صفر تا صد تحصیل در ژاپن

صفر تا صد تحصیل در ژاپن

توسط : تیم محتوا
1,540

تحصیل در ژاپن برای بسیاری از افراد، به جهت بالا بودن استانداردهای آموزشی، حائز اهمیت است. در سیستم آموزشی این کشور، به تمامی شاخه ها و رشته های آموزشی از قبیل رشته های فنی مهندسی ، علوم سیاسی و ... اهمیت خاصی داده شده و از کیفیت بالایی برخوردار است. 

اکنون در این کشور، به خوبی از دانشجویان بین المللی استقبال شده و سالانه حدود یکصدو سی هزار دانش آموز بین المللی برای تحصیل در ژاپن وارد این کشور می شوند. به طور کلی در سیستم آموزشی ژاپن، برای مقطع ابتدایی شش سال ، جهت مقطع راهنمایی سه سال ، برای دوره های دبیرستان سه سال و در مقطع کارشناسی چهار سال منظور شده است که برای ورود به دوره دبیرستان ، نه سال ابتدایی و راهنمایی اجباری است.

جذابیت های تحصیل در ژاپن

از آن جایی که آموزش در ژاپن دارای سیستم بسیار مناسبی می باشد، بسیاری از افراد علاقه مند تحصیل در مدارس این کشور می باشند. شروع تحصیل در این کشور از شش سالگی بوده و و پس از گذراندن دوره های ابتدایی و راهنمایی وارد دبیرستان خواهند شد. به طور کلی تحصیل در مدارس این کشور به زبان زاپنی بوده اما دروسی نیز به زبان انگلیسی ارائه می شود.

تحصیل در ژاپن

تحصیل  در ژاپن مقطع کارشناسی

برای تحصیل در ژاپن در مقطع کارشناسی، لازم است که یک دوره چهار ساله را طی نمایید. برای پذیرش در این دوره باید دارای مدرک دیپلم دبیرستان باشید. تعداد واحدهای درسی که دانشجویان در مقطع کارشناسی می گذرانند 124 واحد بوده و در رشته های پزشکی و دندانپزشکی این تعداد به 188 می رسد. در مقطع کارشناسی تدریس به زبان ژاپنی بوده و باید تمامی دانشجویان به این زبان مسلط باشند. 

پیشنهاد مطالعهصفر تا صد تحصیل در فرانسه

این امکان وجود دارد که دانشجویان پیش از ورود به دانشگاه در کالج های زبان، شرکت کرده و زبان ژاپنی را بیاموزند تا بتوانند از پس دروس و آزمون های آن که به زبان ژاپنی می باشد، بر بیایند.

تحصیل در ژاپن مقطع کارشناسی ارشد

اما برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور ژاپن، باید یه دوره دوساله را پشت سر بگذارید و برای ورود به این مقطع لازم است که مدرک کارشناسی خود را کسب نموده باشید. همچنین برای پذیرش در این دوره، یک آزمون ورودی سراسری برگزار می گردد که قبولی در این آزمون، شرط ورود به دوره کارشناسی ارشد و تحصیل در دانشگاه های ژاپن می باشد.

تعداد واحدهای درسی در مقطع کارشناسی ارشد سی واحد بوده و در کنار این تعداد واحد، لازم است که پایان نامه تحصیلی نیز ارائه و دفاعیه آن انجام شود. زبان تدریس در این مقطع ژاپنی بوده و نیاز است که پیش از ورود به دانشگاه به زبان ژاپنی مسلط شوند.

تحصیل دکتری در ژاپن 

در مقطع دکترا، برای تحصیل در دانشگاه های ژاپن، لازم است که سه سال زمان گذاشته شود. دانشجویانی که با موفقیت مدرک کارشناسی ارشد خود را کسب نموده اند می توانند در مقطع دکترا در این کشور، ادامه تحصیل دهند. این مقطع نیز آزمون ورودی داشته و در صورت قبولی در آزمون، مجاز به ادامه تحصیل در مقطع دکترا خواهند بود.

پیشنهاد مطالعهصفر تا صد تحصیل در ایتالیا

این مقطع نیز شامل سی واحد درسی بوده که در انتهای دوره نیز می بایست پایان نامه قوی ارائه شده و از آن دفاع شود. در صورت موفقیت در این مرحله، مدرک دکترای خود را دریافت خواهند نمود.

تحصیل در ژاپن

تحصیل در ژاپن پزشکی و دندانپزشکی

در صورتی که می خواهید برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی به ژاپن سفر کنید، باید بدانید که در این کشور نیز برای ورود به رشته های پزشکی و دندانپزشکی، مدرک دیپلم دبیرستان و قبولی در آزمون ورودی دانشگاه، الزامی است. 

تنها کسانی می توانند در این رشته ها تحصیل نمایند که در آزمون ورودی موفقیت کسب نموده و امتیازات بالایی را کسب نمایند. زبان تدریس در این رشته ها به زبان انگلیسی و ژاپنی بوده و کسانی که متقاضی این رشته ها هستند لازم است که حداقل مدرک 6.5 آیلتس در زبان انگلیسی را دریافت کرده باشند. دانشجویان این رشته های تحصیلی ، پس از پایان دوره خود، بایستی یک سال به عنوان کارآموز در یکی از بیمارستان ها مشغول به کار شوند. 

هزینه های تحصیل در ژاپن 

نکته ای که توجه به آن اهمیت دارد این است که در این کشور ژاپن، هزینه های تحصیل در مقایسه با کشورهای دیگر آسیا، مانند هند بیشتر بوده است. اما نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکا، دارای هزینه های پایین تری خواهد بود. می شود گفت به صورت میانگین، این هزینه ها برای تحصیل در کشور ژاپن حدود پانصدهزار تا یک میلیون ین می باشد که باید هر سال به دانشگاه پرداخت کنند. در کنار هزینه های دانشگاه، در زمان درخواست پذیرش نیز مبلغ دویست و هشتادو دو هزار ین و برای هزینه های آزمون، مبلغ سی هزار ین دریافت می کنند.

دانشگاه های دولتی در این کشور، شهریه سالانه ای حدود پانصدهزار ین دارد و برای ثبت نام اولیه مبلغ سیصد هزار ین را دریافت می کنند. از سویی دیگر دانشجویان برای تحصیل در این کشور و زندگی دانشجویی خود ماهانه حدود هشتاد هزار ین نیاز دارند تا بتوانند مایحتاج پوشاک و اقامت و رفت و آمد خود را تامین نمایند. البته وجود بورسیه های تحصیلی و مجوز کار نیمه وقت حین تحصیل، می تواند آن ها را در تامین هزینه ها یاری کند.

پیشنهاد مطالعهصفر تا صد تحصیل در هلند

بورسیه های تحصیلی در کشور ژاپن 

موضوع بورسیه تحصیلی، یکی از موضوعات مورد توجه دانشجویان برای تحصیل در دیگر کشورها بوده است. کشور ژاپن نیز، برای دانشجویان بین المللی، بورسیه های مختلفی را منظور کرده است که از مهم ترین و مرسوم ترین آن می توان به بورسیه مونبوکاگاکوشو اشاره نمود که بسیاری از دانشجویان ایرانی با آن آشنا هستند. 

برای دریافت این بورسیه لازم است که از طریق سفارت ژاپن اقدام نموده و یا با استاد راهنما تماس مستقیم گرفته و مراحل دریافت بورسیه را طی نمود. به طور کلی این بورسیه ها برای دانشجویانی در نظر گرفته می شود که دارای رزومه تحصیلی خوبی بوده و نمرات ممتازی دریافت کرده باشند. این بورسیه ها به صورت کامل و یا بخشی از شهریه به دانشجویان بین المللی اعطا می شود.

تحصیل در ژاپن

مدارک اخذ ویزای تحصیلی در ژاپن 

1-ارائه پاسپورت دارای اعتبار 
2-چندین قطعه عکس پاسپورتی
3- فرم تکمیل شده تقاضای ویزای تحصیلی 
4- نامه پذیرش از دانشگاه در ژاپن
5-نامه توانمندی مالی
6-گواهی سلامت جسمی و روحی

پیشنهاد مطالعهصفر تا صد تحصیل در استرالیا

7-گواهی  سوء سابقه
8- مشخص کردن محل اقامت
9-پرداخت هزینه تقاضای ویزای تحصیلی 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد