هزینه آزمون gre

هزینه آزمون gre

توسط : تیم خبری
1,874

آزمون عمومی GRE یکی از بزرگ ترین برنامه های ارزیابی جهانی برای پذیرش دانش جویان دانشگاه می باشد . این آزمون توسط سرویس آزمون آموزشی ETS انجام می شود. بیش از پانصد هزار نفر  از 160 کشور جهان هر ساله از چهار هزار مرکز آزمون که توسط ETS ایجاد می شود ، آزمون عمومی GRE را می گذرانند. تعداد کاندیداهای GRE در شاخه های متفاوتی از  تحصیلات تکمیلی در سراسر جهان ، برای کارشناسی ارشد و دکترا پذیرفته می شود.

بیش از 1200 مدرسه کسب و کار در سراسر جهان نمرات GRE را پذیرفته اند ، از جمله برنامه های برتر MBA طبق گزارش های Financial Times به همراه تعداد معدودی از دانشكده های حقوق ایالات متحده ، نمرات GRE را می پذیرند. در این مقاله قصد داریم در مورد جنبه های مختلف مرتبط با آزمون GRE صحبت کنیم. داوطلبانی که به دنبال حضور در آزمون GRE هستند می توانند این مطالب را به خوبی مطالعه نمایند.

ETS یک سری وبینار در وب سایت رسمی خود دارد که داوطلبان را با این ویژگی جدید آشنا می کند. نسخه خانگی آزمون GRE تا زمانی که مراکز آزمون عملکرد خود را با ظرفیت کامل در کشورهای مختلف از سر بگیرند در دسترس دانشجویان خواهد بود. نمرات GRE طی ده الی پانزده روز برای  دانش آموز ارسال می شود. 
اقدامات امنیتی متعددی از جمله فناوری هوش مصنوعی انجام شده است که توسط ETS برای عملکرد صحیح تست در خانه اتخاذ شده است. ETS در حالی که آزمایش GRE را در خانه انجام داده ، هیچ تغییر عمده دیگری ایجاد نکرده است. از داوطلبان خواسته می شود برای درک دقیق در این مورد ، به وب سایت رسمی مراجعه کنند. 

پیشنهاد مطالعه:  سیستم پرداخت آنلاین پی پال چقدر ایمن است

چرا امتحان GRE می گیرند ؟

آزمون GRE یکی از متداول ترین امتحانات دانشگاه ها برای پذیرش در برنامه های تحصیلات تکمیلی است ، برای دانشجویانی که به دنبال پیگیری کارشناسی ارشد ، MBA یا دکتری هستند. همچنین لازم است برای آزمون عمومی GRE نیز آماده باشند این برای دانش آموزانی است که در امتحان GRE حضور می یابند تا بورس تحصیلی مبتنی بر شایستگی را دریافت کنند. آزمون GRE توسط هزاران مدرسه فارغ التحصیل در سراسر جهان پذیرفته می شود. گذشته از این ، مدارس مختلف صنفی و حقوقی و بخش های مختلف در این مدارس نمرات آزمون GRE را می پذیرند.

هزینه آزمون gre

انواع GRE

دو نوع آزمون GRE  وجود دارد که به نام های  GRE General Test و GRE Subject  می باشد.

آزمون عمومی GRE چیست؟

دانشجویانی که به دنبال پذیرش در دوره های کارشناسی ارشد در زمینه های مختلف در ایالات متحده و کشورهای مختلف هستند ، برای آزمون عمومی GRE شرکت می کنند. از طریق این آزمون ، هر داوطلب بر روی نوشتار تحلیلی ، توانایی کمی و مهارت های استدلال کلامی ارزیابی می شود. آزمون GRE حدود یک سال انجام می شود و داوطلبان می توانند با توجه به راحتی شان در آزمون عمومی GRE شرکت کنند. تعداد زیادی از دانشجویان این آزمون را انتخاب می کنند زیرا اکثر دانشگاه ها در سراسر جهان نمرات GRE را می پذیرند.

موضوع آزمون GRE چیست؟

آزمون GRE توانایی داوطلبان را در مورد موضوعی خاص ارزیابی می کند. آزمون های موضوعی در موارد زیر انجام می شود: ریاضیات ، ادبیات (انگلیسی) ، فیزیک و روانشناسی ، زیست شناسی ، شیمی و بیوشیمی (بیولوژی سلول و مولکولی). معمولاً این آزمون برای دریافت پذیرش در دوره های تخصصی مورد نیاز است. آزمون عمومی GRE در تمام سال به شکل تستی و از طریق رایانه در اکثر نقاط جهان در سراسر سال ارائه می شود. آزمون عمومی GRE به شکل کاغذی دو بار در سال در مناطقی از جهان که آزمون به روش رایانه در دسترس نیست ارائه می شود.

پیشنهاد مطالعه:  صفر تا صد اپلای کانادا

معیارهای واجد شرایط بودن برای آزمون GRE چیست؟

هیچ معیاری برای آزمون GRE وجود ندارد. هر کسی می تواند بدون توجه به سن و مدارک تحصیلی ، برای این امتحان ثبت نام کند. تنها موردی که یک متقاضی باید در نظر داشته باشد این واقعیت است که از وی خواسته می شود گذرنامه اصلی خود را به عنوان اثبات هویت در مرکز امتحان ارائه کند ، بنابراین داوطلبان موظفند قبل از ثبت نام ، دارای گذرنامه معتبر باشند. همچنین برای شرکت در این آزمون هیج محدودیت سنی مشخص نشده است .

صلاحیت تحصیلی

ETS هیچ بیانیه رسمی راجع به شرایط لازم برای حضور در GRE اعلام نکرده است. با این وجود انتظار می رود داوطلبان دارای مدرک تحصیلات تکمیلی در هر رشته ای از یک دانشگاه پذیرفته شده باشند. همچنین هزینه درخواست آزمون عمومیGRE  256 دلار در سراسر جهان است .

هزینه مجدد GRE

داوطلبانی که می خواهند ثبت نام آزمون عمومی GRE خود را لغو یا تنظیم مجدد کنند ، باید حداکثر 4 روز قبل از تاریخ آزمون GRE این کار را انجام دهند. داوطلبان لازم است 50 دلار را  جهت انجام مجدد آزمون GRE بپردازند. 

چگونه برای GRE ثبت نام کنیم ؟

روش های مختلفی برای ثبت نام در GRE وجود دارد. روش های رایج و متداول که از طریق آنها می توانند برای GRE ثبت نام کنند ، بصورت آنلاین و از طریق تلفن انجام می شود. جدا از این ، متقاضیان می توانند از طریق نامه یا حتی از طریق فکس نیز ثبت نام کنند. 

هزینه آزمون gre


چگونه برای GRE بصورت آنلاین ثبت نام کنیم ؟

داوطلبان باید برای ثبت نام در GRE از طریق روش آنلاین مراحل زیر را رعایت کنند.

داوطلبان باید یک حساب ETS ایجاد کنند. نوع امتحان GRE را که می خواهند بگذرانند انتخاب نمایند. همچنین تاریخ حضور در کنکور را انتخاب نموده و نزدیکترین مرکز آزمون را پیدا کنند. مشخصات دانشگاه را تعیین کرده و هزینه ی ثبت نام را واریز نمایند.
پرداخت هزینه را می توانید از یکی از راه های ذیل انجام دهید . پرداخت آنلاین با روش پی پال و یا استفاده از یکی از کارت های اعتباری مستر کارت و یا ویزات کارت . در صورتی که در این خصوص دانش و اطلاعات کافی ندارید می توانید پرداخت را به کارشناسان مجرب در 20Payment بسپارید.
به این نکته توجه داشته باشید که مشخصاتی که در ETS ارائه می دهید باید همیشه با گذرنامه شما مطابقت داشته باشد. نامی که ارائه می دهید باید به همان شکلی باشد که در گذرنامه خود دارید. مرجع آزمون می تواند در صورت بروز هرگونه اختلاف ، از ورود فرد به مرکز آزمون جلوگیری نماید.

GRE آزمون تاریخ های 2020

مانند سایر امتحانات استاندارد بین المللی ، هیچ تاریخ رسمی GRE وجود ندارد و می توانید با توجه به راحتی و در دسترس بودن خود ، هر تاریخی را انتخاب کنید. تاریخ امتحان انتخابی شما باید حداقل دو ماه قبل از آخرین مهلت درخواست شما باشد. بنابراین اگر مهلت درخواست شما نوامبر است ، باید تاریخ آزمون را برای ماه سپتامبر انتخاب کنید. اگر احساس نیاز به تغییر زمان امتحان GRE دارید ، می توانید دوباره در ماه اکتبر شرکت کنید. 

پیشنهاد مطالعه:  معرفی سایت Sketchfab

الگوی امتحان GRE دارای سه بخش و به شرح زیر است :

نوشتن تحلیلی ، استدلال کلامی و استدلال کمی. بخش نوشتن تحلیلی همیشه روش خواهد بود ، در حالی که ممکن است بخش های استدلال کلامی ، استدلال کمی و بخش های غیرمشخص به هر ترتیب ظاهر شوند. در کنار اختلاف مدت زمان ، این الگوی برای امتحانات مبتنی بر مقاله و آنلاین نیز متفاوت است.

آزمون عمومی GRE شامل سه بخش است :  نوشتن تحلیلی ،  استدلال کلامی ،  استدلال کمی

برنامه درسی GRE برای هر دو آزمون GRE ، GRE General Test و GRE Subject Test متفاوت است. آزمون عمومی آزمون استانداردی است که استدلال کلامی دانش آموزان ، استدلال کمی و مهارت های نوشتاری تحلیلی را آزمایش می کند. دانشجویانی که به دنبال ادامه ی تحصیل در دروس تخصصی هستند ، باید امتحان موضوعی را بگذرانند که ممکن است دانشگاه مورد نظرشان برای پذیرش الزام کرده باشد .
داوطلبانی که برای آزمون GRE حضور پیدا کرده اند می توانند با ورود به حساب GRE خود با استفاده از گواهی نامه خود به نمرات GRE خود دسترسی پیدا کنند.
نمرات رسمی آزمون GRE ده الی پانزده  روز پس از تاریخ آزمون ، در وب سایت GRE در حساب کاربری شما در دسترس خواهد بود. نتایج ظرف سه هفته از تاریخ آزمون به دانشگاه های مورد نظر شما ارسال می شوند. پس از اعلام نتایج ، از ETS ایمیلی دریافت خواهید کرد که نتیجه رسمی GRE شما در حساب کاربری شما اعلام می کند

هزینه آزمون gre

چگونه نمره GRE محاسبه می شود؟

برای درک بهتر چگونگی محاسبه نمره GRE شما باید تصوری در مورد نحوه عملکرد الگوی امتیاز دهی داشته باشید. 
دامنه نمره GRE را می توان با یک سیستم توزیع مقطعی درک کرد:
نمره استدلال کلامی : در مقیاس نمره 130-170 ، با افزایشی 1 امتیاز
نمره کمی استدلال : در مقیاس نمره 130-170 ، با افزایشی 1 امتیاز
نمره نوشتن تحلیلی : در مقیاس نمره 0-6 ، با افزایش نیم امتیاز
 GRE Total Score: در مقیاس نمره 260-340

نمره ی GRE برای چه مدت اعتبار دارد؟

داوطلبانی که برای آزمون GRE حضور یافته اند باید آگاه باشند که نمره GRE آنها برای مدت 5 سال از روز امتحان معتبر است.

نکات آماده سازی GRE 2020

اگر می خواهید در هزینه ها صرفه جویی کنید  و مطمئن هستید که می توانید به خوبی از عهده ی آزمون GRE برآیید می توانید از روش خود آزمایی استفاده کنید و خود را برای این آزمون آماده سازید اما باید در نظر داشته باشید که در هر صورت به کتاب و منابع خوب برای GRE ، همراه با انگیزه و انضباط خود نیاز دارید. داوطلبان همچنین می توانند از برنامه آمادگی آزمون چهار هفته ای GRE برای بهبود عملکرد آزمون GRE خود استفاده کنند.
از طرف دیگر ، اگر از نظر زمان محدودیتی داشته باشید و برای اطمینان از رقابت موفق در آماده سازی آزمون GRE نیاز به راهنمایی حرفه ای داشته باشید ، کلاس های آمادگی گزینه بهتری هستند. شما می توانید به منابع بهتری از مطالب دسترسی داشته باشید و تیمی از متخصصان شما را راهنمایی می کنند. وقت شما بهتر مدیریت خواهد شد زیرا به طور معمول و منظم در کلاس ها حضور خواهید داشت. 

پیشنهاد مطالعه:  هزینه ثبت نام آزمون IMAT

استراتژی آماده سازی برای GRE

این نکته ی مهمی است که با توجه به منابع و مطالبی که در دسترس است خود را برای آزمون مهم GRE آماده ساخته و در آزمون های آزمایشی شرکت نمایید همچنین در خصوص نحوه ی ثبت نام و پرداخت های این آزمون و دیگر اطلاعات در خصوص آن ، می توانید با کارشناسان مجرب در 20 پیمنت مشورت نموده و اجرای ثبت نام و پرداخت خود را به ایشان بسپارید تا خیالی آسوده در صحت انجام آن داشته باشید و تنها به مطالعه و آماده سازی خود برای آزمون GRE بپردازید. 
شاید جالب باشد بدانید که در کشور هند زنان دو برابر مردان آزمون عمومی GRE را می گذرانند و به طور معمول در محدودی سنی بالای بیست و دو سال می باشند که هر روزه نیز افزایش خواهند داشت . از دیگر کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا ، استرالیا ، کانادا ، نیوزیلند و اروپای غربی نیز علاقه مندان بسیاری در این آزمون شرکت می کنند که حدود سی وچهار درصد آن ها در رشته ی مهندسی و بیست و هشت درصد در علوم فیزیکی متقاضی هستند.

چه مراکز و دانشگاه هایی  GRE را قبول می کنند؟

دانشجویانی که مایل به ثبت نام در مدارس تحصیلات تکمیلی هستند باید در آزمون GRE شرکت کنند. این آزمون بدون محدودیتی توسط هزاران مدرسه در سراسر جهان پذیرفته شده است. 

اکنون اگر به خوبی در خصوص آزمون GRE اطلاعات کسب نموده اید و برای شرکت در آن برنامه ریزی کرده و به خوبی آمادگی آن را دارید که گامی موثر در خصوص ادامه ی تحصیل برداشته و با ثبت نام و پشت سر گذاشتن آزمون GRE وارد یکی از دانشگاه های معتبر در دنیا شوید می توانید با 20 پیمنت تماس گرفته و مشخصات خود را برای ثبت نام به کارشناسان آن سپرده و پرداخت هزینه های ارزی را با کمک آنان انجام دهید. 

در صورتی که کارت اعتباری ارزی و یا حساب ارزی دارید تنها با مشاوره از همکاران ما در 20 پیمنت می توانید به خوبی ثبت نام خود را شخصا انجام داده و در آزمون شرکت نمایید

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد