صفر تا صد تحصیل در هلند

صفر تا صد تحصیل در هلند

توسط : تیم محتوا
1,101

در این مقاله جامع به بررسی صفر تا صد تحصیل در هلند پرداخته ایم. هلند یکی از کشورهای زیبای قاره اروپاست که به خاطر گل های زیبایی که در این کشور رویانده می شود، به سرزمین گل ها شناخته می شوند. این کشور در همسایگی خود دو کشور بلژیک و آلمان را داشته و آمستردام پایتخت هلند و بزرگ ترین شهر آن می باشد. 

هلند از کشورهایی است که دارای سطح کیفیت زندگی بالایی بوده و در رتبه های برتر در رده بندی خوشبختی قرار گرفته است. جمعیت این کشور به زبان هلندی صحبت کرده و مسیحی هستند. 

تحصیل در هلند ( مدارس )

در کشور هلند مقطع ابتدایی از شش سالگی شروع شده و به مدت شش سال طول می کشد. پس از آن دانش آموزان وارد مقطع دبیرستان خواهند شد. همچنین می توانند در مدرسه های فنی حرفه ای که دوره آن چهار سال است ، تحصیل نمایند. دوره دبیرستان در مدارس پنج سال خواهد بود تا موفق به کسب دیپلم شوند. برای دانش آموزانی که در مدارس هلند تحصیل می کنند، تسلط بر زبان هلندی واجب است.

پیشنهاد مطالعهصفر تا صد تحصیل در استرالیا

برای تحصیل در مدارس خصوصی می بایست حدود هجده هزار یورو شهریه مدارس انگلیسی زبان پرداخت شود. این دانش آموزان لازم است که به همراه سرپرست خود در هلند اقامت داشته باشند. تمامی برنامه های آموزشی و تفریحی به همراه رعایت اصول اخلاقی در این مدارس اجرا شده و تمامی دانش آموزان خارج از موقعیت خانوادگی یا نژاد و جنسیت در این دوره های اموزشی قرار می گیرند.

تحصیل در هلند

تحصیل در هلند ( کارشناسی )

داوطلبان برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های هلند، می بایست دارای مدرک دیپلم و یا ریز نمرات دانشگاهی خود باشند. همچنین به دلیل آن که تدریس در این دانشگاه ها به زبان انگلیسی می باشد، نیاز است که مدرک آیلتس با نمره شش را داشته باشند. همچنین داشتن معدل بالای 13 نیز یکی از شروط ورود به دانشگاه می باشند. 

دانشجویان این مقطع اجازه کار هنگام تحصیل را نداشته و دوره کارشناسی را بایستی در طی چهار سال به اتمام برسانند. این کشور دارای هفده دانشگاه در مقطع کارشناسی است که به دانشجویان بین المللی اجازه تحصیل در آن ها داده می شود. مبلغ شهریه در این دانشگاه ها در مقاطع کارشناسی بین هفت هزار تا یازده هزار یورو خواهد بود. 

تحصیل در هلند ( کارشناسی ارشد )

تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های هلند طی یک سال و نیم الی دو سال انجام می شود. مدارکی که برای این دوره نیاز است شامل ، مدرک دیپلم و کارشناسی ، و نمره 6.5 از آیلتس می باشد. در کنار آین موارد دانشجویانی مجاز به ادامه تحصیل در این مقطع هستند که دارای معدل بالای سیزده بوده و انگیزه نامه آن ها مورد تایید قرار گیرد از طرفی این گروه از دانشجویان می بایست دارای سابقه کار مدیریتی نیز باشند. این امکان وجود دارد که در دوره های یکساله فنی حرفه ای با مدرک لیسانس شرکت نمایند.

پیشنهاد مطالعهمعرفی دانشگاه‌ های کانادا بدون اپلیکیشن فی

یکی از مزایای تحصیل در هلند این است که دانشجویان خارجی می توانند پس از یک ترم از تحصیل در این مقطع درخواست انتقالی کرده و به یکی از دانشگاه های اتریش انتقال یابند. میزان شهریه در مقطع کارشناسی ارشد برای هر سال تحصیلی بین یازده هزار تا پانزده هزار دلار بوده و دانشجویان کارشناسی ارشد می توانند در هفته بیست ساعت کار حین تحصیل داشته باشند.

تحصیل در هلند ( دکتری )

برای تحصیل در مقطع دکتری ، دانشجویان خارجی می بایست سوابق و مدارک خود را به جهت داشتن استاد راهنما ، به دانشگاه های مرتبط با تحصیل خود ارسال نمایند. پس از تایید و دریافت نامه از استاد راهنما ، دانشجویان می توانند در آن دانشگاه مشغول به تحصیل شده و جهت پایان نامه خود اقدام به تحقیقات نمایند. 

دفاع از پایان نامه در پایان دوره دکتری الزامی است. همچنین این دسته از دانشجویان می توانند همزمان با تحصیل در دانشگاه مشغول به کار شده و هزینه های دانشگاهی خود را کسب نمایند. این دانشجویان لازم است که نمره 6.5 آیلتس را داشته و مدک دانشگاهی کارشناسی ارشد را دریافت نموده باشند تا این امکان را داشته باشند که در مقطع دکتری ادامه تحصیل دهند.

تحصیل در هلند

تحصیل در هلند ( گروه پزشکی )

برای ادامه تحصیل در گروه پزشکی مراحل ذیل منظور شده است : 

الف : مقطع کارشناسی : این مقطع در طی سه سال انجام شده و این امکان وجود دارد که به زبان انگلیسی باشد. در کشور هلند دو دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس کرده و برای ادامه تحصیل در این دانشگاه ها باید دارای مدرک دیپلم بوده و معدل بالایی داشت.

ب : مقطع کارشناسی ارشد : این دوره نیز در طی سه سال بوده و به زبان انگلیسی تدریس خواهد شد. برای کسانی که در مقطع دکتری پزشکی تحصیل می کنند، زبان هلندی ، زبانی است که در دانشگاه تدریس می شود.

ج : آموزش : این دوره یکساله بوده و تسلط به زبان هلندی در آن الزامی است. این دوره جهت کار در بیمارستان های کشور هلند است.

برای تحصیل در رشته داروسازی در کشور هلند، می توان در دو بخش علوم پایه و دارویی شرکت نمود. در این دوره ها ابتدا یک مرحله چهار ساله را بایستی گذرانده و سپس دوسال در مقطع کارشناسی ارشد خواهند داشت . این گروه از دانشجویان این امکان را دارند که پس از اتمام دوره چهارساله تحصیل را ادامه نداده و به تحقیق بپردازند. دوره داروسازی شش ساله بوده و برای دانشجویان ارشد دوره ها به صورت آنلاین و حضوری می باشد.

پیشنهاد مطالعهاپلای چیست و چگونه با استاد در دانشگاه مقصد ارتباط برقرار کنید

برای پرداخت هزینه های دوره های پزشکی در مقطع کارشناسی بایستی سه هزار یورو سالانه پرداخت شود . همچنین به دلیل آن که آموزش پزشکی دراین کشور با دیگر کشورها متفاوت است دانشجویان امکان درخواست انتقال نخواهند داشت. 

تحصیل در هلند

اخذ بورسیه تحصیلی در هلند 

برای استفاده از امکاناتی که دولت جهت بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی می پردازد، یکی از شرایطی که مطرح است فراگیری زبان هلندی در زمان تحصیل بوده و در این شرایط می توان به صورت رایگان تحصیل نمود. همچنین کسانی که دارای مدرک زبان با نمره خوبی هستند و معدل بالایی نیز کسب نموده اند و قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری دارند می توانند از بورسیه تحصیلی استفاده نمایند. 

این گروه از دانشجویان نمی توانند از امتیاز کار دانشجویی حین تحصیل استفاده کنند. دانشگاه هایی مانند دانشگاه لیدن و دانشگاه دولتی هلند از جمله دانشگاه هایی هستند که بورسیه تحصیلی دارند.

هزینه زندگی و تحصیل در هلند

برای کسانی که قصد تحصیل در هلند را دارند، مطابق با دانشگاهی که انتخاب می کنند و رشته تحصیلی شان ، دارای هزینه های متفاوتی خواهد بود. به عنوان مثال در مقطع تحصیلی کارشناسی بین هشت تا ده هزار یورو و برای مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد بین دوازده تا سیزده هزار یورو می باشد . برای رشته هایی مانند ام بی ای نیز بین سیزده تا شانزده هزار یورو منظور می کنند. هزینه هایی که برای دوره های یکساله در هلند جهت دوره های فنی منظور می کنند بین دوازده تا سیزده هزار در نظر گرفته شده است.

پیشنهاد مطالعهانگیزه نامه یا SOP برای اپلای چیست و چگونه نوشته می شود

اما می توان گفت با توجه به کیفیت زندگی و سطح بالایی که دارد ، هزینه هایی متناسب منظور می شود . اگر بخواهیم آن را به صورت کلی بررسی کنیم در مقایسه با زندگی در ایران حدود هشتاد درصد هزینه ها بیشتر خواهد بود. برای اجاره مسکن می بایست حدود یکصدو پنجاه درصد هزینه بیشتر پرداخت شود. این موضوع می تواند برای دانشجویانی که بدون بورسیه اقدام به تحصیل در این کشور می کنند، بسیار مهم و سرنوشت ساز باشد.

تحصیل در هلند

ویزای همراه برای دانشجویان بین المللی

برای کسانی که تصمیم دارند در هلند ادامه تحصیل دهند این امکان ایجاد شده است که بتوانند از شرایط الحاق همراهی که دولت هلند ایجاد کرده است استفاده کنند. از همین روست که دانشجویانی که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می خواهند ادامه تحصیل نمایند، این امکان را دارند که پس از گذشت یک

الی سه ماه از زمان اقامتشان در هلند و پس از انجام مراحل ثبت نام خود در دانشگاه های این کشور، ویزای همراه را نیز دریافت کنند. 

یکی از شرایطی که برای این کار نیاز است این است که شخص همراه می بایست برای دوره اقامت خود مبلغی را در حساب بانکی خود به جهت نشان دادن تمکن مالی ایجاد نماید. فرد همراه حق کار در کشور هلند را نداشته و تنها راه اشتغال فرد همراه آن است که بتواند از یک شرکت هلندی ، پیشنهاد کار دریافت کند. از سویی دیگر فرد همراه امکان تحصیل در هلند را نیز دارد.

شرایط کار بعد از تحصیل

در هلند برای کسانی که در یکی از مقاطع دانشگاهی فارغ التحصیل شده اند، شرایطی را ایجاد کرده است که بتوانند متناسب با تحصیل خود مشغول به کار شوند. از آن جایی که کشور هلند یک کشور با رنج سنی من است ، از نیروهای کاری متخصص استقبال می نماید. از سویی دیگر فضا در بازارهای اروپا برای افرادی که دارای تحصیلات دانشگاهی بوده و دارای تخصص هستند بسیار عالی است. بنابر این دانشجویانی که تحصیلات خود را به اتمام رسانیده اند می توانند به مدت یکسال در این کشور اقامت داشته و برای درخواست شغل خود با یکی از شرکت های هلندی وارد مصاحبه شده و مشغول به کار شوند. این نکته نیز بسیار مهم است که دانشجویان که حین تحصیل به آموختن زبان هلندی می پردازند ، ساده تر می توانند در موقعیت های شغلی بهتری قرار گیرند.

پیشنهاد مطالعهتافل یا آیلتس، کدام را انتخاب کنیم

اقامت پس از تحصیل

یکی از مزایایی که برای دانشجویانی که تحصیل در هلند داشته اند وجود دارد این است که می توانند با یافتن شغلی مناسب ، اقامت کاری را کسب کنند. الزام این شرایط این است که می بایست شغل آن ها متناسب با رشته ای باشد که در آن تحصیل کرده اند. انجام موفق کار و شغل فارغ التحصیلان می تواند باعث شود که بتوانند اقامت کشور هلند را دریافت کنند. برای کسانی که دارای مجوز اقامت بوده و پنج سال در این کشور زندگی و کار کرده است و مالیات های خود را پرداخت کرده باشد و می تواند برای دریافت اقامت دائم خود درخواست داده و آن را دریافت نماید.

دانشجویانی که در یکی از دانشگاه های هلند پذیرش شده اند ابتدا بایستی برای اقامت موقت تحصیلی خود مجوز دریافت کنند. به طور معمول دانشگاهی که از آن پذیرش دریافت کرده اند این کار را صورت خواهد داد. با نشان دادن مدارکی که مربوط به ثبت نام یک دوره تحصیل است و پرداخت هزینه بیمه و هزینه های مربوط به صدور مجوز اقامت می باشد را انجام داده و به حسابی که از سوی دانشگاه هلندی اعلام می شود واریز نماید.

داوطلبانی که برای تحصیل وارد کشور هلند می شوند سه روز فرصت دارند که خود را به سازمان اتباع خارجی و پلیس محلی معرفی و مدارک خود را در خصوص توانمندی زندگی و تحصیل در هلند در مدت تحصیل نشان دهند. در این صورت می توانند مجوز اقامت برای یکسال در هلند را دریافت نمایند که در پایان ماه لازم است تمدید شود.

تحصیل در هلند

دریافت مدارک جهت ویزای تحصیل در هلند

برای تحصیل در کشور هلند نیاز است که به زبان انگلیسی مسلط بوده و مدرک زبان خود را هنگام رزرو زمان سفارت هلند ارائه دهید تا بتوانید ویزای تحصیلی در این کشور را دریافت نمایید.

از جمله مدارک دیگری که برای دریافت ویزای تحصیلی در کشور هلند نیاز است می توان به موارد ذیل اشاره نمود : 

- برای آن که بتوانید در رشته تحصیلی مورد نظر خود ادامه تحصیل بدهید لازم است که انگیزه نامه خود را ارائه کنید.
-مدارک و سابقه تحصیلی خود را جهت دریافت ویزای تحصیلی در کشور هلند باید تهیه کرده و تحویل نمایید.
- در همان ابتدای ورود نیاز است که پرداخت هزینه های مربوط به اقامت و تحصیل را انجام داده و تاییدیه را پیوست مدارک نمایید.

پیشنهاد مطالعهووچر (voucher) تافل اینترنتی چیست

- ارائه 2 قطعه عکس در مدارک الزامی است.
-پرداخت هزینه بیمه درمانی و دریافت تاییدیه آن برای دریافت ویزای تحصیلی در کشور هلند نیاز است.
- اصل شناسنامه 
- ارائه نامه پذیرش رسمی از دانشگاهی که قصد ادامه تحصیل در آن می باشد.
- تکمیل فرم های پذیرش و ارائه آن ها نیاز است.
- ارائه گذرنامه دارای اعتبار از الزامات دریافت ویزای تحصیلی به شمار می آید.
-یکی دیگر از مدارکی که باید ارائه شود مدارکی است که ثابت نماید برای تمامی دوره تحصیل در هلند دارای تمکن مالی بوده و می توانید هزینه های زندگی و تحصیل در هلند را پرداخت نمایید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد