هزینه ثبت نام آزمون IMAT

هزینه ثبت نام آزمون IMAT

توسط : تیم محتوا
4,108

می توان گفت که آزمون ورودی که جهت دوره ی پزشکی برگزار می شود و به زبان انگلیسی است آزمون آی مت گفته می شودکه در کشور ایتالیا می باشد و برگزار کننده ی آن وزارت تحقیقات و آموزش عالی ایتالیا می باشد و تدوین گر این آزمون و پذیرش دانشجویان پزشکی می باشد .

این نوع از تست به مدت یکصد دقیقه بوده و به زبان انگلیسی می باشد و در شاخه های پزشکی ، جراحی و دندانپزشکی می باشد که در کشور ایتالیا برگزار می شود البته اجرا و برگزاری آزمون آی مت در کشورهایی مانند آمریکا ، عربستان و انگلستان نیز وجود دارد .

برای پرداخت هزینه ثبت نام آزمون IMAT بهترین روشی که وجود دارد پرداخت آنلاین می باشد که می توانید با یکی از کارت های اعتباری ارزی مانند مستر کارت و یا ویزا کارت آن را انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه:  پرداخت هزینه ثبت دامنه با پی پال

نحوه ی ثبت نام در آزمون IMAT

برای آن که در آزمون آی مت ثبت نام نمایید می توانید وارد سایت universitaly شده و برای خود حساب کاربری را  ایجاد نمایید و با بهره گیری از نام کاربری و رمز عبور ، کار ثبت نام خود را در آزمون انجام دهید .کرده و سپس با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود از طریق صفحه مخصوص ثبت نام آزمون IMAT اقدام به ثبت ‌نام نمایید.

برای پرداخت هزینه ی این آزمون می بایست مبلغ یکصد و سی یورو و معادل یکصد و شصت وچهار دلار یا یکصدو چهارده پوند پرداخت نمایید. در صورتی که برای پرداخت هزینه ثبت نام آزمون IMAT اطلاعات کافی ندارید و یا کارت اعتباری که بتوانید با آن پرداخت خود را انجام دهید در اختیارتان نیست ، می توانید با کارشناسان ما در 20پیمنت در تماس بوده و ضمن دریافت مشاوره های لازم در خصوص پرداخت آنلاین این ثبت نام از کارشناسان یاری بگیرید.

هزینه ثبت نام آزمون IMAT

چه کشورهایی برگزارکننده ی آزمون آی مت هستند

این آزمون در کشورهای زیادی برگزار می شود که به طور معمول شامل بیست نقطه از جهانی می شود کشورهایی که دانش آموزان از ایران می توانند به آسانی در آن ها شرکت نمایند شامل کشور ترکیه ، امارات ، ایتالیا و قبرس می باشد.

این آزمون در سرفصل های ذیل انجام می شود : 

قسمت اول : ده سوال جهت ارزیابی مهارت های استدلالی ، دوازده سوال جهت دانش و اطلاعات عمومی 
قسمت دوم : هجده سوال زیست شناسی 
قسمت سوم : دوازده سوال شیمی 
قسمت چهارم : هشت سوال ریاضی و فیزیک 

هزینه ثبت نام آزمون IMAT

آزمون IMAT چه ساختاری دارد ؟

آزمون آی مت به شکل کاغذی برگزار می شود و مدت زمانی که برای پاسخ گویی آزمون منظور شده است نود دقیقه می باشد که در چهار قسمت سوالات به شرکت کنندگان تحویل می شود.
این سوالات به شکل پنج گزینه ای می باشد که مشمول نمره منفی نیز می شود و برای سوالاتی که پاسخ داده نشده امتیازی تعلق نخواهد گرفت به همین خاطر است که توصیه می شود در انتخاب پاسخ ها به خوبی دقت کنید. پاسخ های صحیح دارای یک و نیم امتیاز و پاسخ های اشتباه دارای چهار نمره ی منفی خواهد بود. در نهایت نتیجه ی این آزمون به تفکیل هر بخش از آزمون در سایت آموزش عالی ایتالیا قابل مشاهده است .

پیشنهاد مطالعه:  معرفی سایت Sketchfab

زمان برگزاری آزمون IMAT 

به طور معمول می توانید در هر سال میلادی ، در سایت رسمی Cambridge Assessment مهلت ثبت نام شرکت در آزمون آی مت و تاریخ برگزاری این آزمون را ملاحظه نمایید اما به طور معمول ثبت نام تا اوایل جولای و آزمون در سپتامبر برگزار می شود. اکنون آزمون آی مت را در ایران برگزار نمی کنند و برای آن که در این آزمون شرکت کنید می بایست به یکی از کشورهای همسایه سفر نمایید. 
لازم به ذکر است که برای ورود به برخی از دانشگاه ها نیاز است که این آزمون را به خوبی پشت سر بگذارید از جمله دانشگاه های University of Milan ، University of Rome ‘La Sapienza ، Humanitas University می باشند.

هزینه ثبت نام آزمون IMAT

هزینه ثبت نام آزمون IMAT و نحوه ی پرداخت آن 

اکنون هزینه ای که باید بابت شرکت در آزمون آی مت پرداخت نمایید یکصد و سی یورو می باشد ( معادل 164 دلار و 114 پوند) البته این هزینه مطابق با کشوری که در آن آزمون می دهید محاسبه و کاملا اتومات در سایت قابل مشاهده است . بنابر این توصیه می شود هنگام تکمیل فرم های ثبت نام ، مرحله ی پرداخت را مشاهده کنید تا بتوانید ملاحظه نمایید که بایستی هزینه را مطابق با کدام واحد ارزی پرداخت نمایید . برای این پرداخت قادر خواهید بود از روش های ذیل استفاده نمایید.
روش اول آن است که از کارشناسان و سایت 20Payment برای انجام این کار کمک بگیرید روش کار بدین شکل است که پس از ان که حساب کاربری خود را در سایت universitaly ایجاد نمودید فرم ثبت نام خود را برای پرداخت به 20پیمنت ارسال نمایید.
در روش دوم می توانید مستقیما با استفاده از کارت های اعتباری مستر کارت و یا ویزا کارت خود اقدام نموده و هزینه را پرداخت نمایید. در صورتی که کارت اعتباری تهیه نکرده اید می توانید خرید آن را از روی سایت 20پیمنت انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه:  آزمون PTE چیست؟

برگزاری آزمون IMAT در چه مراکزی است

در تمامی دنیا می توان مراکز متعددی از این آزمون را مشاهده نمود کشورهایی همچون ، چین ، برزیل ، کانادا ، آلمان ، هند ، فرانسه ، قبرس ، مصر ، آمریکا ، انگلستان و بسیاری از کشورهای دیگر مراکز برگزاری آزمون آی مت می باشند که یک آزمون بین المللی اصست اما در ایران به دلیل شرایط تحریم این آزمون برگزار نشده و تنها راه آن است که به یکی از کشورهای همسایه سفر کرده و در این کشورها در آزمون شرکت نمایید. 
در صورتی که آزمون آی مت را در خارج از کشور ایتالیا برگزار می کنید در ماه آگوست در خصوص زمان و آدرس دقیق آزمون تماس گرتفه خواهد شد اما داوطلبینی که در کشور ایتالیا هستند می توانند این اطلاعات را از روی سایت Universally در اوایل سپتامبر ببینند.
هنگامی که آزمون خود را به خوبی به پایان می رسانید یک پاکت که در آن رسید آزمون شما قرار دارد ، دریافت می نمایید . مدت زمانی که باید برای آزمون تا انتهای کار در نظر بگیرید ممکن است تا چهار ساعت نیز به طول انجامد و همانگونه که اشاره شده  نتیجه آزمون آی مت را روی سایت آموزش عالی ایتالیا خواهید دید.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت هزینه چاپ ژورنال و مجلات خارجی


لازم به ذکر است در صورتی که در مرحله اعلام اولیه ی نتیجه ی آزمون موفق نبودید کمی حوصله کنید ، ممکن است در مرحله ی تکمیل ظرفیت به شما مجوز ثبت نام داده شود. در بخش تکمیل ظرفیت که معمولا یک هفته پس از ثبت نام اعلام می شود می توانید نام خود را جستجو نمایید.
شرکت کنندگان در آزمون پس از قبولی در IMAT می توانند در دانشگاه های علوم پزشکی دولتی ایتالیا مشغول به ادامه ی تحصیل شوند 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد