آزمون PTE چیست؟

آزمون PTE چیست؟

توسط : تیم خبری
1,748

این آزمون همانند آزمون های دیگر زبان انگلیسی مانند تافل و آیلتس ، آزمونی معتبر و دارای اعتبار در سراسر دنیا می باشد. اغلب کشورها در جهان ، این مدرک را برای مهاجرت و یا ادامه تحصیل می پذیرند. به خصوص کسانی که می خواهند به استرالیا و یا کشورهای اروپایی سفر کنند ، می توانند با استفاده از آزمون PTE اقدام نمایند. این آزمون برای تخستین بار بر اساس کتابهای Longman توسط پیرسون در دانشگاه لندن برگزار شد . این آزمون در سال 1982 و به روش دوره های آزمایشی اجرا می شد و در کوتاهترین زمان به یکی از رقبای سرسخت آزمون های تافل و آیلتس بدل شد. در حال حاضر اعتبار این آزمون در حال افزایش است و تعداد کثیری از مراکز رسمیت آن را پذیرفته اند. 
آزمون PTE بر خلاف آزمون های تافل و آیلتس که به دو روش کاغذی و رایانه ای برگزار می شوند ، صرفا به روش کامپیوتری و در مراکز رسیم پیرسون برگزار می گردد. برای این آزمون چهار شاخه اصلی Speaking, Listening, Writing, Reading  منظور شده است که هر کدام از این مهارت ها را به طور مجزا مورد ارزیابی قرار می دهند. سوالات این آزمون مطابق مهارت زبان مجزا می شوند ، اما در نهایت نتیجه سوالات هر قسمت بر کل مهارت ها تاثیر گذار است. همچنین جدای چهار مهارت اصلی ، مهارتهایی همچون Grammar,  Oral fluency, Pronunciation, Spelling , Vocabulary, Written discourse نیز ارزیابی می شوند.

 

آزمون PTE چیست؟


عوامل موثر در محبوبیت آزمون PTE

از گذشته گروه زیادی از کسانی که به جهت مهاجرت و یا ادامه تحصیل ، می بایست در آزمون زبان شرکت می کردند ،  در آزمون پی تی ای را به جهت آسان تر بودنش انتخاب می نمودند. به خصوص کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا و یا نیوزلند را داشتند که از دو سال گذشته ، استرالیا به طور رسمی اعلام کرد که مدرک پی تی ای را به جهت مدرک رسیم زبان انگلیسی می پذیرد. آسان تر بودن این آزمون نسبت به آزمون های تافل و آیلتس تا حدودی باعث این محبوبیت شده است ، البته هنوز تعداد دانشگاه هایی که این مدرک را نمی پذیرند ، بسیار است. به عنوان مثال در کانادا این مدرک اعتباری ندارد. در برخی از دانشگاه ها نیز صرفا برای یک سری از مقاطع آن را می پذیرند که هر روزه بر درجه اعتبار مدرک PTE افزوده می شود. جهت مشاهده مراکز و دانشگاه هایی که مدرک پی تی ای را قبول دارند می توانید به  Pearsonpte مراجعه کنید.
یکی از امتیازات این آزمون این است که هر هفته به صورت رسمی برگزار شده و نتیجه آن نهایتا تا پنج روز اعلام می گردد. این شرایط باعث می شود که بتوان به صورت مجدد و بدون از دست دادن مدت زمان زیادی ، در این آزمون شرکت نمود و نتایج را به سرعت دریافت نمود.

پیشنهاد مطالعه: هزینه های دانشگاهی ترکیه


 برگزاری آزمون PTEدر چه مراکزی انجام می شود؟

موسسه پیرسون تقریبا در چهل و پنج کشور در دنیا و در دویست و پنجاه شهر ، این آزمون را به صورت رسمی برگزار می کند. که این آمار هر روزه رو به افزایش است. برای شرکت در آزمون PTE  نیاز است که به یکی از این مراکز مراجعه نمایید. این نکته قابل ذکر است که امکان آزمون به صورت اینترنتی وجود ندارد و از طرفی در ایران هیچ گونه مرکزی بابت برگزاری این آزمون نمی باشد. بنابر این برای شرکت در این آزمون نیاز است که به یکی از کشورهای اطراف سفر نمایید. از جمله مراکزی که می توانید مراجعه نمایید می توان به کشورهای آذربایجان ، امارات و ترکیه اشاره نمود.


هزینه ثبت نام آزمون PTE  چقدر است ؟

این نکته را باید بدانیدکه آزمون پی تی ای در کشورهای مختلف در دنیا متفاوت می باشد. به طور معمول به نرخ ارز همان کشوری که آزمون می دهید محاسبه می شود و به طور تقریبی بین یکصد و پنجاه الی دویست و ده دلار می باشد. این میزان هزینه به موقعیت مرکزی که آزمون برگزار می شود بستگی دارد.

 

آزمون PTE چیست؟


آنچه باید در مورد ثبت نام آزمون  PTE بدانیم

برای ثبت نام در آزمونPTE نیاز است که به سایت پیرسونhttps://pearsonpte.com/book  مراجعه کنید و د راین سایت برای خود حساب کاربری ایجاد نمایید. بعد از این مرحله آزمون را انتخاب کرده و محل مرکز را نیز مشخص نمایید. بعد از کامل کردن مشخصات فرم مربوط به ثبت نام ، نیاز است که هزینه ی آن را پرداخت نمایید. به محض پرداخت تاییدیه ثبت نام را مشاهده می نمایید که می توانید آنرا پرینت کنید. توجه داشته باشید تنها منبع معتبر ثبت نام آزمون پی تی ای ، سایت رسمی پیرسون است. در صورتی که برای ثبت نام آزمون نیاز به کمک کارشناسان ما در سایت 20پیمنت داشته باشید می توانید با آن ها تماس بگیرید تا ضمن ارائه توضیحات کافی ، مراحل ثبت نام و پرداخت آنلاین ارزی شما را نیز انجام دهند.


نحوه محاسبه نمره آزمون PTE چگونه است ؟

از دیگر وجه تمایزهای آزمون پی تی ای با آزمون ایلتس و یا تافل این است که حد نصاب نمره قبولی متفاوت است. در آیلتس نمرات از یک تا نه منظور می شود ، در صورتی که در پی تی ای از ده تا نود محاسبه خواهد شد.به طوری که به عنوان مثال نمره هفت آیلتس معادل نمره شصت و پنج در پی تی ای است و نکته قابل توجه این است که بدست آوردن نمره شصت و پنج در PTE ساده تر از کسب نمره هفت در آیلتس است. 

 

آزمون PTE چیست؟


مقایسه آزمونPTE  با آزمون های آیلتس و تافل 

آزمون پیرسون تحت عنوان پی تی ای ، مدت هاست که جهانی شده است. این آزمون کامپیوتری دارای خصوصیاتی می باشد که در مقایسه با دو آزمون جهانی تافل و آیلتس ، به آن ها می پردازیم.
1-در پی تی ای نیز مانند آیلتس و تافل چهار مهارت اصلی زبان سنجش می شود.
2-کل آزمون به صورت یک روز برگزار می گردد در حالی که در آیلتس این گونه نیست.
3-انجام این آزمون سه ساعت به طول می انجامد.
4-نتیجه هر قسمت از آزمون بر روی قسمت های دیگر موثر است.
5-به صورت کامل کامپیوتری انجام می شود در حالی که در تافل و آیلتس این گونه نیست.
6-حد نصاب نمره در آزمون در پی تی ای از ده تا نود است اما در آیلتس از یک تا نه و در تافل از یک تا یکصد و بیست می باشد.
7-مکالمه هم به شکل کامپیوتری برگزار می شود. در صورتی که در آیلتس مکالمه حضوری بوده و در تافل به صورت اینترنتی انجام می شود. 
8-مدت زمان انقضاء ندارد. این در مورد تافل و آیلتس صدق نمی کند.

پیشنهاد مطالعه: هزینه های دانشگاهی در روسیه


مراحل ثبت نام در آزمون PTE

همان گونه که پیش تر گفته شد در صورتی که تصمیم دارید در آزمون PTE Academic شرکت کنید ، بایستی به مراکز اعلام شده در سایت که مورد تایید پیرسون است مراجعه کنید. در آن مراکز به شما کامپیوتری ارائه می شود که با هدفونی که در اختیار دارید ، باید بخوانید و بشنوید و پاسخ گوی سوالات باشید.
در مدت زمان جلسه که سه ساعت به طول می انجامد ، سه قسمت اصلی آزمون برگزار می شود که شامل شنیدن ، خواندن و مکالمه و نوشتن است. بین آزمون های خواندن و شنیدن نیز ده دقیقه استراحت منظور می شود. این آزمون ها شامل بیست سوال متنوع بوده که به انواع چند گزینه ای ، مقاله نویسی و توضیح اطلاعات می باشد.
در زمان شروع آزمون ، کلیه تجهیزات رایانه شامل کیبورد ، میکروفون و هدست ، کنترل می شوند که سالم باشند. پس از ورود به رایانه ، سی ثانیه به شما زمان داده می شود که مشخصات خود را وارد نمایید. 

 

آزمون PTE چیست؟


ساختار کلی سوالات در آزمون  پی تی ای چگونه است ؟

مرحله نخست مکالمه و نوشتن  Speaking & Writing می باشد که حدود 77 الی 93 دقیقه زمان داده می شود تا به سوالات این بخش پاسخ داده شود. سوالات به شرح ذیل است :
۷۷ تا ۹۳ دقیقه زمان پاسخ دهی به این بخش است که شامل موار
معرفی شخصی -   Personal Introduction
خواندن با صدایی بلند -   read Aloud
تکرار جملات -   Repeat Sentence 
توصیف کردن تصویر -   Describe Image
تکرار یک سخنرانی -   Re-tell Lecture
جواب دادن به سوالات کوتاه -   Answer short question  
خلاصه کردن نوشته به صورت یک جمله یا یک پاراگراف -  Summarize written text
مقاله بیست دقیقه -  Essay
مرحله دوم  خواندن  Reading می باشد که بین 31 الی 40 دقیقه برای این قسمت اختصاص داده می شود که سوالات آن شامل موارد ذیل می باشد :
چند گزینه‌ای یک‌ جوابی -   Multiple choice, Chose one answer
چند گزینه‌ای با چند جواب صحیح -   Multiple choice, Chose multiple answers
مرتب نمودن پاراگراف‌ها -   Re-order paragraphs 
تکمیل کردن جاهای خالی نوشته -   Fill in the blanks
در این مرحله ده دقیقه زمان برای استراحت در اختیارتان گذاشته می شود.
مرحله سوم گوش کردن Listening است که حدود 45 الی 57 دقیقه زمان به آن تعلق می گیرد که شامل سوالات ذیل است :
خلاصه نمودن یک قسمت اسپیکینگ -   Summarize spoken text
سوال های چندین گزینه‌ای -   Multiple choice, Chose multiple answers
تکمیل کردن جای خالی -   Fill in the blanks
تعیین کردن خلاصه صحیح -   Highlight correct summery
تعیین کردن کلمات نادرست -   Select missing word
چند گزینه‌ای و چندین جوابی -    Multiple choice, Chose multiple answers
نوشتن املای کلمات -   Write from dictation
همان گونه که پیش تر مطرح شد ، بعد از گذشت پنج روز از زمان آزمون پی تی ای ، در پنل خود در سایت پیرسون ، نتایج قابل مشاهده است. در صورتی که نتیجه ی آزمون برای شما مطلوب نبود ، میتوانید مجدد در سایت ثبت نام کرده و برا آزمون بعدی اقدام نمایید. در اینجا به ارائه توضیحات تکمیلی در خصوص آزمون پی تی ای می پردازیم.

پیشنهاد مطالعه: هزینه های دانشگاهی هند


 مکالمه و نوشتن Speaking & Writing

بخش مکالمه و نوشتن اولین قسمت آزمون PTE می باشد. برای این قسمت بین 77 تا 93 دقیقه زمان منظور شده است تا بتوان در مدت زمان مناسب به سوالات پاسخ داد. ابتدا بایستی خود را معرفی کنید تا بخش رسمی آزمون برای شما شروع شود. سپس متنی برای شما به نمایش گذاشته می شود که بایستی آن را با صدایی بلند بخوانید. صدای شما ضبظ شده و برای ارزیاب آزمون ارسال می شود. این متن به طور معمول دارای شصت کلمه است و مدت زمانی که برای خواندن آن منظور می شود به متن ارتباط دارد. در مرحله بعد بایستی جملاتی را که مشاهده می کنید تکرار کنید. این جملات دارای پنج تا پانزده کلمه می باشند و شما برای تکرار هر جمله پانزده ثانیه فرصت دارید. بخش بعدی آزمون این مرحله توصیف کردن تصویری است که مشاهده می کنید. برای این مرحله چهل ثانیه برایتان منظور میشود که می تواند مهارت های مکالمه ای شما را ارزیابی می کنند.
 در قسمت Re-tell lecture بایستی سخنرانی که یا به صورت صوتی پخش می شود و یا تصویری را مجدد بازگو کنید. با این مرحله ، مهارت شنیداری و مکالمه شما بررسی می شود. این فایل حدود نود ثانیه است و شما چهل ثانیه برای بازگویی آن فرصت دارید. در گام بعدی ، سوالات کوتاهی که بین سه تا نود ثانیه زمان می برد برای شما پخش می شوند که بایستی به آن ها پاسخ دهید.
گام آخر نیز خلاصه کردن نوشته است. این مرحله ارزیابی مهارت خواندن و نوشتن است. شما نوشته ای با سیصد کلمه را در اختیار دارید که بایستی طی ده دقیق آن را خلاصه کرده و مجددا متنی با هفتاد و پنج کلمه بنویسید. همچنین باید یک انشای دویست الی سیصد کلمه ای نیز تهیه کنید که برای آن بیست دقیقه زمان دارید.

 

آزمون PTE چیست؟


خواندن و درک مطلب  Reading

در این قسمت ، تمرکز اصلی بر روی مهارت خواندن است و فقط در یکی از قسمت هاست که به مهارت نوشتن نیز نمره داده می شود. در اولین مرحله با قسمت های خالی را با نوشته ای که دارید ، تکمیل کنید. در مرحله بعد ، سوالات به صورت چند گزینه ای ارائه می شود. سپس در مرحله ای که با تیتر Re-order Paragraphs ارائه می شود ، چندین پاراگراف را مشاهده می کنید که مرتب نیستند و بایستی آن ها را مرتب نمایید. در مرحله بعدی که همزمان مهارت نوشتن و خواندن را ارزیابی می کنند ، نوشته ای ارائه می شود که چند جای خالی داشته و از لیستی که دارید می توانید جاهای خالی را تکمیل کنید. در نهایت باید متنی را مطالعه کنید و سوالات چند گزینه ای آن را پاسخ دهید.


شنیدن  Listening

در این قسمت از آزمون PTE مهارت شنیدن مورد ارزیابی قرار می گیرد. در اولین گام ، یک فایل به مدت چهل الی نود ثانیه را پخش می کنند که می تواند فایلی ویدیوئی و یا صوتی باشد. پس از گوش دادن به آن بایستی آن چه را که شنیده اید به صورت خلاصه در نوشته ای بین پنجاه الی هفتاد کلمه تنظیم کنید. د رگام بعدی پس از پخش یه فایل صوتی ، در خصوص محتوای آنچه شنیده اید ، سوالاتی از شما می شود که بایستی گزینه ای را انتخاب نمایید. مرحله بعدی این گونه است که نوشته ای با چندین جای خالی را مشاهده می کنید و سپس بر اساس فایلی که برایتان پخش می شود ، قسمت های خالی را تکمیل می کنید. 
مرحله بعد فایلی را گوش خواهید داد ، سپس از متنی که در اختیار دارید بایستی پاراگرافی را انتخاب نمایید که بتواند به صورت خلاصه گویای محتوای فایل باشد. سپس همانند مرحله قبلی سوالات چند گزینه ای برای شما ایجاد می شود . شما باید بعد از شنیدن فایل صوتی ، از میان کلماتی که برای شما ردیف شده اند ، آن کلمه ای که جا مانده را بیابید. گام بعدی این آزمون این است که نوشته ای را برای شما به نمایش می گذارند که پس از گوش دادن به فایل صوتی ، باید متوجه شوید که عبارات اشتباه کدام ها هستند. و نهایتا یک جمله برایتان به صورت صوتی ارسال می شود که باید آن را به صورت کامل بنویسید.


آماده شدن برای آزمون PTE

این یک امر بدیهی است که جهت آمادگی برای هر آزمونی ، نیاز است که تمرین کافی داشته و مطالعه نمود. شما می توانید در کلاس های خصوص شرکت کنید و یا شخصا مطالعه نمایید. اما راه دیگری نیز برای آمادگی وجود دارد و آن این است که از طریق ثبت نام در سایت رسمی پیرسون ، از نکات و تمارینی که برای شرکت در آزمون ارائه می شود بهره گیرید. 
جهت آماده شدن برای آزمون پی تی ای ، بایستی بتوانید مهارت های خود را در بخش های مختلف رشد دهید. بعنوان مثال برای بخش خواندن ، خوب است که نشریات معتبر را مطالعه کنید و یا فیلم و ویدئوهای مناسب را تماشا کنید. یا برای بخش مکالمه ، گوش کردن به اخبار و یا دیدن ویدئو هایی که به زبان انگلیسی هستند کمک خوبی هستند. همچنین شنیدن موزیک های زبان اصلی می تواند شما را برای بخش شنیدن آماده نماید. یکی از گزینه های خوبی که به طور هم زمان می تواند در تمام مهارت ها به شما کمک نماید به خصوص مکالمه و شنیدن ، مشاهده ویدئو های تدتاک است که به همراه ترجمه زنده ی انگلیسی و فارسی در ویدئو های خارجی می باشد.
به جهت آن که آزمون PTE Academic جهت ارزیابی مهارت‌های زبان انگلیسی در دنیای واقعی مانند دانشگاه ها می باشد ، نیاز است که به سخنرانی ها گوش دهید و متون و جداول را مطالعه کنید. در آزمون پی تی ای گویش های متفاوتی را می شنوید. گوشی های آمریکایی و یا بریتانیایی و یا حتی لهجه هایی که بومی نیستند. به همین جهت نیاز است که برای دوره آمادگی لهجه های مختلف را بشنوید. از طرفی با توجه به سخت بودن بخش مهارت نوشتن در آزمون های تافل و ایلتس ، با کمی آمادگی بهتر می توانید در بخش نوشتن آزمون پی تی ای موفق شوید..

پیشنهاد مطالعه: لیست ددلاین دانشگاه های خارج از کشور که برای دانشجویان ایرانی تمدید شد


نکاتی مهم در مورد نحوه ثبت‌نام در آزمون PTE

همان طور که گفته شد ، ازمون پی تی ای در ایران برگزار نمی شود و چنانچه مرکزی ، برای برگزاری آزمون مدعی بود ، باید بدانیدکه آزمون معتبری نخواهد بود. تنها راه ثبت نام در آزمون PTE ، این است که وارد سایت پیرسون شده و حساب کاربری برای خود ایجاد نموده و برای زمان و مرکز آزمون ثبت نام نمایید. از مهم ترین بخش ثبت نام ، مشخصات حساب کاربری است که باید آن ها را طبق گذرنامه خود کامل کنید. این مشخصات شامل ، نام ، نام خانوادگی و تاریخ تولد است . برای این قسمت وقت و دقت کافی بگذارید. به جهت آن که این قسمت قابل ویرایش نیست. در صورتی که هنوز برای دریافت ویزا اقدام نکرده اید ، مشخصات را کامل و دقیق تکمیل کنید به گونه ای که بعدا مطابق همان ها در گذرنامه نیز ثبت خواهد شد.


مراحل انجام کار در روز آزمون PTE

در روز برگزاری آزمون PTE Academic که در یکی از مراکز تایید شده پیرسون انجام می شود ، به محض ورود ، بایستی کارت شناسایی تان را به مسوول آزمون نشان داده و وارد اتاق کامپیوتر که جهت آزمون پی تی ای برای شما منظور شده است ، بشوید. در بدو ورود به مراکز آزمون پیرسون ، مسئول آزمون شما را راهنمایی می کند تا در جریان پروسه آزمون قرار بگیرید. بعد از آن که مطمئن شدند که کاملا با تمامی مراحل آشنا شده اید و مساله ای ندارید ، برای تکمیل مدارک آزمون ، تصویری از کارت شناسایی شما خواهند گرفت. همچنین یک فقره عکس و امضای دیجیتالی نیز در همان محل از شما تهیه خواهد شد. بعد از اسکن از کف دست تان ، شما را به سمت صندوق اماناتی راهنمایی می کنند تا بتوانید کلیه وسایل خود را در آن قرار دهید. در این شرایط و پس از اطمینان از آمادگی شما برای آزمون ، به اتاقی که مربوط به آزمون پی تی ای است راهنمایی خواهید شد.
به طور معمول در مراکز آزمون پی تی ای ده میز قرار دارد و همگی در یک اتاق با فضاهای پارتیشن بندی شده قرار می گیرند. این احتمال وجود دارد که در زمان آزمون ، صدای نفری که کنارتان قرار دارد را بشنوید. اما این را بدانید که سوالات هرکس با دیگری کاملا متفاوت است.
در زمان آزمون  ، کیبوردی در اختیار شماست که ترتیب قرار گیری دکمه هایش ،QWERTY  می باشد و بهتر است که بتوانید به صورت ده انگشتی تایپ نمایید. اگر خیلی با تایپ سریع کیبورد آشنا نیستید پیشنهاد می شود که در کنار مطالعات خود ، روی این موضوع نیز تمرین نمایید و نکته دیگر اینکه سی دقیقه قبل از زمان آزمون در مرکز حاضر باشید. به خاطر داشته باشید که کارت شناسایی را به همراه داشته باشید. به طور معمول از شما گذرنامه را می خواهند. توجه داشته باشید که مدارک احراز هویت شما باید اصل بوده و مخدوش نباشد. بدون همراه داشتن مدارک شناسایی معتبر ، به شما اجازه ورود به آزمون پی تی ای را نخواهند داد و بدین ترتیب هزینه پرداختی شما بابت آزمون نیز از میان خواهد رفت.

 

آزمون PTE چیست؟


نمره آزمون PTE

روند نمره‌دهی در آزمون PTE به صورت تمام خودکار انجام می‌شود. این امتیاز دهی در برخی از موارد های آزمون بر اساس درستی تنظیم شده است در حالی که برای برخی دیگر مطابق درست ، نگارش صحیح و نوع پاسخ دهی می باشد. در خصوص جنبه های نگارش بدین صورت است که نگارش صحیح و عاری از ایراد باشد و تعداد کلمات در خواست شده کاملا رعایت شده باشند. به عنوان مثال در قسمت های آزمونی که بایستی یک سخنرانی بازگو شود ، تلفظ و روانی گفتار ، امتیاز دارد. در نمره دهی این آزمون دو شیوه وجود دارد. شیوه صحیح و یا غلط ، شیوه امتیاز دادن به صورت جزء. در شیوه  اول ، در صورتی که پاسخ صحیح باشد ، نمره کامل به آن سوال داده می شود و در صورت نادرست بودن آن ، امتیازی نخواهد گرفت. در خصوص شیوه دوم ، در این آزمون سوالاتی مطرح می شود که به شکل جزئی در خصوص درست و غلط بودن آن امتیاز دهی انجام می شود. به عبارتی اگر فقط بخشی از پاسخ داده شده درست باشد ، قسمتی از امتیاز را منظور می کنند ، اما اگر قسمت بیشتر پاسخ ، ایراد داشته باشد ، هیچ امتیازی نخواهد داشت.


شما در کارنامه Pearson بابت آزمون پی تی ای ، گزارش نمره ای که دریافت می کنید ، بخش های مختلفی دارد :

مشخصات شخصی و عکس ،  کد ثبت‌نام و کارنامه ، امتیاز نهایی ، گزارش عملکرد در آزمون به صورت جزئی.


منابع اصلی آزمون PTE بشرح ذیل می باشد: 

PTE Practice Tests Plus  
PTE Academic Test Builder
The Official Guide to PTE Academic
زبان آموز می بایست برای شرکت در آزمون پی تی ای در چه سطحی باشد ؟  
 کسانی که در سطح زبان  Upper Intermediate هستند ، این امکان را دارند که به طور مستقیم وارد پی تی ای شوند. 
با نمره ۴۵-۵۵ ، حداقل سطح مورد نیاز Intermediate می باشد.
با نمره ۵۵-۶۵ ، حداقل سطح مورد نیازUpper-Intermediate می باشد.
با نمره ۶۵-۷۵ ، حداقل سطح مورد نیاز Advanced می باشد.
این نکته را نیز یاد آور می شویم که محدوده نمرات بین ده تا نود می باشد. به عنوان مثال نمره 83 در این آزمون معادل هشت و نیم در آیلتس است.

پیشنهاد مطالعه: ساده ترین راه پرداخت Application Fee دانشگاه در ایران


به  نتایج آزمون PTE چگونه می توان دسترسی داشت ؟

اگر در سایت پیرسون حساب کاربری آنلاین ایجاد کرده باشید ، می توانید نتایج را مشاهده نمایید. روش کار این گونه است که نتایج آزمون پی تی ای در همان زمان اعلام شده از طریق ایمیل به شما اعلام می شود. بعد از رویت ایمیل ، وارد حساب کاربری خود در سایت رسمی پیرسون شوید. در اینجا مقایسه رتبه های آزمون پی تی ای را با آزمون تافل و آیلتس نشان خواهیم داد.


ردیف    رتبه PTEآکادمیک    رتبه تافل TOFEL
1    38    44-40
2    42    56-54
3    46    66-65
4    50    75-74
5    53    80-79
6    59    88-87

ردیف    رتبه PTEآکادمیک    رتبه آیلتس IELTS
1    30    4.5
2    36    5
3    42    5.5
4    50    6
5    58    6.5
6    65    7

 

آزمون PTE چیست؟

 

نکاتی که می تواند شما را در روند آزمون یاری نماید.

1-برای تست ها بیش از زمان مقرر وقت صرف نکنید.

به جهت کوتاهی اغلب متن ها ، بهتر است که ایده کلی از کلمه ها و جاهای خالی داشته باشید ، در شرایطی که متوجه محتوا شدید ، کلمه و عبارت درست را انتخاب نمایید.


2- به نکات تخصصی دقت کنید.

دقت کنید که در انتخاب کلمات تخصصی ، عجله نداشته باشید. از انتخاب صحیح کلمات اطمینان داشته باشید. حتی می توانید بعد از پر کردن جاهای خالی آن را مجدد کنترل کنید. بعد از اینکه اطمینان حاصل شد تمامی جای خالی تکمیل شده است به مرحله بعد بروید. 


3- از دانسته های گرامرتان بهره بگیرید.

وقتی نوشته معینی را مرور می کنید ، موضوع متن را متوجه می شوید و می توانید کلمه جای خالی را حدس بزنید. جدای از آن که چه موقعیت گرامری مانند صفت ، قید ، حرف و ... باشد . توجه کنید که پاسخ را مطابق زمان جمله و متن مشخص کنید. اینجا دانش گرامر به شما بسیار کمک خواهد کرد.
در صورتی که قواعد اولیه گرامر را می دانید ، با این گونه تست ها مساله نداشته و به سادگی می توانید جاهای خالی را تکمیل نمایید. یکی از راه های مناسب این است که ابتدا سوال های آسان را پاسخ دهید و سپس وقت بیشتری برای سوالات پیچیده تر بگذارید. ممکن است پیش آید که معنای کلمات و یا حتی متنی را به خوبی متوجه نشوید. در این شرایط ، چنانچه موقعیت گرامری آن را بدانید مثلا فاعل ، فعل و یا مفعول بودن آن برایتان مشخص باشد ، می توانید به سادگی این نوع متن ها را کامل کنید. 


4- اطلاعات لغاتی خود را تقویت کنید.

در یکسری متون ، پیش می آید که موضوع دانشگاهی یا ادبی باشد که با لغات آن  به خوبی آشنا نباشید. تا جایی که ممکن است مقالات و متون دانشگاهی و تخصصی و ادبی مطالعه کنید تا دایره واژگان شما بالاتر رود. هنگام مطالعه این متون می توانید کلماتی که برایتان نا آشناست را علامت زده و مفهوم آن را یاد داشت کنید. این نوشته ها می تواند در مرور و تمرین کمک شما باشد. با کمک این کار می توانید لااقل مفهوم کلی از جمله یا متن داشته باشید.


5- مجموعه کلمات را بشناسید.

بهتر است با مجموعه کلمات آشنایی داشته باشید. این مجموعه دارای دو نوع کلمات است . مجموعه کلمات آکادمیک ، و مجموعه کلمات گرامری. بهتر است بدانید که موسسه پیرسون ، جهت آزمون PTE فهرستی از دو هزار و پانصد مجموعه کلمات را تهیه و به انتشار رسانیده است که می تواند برای آزمون ، شما را یاری نماید.


6- از ترفند حذف سازی استفاده کنید.

آیا می دانید وقتی از جوابی مطمئن نیستید ، چه باید بکنید ؟ نگران نباشید و وقت خود را از دست ندهید. به پیامی که متن به شما ارائه می کند دقت کنید. در شرایطی که مفهوم کلمه ای را نمی دانید می توانید این گونه عمل کنید که گزینه هایی که احساس می کنید ارتباطی با متن ندارند را کنار گذاشته و کلمات دیگر را بررسی کنید.


7- روش بهره گیری از کلمات هم معنی را بیاموزید.

در بیشتر مواقع در متونی که قرار است جای خالی را تکمیل کنید ، با کلمه هایی مواجه می شوید که از نظر معنایی شبیه هم هستند. در این مواقع نمی دانید که کدام یک را در جای خالی قرار دهید. در این مواقع دو راه دارید که بتوانید پاسخ درست را تشخیص دهید. یکی از راه ها این است که مطابق گرامر ، بیابید که در آن جای خالی چه نوع کلمه ای قرار گیرد ، مثلا حرف اضافه ، اسم یا فعل. در حالت دوم می توانید با کمک جمله قبل و یا بعدی این جای خالی کلمه درست تر را حرس بزنید.

پیشنهاد مطالعه: با کدام یک از دانشگاه های مطرح جهان آشنایی داری؟


 در قسمت نوشتن آزمونPTE به نکاتی که اشاره می شود دقت نمایید.

در این قسمت تلاش کردیم تا به زبان آموزان و دانشجویان پی تی ای در خصوص قسمت نوشتن آزمون اطلاعاتی را ارائه دهیم تا با خاطری آسوده تر و با آگاهی کامل ، خود را برای آزمون آماده نمایند. در اینجا نکات کلیدی این قسمت و امتیاز دهی آن مطلع شوند. تا امتیازی بالاتر از هفتاد را در این آزمون کسب نمایند.
شاید به صورت پراکنده ، مطالب و نکات کلیدی را در خصوص قسمت نوشتن آزمون پی تی ای ، مطالعه کرده باشید. با این وجود ممکن است خود را آماده ندانسته و نگران باشید. در این جا سعی کردیم پیشنهادات موثری را برای شما ارائه نماییم تا با تکرار و تمرین بتوانید به نتیجه دلخواه دست یابید.

 

آزمون PTE چیست؟


چه نکات ضروری برای بهبود بخشیدن امتیاز در بخش نوشتن  وجود دارد ؟

۱-توجه کاملی  به دستور کار سوال داشته باشید. به عنوان مثال تعداد کلمات که ۳۰۰-۲۰۰ کلمه باشد.
۲- متن و موضوع آن را کامل مطالعه کرده و آن را آسان سازی نمایید.
۳- توجه داشته باشید متون نیاز است که به زبان انگلیسی آکادمیک توشته شود.
۴- از points bullet استفاده ننمایید.
۵- لازم است که هر پاراگراف‌ کامل ، روشن و به صورت فشرده باشد.
۶-  از زبان نا مفهوم در متون به هیچ عنوان استفاده ننمایید. کنید.
۷- عبارات صحیح را به کار ببرید.
۸- در متن خود از جمله های ساده و پیچیده استفاده کنید.
۹- با دانش گرامری خود و شناخت زمان ها ، متون را کامل کنید.
۱۰- توجه داشته باشید که املای کلمات صحیح نوشته می شود.
۱۱- حرف بزرگ در ابتدای جمله را هرگز فراموش نکنید.
۱۲- از نقطه‌گذاری درست در جاهای مناسب استفاده کنید.
۱۳-  هنگام نوشتن ، ایده پردازی و مثال را به کار ببرید.
۱۴- نیازی نیز که ایده های بسیاری را در یک پاراگراف صرف کنید. در این مواقع ممکن است که از موضوع اصلی متن خارج شوید.
 ۱۵- توجه داشته باشید که نیاز است پس از تکمیل شدن هر قسمت ، دو الی سه دقیقه را برای بازبینی متن اختصاص دهید.
۱۶- ممکن است در املای کلماتی به صورت تکراری ، خطا داشته باشید. هنگام نوشتن به آن ها بیشتر دقت کنید.


چه نکات ضروری برای بهبود بخشیدن امتیاز در بخش خلاصه سازی متون  وجود دارد ؟

۱- ابتدا نیاز است که دستور کار سوال را مطالعه کرده و به کلمات خواسته شده از نظر تعدادی دقت کافی بعمل آورید.
۲- توجه کنید تنها یک جمله در این بخش نوشته شود.
۳- نیاز است که هوشمندانه از جملات پیچیده در متن خود استفاده نمایید. این نوع نوشتن را بسیار تمرین کنید.
 ۴- از راهکارهای صحیح و مناسب استفاده کنید. به جهت اینکه در این متون گرامر حرف اول را می زند.
۵- موضوع اصلی نوشته را بدست آورید.
 ۶- نیاز است تا به تعداد کلمات توجه کنید.
۷- جملات و نوشته را از جنبه های گرامری ، املاء و نقطه گذاری ، کنترل کنید.

پیشنهاد مطالعه: آشنایی با انواع ویزای آمریکا


شایع‌ترین اشتباهات در آزمون پی تی ای در بخش نوشتن چه می تواند باشد ؟

۱- تعداد کمتر و یا بیشتر از کلماتی که اعلام شده ، نوشته شود.
این مساله اغلب در بخش نوشتن مشاهده می شود. شرکت کننده های آزمون ، هنگام نوشتن یک متن ، تعداد کلمات را در نظر نمی گیرند. بسیار پیش آمده است که متنی بیش از تعداد سیصد کلمه بوده و یا به سختی به دویست کلمه می رسد. در حالی که کاملا روشن اعلام شده است که متن می بایست بین دویست تا سیصد کلمه باشد. این موضوع باعث می شود تاثیر زیادی بر روی امتیاز شرکت کننده داشته باشد.
۲- نداشتن یک سبک مناسب برای نوشتن ، با مقدمه ای نامناسب و اتمامی بی ارتباط
در اغلب مواقع شرکت کننده ها با این مساله روبرو می شوند. در ساختار یک متن ، نیاز است که بیاموزید که ایده پردازی شما دارای انسجام کاملی باشد. داشتن یک متن مناسب و واضح در خصوص موضوع داده شده ، بسیار ضروری است. همچنین جمع بندی کامل و خلاصه شده نیز دارای امتیاز بسیار مناسب است. از جملات و ایده های بی ربط استفاده نکنید.
۳- عدم ارتباط محتوای متن با موضوع آن 
برای آن که این موضوع را کاملا دریابید یک مثال مطرح می کنیم. سوال شده است که نظر شما در خصوص آزمون های نوشتاری اغلب دانشگاه ها نسبت به آزمون های کامپیوتری چیست ؟ با مطالعه سوال شما بایستی دریابید که قرار است نظر خود را در خصوص آزمون های نوشتاری که دانشگاه ها و موسسات برگزار می کنند و نسبت به آزمون کامپیوتری آن را ترجیح می دهند ، اعلام کنید. این سوال ارتباطی به موضوعات کامپیوتری و اطلاعاتی از این دست ، ندارد. توجه داشته باشید نیاز است که سوال را کامل مطالعه کنید و پس از دریافت کامل موضوع ، پاسخ را بنویسید.


شایع‌ترین اشتباهات در آزمون پی تی ای در بخش خلاصه نویسی متن چه می تواند باشد ؟

۱- عدم درک مناسب و درستی از متن
برای بخش خلاصه نویسی ده دقیقه فرصت وجود دارد. بسیاری از شرکت کنندگان ، عجله کرده و متن را با دقت مطالعه نمی کنند. بدین ترتیب خلاصه ای را تهیه می کنند که نشان از درک نا مناسب آن ها از متن است. ابتدا سعی کنید متن را کامل درک کنید و سپس شروع به نوشتن خلاصه نمایید.
 ۲- نوشتن خلاصه در بیش از یک جمله که یک اشتباه بزرگ به شمار می آید.
در بخش خلاصه نویسی یک متن ، حتما باید به صورت یک جمله کامل نوشته شود. اغلب پیش می آید که شرکت کنندگان جمله این نوشته و نقطه می گذارند و بعد جمله ای را به آن پیوست می کنند. این کار با دستور کار آزمون کاملا مغایرت داشته و اشتباه است . همین اشتباه می تواند باعث شود که تمام نمره مربوط به این بخش از نوشتن را از دست بدهید. دقت نمایید که یک جمله بنویسید و در صورت لزوم از کاما در جای مناسب استفاده کرده و نقطه را تنها در انتهای جمله خود قرار دهید.
 ۳- درست استفاده نکردن از گرامر
در بخش خلاصه نمودن متن ، تفسیر موضوع اصلی متن ، بسیار مهم است. ضمن آن که می بایست یک ایده مناسب با تعداد کلمات مشخصی را بنویسید. در اینجا نیاز است که از جمله پیچیده ای استفاده نمایید که دارای قیود و حرف های ربط باشد. دقت کنید کلمات مشابه زیادی در جمله خود به کار نبرید.
۴- عدم بررسی املای کلمات 
همان طور که می دانید آزمون پی تی ای ، آزمونی کامپیوتری است. از آنجایی که برای نوشتن خلاصه متن فقط ده دقیقه فرصت هست ، اغلب در تایپ املای کلمات بی دقتی صورت می گیرد. بسیار پیش آمده است که حروف جا به جا تایپ شده و یا در بزرگ و کوچک بودن حروف در ابتدای توجهی نشده است.
موارد دیگری نیز ممکن است رخ دهد که به نوع یادگیری افراد در زبان باز می گردد. این مهم است که به صورت دایمی در حال تمرین باشید و در این راه رشد و یادگیری صبورانه عمل کنید. می توانید برای قوی تر شدن در آزمون های آزمایشی که توسط پیرسون برگزار می شود شرکت کنید. به اشتباهات تکراری خود توجه کرده و با تمرین آن ها را از میان بردارید. اگر برای شرکت در این آزمون ، هدفتان مهاجرت تحصیلی به یکی از کشورها می باشد، بهتر است بدانید که خواندن و شنیدن در یادگیری آزمون دو مهارت مهم و پایه ای هستند که در آموزش دانشگاهی نیز به آن ها نیاز دارید. همچنین در صورتی که برای کار و یا اقامت به کشوری دیگر مهاجرت می کنید ، ایجاد ارتباط های موثر ، بسیار به شما کمک خواهد کرد که کاری مناسب و موثر را برای خود داشته و اقامتی دلپذیر را برای خود رقم بزنید.


تحقیقات نشان داده است که مطالعه و خواندن ، می تواند سلامتی جسم و روح افراد را تضمین نماید. همدلی را در انسان بالا می برد و صبورانه تر با مسائل روبرو می شود. آزمون پی تی ای و یادگیری بهتر زبان خود بهانه ای است برای مطالعه بیشتر و موثر تر.
از طرفی ، چنانچه نیاز است که مهارت های ارتباطی شما قوی تر شوند ، شنیدن و listening  راه مناسبی برای این کار است. این موضوع شما را در یادگیری بهتر زبان کمک می کند. گوش دادن به اخبار ، فیلم های مستند و علمی ، تاثیرات مثبتی بر افزایش قدرت شنیداری تان در آموزش زبان دارد. 
همزمان با افزایش قدرت  listening و به خاطر آوردن و مرور کلمات در این مسیر ، speaking هم کمک شایانی در یادگیری زبان خواهد داشت. با صحبت کردن به یک زبان مشخص ، تمرینی موثر خواهید داشت تا با تسلط بیشتری در مورد آن زبان مطالعه کرده و دانش بیشتری را در این خصوص کسب نمایید.

پیشنهاد مطالعه: انواع ویزای کانادا را بهتر بشناسید


ممکن است هر شخصی در زمان آموزش زبان به صورت ناخودآگاه ، در زمان صحبت کردن ، اشتباهاتی را داشته باشد. یکی از راه های تمرین این است که با یکی از دوستان و یا اعضای خانواده خود صحبت کنید. بدین ترتیب می توانید با کمک آن ها به اشتباهات گفتاری خود آگاه شده و با تمرین به مرور ، آن ها را رفع نمایید. با تمرین بیشتر خواهید توانست گفتاری روان و تلفظ هایی کامل و صریح داشته باشید.
نوشتن نامه به دوستان در تمرین نوشتاری موثر است.


این تمرین یکی از راه کارهای مناسب است . در شرایطی که کمتر کسی به نوشتن علاقه مند است ، نیاز است که تمرین نوشتن را شروع کنید. گاهی ممکن است از تمارین نوشتاری آزمون پی تی ای خسته شوید. در این مواقع تمرین ساده تری به شما پیشنهاد می شود. شروع کنید نامه ای را به یکی از دوستان و یا اعضای خانواده خود بنویسید. به دلیل راحتی که با این افراد دارید ، لذت نوشتن را دریافت کرده و بهتر می توانید بنویسید. این یک تمرین موثر و مفید در خصوص تمرین نوشتن می باشد. این تمرین همچنین می تواند تاثیر مثبتی بر مهارت های شناختی داشته باشد. تمارین ایده پردازی و نوشتن افکار ، با این کار صورت می پذیرد. در این شرایط خواهید توانست موضوعی را خلق کنید و در مورد آن توضیحاتی را ارائه دهید. این همان کاری است که در آزمون پی تی ای می بایست انجام دهید.


همچنین با آموختن نقاط مناسب نقطه گذاری ها و استفاده صحیح از گرامر ، شما قادر خواهید بود تا جملات پیچیده ای را خلق نمایید. ازvocabulary  که آموخته اید ، بهره بگیرید و آن را تکرار کنید تا فراموشتان نشود.این مهم نیست که شما یک نویسنده خوب نیستید. آن چه که این جا اهمیت دارد مهارت نوشتن است. شما می توانید با نوشتن خاطرات شخصی خود ، تمرینی ساده را در خصوص نوشتن ، داشته باشید. در این دفترچه می توانید به صورت آکادمیک بنویسید. این نکته را توجه داشته باشید که به صورت صریح و کامل از کلمات و جملات استفاده کنید. تنوع کلمات در جملات را بالا ببرید. 
 شما باید از هر نوع زبان دست و پا شکسته و نامفهوم اجتناب کنید. سعی کنید کلمات گوناگونی را در نوشته‌هایتان بگنجانید که پایه‌ی واژگانی خود را بالا ببرید. در صورتی که کلمه جدیدی را در یک عبارت به کار می برید ، آن را بهتر به خاطر می سپارید. تنها با تمرین بیشتر است که متوجه افزایش گستردگی واژگان خود خواهید شد. بدین ترتیب از کلمات مناسب در نوشتار خود استفاده می کنید. با نوشتن رویداد های روزانه می توانید میزان علاقه خود را در نوشتن بالا ببرید.

 

آزمون PTE چیست؟


می توانید در گروه های عمومی Speaking شرکت کنید. تعداد زیادی از زبان آموزان هستند که از صحبت کردن می ترسند. این بدان دلیل نیست که زبان را نمی دانند ، بلکه از صحبت در جمع هراس دارند. نیاز است که این افراد جسارت بیشتری را برای صحبت به دست آورند. درست است که در آزمون پی تی ای ، هیچ کس دخالت ندارد و صرفا کامپیوتری انجام می شود. اما به هر حال این یک بخش مهم در آزمون PTE محسوب می شود که بایستی در خود فرد ایجاد شود.


با پیوستن به گروه speaking ، دارای اعتماد به نفس بالاتری شده و انگیزه بیشتری برای صحبت در جمع را خواهید داشت. صحبت در این نوع گروه ها ، شما قادر خواهید بود خود را برای آزمون پی تی ای آماده تر کرده و با رسمیت بیشتری صحبت کنید و لهجه خود را اصلاح نمایید. همچنین این مهارت را خواهید داشته تا با روانی بهتری صحبت کنید و با تکیه بر مکث ها و یا استرس های مناسب در زبان ، مسلط تر و با کنترل به زبان انگلیسی صحبت نمایید.
شروع به فعالیت هایی کنید که می تواند حس پویایی و تحرک را در شما ایجاد نماید. فعالیت ها باعث می شودکه رشد مغز نیز بالا رود و یادگیری بهتر و سریع تر انجام شود. این کار شبیه حافظه ی تصویری در افراد است. با انجام فعالیت هایی مانند ورزش و یا حتی حل جداول ، باعث می شوید که مغز نیز تلاش بیشتری داشته باشد و این تکاپو ، مغز را به یادگیری بیشتری ترغیب می نماید. در نتیجه مهارت به خاطر آوردن را در مغز افزایش می دهد.

پیشنهاد مطالعه: هزینه ویزای آذربایجان و باکو چقدر است؟


این فعالیت ها باعث می شود که مهارت های اجتماعی شما نیز افزایش یابد و راهی لذت بخش برای آمادگی در آزمون PTE به حساب می آید. همان طور که زمان هایی که در جمع هستید و ارتباط بر قرار می کنید و از زبان خود استفاده کرده و آن را رشد می دهید ، هنگام بازی نیز خود را آموزش می دهید تا چیزهای بیشتری را کسب نمایید. شکی نیست که انجام فعالیت ها ، شما را در تمامی بخش های آزمون پی تی ای مانند  Repeat sentences، Read aloud ، Fill in  the blank  یاری می نماید.
همچنین تمرین های درک مطلب Vocabulary می تواند قدرت حافظه را بیشتر کند. این کاری است که هر جا که باشید و مشغول هر کاری ، برای تقویت حافظه خود انجام دهید. با انتخاب یک تمرین و ایجاد یک چالش ، حافظه خود را فعالتر کنید. ممکن است تمارین مختلفی را انجام دهید که از آن میان چند تای آن جذاب باشد. سعی کنید فعالیت خود را بر روی کارهایی تمرکز کنید که از آن ها لذت می برید و حس مفید بودن را دارید. این حس باعث می شود با ترشح هورمون هایی ، عملکرد مغز بالا برود. در شرایطی که بدن و ذهن با رضایت و خوشایندی فعالیتی را انجام می دهد به حتم نتیجه ی آن نیز عالی خواهد بود. این بدان معنا نیست که تنها حسی از فعال بودن را داشته باشید. می توانید در جلسه آزمون PTE شرکت کرده باشید و بخش های مختلف آن را می گذرانید ، درحالی که حس و رویکرد شما کامل متفاوت و زیباست.


بهر صورت داشتن فعالیت ، می تواند در جهات مختلف به حل مسائل کمک نماید. با این شرایط در لحظه حال قرار خواهید گرفت ، آگاه تر و هشیار تر خواهید بود و این موضوع مهمی است که در آزمون پی تی ای ، به آن نیاز دارید. تمامی این نکات نه تنها می تواند شما را برای آزمون PTE آماده سازد ، بلکه می تواند فرآیندی باشد که شما برنامه ها و استراتژی های روزانه خود را نیز داشته باشید و نتایج خوبی را نیز مشاهده نمایید. این ها تماما رفتاری است که می تواند در طولانی مدت در کار ، تحصیل و اقامت شما در کشوری دیگر موثر باشد. سازگاری با شرایط و محیطی متفاوت ، یکی از مهارت های مهم اجتماعی است. همچنین باعث ایجاد عزت نفس و ایمان بیشتری برای ادامه زندگی نیز خواهد بود.


انتشارات پیرسون وکتاب راهنمای رسمی آزمون PTE 

منابع مهمی وجود دارد که به صورت رسمی از انتشارات پیرسون به دست رسیده است. این کتاب ها را می توان از سایت های معتبر خرید اینترنتی تهیه کرد. برای تهیه آن ها می توانید از کارشناسان ما در 20پیمنت ، یاری بگیرید. کتاب جامع راهنمای آزمون PTE ، حاوری اطلاعات کاملی در خصوص آزمون می باشد که دارای دویست تمرین زبان ، به همراه پاسخنامه ی تحلیلی و نکات مهم ، ارائه می شود. این کتاب ، تنها منبع رسمی است که انتشارات پیرسون ، به عنوان برگزار کننده رسمی آزمون های پی تی ای ، در اختیار شرکت کنندگان آزمون قرار می دهد. مطالعه این کتاب می تواند کمک موثری برای کسب امتیاز مناسب در آزمون باشد.


کتاب‌ رسمی آزمون PTE حاوی چه مواردی است ؟

چهار سری آزمون کامل و به روز شده ، حاوی جزئیات کاربردی جهت آزمون اصلی 
CD صوتی جهت تمرین مهارت های شنیداری و گفتاری 
پاسخ نامه ها به همراه تفسیر و بررسی دقیق و نکته های کلیدی
توضیحات کامل در مورد نحوه آزمون
ارائه کد دسترسی برای هر داوطلب
کتاب دوره تخصصی پی تی ای جهت سطوح B1 و B2
این کتاب تخصصی ، جهت افرادی مناسب است که ، فرصت بیشتری برای مطالعه و آموزش دارند. کتاب دوره تخصصی آزمون PTE ، منبع کامل و مناسبی است تا با تکیه بر مباحث تخصصی آن ، آموزش کامل تری را دریافت کرده و نیتجه بهتری از آزمون علمی و بین المللی پی تی ای داشته باشید.
سطح آمادگی شما از زبان ، این امکان را به شما می دهد که یکی از سطوح B1  یا B2  را انتخاب نمایید. این کتاب به زبان آموزان امکان می دهد تا ضمن استفاده و دسترسی از سایتwww.myenglishlab  ، از تمارین و سیستم آموزش در این سایت نیز بهره گیرند. 
همان طور که گفته شد آزمون PTE دارای منابع زیادی برای مطالعه و آموزش نیست. شما برای آمادگی در آزمون های تافل و یا آیلتس ، با تنوع و تعداد زیادی از منابع و مرجع های مطالعاتی روبرو هستید. در حالی که چنین منابع گسترده ای برای آزمون پی تی ای وجود ندارد و تنها منبع رسمی همان سایت PTE می باشد. البته این منابع ، برای شرکت در آزمون پی تی ای به نظر کافی می رسد. اما این کمبود منابع می تواند یکی از ایرادات این آزمون باشد که دلیل اصلی آن تازه بودن آن است. 
امکان تمرین با آزمون هایی که به صورت آفلاین برگزار می شود.
در برخی اوقات ، شرکت کنندگان ، تمایلی به خرید کتاب برای یادگیری ندارند. برای این دسته از افراد راه دیگری وجود دارد که می تواند مفید باشد. شما با وارد شدن به سایت رسمی پیرسون ، آزمون هایی که شبیه آزمون اصلی پی تی ای هستند را به صورت یک فایل PDF شده ، دریافت می نمایید. سپس بصورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت ، در زمان مشخص شده ، به سوالات پاسخ می دهید. با این کار شما می توانید تصورات مناسب تر و کامل تری از روش برگزاری آزمونی پی تی ای داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: هزینه های دانشگاهی در روسیه


برخورداری از نرم افزار تمرین آزمون علمی PTE

راه دیگری که شرکت کنندگان می توانند برای آمادگی آزمون داشته باشند این است که ، نرم افزار رسمی و تایید شده آزمون پی تی ای را بر روی رایانه و یا گوشی خود نصب نموده و با استفاده از این برنامه آموزشی ، با شرایط و قسمت های مختلف آزمون آشنا شوند. این نرم افزار با الگوهای متفاوتی به بازار ارائه شده است. بنابر این با هر سیستم عاملی می توانید اپلیکیشن آن را نصب نموده و مطابق با برنامه ها و تمارین آن عمل کرده و حتی آزمون آزمایشی داشته باشید.
برگزاری آزمون های آزمایشی :
همان طور که می دانید ، برای آزمون هایی که به صورت رسمی برگزار می شوند ، برگزاری آزمون آزمایشی مرسوم است. این نوع آزمون ها می تواند در شناخت دقیق تر نقاط ضعف و اشتباهات تکراری شما موثر باشد. همچنین روند حفظ نکردن پاسخ ها و عادت کردن به امتحان را در شما ایجاد می نماید. با شرکت در این نوع آزمون ها می توانید بر اشتباهات خود فائق آمده و در آزمون اصلی با آسودگی خاطر شرکت کنید.


نکاتی در خصوص ویزا و پذیرش دانشگاه های خارجی :


نکته قابل توجه این است که هر چه امتیاز بهتری در آزمون رسمی PTE  دریافت کنید ، روند پذیرش ما نیز در دانشگاه و یا سازمان خارجی ، سریع تر می شود. اما این امتیاز ، دلیلی برای موافقت با دریافت ویزا برای شما نخواهد بود. این نمره در آزمون پی تی ای ، معیاری است که در اداره مهاجرت منظور می شود اما تنهای یکی از این معیار ها بوده و بایستی باقی ملزومات اخذ ویزا را نیز ارائه نماید تا بتواند آن را دریافت کند.
همچنین شرکت کنندگانی که امتیاز خوبی داشته باشند ، بدیهی است که می توانند پیشنهاد های مناسب تری را از سازمان ها و یا موسسات آموزشی دریافت نمایند. اما برای این پذیرش نیز نیاز به مدارک و مهارت های دیگری نیز هست.
لیست دانشگاه هایی که نتیجه آزمون PTE را در دنیا می پذیرند.
برای یافتن لیست دانشگاه هایی که مدرک پی تی ای را می پذیرند ، کافی است وارد سایت رسمی پی تی ای شده ، با ثبت نام کشور و دانشگاه مورد نظر خود ، از نحوه پذیرش آن ها مطلع شوید. همچنین بهتر است قبل از ثبت نام در آزمون پی تی ای ، شرایط پذیرش دانشگاهی که مد نظر دارید را مطالعه کنید. زیرا صحیح ترین پاسخ را در وب سایت رسمی همان دانشگاه خواهید داشت.

 

آزمون PTE چیست؟


حرف آخر

همان طور که گفته شد آزمون PTE به صورت رسمی در تعداد مراحل زیادی برگزار می شود. با این قابلیت ، حق انتخاب افراد برای شرکت در این آزمون رسمی ، بالاست. شما می توانید در تاریخی مشخص که آمادگی بهتری دارید ، در این آزمون شرکت کنید. از طرفی پیشنهاد می شود که در اسرع وقت خود را محک بزنید تا چنانچه نمره مطلوبی را کسب نکردید ، بتوانید برای مراحل بعدی با برنامه مطالعاتی بهتری ، شرکت کنید.  همچنین این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که قبل از هر اقدامی ، لیست کشور ها و مراکز رسمی که در سایت پیرسون معرفی شده است را مطالعه نموده و بر حسب شرایط خود و نزدیکی به ایران ، یکی از آن ها را انتخاب نمایید.

پیشنهاد مطالعه: همه آنچه درباره زندگی در انگلیس باید بدانید


و یکی از موانع بزرگ برای ایرانیان در خصوص آزمون PTE است که در داخل کشور ایران مرکزی برای برگزاری این آزمون به صورت رسمی ندارد. ضمن آنکه مدرک آزمون PTE در حال حاضر در تمامی دنیا مورد پذیرش نیست. البته این شرایط در حال تغییر بوده و به زودی همانند آزمون های تافل و آیلتس ، می تواند در تمامی دنیا ، خود را آزمونی معتبر معرفی نماید.


شما قادر خواهید بود برای شرکت در این آزمون و انجام مراحل ثبت نام و پرداخت آنلاین آن ، با سایت معتبر 20Peyment تماس گرفته و تمامی روند این کار را به کارشناسان ما بسپارید و یا اگر برای پرداخت هزینه ارزی شرکت در این آزمون مساله دارید ، پرداخت آنلاین خود را که از طریق کارت های اعتباری و یا پی پال انجام پذیر است ، به همکاران ما بسپارید. با این کار می توانید با خاطری آسوده ، تنها به مطالعه و آمادگی خود جهت آزمون رسمی PTE بپردازید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد