنید پیشنهاد می شود قیمت بلیط های سیستمی و چارتر و لحظه آخری را با حوصله و دقت مقایسه کرده و سپس پرواز مد نظرتان را با قیمتی مناسب خرید نمایید. این نکته را نیز توجه داشته باشید که این گونه نیست که همیشه قیمت های پروازهای سیستمی گران تر از چارتر باشد. بسیار پیش آمده است که در شرایطی خاص ، قیمت پرواز های چارتر و لحظه آخری ، حتی از بلیط های نوع سیستمی هم قیمت بالاتری داشته است. بنابر این حتما تمامی پرواز ها را برای مقصد خود بررسی نمایید.
هزینه خرید بلیط های چارتری در قیاس با بلیط‌های سیستمی، قیمت کمتری دارند. اما لازم به ذکراست که معایب این نوع بلیط ها را نیز عنوان کنیم. در نوع بلیط چارتری ، قیمت بلیط برای بزرگسال و کودک به یک مقدار است در صورتی که در بلیط سیستمی متفاوت است. ضمنا بلیط های چارتری بدون بازگشت بوده و امکان تغییر تاریخ بلیط نیست. بنابر این کسانی که تصور می کنند ممکن است بخواهند زمان بلیط را تغییر دهند و یا کنسل نمایند ، بهتر است بلیط چارتری خرید نکنید. زیرا در این حالت هزینه ای به شما بازگردانده نخواهد شد. 

برترین راه تهیه بلیط ارزان هواپیما و سریع ترین راه ممکن ، خرید اینترنتی است. درست است که خرید بلیط‌های چارتری و لحظه آخری برای کسانی که در طی سال پر سفر هستند و هواپیما را برای طی مسیر خود برگزیده اند ، بسیار مناسب است. اما در این میان نحوه پرداخت و تهیه بلیط نیز بسیار حائز اهمیت است.
این نکته را مد نظر داشته باشید که سایت‌های معتبر خارجی را جستجو کنید. یا اگر لازم است تمامی وبلاگ‌های داخلی را که در حوزه بلیط هواپیما مطلب دارند مطالعه کنید ، این اطمینان را داشته باشید که بهترین راه برای تهیه بلیط ارزان قیمت هواپیما چه چارتری باشد و یا حتی لحظه آخری باشد ، پرداخت آنلاین خرید بلیط است. هر سایت فروش بلیط هواپیما ، برای فروش بلیط های خود ، راه ها و روش های متفاوتی را به کار می بندد تا بتواند درآمد بیشتری را بدست آورد. در این میان نحوه پرداخت آسان و اینترنتی بخصوص در مورد سایت های خارجی ، می تواند گزینه ای مطلوب باشد که مسافران را به سوی خود جلب می نماید.
از طرفی وقتی به زمان پرواز نزدیک تر می شوید شرکت های چارتر کننده قیمت ها را به شدت پایین می آورند تا بتوانند مسافر بیشتری را جذب نمایند. همزمان سایت های فروش بلیط هواپیما نیز تمایل دارد تا آخرین لحظه ، بلیط های موجود را به فروش برساند. بنابر این اگر به سیستم دسترسی داشته باشید و به انتظار بنشینید ، می توانید پس از کاهش قیمت ، به سادگی با کمترین قیمت ، بلیط چارتر لحظه آخری را خرید نمایید که در این حالت پرداخت مطمئن آنلاین شما را در انجام این پروسه یاری خواهد کرد.
بلیط‌های پرواز چارتری را می‌توانید از طریق سایت های فروش بلیط های ارزان قیمت هواپیما مانند سایت 20 پیمنت ، تهیه کنید. در این سایت امکان پرداخت آنلاین مانند پی پال وجود دارد. با کمک کارشناسان این سایت می توانید با ایجاد یک حساب ، از سایت های معتبر خارجی که در زمینه فروش بلیط های ارزان هواپیما فعال هستند ، بلیطی ارزان را به صورت آنلاین و اینترنتی تهیه کنید. کافیست با کارشناسان 20 پیمنت در ارتباط باشید.

پیشنهاد مطالعه:  چگونه بلیط کنسرت های خارجی بخریم ؟

خرید اینترنتی بلیط ارزان قیمت 

دراین حالت ، به سهولت پس از قیاس قیمت های بلیط پروازهای ارزان ، برای مقصد و زمان دلخواهتان ، بلیط خود را خرید کنید. خرید اینترنتی ، راهی سریع و مطمئن و ایمن است برای اینکه ضمن جستجوی بهترین قیت ، پرداختی آسان نیز انجام دهید. در گذشته با مراجعه به آژانس های مسافرتی ، امکان تهیه بلیط های هواپیما بصورت چارتر و لحظه آخری بود. این روش امروزه هم به دلیل مسافت و هم صرف زمان بسیار ، دیگر اجرایی نیست. اکنون با وجود سایت ها و اپلیکیشن های معتبر جهانی در کوتاهترین زمان ممکن ، می توان بلیط هواپیمای خود را با ارزان ترین قیمت خرید.
سایت های تخفیفی می توانند برای تهیه بلیط ارزان قیمت هواپیما گزینه مناسبی باشند. این گونه وب سایت‌های تخفیف دار ، بدین گونه عمل می کنند که به عنوان حق العملکاری ، در ازای معرفی مشتری برای شرکت هواپیمایی و یا آژانس مسافرتی ، امتیازاتی مانند تخفیف روی بلیط ها را دریافت می کنند که این تخفیف ها را به مشتریان خود می دهند. این کار در سایت هایی که به صورت آنلاین بلیط هواپیماهای چارتر و لحظه آخری را می فروشند نیز انجام می شود.
اگر تصمیم دارید حین تهیه بلیط ارزان قیمت هواپیما ، هتلی با قیمت مناسب نیز رزرو نمایید ، می توانید از سایت هایی که پکیج تورها را ارائه می دهند و امکان رزرو هتل را نیز دارند استفاده نمایید. با سایت 20 پیمنت این کار ممکن است که برای شما ضمن رزرو بلیط ارزان هواپیما ، هتل و خدمات گردشگری مقرون به صرفه را رزرو نموده و به سادگی با پرداخت آنلاین آن را به انجام برساند. کارشناسان حرفه ای ما ، با استفاده از تجربه و مهارت خود ، می توانند در کوتاهترین زمان ، خیال شما را برای یک سفر راحت و بی دغدغه ، آسوده کنند.
با تغییر فرودگاه می توانید تاثیر مستقیمی بر هزینه بلیط خود ایجاد کنید
نکته دیگری که می توان مد نظر گرفت این است که برای کم کردن هزینه‌های سفر با هواپیما ، می‌توانید به جای انتخاب فرودگاه های بین المللی از فرودگاه‌های کوچکتر استفاده کنید. این بدان دلیل است که در فرودگاه‌های بزرگ حق بیمه نیز به هزینه بلیط هواپیمای شما اضافه خواهد شد. اما اگر شهری کوچکتر و فرودگاهی کوچک را انتخاب نمایید. این امکان را برای خود ایجاد کرده اید که بلیط ارزان تر هواپیما را تهیه کنید. حتی اگر برای شما مقدور است فرودگاهی که مقصدتان است را تغییر دهید تا در فرودگاه شهری کوچکتر نزدیک به شهر مقصدتان ، پرداخت کمتری از هزینه پرواز را داشته باشید. به حتم هزینه تاکسی تا شهر مورد نظرتان بسیار کمتر خواهد بود.

 

چگونه بلیط ارزان هواپیما بخریم


شبکه‌های اجتماعی یکی از راه های اطلاع رسانی تخفیف های پرواز

امروزه با رشد روز افزون فناوری ، شبکه های معتبر اجتماعی ، ابزاری کارآمد هستند تا بسیاری از تخفیف های سیستم های فروش بلیط هواپیما را لحظه به لحظه گزارش نمایند. بنابر این با دنبال نمودن این شکبه های آژانس ها و سایت های معتبر ، می توانید در جریان تازه ترین مطالب و تخفیف های ویژه و جذاب برای خرید بلیط ارزان هواپیما باشید.
با تمام این توضیحات و با به کار بستن این راه ها و روش های کارآمد ، قادر خواهید بود مسافرتی به یاد ماندنی و ارزان قیمت را به هرکجای جهان که بخواهید داشته باشید و با تهیه بلیط ارزان هواپیما ، به همراه خانواده و یا دوستان سفری عالی و لذت بخش را تجربه کنید.
توضیحاتی در خصوص فصل‌های لو سیزن و های سیزن
به خاطر داشته باشید فصول بهار و پاییز ، زمان هایی هستند که بین زمان های پر سفر قرار گرفته اند. به همین دلیل درست زمان هایی هستند که می توانید برنامه ریزی داشته باشید و با بررسی این زمان ها ، بلیط ارزان هواپیما را برای سفر تان تهیه کنید. در تمامی سایت های معتبر ، هزینه بلیط هواپیما ، تور و هتل در این فصول ، بسیار ارزان تر و مناسب تر ارائه می شود. ضمن آنکه کسانی که دوست دارند سفری دور از هیاهو داشته باشند ، این زمان ها بسیار مناسب و دلپذیراست.
در صورتی که با مسافری پر سفر و با تجربه مواجه شوید که در زمینه خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما دارای تجربه است و سوال نمایید که فصل مناسب و زمان مناسب برای سفر جهت مقصدی خاص چیست ، خواهد گفت که برای فلان مقصد ، های سیزن آن بهار است. این عبارت به چه معناست ؟ 
باید بگوییم که لو سیزن به فصل افول گردشگری گفته می شود و های سیزن به اوج و رونق صنعت  توریستی برای یک مقصد خاص می گویند. بنابراین برای سفر به یک جای از جهان نیاز است که ابتدا این زمان ها را اطلاع داشته باشید. زیرا این زمان ها تاثیر مستقیمی بر روی هزینه بلیط هواپیما و گرانی و ارزانی آن ها دارد.

پیشنهاد مطالعه:  خرید بلیط کشتی های تفریحی کروز


فصل رونق گردشگری (های سیزن)

در این نوع مقاصد به طور معمول دارای بهترین فصل آب و هوایی خود هستند. گاهی همزمانی تعطیلات رسمی در همان زمان ، موقعیتی را ایجاد می کند تا مقصدی مناسب برای سفر محسوب شود. در کشور ایران ، تعطیلات نوروز و یا تعطیلات تابستانی ، های سیزن هستند برای سفر به تمامی شهرها. این نکته را باید بدانید که های سیزن در شهرها و کشورهای مختلف ، تفاوت دارد. این بستگی به تعطیلات و شرایط آب و هوایی آن منطقه دارد و کافیست بخصوص برای سفرهای خارج از کشور ، در زمان خرید بلیط هواپیما ، این زمان ها را بررسی کنید تا بتوانید بلیطی ارزان قیمت را تهیه کنید.
کاملا روشن است که برای مقاصدی که های سیزن هستند و در فصل رونق و اوج توریستی هستند ، نه تنها تهیه و خرید بلیط ارزان هواپیما کار ساده ای نیست بلکه در این زمانها ممکن است مسائلی مانند ازدحام در جاذبه‌های گردشگری، پیدا نشدن بلیط هواپیما یا دیگر وسایل نقلیه، بالا بودن هزینه های بلیط و خالی نبودن هتل ها و نهایتا بالابودن قیمت اقامتگاه ها را داشته باشید. مهم است که به تمامی این نکات توجه داشته باشید سپس بار سفر را ببندید.
تنها راه این است که در این فصول برای مقاصد های سیزن و برای آنکه گرفتار پر شدن هتل ها و یا نبود بلیط هواپیما ، نشوید ، از پیش تر بلیط خود را رزرو نمایید و سپس برای سفرتان برنامه ریزی نمایید.

 

چگونه بلیط ارزان هواپیما بخریم


 فصل معمولی (شولدر سیزن)

بهتر است بدانید که یکی از بهترین اوقات جهت خرید بلیط ارزان هواپیما و سفر ، فصل شولدر سیزن با فصل معمولی است . شولدرسیزن به زمانی گفته می شود که یا قبل از فصل های سیزن است و یا بعد آن ها ( های سیزن و لو سیزن).  کسانی که بصورت حرفه ای گردشگری می کنند ، این زمان را بهترین زمان اعلام می کنند. درست است که در این فصل از آب و هوایی به خوبی های سیزن نباشد اما درست فصل مناسبی است که می توان بلیط هواپیما ارزان را به همراه اقامتگاهی مناسب و ارزان قیمت را یافت . به عبارتی سفری دلپذیر را با هزینه ای مقرون به صرفه برای خود رقم بزنید.
فصل افول گردشگری(لو سیزن)
همانطور که از نامش پیداست در این فصل کم ترین قیمت‌ها و خلوت‌ترین جاذبه های گردشگری و اقامتگاه ها را خواهید داشت. در فصل لوسیزن نسبت به دیگر فصول ، قیمت بلیط های هواپیما به شدت کاهش می یابد. بسیاری از مسافران ، به دلایلی مانند نبودن خدمات کامل گردشگری و یا مناسب نبودن شرایط آب و هوایی مقاصد ، از سفر صرفه نظر می کنند و ارزان بودن بلیط هواپیما را نادیده می گیرند. در عین حال گروهی از همین زمان برای سفری ارزان و آرام و بی هیاهو استفاده می کنند که برخلاف تصور عموم ، دارای امتیازات ویژه ای نیز از سوی خدمات دهنده ها خواهند شد.
با توجه به آنچه گفته شد می‌توان این مطلب را برداشت نمود که برحسب اولویت ها اگر خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما و خدمات مناسب و ارزان قیمت برای مسافران دارای اهمیت است فصل لو سیزن یا همان فصل معمولی بسیار مناسب است. از طرفی کسانی که داشتن آب و هوای عالی را در کنار جاذبه های گردشگری می خواهند ، می توانند سفر در فصل های سیزن یا همان رونق گردشگری را انتخاب کنند که در این صورت ممکن است نتوانند بلیط هواپیما را با قیمتی مناسب و ارزان تهیه کنند و با شلوغی اقامتگاه ها و اماکن توریستی مواجه شوند.


حرف آخر : 

در این مقاله تلاش کردیم با بررسی عوامل موثر در خرید ارزان بلیط هواپیما ، اطلاعات مفیدی را دراختیارتان گذاشته تا با راه کارهای اعلام شده بتوانید در زمانی مناسب ، با صرف کمترین زمان ، بهترین و ارزان ترین بلیط هواپیما و یا حتی هتل خود را پیدا کنید. تا ضمن صرفه جویی در بودجه خود ، برنامه سفری خاطره انگیز را برای خود و خانواده رقم بزنید. همچنین برای خرید بلیط ارزان هواپیما می توانیم همراهی تان کنیم تا با جستجویی حرفه ای در سایت های معتبر جهانی ، بلیط هواپیما و اقامتگاه را با قیمتی بسیار مناسب و ارزان برایتان بیابیم و با ایجاد حساب ، مانند پی پال ، خرید آنلاین بلیط را نیز برایتان انجام دهیم. تا با خاطره آسوده تنها به سفر رویایی خود بیاندیشید. 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد