وسترن یونیون در ایران چگونه است؟

وسترن یونیون در ایران چگونه است؟

توسط : تیم خبری
21,346

در حال حاضر و در زمانه ای که در آن زندگی می کنیم و عصر فناوری و اطلاعات نام گرفته است ، افراد به منطقه زندگی شان و یا شهر و کشورشان محدود نیستند. ارتباطات افراد فراتر از مرزها اتفاق افتاده است. به عنوان مثال کسی که در کشور ایران ساکن است ، به سادگی می تواند با هر جای دنیا ، از قبیل آمریکا ، کانادا و یا ژاپن و... ارتباط گرفته و گفتگو و مراوده نماید. می تواند ارتباط دوستی برقرار نماید و یا ارتباطات مالی و نقل و انتقال های ارزی را به سادگی انجام دهد.


برای انجام این کارها ، راه های ارتباطی بسیاری وجود دارد. بخصوص امروزه روش های بسیاری برای انتقال پول به جهان ایجاد شده است. روش های سنتی و طولانی مدت انتقال پول و ارز ، در عصر جدید چندان کاربردی نیست. اما سوالی که این جا مطرح است ، این است که برای انتقال پول چه باید کرد و از کدام روش استفاده نمود ؟ کدام یک از این سرویس ها مزایا و ایمنی بیشتری دارند. 
به عنوان مثال شرکت های سرویس دهنده ای مانند وسترن یونیون ، برای این منظور ایجاد شده اندکه می توان از آن ها استفاده نمود. اگر نیاز دارید تا نحوه استفاده از وسترن یونیون را بدانید ، می توانید با ما در این مقاله همراه باشید. در این جا تلاش خواهیم کرد تا بررسی همه جوانب این سیستم انتقالی پول ، راه انتخاب را برای شما هموار سازیم. شاید بتوان به جرات گفت که یکی از راه های سریع انتقال وجه به خصوص برای ایرانیان که در شرایط تحریم قرار دارند ، سرویس انتقال وجه وسترن یونیون می باشد. با این روش با خاطری آسوده می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن ، انتقال وجه را انجام دهید. شاید کسانی که با روش های دیگری همچون پی پال کار کرده باشند ، نیز با این مطلب موافق باشند.


شرکت وسترن یونیون Western Union دارای پانصد هزار شعبه در تمامی دنیا می باشد . البته به عنوان انتقال دهنده ارز یکی از برترین راه های انتقال پول می باشد. این سیستم دارای قابلیت های بسیاری است که توانسته است آن را نسبت به سایر سرویس ها محبوب گرداند. از جمله ی این توانمندی ها می توان به سرعت بالای انتقال ارز و داشتن راه های متفاوتی از انتقال نام برد. به عنوان مثال شما می توانید به یکی از نمایندگی های وسترن یونیون در هر جای دنیا ، مراجعه نموده و کار انتقال خود را انجام دهید. یا از سیستم آنلاین این سرویس استفاده نمایید. همچنین انتقال از طریق تلفن همراه نیز ممکن می باشد. در صورتی که سیستم انتقال وجه وسترن یونیون را نمی شناسید ، می توانید در این مقاله با مزایا و روند کار آن آشنا شوید. 
در شرایطی که انتقال وجه وسترن یونیون را انتخاب کرده اید ، اما نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید ، می توانید با کارشناسان ما در 20Peyment تماس گرفته و اطلاعات کافی را به دست آورید. همچنین همکاران ما می توانند انتقال وجه با وسترن یونیون را برای شما انجام دهند.

 

وسترن یونیون چیست و چه کاربردی دارد؟


اگر با سیستم های پرداخت ارزی کار کرده و نیاز به انتقال پول آنی داشته باشید حتما با وسترن یونیون آشنایی دارید.  این سیستم طی سال های گذشته با توجه به عملکرد خوبش توانسته عنوان بهترین سرویس‌ انتقال پول به خارج از کشور را کسب کند.
راه حل های نوآورانه شرکت وسترن‌ یونیون سبب شده تا این شرکت در لیست معتبرترین شرکت‌‌های انتقال پول قرار بگیرد. در این مقاله از 20 پیمنت قصد داریم تا شما را با تاریخچه و روش کار حواله وسترن‌ یونیون آشنا کنیم . پس در ادامه همراه باشید.
شرکت وسترن‌یونیون توسط  ازرا کرنل تاسیس شد. فعالیت اولیه این شرکت در قالب ارائه دهنده خدمات ارتباطی و تلگراف بود؛ ولی پس از گذشت چندین سال سرویس نقل و انتقال سریع پول را در راس کار‌های خود قرار داد یکی از مبتکرین این عرصه شد. هم اکنون این شرکت بیش از ۳۵۰ هزار نمایندگی در سراسر دنیا دارد.
شاید نکته قابل تامل درباره وسترن یونیون این باشد که نمایندگی ‌‌های این شرکت در یک منطقه می توانند بیش از یک شعبه داشته باشند که این یکی از ویژگی های خوب برای وستر یونیون به حساب می آید.
وسترن یونیون دو شرکت  مرکزی در ایالت کلرادو و نیوجرسی آمریکا دارد که  عمده ترین خدمات این شرکت را می‌‌توان به حواله‌ پستی پول، پرداخت‌‌های تجاری، خدمات اقتصادی و انتقال وجه فرد به فرد اشاره کرد.
شرکت وسترن یونیون نمایندگی های بسیاری در تمام دنیا و در کشورهای مختلف دارد. از نکاتی که باعث شده است وسترن یونیون یکی از سرویس های محبوب باشد ، این است که تعداد شعبات قابل دسترسی این شرکت در تمامی دنیا ، بالاست و به این ترتیب امکان دسترسی و استفاده از خدمات آن برای انتقال پول و یا برداشت آن میسر است. اما نکته مهم این است که این سرویس ارزشمند به دلیل وجود تحریم های ایجاد شده ، در ایران هیچ گونه نمایندگی را ندارد. 

پیشنهاد مطالعه: انواع حواله ارزی و تفاوت آن ها


درست است که در حال حاضر به جهت تحریم های مالی بر علیه کشور ایران ، سرویس های انتقال وجه وسترن یونیون در داخل ایران به صورت مستقیم انجام نمی شود ، اما این امکان وجود دارد که برای انتقال ارز خود از سایت های واسطه معتبری که تعداد آن ها کم هم نیست ، استفاده نمایید. ما در 20 پیمنت با بهره گیری از کارشناسان مجرب ، در جهت انتقال وجه با سرویس وسترن یونیون در خدمت کاربران ایرانی خواهیم بود. 


چگونه از وسترن یونیون استفاده می کنند ؟

شخص فرستنده حواله با پاسپورت معتبر و وجه پرداختی خود، به یکی از نمایندگی‌‌ های این شرکت رفته و  نمایندگی مورد نظر کد ده رقمی (MTCN Code) را به همراه مشخصات فرستنده، برای شما می‌‌فرستد. شخص گیرنده، با داشتن پاسپورت به یکی از شعب این شرکت مراجعه می‌کند و پس از ارائه کد مورد نظر، وجه خود را دریافت می‌کند. برای ارسال حواله وسترن یونیون، نام و نام خانوادگی گیرنده و میزان و نوع ارز قابل پرداخت و کشور مقصد برای انتقال پول، ضروری است. معمولا شماره پاسپورت قبل از انجام هر تراکنشی استعلام می‌شود.
دقت کنید که محل و نام گیرنده را تأیید کنید. شما به مکان آن ها احتیاج خواهید داشت ، بنابر این می دانید ارسال پول به کدام کشور و شهر انجام می شود . حتماً نامی را که در شناسنامه آن ها استفاده شده است را کنترل کنید. زیرا این مشخصات برای تأیید صحت وجهی که منتقل شده برای شخص گیرنده مناسب خواهد بود.


شرکت وسترن یونیون ، همان گونه که می دانید ارائه دهنده سرویس و خدمات مالی و ارتباطی در دنیا می باشد. انتقال ارز ، از جمله خدماتی است که این شرکت به بهترین وجه ممکن و با کیفیتی برتر در جهان انجام می دهد. با استفاده از این خدمات قادر خواهید بود ، میزانی از ارزی را که مد نظر دارید ، از کشور تان به هر کشوری دیگری و برای هر شخصی که می خواهید ، حواله نمایید. با دسترسی به این قابلیت و امکان در سرویس وسترن یونیون ، تنها در چند دقیقه ، با ایمنی کامل پول را به کشوری دیگر حواله کرده و یا ارز دریافت نمایید. اگر شما حواله کننده باشید ، کار برای شما آسان تر خواهد بود که با این سیستم کار کنید. اما اگر گیرنده و دریافت کننده وجه باشید این جابجایی کمی دشوارتر خواهد شد. برای اطلاع بیشتر از این روند ، مقاله را دنبال کنید.
لازم به ذکر است که برای انجام پروسه حواله پول از طریق سرویس وسترن یونیون ، نیاز است که ابتدا به سایت Western union مراجعه نمایید. بعد از این مرحله ، بایستی اطلاعات و مشخصات دقیق را وارد کنید که شامل اطلاعات خود و نام گیرنده خواهد بود. همچنین مبلغی که قرار است انتقال یابد نیز باید تعیین شود. پس از انتقال وجه و دریافت کد امنیتی که دریافت کرده اید ، کار حواله ی شما به اتمام رسیده است. در این مرحله شخص گیرنده می تواند با این کد امنیتی که شما به ایشان می دهید و پاسپورت خود به یکی از شعبات شرکت وسترن یونیون در کشوری که ساکن است ، مراجعه نماید. در شعبه این شرکت با ارائه مدارک و تکمیل نمودن فرم اطلاعات فردی خود ، قادر خواهد بود وجه انتقال داده شده را دریافت نماید. این پروسه انتقال از سوی وسترن یونیون ، برای شما کارمزدی دارد که هنگام پرداخت وجه به گیرنده ، آن را کسر خواهد نمود.
همچنین شما می توانید از برنامه تلفن همراه Western Union استفاده کنید. برنامه تلفن همراه Western  Union به کاربران اجازه می دهد تا پول ارسال کنند ، پول های ارسال شده را ردیابی کنند و صورتحساب را از طریق تلفن های خود پرداخت کنند. این برنامه برای هر دو سیستم عامل IOS و Android در دسترس است.
هنگام ارسال با استفاده از تلفن های هوشمند ، همان محدودیت هایی که هنگام ارسال آنلاین وجود دارد اعمال می شود ، اگرچه همه خدمات یکسان در تلفن هوشمند ارائه نمی شود.


برای دریافت وجه انتقال داده شده از طریق خدمات وسترن یونیون چه کار باید کرد ؟

اگر شما دریافت کننده وجه هستید ، می توانید پول خود را از شعبه های محلی برداشت کنید. اگر به صورت حضوری پول خود را دریافت می کنید ، می توانید برای انتخاب آن ، به Western Union محلی خود مراجعه کنید. شما به شماره MTCN  و شناسه ی عکس دار  با نامی که دقیقاً با گیرنده مطابقت داشته باشد نیاز دارید. می توانید نزدیک ترین مکان Western Union  را در وب سایت آن مشاهده کنید.
در صورتی که می خواهید پول را در حساب بانکی خود دریافت کنید ، باید به حواله کننده اعلام نمایید و اطلاعات بانکی خود را برای ایشان ارسال نمایید. این اطلاعات شامل شماره IBAN ، BIC  و شماره حساب شما می باشد. چند روز پس از نقل و انتقالات ، پول در حساب شما وارد می شود.
معمولاً هیچ محدودیتی در میزان پولی که ممکن است در محل نمایندگی ارسال کنید وجود ندارد. با این حال ، برخی از کشورها محدودیتی در مورد میزان دریافت می توانند تعیین کنند. 
همان طور که میدانید درپرداخت های اینترنتی ، امکان کلاهبرداری زیاد است و یکی از توصیه‌‌های همیشگی وسترن‌یونیون به مشتریان این است که به افرادیکه نمیشناسند ، انتقال وجه انجام ندهند. البته وسترن یونیون همیشه نقل و انتقالات را به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت ارزی آنلاین


مزیت های استفاده از حواله وسترن یونیون

این نکته ی مهم قابل ذکر است که سیستم انتقال وجه وسترن یونیون سریع ترین نوع خدمات انتقال وجه بین کشور ها محسوب می شود. در مواقع بسیاری پیش می آید که سرعت در حواله وجه برای افراد از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. در صورت استفاده از خدمات انتقال وسترن یونیون ، بدون کمترین اتلاف وقت و فقط ظرف چند دقیقه ، حواله وجه شما انجام می شود. شاید برای شما مهم باشد که با استفاده از این روش ، احتیاجی به گذراندن پروسه های طولانی اداری و تکمیل کردن فرم ها ، نیست. امروزه این روش با توجه به میزان کارمزدی که دریافت می کند و سرعتی که در انتقال پول دارد ، یکی از کاربردی ترین خدمات حواله وجه محسوب می شود.
با وسترن یونیون، می‌توانید در یک روز حدود ۸ هزار دلار منتقل کنید و کارمزدی که بابت این انتقال از شما گرفته می‌شود به دلیل سهولت و سادگی این سیستم است. این سیستم نسبت به سیستم حواله بانکی از سرعت قابل ملاحظه‌ و بالایی برخوردار است و در عرض چند دقیقه عملیات پرداخت را انجام می‌دهد.
وسترن یونیون بیشتر برای ارسال حواله هایی ست که ملاک حساب بانکی نیست و نیاز به پرداخت سریع ارز دارند. وسترن یونیون معمولا شماره پاسپورت گیرنده و اطلاعات دیگر از قبیل اسم و سایر مشخصات را در بایگانی ذخیره می‌کند تا از پول شویی‌های احتمالی جلوگیری کند.
امکان انتقال دادن مبالغ زیاد با بهره گیری از خدمات وسترن یونیون
در اغلب اوقات ، اکثر راه های انتقال وجه آنلاین که معتبر هم هستند ، برای انجام حواله پول به کشورهای دیگر ، سقفی مشخص را منظور می کنند. که این سقف به طور معمول محدود کننده است. اما در خدمات وسترن یونیون ، خوشبختانه این محدودیت کمتر است. به عنوان مثال در روش انتقالی پی پال ، شما تا سقف یک هزار دلار می توانید وجهی را حواله نمایید. اما در خدمات وسترن یونیون از مبلغ سیصد الی پنج هزار دلار این کار در زمان کمی امکان پذیر است. این سیستم انتقال وجه به دلیل سرعت بالا و امکان انتقال وجوه کم نیز مورد توجه است. همچنین میزان کارمزدی که دریافت می شود ، به دلیل سهولت دسترسی و انجام انتقال و جلوگیری از هدر رفتن وقت می باشد.

وسترن یونیون چیست و چه کاربردی دارد؟

درگاه وسترن یونیون برای فروشگاه آنلاین

در صورتی که برای فروش محصولات در گستره جهانی و بین المللی فعالیت دارید و نیاز دارید تا درگاه پرداخت آنلاین و معتبری برای دریافت هزینه از هر کجای دنیا داشته باشید ، می توانید گزینه های متفاوتی را منظور نمایید. یکی از بهترین و ساده ترین خدمات انتقال وجه وسترن یونیون است که می توانید از درگاه آن نیز در فروشگاه آنلاین خود استفاده نمایید. برای این منظور می توانید از کارشناسان مجرب ما در سایت 20Peyment یاری بگیرید ، تا ضمن راهنمایی های لازم ، در انجام آن نیز شما را همراهی نمایند.
البته لازم به ذکر است که راه های دیگری پرداخت آنلاین ، مانند کارت های اعتباری ارزی مانند مستر کارت و یا ویزا کارت و یا پرداخت آنلاین پی پال نیز می توان استفاده نمود که در خصوص این موارد نیز همکاران ما در 20 پیمنت ، می توانند توضیحات کاملی را در اختیار شما قرار دهند. 

چه فرقی بین ارسال پول با حواله بانکی و حواله وسترن یونیون وجود دارد؟

همانطور که بالاتر گفتیم انتقال پول از وسترن یونیون بسیار سریع‌تر از حواله بانکی بوده و مشمول قواعد انتقال پول بین بانک ‌ها نمی‌شود بنابر این با این سیستم میتوان به راحتی برای دوستان و خویشاوندان انتقال وجه انجام داد.
تنها عیب این پرداخت ‌‌ها این است که شما به ازای هر میزان دلاری که قصد انتقال آن را دارید، باید مبلغی را هم به عنوان کارمزد پرداخت کنید که البته در هر نوع دیگری از انتقال هم این هزینه کارمزد وجود دارد. اگر شما می‌خواهید از انتقال پول به گیرنده خود مطمئن باشید، ما به شما وسترن یونیون را پیشنهاد می‌کنیم. علت گران ‌تر بودن عملیات این سیستم امنیت و سرعت بالا و نامحدود بودن آن نسبت به حواله بانکی است.
مواردی که باید هنگام ارسال و دریافت حواله وسترن یونیون به آن توجه کنیم.
هنگامی که قصد انتقال وجه را دارید،  هویت شخص گیرنده باید مشخص باشد و دیگر اینکه برای خرید‌های اینترنتی از این سیستم نباید استفاده کنیم.

آیا می توانم از Western Union برای پرداخت هزینه حراج های آنلاین استفاده کنم؟

برای حراج های آنلاین ، بازخوردهای ثبت شده توسط خریداران  را در صفحه فروشنده  ، با دقت بررسی کرده و به علائم هشدار دهنده توجه کنید. اکثر سایت های حراج آنلاین دارای دستورالعمل های ایمنی یا سؤالات متداول هستند که می تواند به شما در شناسایی فروش های کلاهبرداری کمک کند. اگر فروشنده از یک آدرس ایمیل رایگان استفاده می کند یا اصرار دارد که فقط یک فرم پرداخت را بپذیرد ، محتاط باشید. به یاد داشته باشید که Western Union هرگز به عنوان ضامن عملکرد فروشنده عمل نمی کند.

پیشنهاد مطالعه: درآمد ارزی و روش های نقد کردن درآمد ارزی


خطرات احتمالی انتقال پول آنلاین چیست ؟

این نکته مهم است که بدانید که به چه کسی پول را انتقال می دهید. خدمات انتقال های  ارزی مانند وسترن یونیون راهی برای کسانی هستند که به دنبال کلاهبرداری و یا پول شویی هستند. بنابر این مطمئن باشید برای انتقال وجه مشخصات طرف مقابل کاملا صحیح و واقعی باشد. به هیچ عنوان به صورت اضطراری و بدون آنکه از منبع اطمینان حاصل نکرده اید ، برای کسی پول ارسال نکنید. به افراد ناشناسی که به طور مثال در اینترنت آشنا شده اید ، پولی را ارسال نکنید. بهتر است برای خرید از سایت های آنلاینی که چندان شناخته شده نیستند از این روش استفاده نکنید. به ایمیل هایی که گفته می شود از طرف سایت وسترن یونیون هستند و شما را برنده قرعه کشی اعلام می کنند ، اعتمادی نکنید.
بسیاری از شرکت ها در حال برگزاری مسابقات تقلبی هستند که از شما می خواهند پول را به آنها منتقل کنید اما در عوض هیچ چیزی به شما نمی دهند .یا ایمیل هایی که درخواست انتقال وجهی اضافی از یک کشور خارجی به حساب بانکی شما دارند. یا ایمیل هایی که  قیمت کالاهای گران قیمت را با تخفیف اعلام می کنند. در تمامی این موارد هشیار بوده و به هیچ وچه انتقالی را بدون کنترل و بررسی دقیق انجام ندهید.
اطمینان حاصل کنید که می دانید برای چه کسی پول ارسال می کنید. اگر در حال خرید کالا یا خدمات هستید و از طریق شبکه Western Union می پردازید ، تأیید اعتبار فروشنده را کاملا بررسی کنید. وسترن یونیون مسئولیت عدم دریافت یا کیفیت کالاها یا خدمات را بر عهده ندارد.

آیا Western Union خدمات سپرده گذاری یا هر نوع محافظت از خریدار را ارائه می دهد؟

شرکت Western Union خدمات سپرده گذاری یا هر نوع سیاست حمایت از خرید را ارائه نمی دهد. سیاست شرکت    Western Union تنها انتقال وجوه از فرستنده به گیرنده است. این وظیفه فرستنده است که گیرنده ای را که وجوه برای آن ها ارسال می شود ، را شناسایی نماید. استفاده از نام ساختگی یا تغییر نام گیرنده پس از ارسال پول ، نشانه تضمینی برای تأمین اعتبار نیست. اگر گیرنده ای مشخصات مناسب با همان نام موجود در انتقال پول ارائه دهد ، پرداخت انجام می شود.
در صورتی که ایمیلی دریافت کردید که ادعا می کند Western Union است ، چه کاری باید انجام دهید؟
اگر ایمیلی را از شرکتی دریافت کرده اید که خود را Western Union معرفی می کند و مطمئن نیستید که توسط  Western Union ارسال شده است ، روی هیچ پیوندی در ایمیل کلیک نکنید. این ممکن است یک تلاش برای بدست آوردن اطلاعات کاربری شما باشد. در عوض ، فوراً ایمیل مشکوک را به spoof@westernunion.com ارسال کنید. شرکت وسترن یونیون هرگز نامه ای را برای شما درمورد شناسه کاربری ، رمز عبور یا جزئیات کارت اعتباری خود ، ارسال نمی کند.


کارمزد ها در وسترن یونیون چگونه است؟

در کشور هایی که از یورو استفاده میشود، نمی توان هنگام دریافت وجه از دلار استفاده کرد و  وسترن یونیون Exchange Fee  می‌گیرد. مثلا ۵۰۰ دلار به ایتالیا ارسال می ‌شود، بر اساس سایت Xe.com مبلغ ۵۰۰ دلار معادل ۴۷۵ یورو می‌ شود. وسترن یونیون هنگام ارسال حواله بر اساس نرخ های خودش عمل می‌کند و ممکن است گیرنده ۴۶۰ یورو تحویل بگیرد. هزینه های کارمزد به نوع پرداختی که انتخاب می کنید و از کجا پول را می فرستید بستگی دارد و متفاوت است.

 

وسترن یونیون چیست و چه کاربردی دارد؟


 چه مدت زمان طول می کشد که انتقال وجه صورت گیرد ؟

بسته به خدمتی که انتخاب کرده اید ، پول شما ممکن است بر اساس شرایط خاص ، از جمله مبلغ ارسال شده ، مقصد ، در دسترس بودن ارز ، مسائل نظارتی ، الزامات شناسایی ، ساعت مکان نمایندگی ، اختلاف در مناطق زمانی مختلف یا انتخاب تأخیر در اختیار شما قرار بگیرد.

آیا می توانم نام را در انتقال پول تغییر دهم؟

فقط می توانید اصلاحات جزئی تایپی برای نام گیرنده در انتقال پول معمولی انجام دهید تا زمانی که هنوز پول دریافت نشده است. 

پیشنهاد مطالعه:  ارز دیجیتالی اتریوم چیست؟ همه آنچه باید بدانید


چگونه می توانم باز پرداخت سفارش پول را درخواست کنم؟

اگر خریدار هستید و درخواست ردیابی بازپرداخت سفارش پول را برای انتقال انجام شده دارید ، می بایست فرم درخواست را ارسال کنید. هزینه این ردیابی که غیرقابل برگشت است ، پانزده دلار می باشد. درصورتی که رسید خریدار ضمیمه نشود ، درخواست شما به تأخیر می افتد و ممکن است رد شود. سی روز برای پردازش بازپرداخت مهلت وجود دارد.
در صورتی که رسید خود را دریافت نکرده اید ، فرم درخواست ردیابی سفارش پول را تکمیل کرده ، امضا کنید و آن را ارسال کنید. همچنین تمام مدارک موجود را را به همراه  30 دلار هزینه پردازش غیرقابل برگشت پیوست نمایید. این مدارک می تواند شامل رسید دریافت پول نقد فروشگاه اصلی ، نسخه های سایر سفارشات پولی یا رسیدهای خریداری شده باشد. این ردیابی می تواند هشت هفته طول بکشد و هیچ تضمینی مبنی بر بازپرداخت نخواهد بود.


چه راه هایی برای انتقال پول در این بستر وجود دارد؟

ارسال پول از طریق وب سایت Western Union. روی پیوند ارسال پول در صفحه اصلی Western Union قرار گرفته است . ابتدا ارسال آنلاین را انتخاب کنید. سپس فرم را پر کرده و نحوه پرداخت هزینه را انتخاب کنید. می توانید پول را با کارت اعتباری یا بدهی یا با حساب بانکی خود ارسال کنید. دريافت كننده مي تواند در يك شعبه وسترن يونیون وجه را به صورت نقد بگيرد ، يا اينكه پول را به حساب بانكي خود واريز كند. در صورتی که از کارت اعتباری استفاده می کنید ، ممکن است منجر به هزینه کارمزد انتقال پول توسط صادرکننده کارت شود. برای استفاده از خدمات انتقال آنلاین ، باید یک حساب  Western Union ایجاد کنید.
۱- میتوانید مشخص کنید که شخص مورد نظر شخصا پول را نقدا دریافت کند که در این حالت فقط نیاز به کشور مقصد، نام و نام خانوادگی شخص مورد نظر است. بعد از ارسال ۱ دقیقه بعد گیرنده میتواند با کد ۱۰ رقمی که رمز انتقال است پول را دریافت کند.
۲- میتوانید از شرکت تقاضا کنید که پول را به حساب شخص مورد نظر واریز کند که در این حالت ۱-۲ روز کاری بعد پول به حساب گیرنده خواهد بود.


چه نوع ارز هایی در وسترن یونیون پشتیبانی می شوند؟

شاید بدانید که به طور معمول امکان ارسال ارز هایی مثل دلار برای همه کشور ها وجود ندارد و دربیشتر مواقع ارز محلی رایج مورد قبول  است و شما بایستی این مطلب را بدانید که ارز آن کشور چگونه است و به همان ارز ، پول را حواله نمایید.. به عنوان مثال برای انتقال وجه به کشور انگلستان ، نمی توانید از دلار استفاده کنید. ارزی که قصد حواله ی آن را دارید باید به پوند تبدیل شده باشد. در خدمات انتقال وسترن یونیون ، تنها ارزی که مربوط به کشور گیرنده یا مقصد است پشتیبانی می شود. البته به صورت خیلی محدود ، در کشورهایی مشخص ، این امکان را دارید که به جای حواله وجه به نرخ ارز گیرنده ، به دلار آن را انتقال دهید.


حداکثر سقف مبلغ انتقال در وسترن یونیون چقدر است ؟

این شرکت روی نقل و انتقالات خود سقف ۵۰۰۰-۷۵۰۰ دلاری گذاشته است. به این مفهوم که شما نمیتوانید در یک انتقال بیشتر از ۵۰۰۰-۷۵۰۰ دلار انتقال دهید. در صورتی که ارز دیگری انتقال میدهید نباید با حساب تبدیل ارز در مجموع بیشتر از ۵۰۰۰-۷۵۰۰ دلار باشد.

کد MTCN چیست؟

MTCN همان کدی است که وسترن یونیون بعد از انتقال به فرستنده میدهد تا فرستنده به گیرنده داده و گیرنده با این کد رمز میتواند پول را برداشت کند.  از همین رو ، پیشنهاد می گردد ، از کد دریافتی به خوبی محافظت نموده و در اختیار شخص دیگری ، به استثنای شخص گیرنده قرار ندهید.
به خاطر داشته باشید که شماره MTCN را حتما ذخیره کنید. این کد رهگیری است و گیرنده باید هنگام دریافت پول ، آنرا ارائه  بدهد.

وسترن یونیون چیست و چه کاربردی دارد؟

برای یافتن وضعیت انتقال پول و رد یابی آن چه اطلاعاتی لازم است ؟

1- شماره پیگیری (MTCN) یا شماره تلفن فرستنده
2- کشور گیرنده
3- مبلغ ارسال شده
در صورتی که شماره پیگیری (MTCN) خود را نمی دانید ، می توانید برای پیگیری انتقال پول خود ، اطلاعات زیر را وارد کنید: 
1- نام خانوادگی فرستنده
2- نام خانوادگی فرستنده
3- کشور گیرنده
4- نام گیرنده
5-نام خانوادگی گیرنده
6-تاریخ ارسال پول
7-مقدار ارسال شده است

پیشنهاد مطالعه:  چگونگی انتقال ارز به ایران


وسترن یونیون برای محافظت از اطلاعات کاربری چه کاری انجام می دهد؟

Western Union از روشهای مختلفی از جمله فناوری SSL برای ایمن نگه داشتن اطلاعات شخصی شما استفاده می کند. علاوه بر این ، نکات زیر می تواند به ایمن کردن رمز عبور شما کمک کند:
حدس زدن رمز عبور خود را دشوار کنید. از استفاده نمودن  هر بخشی از نام ، تاریخ تولد یا هر کلمه ای که به راحتی با شما در ارتباط باشد ، خودداری کنید. از ترکیبی از حروف و اعداد و ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ استفاده کنید. در صورت به خطر افتادن یک رمز عبور ، از چندین رمز عبور برای حساب های مختلف خود استفاده کنید تا خطر خود را کاهش دهید. از نوشتن رمز عبور خود در جایی که ممکن است به خطر بیفتد خودداری کنید.


می توانید با اطمینان از بروزرسانی نرم افزارهای ضد ویروس و ویرایش و اجرای برنامه های ضد جاسوسی ، از رمزهای عبور خود محافظت کنید. این برنامه ها می توانند در محافظت از شما در برابر ویروس ها یا سایر بدافزارهایی که می توانند هویت شما را به خطر بیاندازند کمک کنند. 
هنگام وارد کردن رمز عبور خود بر روی رایانه ای که متعلق به شما نیست ، از احتیاط بیشتری استفاده کنید. ویروس ها ، نرم افزارهای جاسوسی یا تنظیمات مرورگر ممکن است برای به خطر انداختن حساب کاربری شما با ثبت نام کاربری و رمزعبور استفاده شود.

وسترن یونیون در ایران چگونه است؟

باتوجه به سیاست های دولت آمریکا، وسترن یونیون به دلیل تحریم‌‌های به وجود آمده در ایران نمایندگی یا شعبه رسمی ندارد اما صرافی‌‌هایی هستند که می‌توانند با توجه به دسترسی‌های ایجاد شده در خارج از کشور، مبلغ مورد نظر شما را به مقصد دلخواهتان انتقال بدهند.


حرف آخر : 

همان گونه که در این مقاله بیان شد ، در ایران ، نمایندگی شرکت Western Union وجود ندارد ، اما این نکته دلیلی بر عدم استفاده از این سیستم ارزشمند و انتقال وجه با بهره گیری از این خدمات نیست. ما در 20 پیمنت با بهره گیری از کارشناسان مجرب ، جهت انجام خدمات ارزی ایرانیان عزیز ، گامی موثر برداشته و به سهولت انجام آن را برای شما ممکن می سازیم. خدمات وسترن یونیون ، یکی از خدمات برجسته ای است که توسط گروه متخصص ما ، جهت انتقال وجه به هر جای دنیا صورت می پذیرد.20 پیمنت به شما کمک میکند تا حواله های وسترن یونیون خود را به راحتی به هر نقطه ای از جهان بدون دغدغه منتقل کنید. برای مشاوره با پشتیبانی در تماس باشید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد
avatar

سلام وقت بخیر خوب هستین ؟ ببخشید د مشهد نماینده گی دارین یانه اکر دارین لطفا آدرس را بفرستید ممنون

avatar

سلام آقا محمد مسیح طاهری عزیز ، امیدواریم شما هم خوب باشید. نه نمایندگی در شهر دیگری نداریم و دفتر مرکزی ما در تهران هست. کلیه خدمات ما به صورت آنلاین می باشد. می توانید سفارش ثبت نمائید تا کارشناسان بررسی کنند. باتشکر

avatar
2 سال قبل

سلام . برای خرید یک حساب مستر کارت فیزیکی راهنمایی کنید.ممنون

avatar

سلام علی آقا ، در حال حاضر امکان ارائه مسترکارت فیزیکی وجود ندارد. باتشکر

avatar
2 سال قبل

من یک حواله واسم فرستادن از یک کشور خارجی که من در شهر اهواز زندگی میکنم فقط ادرس یک شعبه در اهواز را بهم بدید ممنون میشم

avatar

سلام آقای امیر امینی عزیز ، ایران تحریم می باشد و شعبه وسترن یونیون در ایران وجود ندارد. می توانید به کشورهای همسایه با پاسپورت خودتان مراجعه کنید و حواله را دریافت کنید. باتشکر

avatar
یک سال قبل

سلام من از لندن میخواستن پول بفرستم برام ب ایران انتقال انجام بدن چ کارکنم بفرستن به پول ایران برداشت کنم لطفا راهنماییم کنین

avatar
یک سال قبل

سلام مریم خانم ، لطفا داخل سایت عضو شوید و از طریق پنل کاربری قسمت پشتیبانی درخواست خودتان ثبت نمائید تا در این خصوص راهنمایی لازم انجام گیرید. ارادتمند شما بیست پیمنت

avatar
یک سال قبل

سلام میخاستم بگم چطور آنلاین میتونم پولی ک از لندن بهم فرستادن رو برداشت کنم

avatar
یک سال قبل

سلام خانم آرزو شریفی گرامی ، پول از لندن به چه نوعی حسابی واریز شده است؟ اگر پی پل باشد امکان نقد کردن آن وجود دارد. لطفا با شماره های ما تماس حاصل نمایید تا راهنمایی کنیم. باتشکر

avatar
یک سال قبل

وستر یونیون در ایران فقله کار نمیکنه ، الان اگر برنامه وستر یونیون رو که برای خود شرکت وسترن یونیون هست رو دانلود کنید میبینید ایران فقله انتقال وجه نمیده .

avatar
یک سال قبل

بله دقیقا ایران تحریم می باشد و وسترن یونیون در ایران نمایندگی ندارد.

avatar
یک سال قبل

دو هفته پیش از طریق وسترن یونیون پول حواله کردم از کشور دیگه‌..پول من رد وسترن یونیون نگه داشته و واریز نکرده.باید چکار کنم

avatar
یک سال قبل

سلام خانم حسنی گرامی ، باید از طریق وسترن یونیون پیگیری کنید یک کد رهگیری میده داخل سایت ش میتونید چک کنید. داخل ایران خدمات وسترن یونیون امکان‌پذیر نیست.باتشکر

avatar
یک سال قبل

من از لندن حواله دارم چگونه در ایران میتونم بگیرم تشکر.

avatar
یک سال قبل

سلام آقای نوری در صورتی که امکان حواله پی پال دارند با ما تماس بگیرید. باتشکر

avatar
10 ماه قبل

سلام من دوستم میخواد از کشور مغرب برام پول بفرسته و کشور ایرات با کشور مغرب

avatar

سلام سجاد عزیز، اگر اکانت پی پال دارد به راحتی و آنی مقدور می باشد. در ایران خدمات وسترن یونیون ارائه نمی شود. باتشکر

avatar
9 ماه قبل

سلام ببخشید من داخل یه سایت دلار بردم و الان میخوام برداشت کنم میگه مسترکارت باید داشته باشی چطوری باید برداشت کنم؟

avatar

سلام آقا اسماعیل عزیز ، اگر منظورتون داشتن حساب مسترکارت هست که ایران تحریم می باشد و باید جایزه که میگید ارزش این داشته باشد بخواهید مسترکارت افتتاح حساب کنید. خیلی از این موارد الکی هست. باتشکر

avatar

درود و سلام . در حال حاضر با پاسپورت ایرانی در وان ترکیه ، میشه وجهی را که از آمریکا با وسترن یونیون فرستاده میشه ، دریافت کرد ؟

avatar

سلام آقا علی اکبر گرامی، بله با پاسپورت و شماره آیدی که بهتون داده می شود میتوانید دریافت کنید. باتشکر

avatar
5 ماه قبل

با سلام من دریانوردم و در حال حاضر روی یک کشتی متعلق به شرکت خارجی کار میکنم. حقوقم رو به دلیل نداشتن حساب ارزی متصل به سوییفت نقدی و به صورت دلار دریافت میکنم. مسیر کشتی جوری هست که به شهر کولومبو در سری لانکا دسترسی دارم .خواستم ببینم چطوری میتونم پول برای خانوادم در ایران بفرستم. ممنون میشم راهنماییم کنید. با تشکر

avatar

سلام آقا پیمان عزیز، از طریق فرم تماس با ما به ما پیام دهید تا با هماهنگی این مورد شما حل نماییم و بتوانید برای خانواده خودتان به ایران پول ارسال نمایید. باتشکر

avatar
4 ماه قبل

سلام من حواله ایی از ایران به آلمان و از آلمان به عربستان بصورت وسترن یونیون ارسال کردم . حواله بنام عبدالله ابراهیم هستش متاسفانه بنا به دلایل نامعلوم ایشان نیستن که حواله رو نقد کنند الان امکانش هست حواله رو بنام کسی دیگه بزنم از طریق دفتر ارسال کننده در آلمان

avatar

سلام آقا سعید گرامی ، با دفتر وسترن یونیون هماهنگ نمایید تا با دریافت کارمزد اینکار انجام دهید. باتشکر

avatar
2 ماه قبل

سلام امکان حواله پول از تهران به برزیل با وسترن یونیون وجود دارد؟

avatar

سلام آقا میثم عزیز، از تهران که امکان پذیر نمی باشد ولی از طریق کشورها همسایه که نمایندگی وسترن یونیون دارند امکان پذیر می باشد. باتشکر

avatar
2 ماه قبل

ببخشید میتونید واسه ما پول انتقال بدید؟ خودمون دسترسی نداریم بالا گفتید همکاراتون میتونن و همچنین امکان انتقال پول به اندونزی رو دارید؟

avatar

سلام آقا امیرحسین عزیز، بله امکان انتقال پول از طریق وسترن یونیون وجود دارد. از طریق پنل کاربری قسمت پشتیبانی درخواست خودتان ثبت نمایید. باتشکر

avatar

با سلام انتقال دلاری به صورت حواله

avatar
یک ماه قبل

سلام ، تماس بگیرید امکان پذیر می باشد.

avatar
19 روز قبل

چطور میتوانم حواله دریافت کنم

avatar

سلام خانم مختاری ، می توانید از حساب های ما استفاده نمایید.باتشکر