خرید بیمه دانشجویی استرالیا

خرید بیمه دانشجویی استرالیا

توسط : تیم محتوا
1,438

برای دانشجویانی که در کشور استرالیا تحصیل می کنند، خرید بیمه دانشجویی استرالیا ، الزامی می باشد. از همین رو می بایست پیش از اخذ ویزای تحصیلی خود، بیمه دانشجویی را ارائه کنند. دانشجویان می توانند برای خرید بیمه از طریق شرکت هایی که در دانشگاه شان مستقر هستند، اقدام کنند. میزان هزینه بیمه دانشجویی، مطابق با شرکت ها و دوره ای که خرید می کنید، بستگی خواهد داشت. 

به طور معمول، مدت زمان بیمه دانشجویی بین دو تا شش ماه می باشد. البته این امکان وجود دارد که دانشجویان مطابق با مدت اعتبار ویزای خود، دوره بیمه خود را خرید کنند. به عنوان مثال اگر دوره شما ده ماه است، مدت اعتبار ویزا نیز تا پایان سال تحصیلی در استرالیا خواهد بود که این موضوع می تواند در تعیین مدت زمان بیمه دانشجویی نیز مدنظر گرفته شود.

پیشنهاد مطالعهصفر تا صد تحصیل در استرالیا

هزینه خرید بیمه دانشجویی استرالیا

برای خرید بیمه دانشجویی در کشور استرالیا، شرایط متفاوتی وجود دارد که بشرح ذیل بیان شده است. 

1-جهت دانشجویان مجرد، برای دو سال تحصیلی، حدودا مبلغ سه هزار و پانصد دلار استرالیا، بابت هزینه بیمه دانشجویی منظور می شود.
2- برای زوج، هزینه ای که باید بابت بیمه دانشجویی جهت دو سال تحصیلی پرداخت شود، تقریبا پانزده هزار دلار استرالیا خواهد بود.
3-جهت خانواده با یک فرزند نیز این هزینه جهت یک سال تحصیلی، تقریبا نوزده هزار دلار استرالیا می باشد.

خرید بیمه دانشجویی استرالیا

انواع بیمه دانشجویی در استرالیا 

شاید لازم باشد بدانید که در کمپانی های بیمه گذار، ارائه کننده بیمه های مختلفی هستند و دانشجویان می بایست متناسب با شرایط و موقعیت خود، نوع بیمه را تعیین و برگزینند. برخی از شرکت های بیمه، تمامی هزینه های مربوط به بیماری های خاص را می پردازند و برخی دیگر بخشی از آن را تقبل می کنند. از همین روست که در شرکت ها، بر اساس نوع بیماری، خدمات بیمه ارائه می شود و لازم است که دانشجویان برای خرید بیمه دانشجویی استرالیا، انتخاب مناسبی را داشته باشند. به طور معمول، زمان شروع بیمه از بدو ورود به کشور استرالیا، شروع خواهد شد.

پیشنهاد مطالعهبررسی شرایط 8 شهر استرالیا برای زندگی، تحصیل و کار

خرید بیمه single یا couple

یکی از نکاتی که لازم است مطرح شود، این است که از سوی دانشگاه، خرید بیمه دانشجویی استرالیا، از نوع single یا couple باشد، تفاوتی نخواهد کرد. به طور معمول، هزینه های بین این دو نوع بیمه زیاد می باشد. به عنوان مثال در حالی که بیمه افراد مجرد حدودا سه هزار و پانصد دلار است، برای زوجین ، این هزینه پانزده هزار دلار می شود. این درحالی است که می توان برای زوجین به تنهایی نیز بیمه مجردی خرید کرد.

این نکته را نیز باید مد نظر داشت که از هنگام ورود به کشور استرالیا، امکان استفاده از مزیت های بیمه دوره بارداری را نخواهید داشت. در صورتی که پس از بارداری بخواهید برای بیمه اقدام کنید، نمی توانید از مزایای آن استفاده نمایید. به دلیل آن که لازم است یکسال از دوره بیمه گذشته باشد. برای زایمان و بارداری، هزینه بیمه حدود ده هزار دلار می باشد.  

خرید بیمه دانشجویی استرالیا

مزیت بورسیه IPRS در خصوص بیمه دانشجویی 

یکی از مزیت هایی که برای دانشجویانی با بورسیه IPRS وجود دارد، این است که این بورسیه شامل هزینه بیمه دانشجویی می باشد و نیازی به خرید بیمه دانشجویی استرالیا نمی باشد. اما نکته ای که وجود دارد این است که برای زوجین، شرایط کمی متفاوت بوده و هزینه بیمه ای که بورسیه متقبل شده است، تنها شامل حال دانشجو شده و شخص همراه باید بیمه Single را خرید نماید.

بیمه خاص دانشجویی OSHC

جهت دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کشور استرالیا، شرایط خاصی منظور شده است که با عنوان OSHC شناخته می شود. این نوع از بیمه تنها برای دانشجویان بین الملی بوده و می تواند هزینه های درمان در کشور استرالیا را برایشان تامین نماید. دانشجویان لازم است که قبل از ورود به خاک استرالیا، در خصوص این بیمه اطلاعات کافی را کسب نموده و خرید بیمه دانشجویی استرالیا از نوع OSHC را انجام دهد.

مطابق با قوانین شهروندی در کشور استرالیا، دانشجویان خارجی که می خواهند در این کشور تحصیل کنند و همراهانشان که شامل همسر و فرزندان می باشد، در مدت اقامت تحصیلی در این کشور، لازم است بیمه OSHC را تهیه کنند.

پیشنهاد مطالعهشرایط و مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی استرالیا

به طور معمول، دانشگاه ها،  از شرکت هایی که خدمات بیمه OSHC ، کار خرید را برایتان انجام می دهند. اما دانشجویان می توانند مستقیما با این شرکت های خدماتی بیمه ارتباط گرفته و هزینه بیمه را شخصا به این شرکت ها پرداخت نمایند. 

موضوع قابل توجه این است که مهم نیست که کدام نوع بیمه دانشجویی را انتخاب نموده اید، آن چه که اهمیت دارد این است که باید پیوسته در زمان اقامت خود در استرالیا، تحت پوشش بیمه OSHC باشید. در کشور استرالیا، پنج موسسه خدمات بیمه OSHC را به دانشجویان بین المللی ارائه می کنند که از جمله موسساتی مانند BUPA Australia یا nib OSHC ارائه دهنده این نوع از بیمه خدمات درمانی بوده که دانشجویان می توانند با هریک از موسسات، وارد قرارداد شوند.

خرید بیمه دانشجویی استرالیا

خدمات دریافتی هنگام خرید بیمه دانشجویی استرالیا 

خدمات درمانی که با خرید بیمه OSHC ارائه می شود، مربوط به هزینه های مربوط به مطب پزشک، بیمارستان و داروها می باشد. به عبارتی هنگام خرید طرح بیمه، میزان خدماتی را که دریافت خواهید کرد و میزان هزینه هایی که پوشش داده می شود، تعیین می شود. از همین روست که می بایست با دقت خرید بیمه دانشجویی استرالیا را داشته و با کسانی که خدمات بیمه OSHC را ارائه می دهند، ارتباط گرفته و اطلاعات کاملی را در این خصوص دریافت کنید.

لازم است که از ارائه دهندگان خدما OSHC سوال کنید که میزان پوشش هزینه ها و شرایط در دوره های محرومیت و انتظار چگونه است. این را باید بدانید که با خرید بیمه دانشجویی در استرالیا، نمی توانید بابت خدمات درمانی قبل از ورودتان به استرالیا، حساب کنید. زمان های ورود و یا خروج از کشور استرالیا و زمان های جابجایی مشمول بیمه دانشجویی نخواهد بود. بعضی از خدمات درمانی را نیز با این نوع از بیمه می توانید در بیمارستان های تحت پوشش OSHC تا هشتادو پنج درصد از خدمات بیمه داشته و باقی مانده را خودتان بپردازید.

هزینه هایی مانند چشم پزشکی یا دندان پزشکی، با بیمه OSHC پوشش داده نمی شود. اما هزینه هایی مانند جراحی در بیمارستان و استفاده از آمبولانس در لیست خدمات درمانی این بیمه می باشد. در صورتی که نیاز دارید از خدمات کاملی از بیمه استفاده نمایید، لازم است که از طرح بیمه  Extras OSHC استفاده نمایید و یا آن که از بیمه های خصوصی کشور استرالیا به عنوان بیمه دانشجویی بهره بگیرید. 

خدمات دارویی بیمه دانشجویی 

از نکات مهم دیگری که در خصوص بیمه دانشجویی و خرید بیمه در استرالیا، مد نظر داشته باشید، این است که ارائه خدمات دارویی در این کشور برای بیمه دانشجویی محدودیت خاصی داشته و در این خصوص سقف مشخصی برای هر فرد در سال پوشش داده می شود. که بعنوان مثال برای هر فرد سالانه حدودا سیصد دلار است. از همین روست که هزینه های دارویی در بیماری هایی مانند سرطان، بسیار بالا خواهد بود. 

خرید بیمه دانشجویی استرالیا

نحوه عملکرد بیمه دانشجویی در استرالیا 

آن چه که در کشور استرالیا در خصوص ارائه بیمه خدمات درمانی OSHC منظور کرده است این است که به طور معمول شرکت هایی که خدمات بیمه دانشجویی OSHC را ارائه می دهند، با برخی از بیمارستان و کلینیک های تخصصی وارد قرارداد می شوند. 

حال زمانی که به خدمات درمانی نیاز داشته باشید، می توانید به مراکز درمانی که طرف قرارداد هستند، مراجعه کرده و کارت بیمه دانشجویی OSHC استرالیا را ارائه کرده تا میزان هزینه درمان شما، جهت شرکت بیمه ای که با آن قرارداد بسته اید، فرستاده شود.

پیشنهاد مطالعهانواع ویزای استرالیا

حال اگر هنگامی که نیاز به درمان داشته باشید به سراغ مراکزی بروید که با بیمه خدمات درمانی OSHC طرف قرارداد نباشد، بایستی تمامی هزینه درمان و ویزیت خود را به بیمارستان یا مطب پزشک پرداخت کنید. بنابر این می توانید رسیدهای پرداخت خود را نگاه داشته و از شرکتی که بیمه شده اید، این هزینه ها را مطالبه کنید. 

مطابق با قوانین شرکت های بیمه در کشور استرالیا، دانشجویان می توانند به صورت ایمیل، تلفن یا آنلاین درخواست خود را برای شرکت بیمه ارسال نماید. پس از آن که روند مطالبه هزینه در شرکت انجام شود، هزینه های پرداختی شما، به حساب بانکی که ارائه داده اید، واریز خواهد شد.

شرکت های معروف بیمه OSHC، به طور معمول در دانشگاه ها و در دانشکده های آن شعبه دارند و خدمات بیمه را به صورت حضوری برای دانشجویان بین المللی خواهند داشت. برای خرید بیمه دانشجویی استرالیا، می توانید در سایت 20پیمنت و از کارشناسان ما یاری بگیرید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد