پی‌پال امکان استفاده از QR Code را برای خرید و فروش حضوری ایجاد می‌کند

پی‌پال امکان استفاده از QR Code را برای خرید و فروش حضوری ایجاد می‌کند

توسط : تیم محتوا
1,764

امروزه، با توجه به شیوع ویروس کرونا، استفاده از QR Code  در خرید و فروش، باعث به حداقل رسیدن تماس در خرید و فروش حضوری شده است؛ به این صورت که فرد با استفاده از برنامه‌ای که در تلفن هوشمند خود دارد، بارکد دوبعدی محصول را اسکن می‌کند، قیمت محصول نمایش داده شده و فرد می‌تواند با استفاده از تلفن همراه، به صورت غیرنقدی آن را پرداخت کند. 

امروزه استفاده ازQR Code  مسئله خرید و فروش حضوری بدون تماس فیزیکی، را در 28 بازار در سراسر جهان را حل کرده است؛ از بازارهای کشاورزان گرفته تا فروش کالاهای دست دوم. فعال‌سازی عملکرد QR Code  در برنامه PayPal ، به مشتریان این امکان را می‌دهد تا به‌صورت حضوری، با خیال راحت و مطمئن، خرید و فروش بدون تماس فیزیکی را تجربه کنند.

پی‌پال امکان استفاده از QR Code را برای خرید و فروش حضوری ایجاد می‌کند

جان کانز، معاون ارشد پی‌پال گفت: "ما می‌دانیم که در شرایط فعلی، خرید و فروش کالا به روشی ایمن، برای بسیاری از مردم سراسر جهان اهمیت دارد. از آنجا که بیماری همه‌گیر کرونا، تکامل یافته است، شاهد افزایش تقاضا برای پرداخت دیجیتال هستیم. وی گفت: "پرداخت استفاده از QR Code شامل راه‌حل‌های جدید و بی‌خطر برای محیط‌ها و موقعیت‌های مختلف است. ما امکان استفاده از QR Code  را برای خریداران و فروشندگان به خاطر حفظ ایمنی، امنیت و راحتی در خرید حضوری، ایجاد کرده‌ایم. "

پیشنهاد مطالعه: درآمد ارزی و روش های نقد کردن درآمد ارزی

علاوه بر این، در ادامه اقدامات پی‌پال در راستای کمک به مشتریان در این دوره دشوار، پی‌پال برای مدت محدود از دریافت هزینه معامله با استفاده ازQR Code، چشم‌پوشی می‌کند.

استفاده از QR Code  در برنامه PayPal روشی سریع و بی‌خطر برای انجام معامله بصورت حضوری و با استفاده از کیف پول پی‌پال است که نیاز به پرداخت وجه نقد را برطرف می‌کند. به عنوان مثال، مشتریانی که به صورت حضوری کالاهای خود را در بازار کشاورز می‌فروشند، می‌توانند QR Code  را چاپ کنند، آن را روی میز خود قرار دهند. مصرف کنندگان آن را  اسکن کنند، مبلغ پرداختی خود را وارد کرده و بلافاصله پول ارسال کنند. این امر به فروشنده اجازه می‌دهد تا تعامل‌های بدنی با مشتری( اعم از گرفتن کارت بانکی و پول نقد) را به حداقل برساند و در عین حال تعامل مشتری با فناوری پرداخت را نیز محدود کند. فن آوری خاصی برای لمس یا خرید لازم نیست. فقط کافی است با یک دوربین تلفن هوشمند، QR Code  را که در روی یک کاغذ یا جای دیگر ارائه شده است، اسکن کنید.

برای پرداخت، مشتریان می‌توانند به برنامه PayPal بروند، روی دکمه "ارسال" کلیک کرده و روی نماد QR Code   در گوشه سمت راست بالای آن ضربه بزنند. دوربین باز خواهد شد و مشتریان می‌توانندQR Code فروشنده را اسکن کرده و پرداخت را انجام دهند. فروشندگان نیز  با طی‌کردن مراحل ذکر شده می‌توانند، یک QR Code تولید شده توسط PayPal را به خود اختصاص دهند.

پی‌پال این عملکرد را به 28 بازار در سراسر جهان منتقل می‌کند از جمله: استرالیا، اتریش، بلژیک، کانادا، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، هنگ کنگ، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی، سوئد، سوئیس، اسپانیا، انگلستان و ایالات متحده.

پی‌پال امکان استفاده از QR Code را برای خرید و فروش حضوری ایجاد می‌کند

پیش از این نیز امکان استفاده از QR Code برای خرید وجود داشته است. برای مثال از در کشور هندوستان، خرید بلیط خط ۱ مترو شهر بمبئی فقط با استفاده از QR Code انجام‌ می‌شود. در کشور کره‌جنوبی فروشگاه‌های زنجیره‌ای «تسکو»  تصاویر کالاهای خود به همراه QR Code آن‌ها در ایستگاه های مترو، قرار میدهد و مردم با اسکن QR Code محصول و ارسال اطلاعات، کالاها را در درب منزل تحویل می‌گیرند.

پیشنهاد مطالعهنحوه پرداخت ارز خارجی با پی‌پال

درباره PayPal

پی‌پال بیش از 20 سال در خط مقدم پرداخت دیجیتال باقی مانده است. پلتفرم پی‌پال با استفاده از فناوریهای به روز خدمات مالی و تجاری را برای کاربران خود ( که بیش از300 میلیون مصرف کننده و بازرگان در بیش از 200 بازار در سراسر دنیا هستند، ) راحت‌تر، مقرون به صرفه‌تر و ایمن‌تر کرده است و به کاربرانش این امکان را داده که به اقتصاد جهانی بپیوندند و شکوفا شوند.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد