پرداخت حق بیمه ایرانیان خارج از کشور

پرداخت حق بیمه ایرانیان خارج از کشور

توسط : تیم محتوا
2,499

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که سابقه پرداخت حق بیمه در ایران را داشته و اکنون در کشور دیگری تحصیل و زندگی می کنید، می توانید از تسهیلات درمان و بازنشستگی استفاده کنید. بدین ترتیب پرداخت حق بیمه ایرانیان خارج از کشور و تکمیل کردن سابقه بیمه خود ممکن خواهد بود.

برخی از ایرانیان، به هدف تحصیل و یا کار به کشورهای دیگر مهاجرت کرده اند. این درحالی است که پیش از ترک ایران، سابقه بیمه داشته و مطابق با قوانین تصویب شده، می توانند همانند ساکنین ایرانی، از خدمات درمانی و بازنشستگی بیمه استفاده نمایند.

همواره یکی از دغدغه های ایرانیان مقیم خارج پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی می باشد.بخاطر اینکه سایت پرداخت سازمان تامین اجتماعی با ip غیر از ایران در دسترس نیست و همچنین با توجه به فعال شدن رمز پویا و دریافت پیامک برای خیلی از هموطنان در خارج کشور دشوار شده است.

مجموعه بیست پیمنت امکان پرداخت حق بیمه ایرانیان خارج از کشور فراهم کرده است.

کافی است بعد از ثبت نام در سایت ما ، از طریق قسمت پشتیبانی، تیکت پرداخت حق بیمه ثبت نمایند.کارشناسان ما با شما ارتباط برقرار میکنند.
معادل مبلغ ریالی حق بیمه به حساب های ارزی مجموعه ما واریز میکنید و ما در ایران نسبت به پرداخت ریالی شما اقدام کرده و رسید پرداخت برای شما داخل پنل کاربری ضمیمه میکنیم.
کلیه امور بیمه شما توسط مجموعه ما قابل پیگیری می باشد.افتخار گروه 20payment ارائه خدمات به ایرانیان داخل و خارج کشور در حوزه پرداخت های بین المللی می باشد.

پرداخت حق بیمه ایرانیان خارج از کشور

تعرفه های مناسب درمان در ایران 

ایران یکی از کشورهایی است که در منطقه خاورمیانه به جهت هزینه های مناسب خدمات درمانی، به عنوان قطب گردشگری سلامت محسوب شده و همین امر باعث شده است که بسیاری از ایرانیان خارج از کشور نیز با کامل نمودن سابقه بیمه خود در ایران، امکان بهره گیری از این خدمات درمانی را برای خود ایجاد نمایند.

پیشنهاد مطالعهخرید بیمه دانشجویی استرالیا

این گونه از افراد، خواهند توانست با پرداخت حق بیمه ، هنگامی که به ایران مسافرت می کنند، در تمامی ایران، از خدمات پزشکی و درمانی سازمان استفاده کرده و برای بازنشستگی خود اقدام نمایند. از سویی دیگر این امکان وجود دارد که به صورت اینترنتی، از تمامی بیمارستان های تحت پوشش تامین اجتماعی نوبت گرفته و در زمان تعیین شده برنامه سفر خود را هماهنگ نمایند.

چرا بیمه تامین اجتماعی برای ایرانیان خارج از کشور مناسب هست؟

مهمترین مزیت خدمات و حمایتهای سازمان تأمین اجتماعی برای ایرانیان خارج از کشوربه شرح ذیل می باشد.
1. درمان داخل کشور: ایران علاوه بر داشتن دکترهای متخصص در زمینه های مختلف درمانی با توجه به پایین آمدن ارزش پول ملی ایران از لحاظ اقتصادی فرآیند درمان در ایران مقرون به صرفه هست.
2.  مستمری بازنشستگی.
3. مستمری ازکارافتادگی.
4. مستمری بازماندگان.
5. پرداخت کمک هزینه وسایل کمک پزشکی (اوروتز و پروتز).
6. کمک هزینه کفن و دفن.

سامانه تقاضای بیمه ایرانیان مقیم خارج از کشور

برای آن که بتوانید پرداخت حق بیمه خود را داشته و سابقه خود را کامل کنید و یا این فرایند را از ابتدا شروع نمایید، می توانید به سامانه بمبه ایرانیان خارج از کشور درخواست خود را ثبت کنید. در فرم این سامانه لازم است که اطلاعات و مشخصات کاملی از خود را وارد کرده و در صورتی که سابقه بیمه دارید، در فرم مربوطه اعلام کنید. همچنین می توانید به گروه ما بسپارید.

روش های بیمه شدن ایرانیان خارج از کشور

این امکان برای تمامی کسانی که مقیم کشورهای دیگری هستند، وجود دارد که با ثبت نام در سامانه ، درخواستشان بررسی شده و در صورت تایید درخواست آنها ، برای ادامه فرآیند بیمه شدن اقدام نمایند. برای این گونه افراد محدودیتی وجود ندارد و می توانند شاغل و یا غیر شاغل باشند. 

هنگام حضور در ایران: شما می توانید در زمان حضور در ایران با مراجعه به یکی از شعبه های سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور، درخواست خود را برای عقد قرارداد بیمه اختیاری یا بیمه صاحبان حرف ومشاغل آزاد ارائه کنید.  

وکالت نامه: اگر در ایران نیستید یا شرایط حضور در ایران ندارید می توانید برای پیگیری درخواست عقد قرارداد به فردی دیگر وکالت بدهید تا امور مربوط به بیمه شدن را از طرف شما پیگیری کند. شایان ذکر است در وکالت نامه باید به طور دقیق مشخص کنید که این وکالت نامه به منظور انجام امور بیمه ای نزد سازمان تأمین اجتماعی تنظیم شده است.

پیشنهاد مطالعهصفر تا صد تحصیل در ژاپن

در خارج از ایران و بدون اعطای وکالت نامه : سازمان تأمین اجتماعی برای تسهیل در شروع بیمه پردازی در ۲۱ کشور جهان فعالیت های خویش را به کارگزار رسمی برون مرزی واگذار کرده است که افراد می توانند با مراجعه به کارگزار رسمی برون مرزی تأمین اجتماعی مراجعه و خود را بیمه کنند.
نکته قابل توجه : امکان بهره مندی از خدمات بیمه اجباری هم وجود دارد، مشروط به اینکه متقاضی بیمه، کارفرمایی داخل ایران داشته باشد.

مدت زمان لازم برای بررسی شرایط متقاضی بیمه 

از زمانی که درخواست خود را برای بیمه شدن ارائه می کنید، نهایتا شصت روز طول خواهد کشید که نتیجه به شما اعلام شود. سپس از زمان اعلام بیمه ، شما سی روز فرصت خواهید داشت تا جهت پرداخت حق بیمه و امضا کردن قرارداد اقدام نمایید. 

پرداخت حق بیمه ایرانیان خارج از کشور

ضوابط سنی جهت پذیرش تقاضای بیمه 

برای افرادی که مقیم خارج از کشور هستند، درخواست خدمات بیمه دارای شرایط سنی خاصی است. کسانی که کمتر از هجده سال و یا بیش از پنجاه سال سن داشته باشند، نمی توانند از این خدمات استفاده نمایند. مگر آن که در بیمه تامین اجتماعی دارای سابقه حداقل پنج سال باشید. 

در صورتی که بیش از ده سال سابقه پرداخت حق بیمه را در ایران داشته باشید، شرط سنی برای شما صدق نخواهد کرد. برای کسانی که به صورت دورکاری با کارفرمایان ایرانی کار می کنند، شرایط پرداخت حق بیمه همانند قوانین کارفرما و کارگری محسوب شده و تنها می بایست هفت درصد حق بیمه را پرداخت نمایند. در غیر این صورت بیمه خویش فرما خواهید شد.

نرخ پرداخت حق بیمه ایرانیان خارج از کشور 

ایرانیان خارج از کشور این امکان را دارند تا با پرداخت حق بیمه، از خدمات این سازمان بهره مند شوند :

1-در صورت پرداخت شانزده درصد حق بیمه از خدمات بازنشستگی و فوت بهره مند خواهند شد.
2-با پرداخت بیست درصد از حق بیمه از مزایای کارافتادگی، بازنشستگی و فوت استفاده می کنند. 
3- هزینه های کفن و دفن را دریافت خواهند کرد. 
4- لوازم کمک پزشکی مانند انواع پروتز ها را دریافت می کنند.

پیشنهاد مطالعهصفر تا صد تحصیل در فرانسه

از این مبالغ دو درصد توسط دولت ایران پرداخت شده و مابقی مطابق با شرایط سازمان در هرسال دریافت می گردد.

پرداخت حق بیمه ایرانیان خارج از کشور

لزوم معاینه پزشکی برای ایرانیان خارج از کشور

مشمولین بیمه تامین اجتماعی که حق بیمه بیست درصدی داشته و خدمات از کارافتادگی، فوت یا بازنشستگی به آن ها تعلق می گیرد، لازم است که برای تایید از کارافتادگی، با هزینه خودشان اقدام به معاینه پزشکی نمایند. اما در صورتی که درخواست کننده بیمه ، هنگام ارائه تقاضای خود، سابقه بیمه در ایران و سازمان را داشته باشد، نیازی به انجام معاینه پزشکی نخواهد داشت. 

برای این منظور، شرایطی اعلام شده است که به عنوان مثال نبایستی از زمانی که درخواست خود را جهت بیمه شدن ارائه داده اید سه ماه بیشتر طی شده باشد. در صورت قطع ارتباط با بیمه بیش از سه ماه، با وجود داشتن سابقه بیمه ، از انجام معاینه پزشکی معاف نخواهید بود. 

همچنین این معافیت برای ایرانیانی در نظر گرفته می شود که حداقل یک سال سابقه بیمه در ایران و در سازمان تامین اجتماعی داشته باشند. 

نحوه انجام معاینه پزشکی برای ایرانیان خارج از کشور 

در صورتی که جزو آن دسته از ایرانیان مقیم خارج از کشور هستید که لازم است برای پرداخت حق بیمه خود و ایجاد سابقه بیمه، معاینه پزشکی را انجام دهید، باید متذکر شویم که احتیاجی به مراجعه حضوری به تیم پزشکی تایید شده در داخل کشور نبوده و می توانید مطابق با تفاهم نامه تنظیم شده مابین وزارت امور خارجه و سازمان تامین اجتماعی، طبق استانداردهای ایران، در هر کشوری که اقامت دارید، معاینه پزشکی خود را انجام دهید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد