منابع آزمون تافل Toefl

منابع آزمون تافل Toefl

توسط : تیم محتوا
1,103

 در این مقاله به معرفی منابع آزمون تافل Toefl می پردازیم. از جمله مهارت هایی که برای آزمون تافل نیاز است می توان به مهارت شنیداری Listening، مهارت گفتاری Speaking، مهارت نوشتن Writing و مهارت خواندن Reading اشاره نمود. این آزمون معتبر دارای اعتبار جهانی بوده و در سطحی بین المللی برگزار می شود. از همین رو منابع و کتاب های بسیاری در این خصوص در دسترس همگان است و به آسانی می توان منابع آزمون تافل را به دست آورد. 
منابعی که شامل گرامر ، لغات و تست و تمرین های بسیاری بوده و می تواند در آمادگی بهتر افراد در این آزمون کمک زیادی بنماید. اما نکته ای که در این جا مطرح است این است که انتخاب صحیح منابع و کتب برای شرکت در این آزمون است که باعث می شود شما هزینه و وقت خود را بیهوده هدر نداده و با کمک منابع به هدف خود برسید.

نحوه ی برگزاری آزمون Toefl

در تمامی دنیا این آزمون به شکل رایانه ای ، کاغذی و یا آنلاین برگزار می گردد. در ایران نیز آزمون تافل را به روش اینترنتی برگزار می کنند که به طور معمول در طول سال حدود پنجاه مرحله اجرا می گردد و کسانی که تصمیم دارند در این آزمون شرکت کنند می توانند از منابع آزمون تافل استفاده کرده و با استفاده از کتابها ، اپلیکیشن ها ، سایت ها و یا پادکست ها برای آمادگی در Toefl استفاده نمایند.
این نکته را لازم است که متذکر شویم که در آزمون تافل ، گرامر مستقیما در سوالات وجود ندارد اما به جهت آن که برای سایر قسمت های این آزمون، دانشی پایه ای محسوب می شود کتاب های گرامر نیز در دسته بندی منابع این آزمون قرار گرفته اند. 
خوب است قبل از آن که تصمیم بگیرید که وارد آزمون تافل شوید، از یک مشاور مجرب در این خصوص اطلاعات کسب کرده و برای تعیین سطح اقدام نمایید سپس برای خرید منابع آزمون Toefl اقدام کنید.

منابع آزمون تافل Toefl

مؤسسه ETS مجری و برگزار کننده تافل :

 موسسه ETS در جهت انتشار منابع آزمون تافل اقدامات گسترده ای را انجام داده است . همچنین می توانید در این موسسه، تجربیات آزمون دهندگانی که نمرات ممتازی را دریافت کرده اند ببینید. این منابع آزمون تافل دارای استانداردهای لازم بوده و به سطح آزمون بسیار نزدیک است.

الف - معرفی منابع کتاب برای آزمون تافل 

1-کتاب Kaplan TOEFL iBT Premier : 
این کتاب نیز شامل چهار قسمت از نمونه های سوال و جواب ها می باشد. راهکارها و نکاتی که در این کتاب ارائه می شود بسیار عالی بوده و می تواند در بالا بردن مهارت های چهارگانه ی خواندن ، نوشتن ، مکالمه و شنیدن موثر باشد. همچنین این کتاب دارای حدود نود و پنج دقیقه صوت برای قسمت های شنیدن و مکالمه می باشد و به صورت آنلاین می توان از آن بهره برد. فیلم خودآموز این کتاب توسط متخصصین Kaplan تهیه و تدریس می گردد که راهکارهای آزمون را عرضه می کنند. از این کتاب خوب است زمانی استفاده کنید که به صورتی نسبی به آزمون تسلط دارید و یا مرحله ی اول نیست که دراین آزمون شرکت نموده اید.

2-کتاب Barron’s :
کتاب Barron’s دارای تقریبا پانصد وازه ی کاربردی است که برای شرکت کنندگان بسیار مناسب می باشد. در هر درس از این کتاب می توانید پانزده کلمه را با مثال داشته و همراه مترادف آن ها مشاهده نمایید. در بخش پایانی هر درس نیز آزمونی کوتاه خواهید داشت تا مشخص شود که واژه ها را آموخته اید. 
در کتاب Barron’s  راهکارهایی برای حفظ نمودن بهتر کلمات با کمک از دیکشنری داده شده است. بدین ترتیب می توانید بهتر آن ها را در خاطر خود بسپارید و با زیاد شدن واژگان ، با توانایی بیشتری وارد آزمون شوید.

پیشنهاد مطالعهراهنمای جامع آزمون تافل

3-کتاب The official guide to the TOEFL :
این کتاب را شرکت ETS تهیه کرده است که برگزارکننده آزمون تافل می باشد و به عنوان منابع آزمون تافل آن را  تألیف نموده است. در بخش پایانی هر فصل از کتاب ، می توان راه های آمادگی شرکت در آزمون و نمونه های سوال را مشاهده کرد. این کتاب ارزشمند دارای چهار فصل است که در هر فصل آزمونی را خواهید دید. سطح این آزمون ها بسیار با آزمون تافل نزدیک است.

4-کتاب TOEFL iBT :
در این کتاب نیز روند آزمون تافل به خوبی شرح داده شده است و متن های آن بسیار ساده وشیوا می باشد. سپس تمرین هایی جهت مهارت های چهارگانه آزمون تافل ارائه نموده است . برای شبیه سازی آزمون نیز آزمونهایی برگزار می نماید و در کنار آن روش محاسبه آزمون را نیز شرح داده است.

5-کتاب  Official TOEFL iBT Tests : 
 این کتاب نیز شامل پنج مرحله آزمون نهایی Toefl می باشد که تمامی سوالات را به خوبی پاسخ داده و می تواند منبعی موثر و مفید جهت آمادگی و آشنایی در تافل باشد.


منابع آزمون تافل Toefl

ب - منابع نرم افزار و اپلیکیشن آزمون تافل 

بسیاری از افرادی که به خوبی آزمون تافل را پشت سر گذاشته اند از منابع آزمون تافل به صورت نرم افزار و کتاب بوده است. استفاده از این دو منبع Toefl می تواند در موفقیت افراد موثر باشد. این آزمون نیاز به تمرین و تکرار دارد. برای آن که بتوانید در این آزمون به موفقیت برسید بایستی کاملا در زبان انگلیسی مهارت های لازم را بدست آورید و سپس با کمک منابع آزمون Toefl مانند کتاب ، نرم افزار و سایت ها ، به تکنیک های آن نیز تسلط پیدا کنید.

1- اپلیکیشن Magoosh Toefl app : 
این اپلیکیشن بسیار کاربردی است که برای کاربران ایرانی دارای محدودیت بوده و برای استفاده از آن بایستی از وی پی ان استفاده نمایند. این اپلیکیشن علیرغم تمامی امکاناتی که دارد کامل نیست اما می تواند برای آزمون نرم افزاری مفید باشد.

2- اپلیکیشن TOEFL Flashcards : 
در این برنامه می توانید دویست واژه ای که در آزمون تافل مهم است را در قالب فلش کارت و در سطوح مختلف ببینید. برای تمامی واژه ها و جملات مثال آورده و در صورتی که تمرین و تکرار این واژگان را داشته باشید می توانید به خوبی در آزمون تافل به موفقیت برسید. از این اپلیکیشن می توانید در اندروید و iOS استفاده کنید.

3-اپلیکیشن TOEFL Preparation : 
این اپلیکیشن گوشی دارای رنکی بالا در میان کاربران است که به صورت رایگان می باشد. کیفیت مطالبی که ارائه می کند مناسب بوده و به دلیل تنوع موضوعات می تواند تاثیر خوبی در آزمون داشته باشد. این اپلیکیشن دارای فایل های صوتی بوده که به همراه تعداد زیادی از واژگان در دسترس است.

پیشنهاد مطالعهچگونه در آزمون تافل TOEFL iBT ثبت نام کنیم؟

4-  اپلیکیشن TOEFL IBT Preparation  :
این برنامه نیز برای کسانی که در سطح پیشرفته و یا متوسط هستند مناسب است . واژگانی کاربردی در این برنامه وجود دارد که به همراه نمونه سوالات در جهت آمادگی افراد تهیه شده است و می تواند از منابع آزمون تافل به شمار آید.

5-  اپلیکیشن TOEFL Pictionary : 
در این برنامه نیز فرهنگ لغاتی آورده شده است که به صورت تصویری بوده و بدین ترتیب لغات بهتر در ذهن و حافظه ی شما ثبت خواهد شد و برای بکار گیری در آزمون تافل موثر تر می باشد.

6-  اپلیکیشن TOEFL Test Incorrect Words : 
این برنامه به شرکت کنندگان کمک می کند که اشتباهاتی که در کلمات زبان انگلیسی داشته اید را یافته و آن را اصلاح نمایید.

7-  اپلیکیشن  TOEFL Essay : 
این اپلیکیشن را می توان برای قسمت نوشتن در آزمون تافل به کار گرفت . با ایجاد تسلط بر کلمات ، باعث می شود که برای نوشتن ایده گرفته و بتوانید این بخش از آزمون Toefl را پشت سر بگذارید.

منابع آزمون تافل Toefl

ج - منابع وب سایت ها در آزمون تافل :

خوب است بدانید که سایت های آموزشی تافل که به صورت آنلاین و رایگان عرضه می شود نیز یکی از منابع آزمون تافل محسوب می شود که بسیار نیز کاربردی هستند اما در کنار آن می بایست از نرم افزار ها و یا کتاب ها نیز بهره گرفت .


1-  وب سایت Quizlet :
این سایت نیز یک سایت بسیار کاربردی و محبوب است که دارای موضوعات متنوعی در خصوص آزمون Toefl می باشد. در این سایت واژگان زیادی را آموزش داده و آزمون گرفته می شود. در این سایت قسمت های رایگان نیز وجود دارد اما برای استفاده از برخی از قسمت ها نیاز است که هزینه پرداخت نمایید.
می توان گفت که سایت Quizlet یک سایت جذاب است که این امکان را ایجاد می کند تا کاربران به خوبی تلفظ کلمات را شنیده و آن ها را به صورت تصویری بیاموزند. این سایت واژه های بسیار زیادی را در اختیار گذاشته به شکلی که برای آمادگی در آزمون TOEFL به خوبی به کار می آید.

2-سایت ETS : 
شاید بتوان گفت که سایت ETS بهترین سایتی است که برای آزمون تافل می توان به آن مراجعه نمود و در جهت آشنایی بیشتر آزمون از آن کمک گرفت. در این سایت می توانید نمونه های سوال را به همراه روش برگزاری آزمون مشاهده کنید. این خود یک آزمون آزمایشی است که ساختاری بسیار نزدیک به آزمون اصلی دارد.
این سایت به صورت رایگان اطلاعات خوبی را در اختیار شرکت کنندگان در آزمون قرار می دهد و به جهت آن که خود نیز برگزار کننده این آزمون است دارای منابع سوال و تمرین بسیار زیادی از آزمون های پیشین می باشد. آزمون و تمارین این سایت را می توانید به صورت رایگان دانلود نمایید. 
در این سایت همچنین این امکان وجود دارد که به پاسخ های قسمت نوشتن و مکالمه ی آزمون دسترسی پیدا کنید که می تواند کمک بسیار زیادی در تقویت مهارت شما در این خصوص شده و با انجام تمارین و آزمون ها به نقاط ضعف خود آشنایی پیدا کرده و با تمرین آن ها را مرتفع نمایید. 

پیشنهاد مطالعهآزمون‌های بین‌ المللی زبان؛تافل، آیلتس، جی آر ای، جی مت و SAT

3-وب سایت  Learn4Good :
با این سایت دارای نگاهی کلی در خصوص نوع ساختار آزمون را به دست خواهید آورد. نمونه سوالات این سایت می تواند زبان آموزان را برای شرکت در آزمون تافل آماده تر نماید. این یک سایت رایگان نیست اما به حتم مطالب آن می تواند در خصوص آزمون تافل کمک حالتان باشد.

4-وب سایت Magoosh : 
این سایت نیز برای زبان آموزان چند قسمت رایگان دارد. در این سایت کلمات به صورت فلش کارت ارائه می شود و نمونه سوال های متنی را به خوبی می توانید در این سایت مطالعه نمایید.

5-وب سایت  TOEFLTestsOnline :
در این وب سایت رایگان ، می توانید برای هر قسمت از آزمون تافل ، تست دریافت کنید و خود را محک بزنید. این تست ها به صورت آنلاین و رایگان در اختیار زبان آموزان قرار می گیرد و می تواند گامی موثر در آزمون اصلی تافل باشد.

6-وب سایت  Nonstopenglish : 
در این سایت می توانید به تقویت کلمات خود و آموزش گرامر بپردازید. همچنین در این سایت آزمون تعیین سطح وجود دارد که پس از گذراندن آن می توانید متناسب با سطح زبانتان ، تمارین و نمونه سوالات را دریافت نمایید.

7-وب سایت Quiz-tree :
این یک سایت کارآمد و پیشرفته در خصوص گرامر و کلمات است. در این سایت می توانید آزمون هایی در سطوح پیشرفته را پشت سر بگذارید و به خوبی سطح مهارت های خود را در گرامر و واژگان محک بزنید.

8-وب سایت  Gradutateshotline :
در این سایت نیز می توانید به صورت رایگان ده تست خواندن و دو تست شنیدن را به صورت تمرین داشته باشد همچنین در این سایت به مقالاتی دسترسی خواهید داشت که می تواند در کنار سایر منابع آزمون Toefl موثر باشد.

9-وب سایت  Purdue OWL :
این سایت نیز یکی از منابع آزمون تافل محسوب می شود که به نوشتن بسیار کمک می کند. در قسمت گرامر این سایت منابع بسیار خوب آموزشی وجود دارد که می تواند این مهارت را در شما تقویت نماید.

منابع آزمون تافل Toefl

 د - منابع پادکست برای آزمون TOEFL

برای آن که بتوانید مهارت شنیدن را در خود تقویت نمایید و یادگیری درک مطلب و واژگان را به خوبی پشت سر بگذارید ، می توانید از پادکست استفاده نمایید. پادکست‌ها این امکان را به شما می دهد که بتوانید گویش های متفاوت را شنیده و به آن ها عادت کنید. استفاده از فیلم  و نرم افزارها نیز در کنار پادکست می توان منابع آزمون تافل بوده و در بهبود مهارت ها موثر باشد. 

1- سایت englishacrossthepond : 
در این سایت نیز هر هفته پادکست هایی توسط دو مدرس تهیه می شود که انگلیسی زبان هستند و در کنار آن تمارین و برنامه هایی را برای بخش های مکالمه و نوشتن ارائه می دهند.

پیشنهاد مطالعهآنچه باید در مورد آزمون تافل در ایران بدانیم !

2- سایت TED :
در این سایت سخنرانی ها متفاوتی را خواهید داشت که به بخش شنیدن شما کمک می شود.

3-سایت Eslpod : 
در این سایت نیز گروهی از مدرسین به صورت تیمی کار تدریس را انجام داده و در جهت افزایش مهارت مکالمه ، پادکست هایی را ایجاد کرده اند که می تواند به خوبی در افزایش مهارت مکالمه و شنیدن افراد موثر باشد.

در پایان ...

برای پرداخت تافل می توانید از خدمات 20پیمنت استفاده نمایید. برای اطلاعات بیشتر از هزینه و نحوه انجام آن به صفحه >> پرداخت تافل << مراجعه نمایید.

 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد