صفر تا صد تحصیل در استرالیا

صفر تا صد تحصیل در استرالیا

توسط : تیم محتوا
1,020

کشور استرالیا یکی از کشورهای پهناور جهان است است که حدود بیست و پنج میلیون جمعیت با ملیت های مختلف داشته و فرهنگ های متفاوتی را در خود جای داده است. این کشور دارای سومین رتبه از بابت تعداد دانشجویان بین المللی بوده و برخورداری از کیفیت آموزشی بالا در دانشگاه های پیشرفته این کشور و مدارک معتبر جهانی باعث شده است که تحصیل در استرالیا برای بسیاری از کسانی که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند یک مقصد مناسب باشد.

می توان گفت استرالیا از مراکز مهم و برجسته در دنیا در زمینه آموزشی بوده و دارای امکانات و استادانی ممتاز می باشد. بسیاری از دانشجویان بین المللی به جهت کیفیت بالای آموزشی در دانشگاه های این کشور، اقدام به تحصیل در استرالیا کرده اند. نکته جالب این است که حدود نیمی از جمعیت استرالیا، دارای والدینی هستند که در استرالیا متولد نشده اند. اکنون حدود دویست و شصت زبان گوناگون در استرالیا وجود دارد و تنوع فرهنگی بالایی را می توان مشاهده نمود.

تحصیل در استرالیا

آموزش موفق و تحصیل در استرالیا 

می توان گفت که سیستم آموزشی در استرالیا دارای موفقیت های بسیاری است که از آن جمله می توان به کسب پانزده برنده جایزه نوبل اشاره نمود. کشف پنی سیلین ، وایفای و... از جمله موفقیت های بی نظیری است که در این کشور صورت گرفته و جهانی شده است. 

دانشجویان در زمان تحصیل خود این امکان را دارند که به صورت پاره وقت مشغول به کار شوند. با در اختیار داشتن ویزای دانشجویی ، مجاز هستند که در طول ترم و در هفته بیست ساعت کار کرده و در زمان های تعطیل به صورت کامل و تمام وقت فعالیت و کار نمایند.

فرصت شغلی بیشتر پس از فارغ التحصیلی در استرالیا

برای دانشجویانی در استرالیا فارغ التحصیل شده اند شرایط مساعدی برای یافتن شغلی مناسب وجود دارد. اعتبار مدارک تحصیلی دانشگاه های استرالیا باعث می شود که کارفرمایان استقبال خوبی از آن ها داشته و متناسب با مهارت خود کاری مناسب را شروع نماید.
اما در صورتی که دانشجو پس از اتمام تحصیل خود تصمیم به بازگشت به وطن خود را ندارد، می توان ویزای فارغ التحصیلی دریافت نماید. با این ویزا مجاز است تا یکسال پس از اتمام تحصیلش در استرالیا اقامت داشته و کار کند. این نوع مجوز در دیگر کشورها به سختی صادر می شود.

تحصیل در استرالیا

بهترین دانشگاه های استرالیا

بعد از دانشگاه های کشورهای انگلیس و آمریکا، دانشگاه‌های استرالیا از معتبر ترین و معروف ترین دانشگاه های دنیا می باشند که در رتبه بندی کیو.اس در یکصد دانشگاه برتر دنیا قرار دارند. به همین دلیل است که سالانه تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را پذیرش می کنند.

در رده بندی کیو.اس سی و هفت دانشگاه استرالیا در رده یکصد دانشگاه برتر بوده و پنجاه موسسه نیز در همین رده بندی در پنجاه دانشگاه برتر قرار گرفته اند. از جمله دانشگاه های برتر استرالیا می توان به موارد ذیل اشاره نمود.

دانشگاه ملی استرالیا

یکی از برترین دانشگاه های استرالیا را می توان دانشگاه ملی استرالیا نامید که در رده بیست و چهارم دنیا قرار دارد. دانشگاه ملی استرالیا در شهر کانبرا قرار داشته و توسط پارلمان استرالیا ایجاد شده است. یکی از افتخارات این دانشگاه این است که شش نفر از فارغ التحصیلان و اعضای هیات علمی این دانشگاه عالی ، توانسته اند برنده جایزه نوبل باشند.

پیشنهاد مطالعهبررسی شرایط 8 شهر استرالیا برای زندگی، تحصیل و کار

دانشگاه ملبورن

از دیگر دانشگاه های معتبر استرالیا دانشگاه ملبورن است که که رده سی و نهم جهانی را از آن خود کرده و می توان گفت که قدیمی ترین دانشگاه در استرالیا می باشد. این دانشگاه در خصوص تحقیقات و پژوهش در دنیا شهرت داشته و حدود یکصد مرکز و موسسه تحقیقاتی را در خود جای داده است که هر سال تقریبا هشتصد میلیون دلار هزینه این موسسه های تحقیقاتی می شود.

دانشگاه نیو ساوت ولز

دانشگاه برتر دیگری که در استرالیا و در رتبه بندی چهل و پنجم قرار دارد، دانشگاه نیو ساوت ولز است که یکی از دانشگاه های شناخته شده در دنیا می باشد. این دانشگاه ادعا می کند که دانشجویانی که تعداد زیادی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند میلیونر بوده و این تعداد در مقایسه با دیگر دانشگاه ها بیشتر می باشد. 

دانشگاه نیو ساوت ولز اکنون با حدود دویست دانشگاه در تمامی دنیا همکاری داشته و تصمیم دارد تا سال 2025 به دانشگاه جهانی استرالیا تبدیل شود. 

تحصیل در استرالیا

شرایط بورسیه تحصیلی استرالیا

بودجه مربوط به بورسیه تحصیلی استرالیا، توسط دولت استرالیا ارائه می شود که جهت دانشجویان استرالیایی و یا بین المللی منظور شده است. مناطق اروپا، خاورمیانه ، آمریکا و ... تماما در لیست پذیرش بورسیه تحصیلی استرالیا قرار دارند.

به طور معمول بورسیه تحصیلی اندور استرالیا جهت پژوهش و آموزش در مقطع تحصیلات تکمیلی منظور شده است.

در این نوع از بورسیه تمامی هزینه‌های دانشجویان تامین شده تا بتوانند در مقاطع تحصیلی خود و در کارهای تحقیقاتی مشغول شده و فعالیت نمایند. این بورسیه دارای حقوق ماهیانه به همراه بیمه ، کمک هزینه سفر و زندگی و هزینه شهریه خواهد بود.چند بورسیه تحصیلی جهت دانشجویان خارجی تعیین شده است که یکی از آن ها مربوط به کمک هزینه پژوهشی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است که برای شش ماه حدود بیست و پنج هزار دلار استرالیا می باشد. 

پیشنهاد مطالعهشرایط و مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی استرالیا

بورسیه دیگری که در نظر گرفته شده است نیز مربوط به توسعه حرفه بوده که تقریبا معادل هجده هزار دلار استرالیا و برای چهار ماه تعیین شده است . بورسیه دیگر مربوط به مقاطع دیپلم و کاردانی است که شامل آموزش حرفه ای بوه و جهت هر ترم تحصیلی شش هزار دلار پرداخت می شود. 

بورسیه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا 

متقاضیانی که می خواهند برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ، بورسیه دریافت کنند می بایست برای دریافت آن اقدامات لازم را انجام دهند. مبلغ این بورسیه برای هر ترم پانزده هزار دلار بوده که به دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد تا دو سال این بورسیه تعلق خواهد گرفت و برای دانشجویان دکترا این بورسیه تا چهار سال خواهد بود. 

بورسیه توسعه استرالیا بورسیه ای طولانی مدت است که از سوی وزارت خارجه استرالیا نظارت و اداره می شود. این نوع از بورسیه را برای متقاضیانی در نظر می گیرند که از کشورهای درحال توسعه بوده و شرایطی برای ایشان ایجاد می شود تا بتوانند در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا ، تحصیل نمایند. در این نوع از بورسیه شهریه کامل پرداخت شده و هزینه رفت و برگشت و کمک هزینه های اقامت و زندگی و بیمه برای این دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است.

تحصیل در استرالیا

بورسیه تحقیقاتی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی استرالیا 

بورسیه تحقیقاتی را به دانشجویانی می دهند که می خواهند دوره های پژوهشی را در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا با محققان برجسته استرالیایی گذرانده و کسب تجربه نمایند. بورسیه فوق برای دانشجویان کارشناسی ارشد تا دوسال تعلق می گیرد و برای دانشجویان دکترا تا سه سال خواهد بود که شامل هزینه های شهریه و بیمه می باشد.

بورسیه تحقیقاتی دانشگاه سیدنی

در دانشگاه سیدنی برای متقاضیانی که در دوره تحصیلات تکمیلی در دوره های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه پذیرفته می شوند بورسیه ای منظور کرده است که شامل هزینه های شهریه و زندگی تا سه سال می باشد. این بورسیه برای دانشجویان دکترا یک سال تمدید می شود.

بورسیه دانشگاه مک‌کواری

در دانشگاه مک کواری بورسیه بین المللی برای دانشجویانی منظور شده است که ممتاز بوده و می خواهند در پردیس نورس راید در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهند. این بورسیه حدود ده هزار دلار استرالیا می باشد.

پیشنهاد مطالعه14 گام تا دریافت ویزای مهارتی در استرالیا

بورسیه پژوهشی دانشگاه ملبورن

در دانشگاه ملبورن بورسیه پژوهشی و تحقیقاتی در نظر گرفته شده است تا دانشجویان استرالیایی و بین المللی بتوانند جهت پژوهش از آن بهره ببرند. این بورسیه شامل هزینه های شهریه ، هزینه های زندگی ، رفت و آمد و بیمه دانشجویان می باشد.

 بورسیه دانشگاه آدلاید

یکی از اهداف دانشگاه آدلاید برای پرداخت بورسیه ، جذب دانشجویان خارجی است که در سطح کیفی بالا در مقطع تحصیلات تکمیلی بخواهند در حوزه های تحقیقاتی دانشگاه شرکت کنند. این بورسیه بین المللی در جهت حمایت و پشتیبانی فعالیت های تحقیقاتی دانشجویان می باشد که شامل هزینه شهریه و کمک هزینه زندگی بوده و به شکل سالیانه پرداخت می شود. 

بورسیه دانشگاه فلیندرز 

این بورسیه پژوهشی نیز از سوی دانشگاه فلیندرز برای دانشجویان مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا بوده و به مدت دوسال ارائه می شود. با اعطای این بورسیه شهریه تحصیلی دانشجو به همراه هزینه های زندگی و رفت و آمد و هواپیما به دانشجویان پرداخت می شود.

تحصیل در استرالیا بدون ایلتس

برای دانشجویانی که می خواهند در یکی از دانشگاه های استرالیا ادامه تحصیل دهند نیاز است که در آزمون های آیلتس یا تافل قبول شوند. قبولی در این آزمون ها یکی از شرایط پذیرش در دانشگاه هایی است که انگلیسی زبان هستند. با آزمون های آیلتس و تافل سنجش مهارت چهارگانه زبان انجام شده و ارزیابی می گردد. در بسیاری از این دانشگاه ها داشتن مدرک آیلتس یا تافل بسیار ضروری می باشد. 

از سویی دیگر متقاضیان این امکان را دارند که در دانشگاه هایی در استرالیا ادامه تحصیل دهند که کسب نمره آیلتس و تافل به صورت اختیاری باشد. در این دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی که زبان انگلیسی ندارند امتیازات مهمی منظور شده است. 

اگر متقاضی در دوره دبیرستان در مدارس انگلیسی تحصیل کرده باشد یا چند سال را در کشوری انگلیسی زبان تحصیل کرده باشد ، دانشگاه مدرک آیلتس یا تافل را از دانشجو درخواست نخواهد کرد. از سویی دیگر دانشجویانی که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند در صورتی که در مقطع کارشناسی دوره آموزش زبان دیده و مدرکی دریافت کرده باشند می توانند بدون آزمون و مدرک آیلتس وارد دانشگاه استرالیا شده و ادامه تحصیل دهند.

در این جا برخی از دانشگاه هایی که در استرالیا بدون دریافت مدرک آیلتس و تافل پذیرش دانشجوی بین المللی غیر زبان انگلیسی دارند معرفی می کنیم. دانشگاه هایی مانند دانشگاه آدلاید ، دانشگاه ویکتوریا ، دانشگاه کوئینزلند، دانشگاه سوینبرن ، دانشگاه مک کواری و دانشگاه نیو ساوت ولز در این دسته از دانشگاه ها می باشند.

تحصیل در استرالیا

تحصیل پزشکی در استرالیا

دانشجویان پزشکی که می خواهند به قصد ادامه تحصیل به کشور دیگری سفر کنند و در محیط تحصیلی آرام و پردرآمد فعالیت خود را ادامه دهند، تحصیل در استرالیا می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. با این انتخاب خواهند توانست حقوق و زندگی مناسبی را برای خود تضمین نمایند. 

رشته پزشکی یکی از رشته های پرطرفداری است که در سرتاسر دنیا ، دانشجویانی را به سوی خود جذب می نماید. در استرالیا اغلب دانشگاه ها با ضوابط و مقررات خاصی اداره شده و شرایط سختی را منظور می کنند. این مقررات به دلیل آن است که این دانشگاه ها دارای اعتبار بالایی بوده و در میان دیگر دانشگاه ها در دنیا معتبر و شناخته شده اند.

در کشور استرالیا ، دوره های کارشناسی پزشکی و جراحی در استرالیا به مدت شش سال طول می کشد. برای دانشجویانی که می خواهند در مقاطع کارشناسی پزشکی ادامه تحصیل دهند معیارهایی برای سنجش وجود دارد که در صورت احراز این معیارها می توانند در دانشکده های پزشکی در استرالیا ادامه تحصیل دهند.

ارائه درخواست پذیرش کارشناسی پزشکی در دانشگاه های استرالیا

هر ساله در ابتدای ماه مارس ثبت درخواست ها از سوی متقاضیان دریافت می شود. هر دانشگاه به تناسب سیاست گذاری داخلی خود مدت زمانی مابین ژوئن تا سپتامبر را برای این کار منظور می کند. 

پیشنهاد مطالعهانواع ویزای استرالیا

در مقاطع کارشناسی جراحی و پزشکی در ترم در هر سال یک مرحله پذیرش دانشجو دارند . دانشجویان موظف هستند که در برنامه هایی که از سوی دانشگاه برای توجیه دانشجویان بین المللی تنظیم می شود ثبت نام کرده و حاضر باشند. این کلاس ها به طور معمول در ماه مارس آغاز می شود.

تحصیل پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد 

در کشور استرالیا برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد پزشکی چهار سال زمان نیاز است که دانشجویان برای ورود و ادامه تحصیل در این رشته می بایست شرایطی را داشته باشند.

دو آزمون GAMSAT یا MCAT از جمله آزمون هایی هستند که جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های پزشکی در استرالیا باید آن را پشت سر بگذارند. این آزمون ورودی دانشکده های پزشکی است که د رمقاطع کارشناسی ارشد از طریق شورای آموزشی استرالیا تنظیم شده و برای دوره های مقدماتی متقاضیان برگزار می شود. 

برای شرکت در این آزمون ورودی در سال دو مرحله فرصت ایجاد شده است که در یکی از مراکزی که اعلام می شود به صورت حضوری اجرا شده و امکان آزمون به صورت آنلاین نمی باشد. ثبت نام در این آزمون نیز یک ماه قبل از تاریخ آزمون متوقف می شود. 

تحصیل در استرالیا

هزینه‌ تحصیل دانشجویان بین المللی 

برای تحصیل در کشور استرالیا متناسب با دانشگاه و مقاطع تحصیلی که انتخاب کرده اید ، می بایست هزینه هایی را پرداخت نماید. مطابق با ضوابط تعیین شده در این کشور ، دانشجویان بین المللی لازم است که شهریه دانشگاه را قبل از آغاز ترم دانشگاه پرداخت کرده باشند. 

از سویی دیگری این امکان وجود دارد که دانشجو هزینه هایی در کنار هزینه شهریه در همان دوره داشته باشد که جهت تهیه تجهیزات و لوازم مورد نیاز و امکانات دانشگاه می باشد. که پرداخت تمامی این موارد همزمان با پرداخت هزینه شهریه می باشد. 

در مقاطع مختلف تحصیلی هزینه های متفاوتی در این کشور دریافت می شود. برای تحصیل در مدارس دولتی در استرالیا بین ده تا هجده هزار دلار را باید پرداخت نمود و برای تحصیل در مدارس خصوصی پرداخت مبلغ بیست و پنج تا شصت هزار دلار استرالیا به صورت سالانه انجام می شود. 

برای مطالعات زبان انگلیسی در طول هفته بین سیصد الی چهار صد دلار منظور می شود. هزینه گواهینامه I تا IV از پنج هزار دلار تا بیست و پنج هزار دلار است. در مقطع کارشناسی هزینه های تحصیلی بین پانزده تا سی و پنج هزار دلار بوده و در مقطع کارشناسی این هزینه ها به مبلغ بیست هزار تا چهل هزار دلار می رسد و برای دوره های چهار تا هفت ساله ی دوره های پزشکی و دندانپزشکی سالانه مبلغ چهل و پنج الی هفتاد هزار دلار استرالیا منظور می شود. 

پیشنهاد مطالعه24 حقیقت جالب برای مهاجران استرالیا

البته قابل ذکر است که مبالغ مربوط به شهریه در تمامی دانشگاه‌های کشور استرالیا به شکل ترمیک حساب شده و برای هر ترم قیمتی مجزا و متناسب همان ترم تعیین می شود و به جهت آنکه دانشجویان واحدهای مختلفی را از گروه های گوناگونی خواهند گذراند، بنابر این شهریه های هر ترم برای هر دانشجو کاملا متفاوت محاسبه و ارائه خواهد شد.

البته در برخی از دانشگاه هایی این کشور رقمی به عنوان میانگین در خصوص پرداخت شهریه در نظر گرفته و به شکل رسمی به دانشجویان اعلام می کنند. به عنوان مثال دانشگاه ملی استرالیا به عنوان یک دانشگاه عالی رتبه در استرالیا با چنین روشی شهریه ها را دریافت می نماید.
بورسیه نورث کوت برای فارغ التحصیلان انگلستان 

در صورتی که از یکی از کشورهای انگلستان فارغ التحصیل شده باشید می توانید از بورسیه نورث کوت که مخصوص این گونه فارغ التحصیلان بوده استفاده کرده و از انجمن استرالیا ، انگلیس اپلای کنید. این بورسیه شامل هزینه های مربوط به شهریه ، هزینه های رفت و برگشت و تحصیل به مدت سه سال می باشد.

هزینه بیمه دانشجویی در استرالیا 

یکی از هزینه هایی که به صورت اجباری می بایست پرداخت شود هزینه بیمه دانشجویی استرالیا است که از لحظه ورود به استرالیا الزام است که بیمه شده و هزینه های آن را پرداخت نمایید. 

این هزینه برای افراد مجرد در هر سال حدود ششصد دلار و برای یک زوج سالانه سه هزار دلار می باشد. در صورتی که با خانواده در استرالیا زندگی می کنند بیمه خانواده سالانه پنج هزار دلار خواهد بود. 

تحصیل در استرالیا

هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا 

مطابق با نظر اداره مهاجرت استرالیا جهت زندگی دانشجویی در کشور استرالیا و الزام دریافت ویزای تحصیلی ، برای هر دانشجوی مجرد مبلغ حدود بیست هزار دلار را در سال تعیین نموده است. این رقم برای دانشجویانی که متاهل باشند برای هر سال هفت هزار دلار برای همسر دانشجو و چهار هزار دلار برای هر کدام از فرزندان منظور کرده که مبلغ مربوط به دریافت ویزای تحصیلی دانشجو اضافه خواهد شد.

برای دانشجویان بین المللی در هر هفته معادل چهارصد دلار استرالیا جهت هزینه های زندگی که شامل غذا، محل اقامت ، تفریحات و حمل ونقل است در نظر گرفته می شود. این مبلغ با توجه به محل زندگی و شیوه زندگی افراد می تواند متغیر باشد. 

پیشنهاد مطالعهصفر تا صد اپلای کانادا

مدارک لازم جهت ویزای دانشجویی استرالیا

نکته ای که لازم است بیان شود این است که تمامی کسانی که قصد دارد به عنوان دانشجو در یکی از شهرهای کشور استرالیا و در دانشگاه های این کشور ادامه تحصیل دهند لازم است که ویزای دانشجویی خود را دریافت کرده و مراحل قانونی آن را طی نمایند.

از طرفی دانشجویان لازم است که مدارک درخواستی در خصوص الزام قانونی موقت را آماده و ارائه کنند. این بدان معناست که دانشجو بایستی نشان دهد که هدف اصلی وی برای مهاجرت و ورود به کشور استرالیا ، ادامه تحصیل بوده و اقامت هدف اصلی او نمی باشد. در برخی از مواقع نیاز است که دانشجو برای ارائه توضیحات در این خصوص و انجام مصاحبه به سفارت خانه استرالیا مراجعه نماید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد