آموزش نقد کردن مستر کارت

آموزش نقد کردن مستر کارت

توسط : تیم خبری
14,719

یکی از مهم ترین دغدغه های دارندگان مستر کارت نقد کردن آن می باشد. اغلب افراد از چگونگی نقد کردن مسترکارت آگاه نیستند. یکی از بهترین راه ها برای نقد کردن مستر کارت استفاده از خدمات گروه 20 پیمنت است. آیا شما نیز مستر کارت دارید و به دنبال این هستید که موجودی آن را نقد کنید؟ آیا نمی دانید باید برای نقد کردن مستر کارت خود چه کاری انجام دهید؟
اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است، بهتر است در ادامه با ما همراه باشید. زیرا در این مقاله ابتدا می خواهیم با این کمپانی و نحوه عملکرد آن آشنا شویم و سپس نقد کردن مستر کارت را برایتان شرح دهیم. با ما همراه باشید.

 

آموزش نقد کردن مستر کارت


مستر کارت چیست ؟

Master card نام یک شرکت چند ملیتی واقع در شهر وست چستر نیویورک، ایالات متحده آمریکا است که در زمینه خدمات اعتباری و مالی فعالیت می کند. تاسیس این شرکت به سال 1966 میلادی باز می گردد. 
اولین بانک هایی که به صدور کارت های اعتباری مستر کارت پرداختند؛ بانک یونایتد کالیفرنیا، بانک ملی کروکر، بانک ولز فاگو و بانک کالیفرنیا بودند که انجمنی را تحت عنوان کارت بین بانکی تشکیل دادند. 
از ابتدای راه اندازی تا سال 1979 میلادی، موفقیت و گسترش این شبکه سیر صعودی داشته است. در سال 1979 این کمپانی نام خود را از مستر شارژ به مستر کارت تغییر داد. 
کمپانی مستر کارت نخست در کشورهای آمریکایی و اروپایی فعالیت داشت. پس از آن نمایندگی های خود را در آسیا ( خاورمیانه ) و در پی آن در استرالیا راه اندازی نمود. در حال حاضر این شرکت بزرگ، بیش از 210 کشور جهان را با خدمات خود پوشش می دهد. 
طبق تحقیقات صورت گرفته، کمپانی مستر کارت با دارا بودن بیش از 140 نمایندگی در سراسر جهان، رتبه اول در مبادلات مالی را به خود اختصاص داده است. این شرکت با این آمار نشان داده است که در میدان رقابت با ویزا کارت ، پیروز شده است. 
تمرکز master card incorporation بر روی تنظیم نمودن پروسه های پرداخت بین بانک های فروشندگان و بانک های ارائه دهنده خدمت مشتریان است. در حال حاضر مستر کارت در انواع مختلفی موجود است که عبارتند از:
    کارت های اعتباری یا credit card
    کارت های بانکی یا debit card
    کارت های پیش پرداخت یا pre-paid card

پیشنهاد مطالعه:  مستر کارت چیست؟


مزیت های مستر کارت چیست ؟

این تکنولوژی در زمینه پرداخت های ارزی بین المللی، مزیت های بسیار زیادی داشته است که سبب شده طی فعالیت در سال های متمادی بر ارزش و اعتبار آن افزوده شود. از جمله مزایای مستر کارت می توان به موارد زیر اشاره داشت:
    امکان گرفتن وجه نقد از دستگاه های خود پرداز در بیشتر کشورهای جهان 
    دریافت کارمزد در مبلغ های بسیار کم 
    امکان خرید از فروشگاه های اینترنتی خارج از کشور
    امکان دریافت صورت حساب روزانه به صورت رایگان 
    امکان تبادلات مالی با شرکت های بین المللی 
    امکان خرید از فروشگاه های بین المللی 
    امکان انتقال وجه بین بانک های اینترنتی 
    حفظ امنیت مالی در خرید و جابجایی پول
آخرین گزینه یکی از مهمترین مواردی است ک سبب می شود تا در سفر از سرقت پول جلوگیری شود. وجود مستر کارت ، مشکل حمل و نقل پول در سفر را برای افراد برطرف کرده است. 

 

آموزش نقد کردن مستر کارت


نحوه عملکرد مستر کارت چگونه است ؟

Master card به عنوان یک واسطه بین فروشنده یا ارائه دهنده خدمات و خریدار یا همان مصرف کننده است که حساب آنها به سیستم مستر کارت متصل است. شما با دارا بودن یک مستر کارت، دارای یک حساب بانکی بین المللی خواهید بود که از مدیریتی جهانی برخوردار است و این امکان را برای شما فراهم می سازد تا خرید ها و انتقالات مالی خارج از کشور را به آسانی انجام دهید. 
استقبال بی نظیر افراد از مستر کارت و دیگر کارت های اعتباری این چنینی مانند ویزا کارت ، امنیت در پرداخت و سهولت انجام این فرآیند سبب شده است تا موسسات و بانک های زیادی به شبکه صدور مستر کارت ها بپیوندند. گسترش این شبکه در جای جای جهان نشان دهنده افزایش استفاده از مستر کارت برای پرداخت های جهانی می باشد. تا کنون بانک ها و موسسات ملحق شده به کمپانی مستر کارت توانسته اند پاسخ گوی نیاز طیف وسیعی از افراد باشند. 
بیشتر بدانیم ... 
•    شما باید به این نکته توجه داشته باشید که لوگوی مستر کارت روی کارت اعتباری حک شده باشد. از دیگر ویژگی های ظاهری این کارت می توان به شماره 16 رقمی که روی آن چاپ شده است اشاره نمود.  
•    گاهی ممکن است بانک یکی از مشتریان با بانکی که فروشنده در آن حساب دارد و پول شما به آن واریز می گردد یکی نباشد و یا حتی بین دو بانک قرارداد همکاری بسته نشده باشد. در این صورت هزینه بسیار ناچیزی به نام interchange از حساب خریدار کسر شده و به بانک طرف مقابل پرداخت می گردد. 
•    شایان ذکر است در هنگام پرداخت و یا تبادلات مالی به قوانین و مقررات وضع شده و هم چنین تفاوت نرخ ارزها توجه نمایید. قوانین بین بانکی در کشورهای مختلف ، متفاوت است. 
گاهی ممکن است شما پس از خرید متوجه شوید که فاکتور با موجودی همخوانی ندارد. این مورد به دلیل نکته ای است که در فوق به آن اشاره شد. قوانین بین بانکی، گاهی سبب می شود تا مبلغی ناچیز از حساب شما کسر گردد. 

پیشنهاد مطالعه: مستر کارت هدیه و خدمات پرداخت ارزی

 

آموزش نقد کردن مستر کارت


نقد کردن مستر کارت 

شما برای دریافت وجه نقد از مستر کارتتان نمی توانید از همه دستگاه های ATM استفاده نمایید. خود پردازهایی که قابلیت پشتیبانی از مستر کارت ها را دارند را می توان با لوگوی master card که روی آنها حک شده است تشخیص داد. افرادی که دارنده این کارت ها می باشند، می توانند از طریق این خود پردازها وجه نقد دریافت کنند. 
حال ممکن است فردی دارای یک مستر کارت باشد که تاریخ انقضای آن روبه اتمام بوده و بخواهد موجودی کارتش را نقد کند. دریافت وجه نقد از مستر کارت در ایران دارای محدودیت می باشد. وجود تحریم های کشور آمریکا علیه ایران باعث شده است تا استفاده از این کارت اعتباری در داخل کشور، به امری ناممکن تبدیل شود. 
به همین منظور اگر شما بخواهید از موجودی مستر کارت خود استفاده کنید ابتدا باید آن را به ریال تبدیل نمایید . به بیان دیگر می توان گفت تبدیل مستر کارت به ریال معادل فروش موجودی آن در ایران می باشد. 
شما می توانید از راه های مختلفی مستر کارت خود را نقد کنید. در ادامه با نمونه هایی از آن آشنا می شویم.
اولین روش برای نقد کردن موجودی کارت شما ، صرافی ها هستند. شما خواهید توانست به کمک یک صرافی معتبر که مستر کارت شما را قبول می کند، فروش موجودی کارت خود را انجام داده و در قبال آن هزینه ای را به ریال دریافت کنید. 
در این روش باید بدانید که صراف مبلغی را به عنوان کارمزد از هزینه اصلی کسر خواهد نمود و مابغی پول را به شما تحویل خواهد داد. 
مورد دیگر کمک گرفتن از شرکت های معتبر فعال در این زمینه می باشد. در حال حاضر با توجه به افزایش آمار سفرهای خارجی و مهاجرت ، شرکت های بسیاری تاسیس شده و در صدد رفع مشکلات و نیاز افراد در این راه برآمده اند. 
شما می توانید به کمک یکی از این شرکت ها، موجودی کارت خود را به ریال چنج کنید. روند تبدیل پول در این موسسه ها به این گونه است که ابتدا شما باید موجودی کارت خود را به حساب معرفی شده انتقال دهید و سپس با تایید کارشناسان پشتیبانی، معادل موجودی شما به ریال محاسبه و پرداخت می شود. 

 

آموزش نقد کردن مستر کارت


برای نقد کردن مستر کارت باید به چه فاکتورهایی دقت کنیم ؟

همان گونه که می دانیم خدمات مالی و اعتباری به دلیل حساسیت بالای کاری نیازمند دقت بیشتری هستند. نقد کردن مستر کارت نیز از این قضیه مستثنی نمی باشد، به همین دلیل است که باید برای چنج کردن موجودی آن مواردی را مورد توجه قرار داد. 
    زمان 
شما باید دقت داشته باشید که پروسه چنج کردن مستر کارت به ریال در اسرع وقت و کمترین زمان صورت بگیرد. در صورتی که شخص حقیقی یا حقوقی مقابل شما به کار خود تسلط کامل داشته باشد نگرانی از این بابت نخواهید داشت. 
    انجام پروسه نقد کردن در بستری امن
حفظ امنیت در انجام این فرآیند و جابجایی پول از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که اگر این عملیات در بستری امن صورت نپذیرد ممکن است خسارت مالی به دنبال داشته باشد. شرکت طرف قرارداد می تواند با بهره گیری از آخرین شیوه های جابجایی آنلاین ، تا حدود زیادی امنیت مستر کارت شما را تامین نماید. 
    کارمزد
می دانیم که شرکت و یا صرافی هایی که نقد کردن مستر کارت را می پذیرند، مبلغی را به عنوان کارمزد دریافت می کنند. اغلب هزینه کارمزد را بین 2 تا 9 درصد تخمین می زنند. 
     نحوه انتقال موجودی 
نحوه انتقال موجودی از مستر کارت به حساب معرفی شده به دو صورت انجام می شود. شما می توانید به صورت حضوری کارت کشیده و موجودی را انتقال دهید و یا از درگاه های پرداخت آنلاین ، آن را جابجا کنید. 
    تسویه حساب سریع
شما باید دقت داشته باشید که  پس از انتقال موجودی مستر کارت، سریعا تسویه حساب صورت بگیرد. 
باید بدانیم که اگر مستر کارت از نوع debit باشد ، موجودی آن به صورت کامل قابل برداشت خواهد بود در غیر این، اگر کارت از نوع کردیت یا پیش پرداخت باشد، شما تا حد لیمیت کارت مجاز به برداشت وجه خواهید بود. 

پیشنهاد مطالعه: آیا بیت کوین می تواند مقابل ویزا، مسترکارت و پی پال قرار گیرد؟


نقد کردن مستر کارت با 20 پیمنت 

یکی از بهترین و سریع ترین راه های نقد کردن مسترکارت استفاده از خدمات 20 پیمنت است. البته خدمات این شرکت تنها به این مورد نیست و شما می توانید از خدمات صدور و شارژ مستر کارت  نیز استفاده کنید. هدف این گروه ارائه خدمات با کیفیت با قیمت مناسب است. برخی از مهم ترین خدمات ارزی 20 پیمنت عبارتند از:
•    خدمات پرداخت ارزی مسافرتی 
•    خدمات پرداخت ارزی دانشجویی 
•    خدمات پرداخت ارزی مهاجرتی 
•    خدمات پرداخت ارزی مسترکارت
•    خدمات پرداخت ارزی حرفه ای 
•    خدمات ارزی انتقال پول 
•    نقد کردن درآمد ارزی

 

آموزش نقد کردن مستر کارت


حرف آخر : 

در این مقاله درباره راه های نقد کردن مستر کارت با شما صحبت کردیم. آیا شما تجربه ای در این زمینه داشته اید؟ شما برای نقد کردن مستر کارت خود از خدمات کدام شرکت استفاده کرده اید؟ در صورتی که هرگونه سوالی داشتید با ما در میان بگذارید. 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد
avatar
2 سال قبل

سلام من گلد کارت را دارم در آلمان اما هنوز برداشت نکردم در صورت برداشت چه مدت وقت دارم تا موجودی برداشت شده را دوباره پرداخت کنم و

avatar

سلام آقا میثم عزیز ، با توجه به قوانین مسترکارت برای هر کشور اطلاعاتی دقیقی در این خصوص نداریم که بازپرداخت اعتبار گلدکارت شما به چه صورت می باشد. ارادتمند شما بیست پیمنت.

avatar
یک سال قبل

سلام من ویزاکارت دارم و می‌خواهم مبلغ بالایی رو نقد کنم آیا دستگاه پوز۶پین سراغ دارید؟ممنون

avatar
یک سال قبل

سلام آقا بهنام عزیز ، ما همچنین موردی نداریم. باتشکر

avatar
یک سال قبل

درود، من موفق نشدم مستر کارتم را در ایران حتا در صرافی ها تبدیل به ریال نمایم، بعد از نیم یا یک ساعت پاسخ می دادند که ممکن نیست، میشه لطفا یک صرافی که در تهران بتواند این کار را برایم انجام دهد، معرفی نمایید؟ ممنون

avatar
یک سال قبل

سلام رُوان گرامی ، اصولا اینکار انجام نمیدهند چون دستگاه پوزی که مسترکارت قبول کند در ایران وجود ندارد. چه مبلغی قصد نقد کردن آنرا دارید؟ باتشکر

avatar
11 ماه قبل

سلام من با آقای جودی تماس گرفتم برای من از آمریکا قرار هر ماه پول بفرستن لطفا راهنماییم کنید

avatar

سلام خانم عباسی گرامی، لطفا درخواست خودتان از طریق پنل کاربری قسمت پشتیبانی ثبت نمایید تا شرایط و اطلاعات ارسال گردد. ارادتمند شما بیست پیمنا

avatar
23 روز قبل

سلام وقت بخیر من مسر کارتمو میخواستم نقد کنم من باز نشسته نوروژ هستم هر ماه ۳۴۰۰ کرون میریزن خیلی مشکل هست واسم برداشتش میشه لطف کنید یه راهنمایی بکنید

avatar

سلام آقا بابک گرامی، اطلاعات تماس خودتان ارسال نمایید تا با شما تماس حاصل نماییم. امکان نقد کردن حقوق بازنشستگی خارج از کشور شما توسط مجموعه ما مقدور می باشد. باتشکر