چگونگی ظهور پی پال

چگونگی ظهور پی پال

توسط : تیم محتوا
1,006

در این مقاله به چگونگی ظهور پی پال می پردازیم. PayPal یکی از معتبرترین و معروف ترین مجموعه هایی است که در حوزه پرداخت آنلاین در دنیا فعالیت می نماید. یا غول تجارت الکترونیک اکنون دارای سیصد میلیون کاربر بوده و در دویست کشور با یکصد ارز مختلف فعالیت دارد. سالانه پرداخت پی پال ده میلیارد دلار می باشد و این باعث شده است که از رقبای دیگر خود در این زمینه فاصله زیادی گرفته و سرآمد باشد. در این جا می خواهیم شما را با روند و چگونگی ظهور پی پال آشنا کرده و ساختار آن را شرح دهیم.


به کارگیری از کامپیوتر و اینترنت در سال های پایانی قرن بیستم ، از رشد زیادی برخوردار شد. این موضوع باعث شد تا کارآفرینان و سرمایه داران زیادی به سوی این فضای جدید کشیده شوند. در این میان در سال 1997دو جوان آمریکایی به نام های پیتر تیل و مکس لوچین ، اقدام به راه اندازی یک استارتاپ به نام کانفینیتی کرده که زمینه فعالیت آن واسطه گری میان فروشنده ، خریدار و بانک بود. 

پیشنهاد مطالعهکسب درآمد ارزی از سایت Awesomeweb

در آن شرایط کسانی که قصد خرید از سایت های فروشگاهی خرده فروشی داشتند، باید از طریق پست ، چک پرداختی خود را برای فروشنده می فرستادند. بنابر این زمان زیادی برای پرداخت مبلغ و تحویل کالا باید صرف می شد. استارتاپ کانفینیتی برای این مساله راه حل مناسبی را ایجاد کرد و توانست به سرعت در همان سال های آغازین فعالیت خود را ارتقاء دهد. در همان روزها بسیاری از کسب و کارهای خرد و بازرگانان آنلاین جذب سیستم جدید شده و پرداخت ها آغاز شد. 

چگونگی ظهور پی پال

وارد شدن ایلان ماسک 

در سال 1999 سایت X.com توسط ایلان ماسک و گروهش که تیمی از نوابغ برنامه نویسی بودند شکل گرفت. تمرکز این گروه بر روی تسویه حساب و تراکنش ها قرار گرفته بود. این گروه سیستمی را ایجاد کردند تا کسانی که به تازگی در سایت عضو می شدند مبلغ بیست دلار و کسانی را که معرفی می کنند ده دلار دریافت نمایند.

سایت  X.com در کمترین زمان به موفقیت زیادی دست یافت. اما موضوعی که مطرح بود آن بود که افراد به آسانی به این سایت اعتماد نداشتند. به دلیل مساله ای که این شرکت در خصوص امنیت و انتقالات حساب ها داشت اعتماد ها سلب شده بود. این موضوع باعث شد تا گروه ایلان ماسک تصمیم بگیرند تا شرکت X.com با شرکت کانفینیتی در هم ادغام شده و به صورت متمرکز برای بهبود عملکرد سیستم فعالیت نمایند.

چگونگی ظهور پی پال

شکل گیری پی پال

ادغام دو مجموعه نهایتا پس از مذاکرات طولانی در سال ۲۰۰۰ روی داد و به جهت آن که بتوانند برند را باز سازی نمایند ، پی پال را به عنوان نام شرکت برگزیدند. در پی پال تمامی خدمات ارائه شده در دو شرکت پیشین ، انجام می شد با این تفاوت که کیفیت خدماتی که به مشتریان داده می شد بسیار بالاتر بود. در شرایط جدید مدیران پی پال حق عضویت های متفاوتی را از پنج تا بیست دلار دریافت می کردند و مشتریان نیز این مبالغ را به آسانی پرداخت می نمودند. 

جالب این جاست که از پی پال به خوبی استقبال شده و توانست در ماه های نخست ، رشد ده درصدی کاربرانش را داشته و در کمترین زمان ممکن تعداد کاربران از یک میلیون به پنج میلیون رسید. ورود پی پال به بورس نزدک ، این شرکت را با قیمت گذاری هر سهام سیزده دلار مواجه نمود. در همان سال ارزش این شرکت حدود پنجاه درصد رشد داشته و این میزان رشد در میان شرکت های استارتاپ متحیر کننده بود.

چگونگی ظهور پی پال

وارد شدن  ای‌بی 

ارتقاء ناگهانی و حیرت انگیز پی پال باعث شد تا نگاه  شرکت های معتبری به سوی آن جلب شود. شرکت eBay به جهت همکاری طولانی مدتی که با پی پال داشت ، اقدام به خرید پی پال به قیمت ۱/۵ میلیارد دلار کرد. این موضوع در دنیای تجارت آنلاین بسیار مورد توجه قرار گرفت. اکنون یکی از بزرگ ترین فروشگاه های خرده فروشی آنلاین با بزرگ ترین سرویس پرداخت آنلاین  گره خورده بود.

پیشنهاد مطالعهکسب درآمد ارزی از سایت Awesomeweb

این همکاری باعث شد که پی پال در سرعتی بی سابقه به بزرگترین سرویس خدمات پرداخت آنلاین در کشور آمریکا و دنیا مبدل شود. به گونه ای که هفتاد درصد خریدهای اینترنتی در ای بی از طریق پی پال صورت می گرفت. 

در همان سال ها پی پال ، اقدام به راه اندازی سیستم وریساین نمود تا بتواند امنیت پرداخت ها را افزایش دهد. سپس این شرکت با شرکت مسترکارت شروع به همکاری نمود. بر اساس همکاری ایجاد شده ، کاربران می توانستند در شرایطی که پرداخت پی پال پذیرفته نبود از پرداخت مسترکارت استفاده کنند. این سرویس های ایجاد شده باعث شد که در سال 2007 ، پی پال درآمدی حدود ۱/۸ میلیارد دلار را به دست آورد.

PayPal در سال ۲۰۱۰، دارای یکصد میلیون کاربر در حدود دویست کشور بوده و بیست و پنج ارز را پشتیبانی می نمود. پس از آن ارائه خدمات خرید آفلاین را نیز به خدمات خود افزود و بدین ترتیب در آمد پی پال به یکصدو چهل و پنج میلیارد دلار رسید.

چگونگی ظهور پی پال

خروج  پی پال از ای‌ بی

در ابتدای سال 2013، میان مدیران دو شرکت PayPal و eBay اختلاف ایجاد شد. این اختلافات تا جایی شدت یافت که یکی از سرمایه گذاران پی پال با ایجاد کمپینی خبر از جدا شدن پی پال از ای بی را داد. پی پال معتقد بود که دارای ارزشی بیش از ای بی بوده و حضور  ای بی باعث می شود که پی پال در بازار سهام ارزش واقعی خود را نداشته باشد.

بدین ترتیب ، پی پال توانست به صورت یک سهام عمومی از شرکت ای بی جدا شده و مستقل عمل نماید. در این زمان پی پال می بایست در کمترین زمان ممکن ادعای خود را ثابت می کرد. دیری نپایید که پس از استقلال پی پال ، این شرکت به رشد پنجاه میلیارد دلاری خود رسیده و بدین ترتیب در بازار ارزشی بیش از ای بی را کسب نمود. 

توافقی میان دو شرکت انجام شد تا پایان سان 2020 فعالیت ها در ای بی باقی مانده و پس از آن برای ادامه همکاری مذاکره انجام شود. هنگامی که پی پال از ای بی جدا شد، به جستجوی استارتاپ های توانمندی که در حوزه مالی فعالیت داشتند رفته و توانست شرکت هایی مانند xoom و Paydiant را خرید کرده و بر روی بلاک چین ها سرمایه گذاری خود را افزایش دهد تا در این حوزه نیز بتواند حضوری قدرتمند داشته باشد.

پیشنهاد مطالعهکسب درآمد ارزی از سایت Awesomeweb

این نکته را باید متذکر شویم که با وجود استارتاپ هایی که در حوزه فینتک و ارز دیجیتال فعالیت دارند، پی پال جایگاه مناسبی در این زمینه نداشته و امکان جایگزینی این پرداخت ها با پی پال وجود دارد. اما به دلیل سابقه ی بالای پی پال در مبادلات مالی و داشتن پشتوانه قوی مالی ، نمی توان در این خصوص نظری قاطع داد. ضمن آنکه همواره پی پال از رقبا پیشی گرفته و با فاصله زیادی از آن ها حرکت می کند.

چگونگی ظهور پی پال

بازاریابی دیجیتال با پی پال

پی پال فعالیت های گوناگون بازاریابی را در کانال های مختلف آغاز کرده است. همچنین تأکید دارد که مصرف کنندگان می توانند از آن به روش های مختلف استفاده کنند. بازاریابی پی پال شامل تبلیغات تلویزیونی ، تبلیغات در فضای باز ، فیس بوک و تبلیغات نمایشگر است. 

پی پال با ارائه سرویسی رایگان به فروشندگان کمک می کند که از طریق پرداخت های آنلاین مصرف کنندگان بتوانند پیگیری های لازم را انجام دهند. با این قابلیت کد پی پال،  می توان اطلاعات مصرف کننده را در سایت فروشنده نصب کرده و این اطلاعات را جمع آوری نماید. تمامی این خدمات از سوی پی پال برای فروشندگان رایگان است.

همچنین شرکت پی پال با Synchrony Financial همکاری می کند و یک سرویس مالی را بهPayPal Cashback Mastercard ارائه می دهد، که با استفاده ازPayPal ، 2٪ وجه نقد را به عنوان بازپرداخت به مشتریانی که در حال خرید آنلاین یا فروشگاه های فیزیکی هستند، ارائه می دهد. این خدمات مالی برگشت پولی PayPal تعداد مشتریان را ارتقا می بخشد و باعث ایجاد اعتماد بیشتر خواهد بود.

از سویی دیگر ، در سیستم اپل روش پرداخت آنلاین PayPal در برنامه های فروشگاه های  ، اپل موزیک ، آیتونز و اپل بوک ارائه می شود. پی پال می تواند باعث افزایش استفاده از سیستم عامل اپل شود. علاوه بر این ، پی پال از خدمات اپل به ویژه از فروشگاه App درآمد کسب می کند. مشتریان با اتصال سیستم پرداخت PayPal خود به حساب های Apple ID می توانند از PayPal برای خرید استفاده کنند. 

پیشنهاد مطالعهکسب درآمد ارزی از سایت Awesomeweb

سیاست حمایت از خریدار در پی پال بیان می کند که مشتری در صورت عدم دریافت اقلام یا اینکه کالای مورد نظر خود را دریافت نکرده باشد، می تواند شکایت از فروشنده را طرح نماید. ظرف 180 روز از تاریخ پرداخت می توان شکایت خود را تنظیم و ارسال نماید. اگر خریدار از کارت اعتباری استفاده کرده باشد می تواند از طریق شرکت کارت اعتباری خود، بازپرداخت دریافت کند.

برای استفاده از سرویس خدمات پی پال می توانید با 20پیمنت تماس گرفته و اطلاعات کاملتری را از کارشناسان این مجموعه دریافت نمایید. استفاده از خدمات پی پال جهت خرید از سایت های فروشگاهی خارجی و یا پرداخت هزینه های تحصیلی در دانشگاه های خارج از کشور، هزینه های مربوط به آزمون هایی مانند آیلتس و تافل و یا پرداخت هزینه های هتل و گردشگری در دیگر کشورها ، پیشنهاد شده و برای این منظور می توانید از سایت 20پیمنت بهره گیرید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد