معرفی سایت 3Dsky

معرفی سایت 3Dsky

توسط : تیم محتوا
4,369

در این مقاله به معرفی سایت 3Dsky که در حوزه طراحی های گرافیکی سه بعدی کار می کند ، می پردازیم.
در سایت 3Dsky می توان بخش های متفاوتی را مشاهده نمود که در این جا به معرفی برخی از آن ها می پردازیم.

معرفی سایت 3Dsky

الف – PRO: 

در قسمت یک مدل پیچیده 3D است که دارای ساختاری با کیفیت پیکربندی شده است با پیش نمایش هایی با کیفیت و جذاب. این گروه از مدل ها با دسترسی محدود ایجاد شده است که از کیفیت بالاتری نسبت به سایر مدل ها برخوردار است. به عبارتی مدل های PRO فقط مدل های منحصر به فرد هستند.

LT PRO lite با کیفیت بالا و مدل 3 بعدی ، دارای سطح پیچیدگی بالاتری است که با ساختاری مرغوب ساخته شده است. با پیش نمایش قابل فهم و با کیفیت بالا می باشد و اجزا ممکن است در وضعیت LT نیز بارگذاری شوند.

نکته ای که باید مد نظر داشت این است که مدل LT بر دریافت و بررسی وضعیت PRO تأثیر نمی گذارد و مدل LT معادل PRO ، دارای امتیاز و هزینه است. مدلهای  LT و تعداد آنها در صدور گواهینامه تأثیر نمی گذارد. اما تعداد فروش آن در رتبه بندی فروش منظور می شود. 

ب – OM :

OM (مدل رسمی 3D) مدلی است که متریال سه بعدی توسط یک نفر به عنوان مثال سازنده ی مبلمان ایجاد شده است. در سایت 3dsky مدل باید با یک یادداشت OM به صورت عنوان و با توضیحات کامل بارگذاری شود که شامل  تولید کننده ، نام ، ابعاد ، وب سایت ، منبع ، و غیره می باشد.

پیشنهاد مطالعهمعرفی سایت DesignCrowd

برای شرکت ها قرار دادن محتوا در این سایت رایگان است. می توانید آرم خود را در گوشه سمت چپ پیش نمایش (اندازه کوچک) قرار دهید. در توضیحات ، می توانید مخاطبین ، قیمت ها و هر اطلاعاتی را که فکر می کنید برای طراحان و معماران مفید باشد، قرار دهید. در این سایت پیش نمایش ها صریح و روشن است و می توانید روزانه سه مدل رایگان را بارگیری نمایید.

1-اگر مدل 3D دارای وضعیت PRO است موارد ذیل را منظور کنید :

مرحله 1 - دسترسی PRO را خریداری کنید حداقل می توانید 2 PRO را خریداری کنید.
مرحله 2 - هر مدل 3 بعدی را در وضعیت PRO ، بارگیری کنید.
- در صورت بارگیری نا موفق در PRO ، می توانید آن را در تاریخ خرید بازیابی کنید.
- اگر از قبل دسترسی PRO را دارید، خرید بعدی سریع تر انجام می شود.

2-اگر نماد رایگان یا OM است و در روز 3 دسترسی رایگان برایتان کافی نیست :

مرحله 1 - خرید دسترسی پیشرفته رایگان (1 تا 12 ماه)
مرحله 2 - بارگیری مدل های رایگان مورد نیاز در تعداد 30 مدل در روز. 
-خرید دسترسی پیشرفته بصورت خودکار تجدید نمی شود

معرفی سایت 3Dsky

هزینه دسترسی ها : 

دسترسی PRO برای یک مدل PRO 3D   هفت دلار قیمت دارد. اما حداقل مقدار سفارش 14 دلار است و شما می توانید هر دو مدل PRO را بارگیری کنید. فقط در زمان ine ثبت شده دسترسی ها به طور خودکار تجدید نمی شود. برای دسترسی جدید ، باید سفارش دیگری دهید.
دسترسی پیشرفته رایگان به مدت 1 ماه 18 دلار می باشد که هر روز 30 دسترسی رایگان ارائه می شود. اعتبار اشتراک از تاریخ خرید در نظر گرفته می شود.

نحوه بارگیری و استفاده از مدل 3 بعدی

مدلها بهتر است فقط در یک مرحله بارگیری شوند. اگر فرایند بارگیری به دلیل اتصال اینترنتی ضعیف،  قطع شده است ، از یک برنامه بارگیری مجانی مانند Flashget استفاده کنید. برای کاهش اندازه پرونده ، تمام مدل ها را در بایگانی ها بسته بندی کنید. قبل از استفاده از مدل ، باید بایگانی را باز کنید. برای این کار از برنامه رایگان Winrar استفاده کنید. پس از باز کردن بایگانی ، تمام فایل را در پوشه پیش فرض منتقل کنید ، سپس مدل را وارد کنید. 

مجوز استفاده از مدل

هنگامی که شما به عنوان خریدار ، مدل 3D را از پایگاه داده وب سایت به صورت رایگان بارگیری می کنید یا هزینه مجوز را برای مدل 3D پرداخت می کنید، Marus Holding یک مجوز غیر انحصاری، شخصی، غیر قابل انتقال و قابل بازگشت را برای شما فراهم می کند، که در مورد قلمرو آن اعمال می شود. 

پیشنهاد مطالعهمعرفی سایت mobiletrans.wondershare

1- نسخه های D3 Model را تهیه کنید، همچنین آن را در رسانه های الکترونیکی بارگیری و ذخیره کنید.
2- حق انتشار مدل  را نشان دهید.
3- حق تغییر و اصلاح مدل سه‌بعدی مطابق با شرایط استفاده برای خریداران را خواهید داشت.
4- از الگوی سه بعدی بارگیری شده برای ایجاد نمونه ی متناسب با شرایط استفاده برای خریداران استفاده کنید.
ما مالکیت مدل های سه بعدی را ارائه نمی دهیم. بنابراین ، هنگام بارگیری مدل سه بعدی ، شما مالکیت D3 Model خود را به دست نمی آورید، بلکه فقط مجوز استفاده از این مدل 3D را دارید. لطفاً برای استفاده بیشتر از شرایط مجوز جهت به کارگیری مدلها ، شرایط استفاده خریداران را ایجاد کنید که یک رابطه حقوقی بین شما و Marus Holding ایجاد می کند.


معرفی سایت 3Dsky

حساب PRO چیست؟

صاحب حساب PRO فرصت بارگیری رایگان مدلهای PRO و مدلهای رایگان را می دهد. تعداد دسترسی در روز بستگی به امتیاز فروش دارد. برای دریافت حساب PRO ، لازم است حداقل 10 مدل PRO و 5 مدل رایگان ارسال کنید. 

حساب PRO به مدت 90 روز معتبر است و باید برای اعتبار آن،  تمدید شود.

تأیید مجدد وضعیت PRO

برای تایید مجدد لازم است و برای ارسال یک مدل PRO ، وضعیت برای 90 روز دیگر تمدید می شود. برای این کار لازم است که موارد ذیل را منظور کنید.

1. قبل از پایان اعتبار ، روی پیشخوان توجه داشته باشید ، بالای دکمه بارگیری در هر صفحه مدل سه بعدی قرار دارد.
2. حساب PRO نمی تواند بیش از 90 روز تمدید شود.
3. اگر حساب PRO در مدت 2 سال تمدید نشده باشد، دولت حق دارد آن را به یک حساب عادی منتقل کند و انتقال کلیه مدل های PRO به LT انجام شود.

اگر در مدت زمان تعیین شده 90 روز اعتبار را تمدید نکردید و وضعیت شما به حالت تعلیق درآمد، حساب PRO خود را از دست نخواهید داد. امکان بارگیری مدل های PRO / LT بلافاصله پس از گذشت مدل از تعلیق به عنوان مدل PRO از سر گرفته می شود.

میزان دسترسی بر نوع پرداخت تأثیر می گذارد. این هزینه ها جهت دسترسی نیز بر زمان خرید تأثیر می گذارد ، زیرا دسترسی را می توان 1-2 سال پیش ، زمانی که قیمت پایین تر بود ، خریداری کرد. همچنین درصد حق چاپ نیز به تعداد فروش بستگی دارد.

هر درخواست برداشت به صورت دستی پردازش می شود ، بنابراین ممکن است تا 1-2 روز تاخیر در پرداخت وجود داشته باشد.

برداشت درآمد از طریق سه مسیر ذیل ممکن است، در صورتی که دسترسی به این نوع از حساب ها ندارید می توانید با 20پیمنت تماس گرفته و راهنمایی لازم را از کارشناسان مجرب این مجموعه دریافت کنید. همچنین می توانید برای خرید کارتهای اعتباری از سایت 20پیمنت بهره گیرید.

- کیف پول وب مانی 
- پی پال
- کارت های اعتباری مسترکارت و ویزا کارت 

پیشنهاد مطالعهمعرفی سایت pmi.org

وضعیت مدل 3D چگونه تعیین می شود ؟ 

معیارهایی که وضعیت مدل 3D تعیین می شود ، فردی هستند.
- تصمیم در مورد وضعیت،  منحصراً توسط مجری گرفته می شود ، نیازی به تماس با مدیران نیست.
- تعدیل کاربرانی که قبلاً حساب PRO دارند ، در حالت ساده قرار می گیرند.
- برای کاربرانی که به طور فعال مدل های سه بعدی با کیفیت بالا را بارگذاری می کنند ، یک امتیاز وجود دارد.
- سعی نکنید مدل های خود را با مدل های دیگر مقایسه کنید، این استدلال به سادگی مورد توجه قرار نمی گیرد.
- مجری ممکن است به اطلاعات اضافی نیاز داشته باشد : نمونه کارها و...
- اگر مدل مناسب نباشد، مجری توجیهی را برای تصمیم خود ارسال می کند. احترام به خواسته های او بگذارید. تصحیح دقیق خطاها تضمینی برای پذیرش مدل است.
- اگر سؤالی دارید، از مجری در PM سوال کنید ، در گروه مطرح نشود.
- برای به دست آوردن یا تأیید وضعیت PRO ، مدلهای سه بعدی با معیارهای مشخصی محاسبه می شوند.

قوانین پذیرش مدل های سه بعدی

1. بایگانی

- قالب بایگانی باید  RAR یا ZIP باشد. نسخه RAR / ZIP نباید بالاتر از 4.2 باشد. 
- حداکثر وزن بایگانی 150 مگابایت است.
- بایگانی باید شامل موارد زیر باشد :

1) پرونده 3dsMAX

2) فایل ها در یک پوشه ذخیره شود

3) پرونده ارسالی  FBX یا OBJ 

4) پرونده MAXFILES.TXT در صورت امکان نباید از بایگانی حذف شود.

5) اگر ارسال به OBJ دارید ، mtl را حذف نکنید. برای جلوگیری از توزیع ناخواسته مدل ها در اینترنت ، پیش نمایش های اضافی را در بایگانی نگه ندارید.

پیشنهاد مطالعهمعرفی سایت Name.com و نحوه کسب درآمد از آن

2. نسخه 3dsMAX : 

نسخه MAX بالاتر از 2016 هنوز پذیرفته نشده است. 

3. در آن نرم افزار تمام مدل ها را بررسی می کند :

همه پرونده های ارسالی در MAX 2010 در حال بررسی هستند. 

4- افزونه های شخص ثالث پذیرفته نمی شوند :

حتی پلاگین های رایگان مانند MultiTexture  پذیرفته نمی شوند ، اگر می خواهید LT یا PRO را برای مدل های خود دریافت کنید مثلاً رنگ تصحیح  نقشه استاندارد در 3ds MAX. Color افزونه شخص ثالث ، قابل قبول نیست. 

5- تهیه فایلهای 3ds max و ارسال پرونده ها قبل از بارگذاری مدل ها :

قبل از صادر کردن همه مدل ها به صورت گروهی ، آنها را به Poly تبدیل کنید و Reset X-Form را اختصاص دهید. اطمینان حاصل کنید که گزینه Triang در تنظیمات ارسال فعال نیست. سپس پرونده Export خود را بررسی کنید. مدل باید در مختصات صفر باشد و در امتداد محور X ، Y یا Z چرخش نداشته باشد. 

6. موتورهای VRay و Corona Render : 

اگر نسخه Vray شما از SP1 بالاتر است ، باید در توضیحات بنویسید که چه کسی با نسخه V-Ray پایین تر از 3.1 کار می کند.
اگر نسخه Corona بالاتر از 1.4 است ، باید در توضیحات بنویسیدکه برای ارائه Corona ، توصیه می شود نسخه حداقل 1.5 را نصب کنید ، زیرا درخشندگی مواد با توجه به PBR تنظیم شده است. برای تبدیل از Corona به Vray از اسکریپت استفاده نکنید. برخی از نقشه ها (مانند Corona BitMap) وجود دارد که با اسکریپت اتوماتیک قابل تبدیل نیستند.

7. مجموعه بسیاری از اشیاء مانند گل ، گلدان ، لامپ و اشیاء مبلمان و غیره در پیش نمایش ها پذیرفته نمی شوند. در بسیاری از اشیاء در پیش نمایش ، تصویر ضعیف به نظر می رسد در یک صفحه مشترک با تعداد زیادیپیش نمایش های کوچک که واضح نیستند.

8. نام پرونده ها و پوشه ها باید به زبان انگلیسی باشد : 

مسیرهای Material باید به زبان انگلیسی باشد. 

پیشنهاد مطالعهمعرفی سایت CodeCanyon و نحوه کسب درآمد از آن

معرفی سایت 3Dsky

9. پیش نمایش : 

تمامی پیش نمایش ها باید به شکل مربع باشند. حداقل اندازه 640 pxباشد. پیش نمایش باید بدون انحراف کروماتیک ، بدون فریم ، بدون سایه های اضافی ، بدون برچسب ، بدون گوشه های تاریک ، عمق میدان (DOF) ، قرار گرفتن در معرض بیش از حد در بعضی از گوشه ها ، بدون آرم بوده و بدون الگو در پس زمینه مدل باید در مرکز پیش نمایش قرار گیرد. 
همچنین رنگ پس زمینه باید سفید ، سیاه یا خاکستری باشد و به رنگ مدل بستگی دارد. از نقشه های HDRI با رنگ آبی فعال ، سبز یا زرد استفاده نکنید ، زیرا این امر بر پس زمینه تأثیر می گذارد. در پیش نمایش باید فقط مدل باشد. بدون چراغ ، دوربین ، بدون هندسه دیگر.

10. عادی و نه معکوس : 

مدل صحیح باید فقط شامل چند ضلعی هایی مانند چهار ضلعی یا مثلثی باشد.

11. وضعیت مدل و ارسال مدل برای تجدید نظر : 

تصمیم گیری در مورد وضعیت مدل به محری بستگی دارد اگر مدل تایید نشده باشد، پیشنهادی در یک پیام خصوصی دریافت خواهید کرد. مجری هیچ نقشی در تصحیح این خطاها نخواهد داشت. اگر با وضعیت مدل موافق نیستید (LT ، FREE یا PRO) ، برای تعدیل امتیازات ارزشیابی به مجریان بنویسید. 

نحوه ثبت نام در سایت 3Dsky

ابتدا وارد سایت به نشانی https://3dsky.org/  شوید.

سپس بر روی گزینه join  کلیک نمایید.

معرفی سایت 3Dsky

سپس فرم بالا را پر بفرمایید تا اکانت شما ساخته شود.

برچسـب هـا : سایر ، سایت 3Dsky ، معرفی سایت 3Dsky ، 3Dsky
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد
avatar

سلام و وقت بخیر برای آپلود آبجکت در سایت 3dsky به منظور فروش آیا نیاز به پرداخت مبلغی هست ؟ کاربران از این امکان برخوردار هستند که به صورت رایگان اولین مدل سه بعدی حسابشان را برای فروش آپلود کنند ؟؟

avatar

سلام آقا پویان عزیز ، مجموعه ما کارهای پرداخت و نقد کردن درآمد ارزی سایت 3dsky انجام میدهد و در زمینه مواردی که شما سوال پرسیدید اطلاعات کافی نداریم. از مشتریان عزیزمان که با این سایت فعالیت میکنند درخواست میکنیم که تجربه کاری با این سایت برای ما ارسال کنند تا هموطنان بیشتری با این سایت کار کنند. باتشکر