معرفی دانشگاه‌ های کانادا بدون اپلیکیشن فی

معرفی دانشگاه‌ های کانادا بدون اپلیکیشن فی

توسط : تیم محتوا
5,619

در این مقاله به معرفی دانشگاه‌ های کانادا بدون اپلیکیشن فی می پردازیم. هنگامی که تصمیم داشته باشید برای پذیرش دانشگاه های کانادا، آمریکا و یا اروپا اقدام نمایید،Application Fee اهمیت بسیاری پیدا خواهد کرد. برای آن که بتوانید در رشته ی دلخواهتان تحصیل کنید بایستی به دانشگاه های بسیاری درخواست بفرستید. 

هزینه های تحصیل برای دانشجویانی که به کشوری دیگر مهاجرت کرده اند بسیار مهم است از همین روست که پرداخت اپلیکیشن فی نیز اهمیت زیادی دارد. در زمان پذیرش، در اغلب دانشگاه ها هزینه هایی دریافت می شود که مربوط به فرآیند پذیرش و ارزیابی های آن می باشد. این هزینه ها به نام Application Fee می باشد.

از مهم ترین دلیلی که دانشگاه ها اپلیکیشن فی را دریافت می کنند این است که اطمینان داشته باشند که تنها داوطلبانی که در تصمیم خود قاطع هستند، اقدام به ارسال درخواست خواهند کرد.

از دلایل دیگر دریافت Application Fee این است که بررسی ها و پذیرش دارای هزینه است . هنگامی که بدون هزینه درخواست ها دریافت شود، داوطلبان صدها درخواست را ارسال می کنند و بدین ترتیب هزینه های آن نیز به دانشگاه ها تحمیل خواهد شد. به همین دلیل است که در اغلب دانشگاه ها این هزینه ها را به دانشجویان انتقال می دهند.

پیشنهاد مطالعهاپلای چیست و چگونه با استاد در دانشگاه مقصد ارتباط برقرار کنید

 اپلیکیشن فی در دانشگاه های آمریکا

این را باید بگوییم که میزان مبلغ Application Fee عمدتا مطابق با دانشگاهی که درخواست ارسال کرده اید بستگی خواهد داشت. نوع رشته تحصیلی نیز می تواند این مبلغ را تغییر دهد. همچنین بالاتر بودن سطح علمی دانشگاه نیز می تواند در میزان اپلیکیشن فی موثر باشد.
مبلغ اپلیکیشن فی در بعضی از دانشگاه های دولتی پایین تر می باشد. به عنوان مثال دانشگاه پن یا تگزاس هزینه ای حدود پنجاه دلار دریافت می کنند. در برخی از کالج های کوچک نیز این مبلغ حدود سی دلار می باشد. در آمریکا تعدادی از دانشگاه ها و یا کالج ها بابت درخواست پذیرش، هزینه ای را نمی گیرند. به عنوان مثال دانشگاه آرورا یا لویولا از این دسته هستند. می توان لیست این دانشگاه ها را در اینترنت به دست آورد. 

معرفی دانشگاه‌ های کانادا بدون اپلیکیشن فی

Application Fee در دانشگاه های کانادا

در کشور کانادا در مقایسه با آمریکا، دانشگاه ها عمدتا Application Fee بیشتری را دریافت می کنند. این مبلغ برای درخواست پذیرش حدود نود و پنج دلار می باشد. در برخی از دانشگاه ها کانادا این مبلغ تا دویست دلار هم می رسد که م توان به عنوان مثال دانشگاه های Columbia College، University of Fraser Valley در این دسته هستند.

از سویی دیگر نیز دانشگاه هایی مانند North Island College، Northern Alberta Institute مبلغ اپلیکیشن فی را حدود یکصد دلار تعیین کرده اند. 

ثبت نام بدون Application Fee با شرایط خاص

در اغلب دانشگاه های کانادا می توان در قسمت ارائه توضیحات برای پرداخت اپلیکیشن فی ، شرایط خاصی را اعلام کرده اند که امکان ارائه درخواست بدون پرداخت می باشد. در دانشگاه کلمبیا این هزینه برای داوطلبان بومی و یا ستیزن حدود یکصد دلار است اما در خصوص داوطلبان بین المللی این مبلغ حدود بیست و پنج دلار می باشد. همچنین برخی از دانشگاه ها کاملا به صورت رایگان درخواست پذیرش را ثبت می کنند. این شرایط به خصوص برای متقاضیانی که از کشورهای توسعه نیافته هستند وجود دارد.

پیشنهاد مطالعهتافل یا آیلتس، کدام را انتخاب کنیم

یکی از نکاتی که این جا مطرح است این است که در دانشکده برخی از دانشگاه ها نیز شرایطی وجود دارد که هزینه Application Fee را از داوطلبان دریافت نمی کنند و تمامی هزینه ها را دانشکده متقبل می شود. دانشکده شیمی دانشگاه بریتیش کلمبیا از این دسته است.

معرفی دانشگاه‌ های کانادا بدون اپلیکیشن فی

معرفی دانشگاه های کانادا بدون اپلیکیشن فی

در کشور کانادا دانشگاه های دولتی و خصوصی متعددی وجود دارد که عمدتا می توان دانشگاه های دولتی که بدون Application Fee هستند را یافت. در این جا دانشگاه های کانادایی که بدون اپلیکیشن فی ثبت نام می کنند را معرفی می کنیم.

 دانشگاه Royal Roads

اگر می خواهید در رشته های مدیریت ، علوم زیست ، تجارت ، ارتباطات و یا گردشگری در مقاطع کارشناسی و یا کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهید، باید بگوییم که در دانشگاه Royal Roads تحصیل بدون پرداخت اپلیکیشن فی خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت رسمی دانشگاه وارد شوید.

دانشگاه Mount Allison

اگر به دنبال تحصیل در رشته های علوم و علوم اجتماعی یا هنر هستید می توانید در دانشگاه Mount Allison بدون پرداختن اپلیکیشن فی، تحصیل در کانادا را تجربه نمایید. در صورتی که در پذیرش این دانشگاه انتخاب شوید هنگام تکمیل نمودن پرونده و اطلاعات خود نیاز است که حدود یکصد دلار بپردازید. اطلاعات کامل تر در سایت رسمی دانشگاه موجود است.

دانشگاه Fairleigh Dickinson

دانشگاه Fairleigh Dickinson، نیز از دیگر دانشگاه هایی است که در کانادا بدون دریافت اپلیکیشن فی می توانید ثبت نام کنید.

دانشگاه Quest

برای آن که بتوانید در دانشگاه  Questتحصیل نمایید، پرداخت Application Fee نخواهید داشت. در سایت رسمی دانشگاه وارد شوید. پذیرش را اعضای هیات علمی تایید خواهند کرد.

دانشگاه Booth

این دانشگاه خصوصی کانادایی از داوطلبان هزینه ای بابت ثبت درخواست پذیرش دریافت نمی کند. اما در زمانی که پذیرش دانشگاه را دریافت نمایید می بایست حدود پانصد دلار به دانشگاه بپردازید.

در صورتی که می خواهید در یکی از دانشگاه های کانادا بدون اپلیکیشن فی ثبت نام کنید، می توانید این روند را با 20پیمنت دنبال کنید. کارشناسان مجرب در20پیمنت می توانند درخصوص تمامی مراحل به یاری شما بیایند.

پیشنهاد مطالعهصفر تا صد اپلای کانادا

معرفی دانشگاه‌ های کانادا بدون اپلیکیشن فی

اپلیکیشن فی در دانشگاه های اروپایی

در مقایسه با دانشگاه های کانادا و آمریکا در دانشگاه های اروپایی مبلغ Application Fee کمتر است. از سویی دیگر برخی از این دانشگاه ها نیز اپلیکیشن فی را دریافت نخواهند کرد. 

می توان به دانشگاه هایی مانند University of Vienna، University of Glasgow اشاره نمود. 

راه و روش عدم پرداخت Application Fee 

اگر می خواهید برای تعداد زیادی از دانشگاه های کانادا، آمریکا یا اروپایی درخواست پذیرش برای تحصیل را ارسال نمایید، لازم است که اپلیکیشن فی زیادی را به این دانشگاه ها بپردازید. برای آن که این هزینه ها را پرداخت نکنید راه هایی پیشنهاد می شود.

شرایطی وجود دارد که کسانی که نمی توانند اپلیکیشن فی را پرداخت نمایید شرایط خود را اعلام کرده و از سوی مدارس پرداخت این هزینه به کالج یا دانشگاه صورت می گیرد. این روش برای کسانی که در کشوری که تقاضای تحصیل داده اند زندگی می کنند.

اما برای تحصیل در مقاطع کارشناسی در آمریکا یا کانادا نیاز است که آزمون SAT را نیز بگذرانید. با ارائه درخواست برای شرایط خاص خود جهت نداشتن توانایی پرداخت هزینه های اپلیکیشن فی این آزمون ها می توانید آن را نپردازید. که این مورد نیز همانند شرایط فوق، مخصوص کسانی است که در کشور انتخابی برای تحصیل زندگی می کنند.

بعضی از دانشگاه های این کشورها آزمون ورودی دارند که با دریافت نمره ی ممتاز در این آزمون ها می توان هزینه ی مربوط به پرداخت Application Fee را انجام نداد. این موضوع می تواند برای متقاضیان ادامه تحصیل بسیار مناسب باشد.

معرفی دانشگاه‌ های کانادا بدون اپلیکیشن فی

ارسال درخواست پذیرش به صورت آنلاین و حذف Application Fee

یکی از نکات دیگری که قابل توجه است این است که در کشور کانادا بعضی از دانشگاه ها و یا کالج ها برای درخواست های پذیرش آنلاین، هزینه ی اپلیکیشن فی منظور نمی کنند و آن را به عنوان یک پاداش برای صرفه جویی در استفاده از کاغذ برای داوطلب در نظر می گیرند.

شاید جالب باشید که بدانید بعضی از دانشگاه ها برای بازدید از محوطه و فضای دانشگاه ، مبلغ Application Feeرا دریافت نکرده و یا میزان زیادی از آن را تخفیف می دهند. این موضوع تنها در خصوص دانشگاه های کوچک امکان پذیر است و دانشگاه های بزرگ به طور معمول چنین شرایطی ندارند.

در یکسری از دانشگاه ها نیز در صورتی که تقاضای خود را در روزهای اولیه پذیرش ارسال نمایید، به جهت تشویق متقاضیان به عملکردی سریع تر، از داوطلبان اپلیکیشن فی دریافت نمی کنند. گاهی نیز پیش می آید که در جهت حمایت مالی از دانشجویان جدید، فارغ التحصیلان دانشگاه هزینه های مربوط به پذیرش آن ها را انجا می دهند. 

اگر شما از جمله دانشجویانی باشید که دارای بورسیه تحصیلی هستید و این بورسیه می تواند کلیه هزینه های دانشگاه را تحت پوشش خود داشته باشد، در این صورت پرداخت اپلیکیشن فی را نخواهید داشت.

این نکته را به خوبی به خاطر داشته باشید که برای هرگونه اقدامی جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های کانادا، آمریکا و یا اروپایی نیاز است که  Application Feeرا در نظر داشته باشید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دانشگاه های کانادایی که بدون اپلیکیشن فی هستند می توانید به سایت 20پیمنت مراجعه نمایید و از کارشناسان ما مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

پیشنهاد مطالعهآزمون PTE چیست؟

Student Activity Fee

Student Activity Fee هزینه های مربوط به خدماتی است که دانشجویان در دانشگاه یا کالج پرداخت می کنند. این هزینه در کنار اپلیکیشن فی دریافت می شود که به می تواند شامل موارد ذیل باشد.

1-استفاده از سالن های ورزشی یا انجمن هایی که تشکیل شده و در جهت ایجاد و تقویت مهارت های اجتماعی افراد می باشد. 
2-بهره گیری از بورسیه های مربوط به خرید کتاب های یارانه ای که بخشی را دانشگاه و قسمتی را دانشجو می بایست پرداخت نماید.
3-برای والدینی که مشغول تحصیل هستند، امکان نگهداری و مراقبت از کودکان ایجاد می شود که شامل هزینه است.
4-استفاده از خدمات درمانی در دانشگاه 
5-استفاده از تخفیفهای دانشجویی جهت تهیه لوازمی که نیاز دارند.

این هزینه متناسب با دانشگاهی که انتخاب کرده اید و ترم های تحصیلی آن متفاوت است. ارائه برنامه های متفاوت در این هزینه موثر است. جهت دریافت اطلاعات کامل تر در این خصوص با 20پیمنت تماس بگیرید.

معرفی دانشگاه‌ های کانادا بدون اپلیکیشن فی

نکاتی مهم در پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه ها 

1-در کشور کانادا و آمریکا مبلغ دریافتی بابت اپلیکیشن فی درصورت انصراف برگشت داده نخواهد شد.
2-هنگامی که Application Fee پرداخت می شود، دیگر امکانی برای اصلاح اطلاعات وجود نخواهد داشت. البته در برخی از دانشگاه ها استثنا وجود داشته و این اجازه را می دهند که مدارک و اطلاعات توسط اساتید کامل شود. به خاطر داشته باشید که در زمان ارسال اطلاعات و مدارک به خوبی آن ها را کنترل کرده و از کامل بودن آن ها مطمئن شوید.
3-نکته مهم این است که برای دانشگاه ها، اطلاعاتی که ارسال می کنید، مبنای ارزیابی شما جهت پذیرش در دانشگاه خواهد بود. 
4-اتمام مهلت پرداخت اپلیکیشن فی در هریک از دانشگاه ها متغیر است و هر دانشگاه به صورت مجزا این زمان را تعیین می نماید.
5-در دانشگاه های کانادا به طور معمول پرداخت اپلیکیشن فی به سه صورت ذیل است.

 الف ) پرداخت اپلیکیشن فی  با کارت های اعتباری ارزی مسترکارت و ویزاکارت به صورت آنلاین می باشد که برای تهیه این کارت ها می توانید با 20پیمنت تماس گرفته و آن ها را خرید نمایید.
ب ) پرداخت اپلیکیشن فی با کارت های اعتباری به شکل آفلاین که پس از خرید کارت های اعتباری از 20پیمنت و ثبت اطلاعات خود، آنها را برای دانشگاه از طریق ایمیل ارسال نمایید.
ج ) پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه به شکل حساب ارزی آنلاین پی پال یا حواله بانکی.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد