آزمون آنلاین PMP

آزمون آنلاین PMP

توسط : تیم محتوا
1,244

موسسه مدیریت پروژه PMI بر پایه دانش روز ، اقدام به صدور گواهی نامه ای برای مدیران مجرب پروژه می نماید. برای این کار بایستی در آزمون آنلاین PMP شرکت کرده و به موفقیت دست یابید. تسط داشتن بر استاندارد مدیریت پروژه یکی از راه های کسب موفقیت در این آزمون می باشد. این گواهی نامه از مهم ترین و معتبرترین مدارک در حوزه مدیریت پروژه در دنیا محسوب می شود. 

برای ثبت نام در آزمون آنلاینPMP لازم است که به سایت Pearson VUE وارد شده و ثبت نام خود را انجام دهید. موسسه PMI بابت تغییر زمان آزمون در سال 2020 هزینه ای را اعلام نکرده است، اما به خاطر داشته باشید که پیش از آن که زمان آزمون را تعیین نمایید، هزینه ثبت نام در آزمون PMP را بپردازید. 

به خاطر داشته باشید که با IP ایران به دلیل تحریم ها، نمی توانید در این آزمون شرکت کنید. همچنین برای پرداخت آن می توانید از کارت های اعتباری ارزی مانند مسترکارت و ویزا کارت استفاده نمایید. در صورتی که به این کارت ها نیاز دارید، می توانید از خدمات برجسته 20پیمنت بهره بگیرید. 

پیشنهاد مطالعهمعرفی سایت pmi.org

شرایط شرکت در آزمون PMP آنلاین

آزمون PMP را می توانید در تمامی طول هفته و در هر ساعتی انجام دهید. پشتیبانی به صورت بیست و چهار ساعته می باشد. این امکان وجود دارد که تاریخ آزمون جدید را به روش آنلاین در Pearson VUE مشخص نمایید. برای این کار تست آنلاین را انتخاب نمایید.  

در صورتی که پیش از این برای آزمون حضوری ثبت نام کرده و تاریخ تست نزدیک است، لازم است که به Pearson VUE، وارد شده و تاریخ ثبت شده را حذف نمایید. سپس برای انتخاب تاریخ جدید اقدام کنید. 

لازم به ذکر است که آزمون PMP می تواند به زبان های متفاوتی باشد. اما تمامی مکالمه ها با ناظر ویدئویی این آزمون به زبان انگلیسی انجام می شود و استفاده از تلفن همراه در آزمون ممنوع است.

آزمون آنلاین PMP

چگونگی انتخاب تاریخ آزمون PMP آنلاین 

پیش از انتخاب زمان آزمون PMP ، می بایست هزینه آزمون را پرداخت کرده باشید. سپس در صورتی که واجد شرایط شرکت در آزمون آنلاین باشید، می توانید به آدرس PMI.org رفته و Application Status را انتخاب کرده و به MyPMI رفته و نوع آزمون خود را انتخاب نمایید. سپس خواهید توانست آزمون آنلاین PMP را درPearson VUE تعیین و برنامه ریزی نمایید.

آزمون آنلاین PMP

نحوه اجرای آزمون آنلاین PMP

در این روش نیز مطابق با آزمون حضوری، ناظری از طریق وب کم و میکروفون تمام زمان آزمون را نظارت و کنترل می کند.مشابه تست‌های حضوری، یک ناظر از طریق میکروفون و وب‌کم شما را کنترل خواهد کرد.

قبل از آن که آزمون خود را شروع کنید، می بایست مراحل check-in را کامل نمایید که شامل کپی کارت شناسایی یا گواهی نامه رانندگی به همراه عکس از محیطی که در آن قرار گرفته اید را ارسال نمایید. هنگامی که آزمون شروع می شود نبایستی از دید ناظر خارح شوید. تنها ده دقیقه زمان استراحت مابین آزمون دارید و سپس می توانید به ادامه سوالات بپردازید. 

درصورتی که هنگام برگزاری آزمون، سوالی داشته باشید این امکان وجود دارد که از طریق چت در بالای صفحه با ناظر صحبت کنید. به خاطر داشته باشید که هنگام آزمون، نمی توانید محل آزمون خود را تغییر داده و یا شخص دیگری را در کنار خود داشته باشید.

ضمن آن که ناظر، از شما خواهد خواست تا تمامی فضایی که در آن قرار گرفته اید را به خوبی نشان داده تا از عدم دسترسی شما به ابزارهایی مانند کتاب، مقالات و... اطمینان حاصل کند. در این فضا، استفاده از رایانه های دیگر، یا مطالبی به شکل تابلو و... ممنوع است. در صورتی که ابهامی وجود داشته باشد، مجاز به شرکت در آزمون نیستید.

پیشنهاد مطالعهصفر تا صد تحصیل در ژاپن

چه ابزاری برای آزمون مجاز است ؟  

در آزمون حضوری این امکان وجود دارد که داوطلبان برگه های یادداشت و محاسبه را همراه خود داشته باشند. اما در روش آنلاین آزمون PMP نمی توانید از ماشین حساب، کاغذ و یا تخته وایت برد استفاده نمایید. البته این را باید متذکر شویم که در داخل آزمون، ماشین حساب داخلی تعبیه شده است که در صفحه آزمون قابل دسترسی است. همچنین تخته سفیدی نیز در داخل صفحه آزمون ایجاد شده است. 

این قابلیت ها کمک می کند تا آزمون دهنده بتواند از ترسیم اشکال و نوشتن مطالب استفاده نموده و سپس در نهایت مطالب را پاک نماید. اما آن چه که ضروری است، برای آزمون آنلاین PMP نیاز دارید که یک دستگاه رایانه قوی به همراه وب کم و اینترنتی سریع و قوی داشته باشید. 

آزمون آنلاین PMP

روند check-in در روز آزمون 

ابتدا به سایت اصلی وارد شده و در بخش بنفش رنگ سایت، قسمت مدارک را انتخاب نمایید. سپس به صفحه Certification Program Overview رفته و شروع امتحان را انتخاب نمایید. بنابر این به شما اجازه داده خواهد شد تا نیم ساعت قبل از آزمون به Begin Exam دسترسی داشته باشید.

در اینجا می بایست مدارک هویتی خود را که به زبان انگلیسی ترجمه شده است بارگذاری نمایید. این مدارک که باید به صورت اصل باشد، شامل گواهی نامه رانندگی، گذرنامه ، کارت شناسایی ملی باشد. همچنین باید فرم خود را امضا کرده به همراه عکس ارسال نمایید. این کار به طور معمول پانزده دقیقه طول خواهد کشید.

آزمون آنلاین PMP

بروز مساله نرم افزاری در زمان آزمون 

در صورتی که در هنگام برگزاری آزمون، برنامه نرم افزاری دچار ایراد شود، ناظر از طریق چت آنلاین یا VoIP تماس حاصل نماید. درصورت عدم موفقیت با کمک شماره تلفن ثبت شده در فرم ثبت نام آزمون PMP با شما تماس خواهد گرفت. البته این مدت زمان برای رفع خطا، قسمتی از زمان آزمون شما خواهد بود. 

پیشنهاد مطالعهISI آی اس آی چیست چگونه مقاله ISI بنویسیم

امنیت آزمون آنلاین PMP  

موسسه PMI  امنیت آزمون و اجرای صحیح آن را در برنامه اصلی خود قرار داده  به عنوان یک اولویت، تعهد دارد تا تمامی مسائل مربوط به آزمون آنلاین PMP را در اسرع وقت برطرف سازد. ضمانت اجرایی این موسسه را می توان به شرح ذیل اعلام نمود.

1- این موسسه جهت شناسایی چهره افراد و جلوگیری از سوء رفتارهای احتمالی، برنامه مطمئن پزشکی قانونی را منظور کرده است. 

2- با کمک هوش مصنوعی بسیار قدرتمند و پیشرفته، احراز هویت صورت می گیرد و در زمان آزمون چهره آزمون دهنده با عکس تطبیق داده خواهد شد. 

3- ناظرین مختار هستند در زمان برگزاری آزمون، چنانچه با سوء رفتاری مواجه شدند، اتمام آزمون را اعلام نمایند.

برچسـب هـا : دانشگاهی ، آزمون PMP ، PMP
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد