آنچه باید در مورد کاریابی در خارج از کشور بدانید

آنچه باید در مورد کاریابی در خارج از کشور بدانید

توسط : تیم محتوا
1,273

برای کسانی که به دنبال مهاجرت کاری هستند، این محرز است که می بایست در خارج از مرزهای کشور، برای یافتن شغلی مناسب اقدام نماید. این بدان معناست که بایستی کشوری را بیابند که در زمینه کاری متناسب با مهارت شان باشد. برای این کار لازم است که در زمینه حرفه خود، در کشورهای مختلف تحقیق کرد. اکنون در این جا، آنچه باید در مورد کاریابی در خارج از کشور بدانید، خواهیم آورد تا بتوانید بهترین تصمیم را در این خصوص اتخاذ نمایید.

آنچه باید در مورد کاریابی در خارج از کشور بدانید

راه های استخدام در خارج از کشور 

یکی از سوالاتی که همواره برای دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند، و یا کسانی که به دنبال مهاجرت کاری هستند، این است که چگونه می توانند در خارج از کشور، در خصوص کاریابی ها اطلاع کسب کنند و شرایط استخدام و کار در دیگر کشورها چگونه است؟

برآی آن که بتوان با موفقیت و بدون اتلاف سرمایه و وقت، در زمینه مهاجرت کاری اقدام نمود، لازم است که به خوبی در این خصوص اطلاعات کسب نموده و شرایط را در کشورهای مختلف بر اساس مهارت و حرفه خود بررسی نمود. مواردی همچون تجربه و سابقه کاری، دانستن زبان کشور مورد نظر و مدارک تخصصی می تواند از جمله عواملی باشد که مهاجران کاری را زودتر به مقصد برساند.

پیشنهاد مطالعهکسب درآمد ارزی از سایت IGVault

لازم به ذکر است برای داشتن یک مهاجرت کاری، لازم است که کشورهای مختلف را در خصوص مواردی همچون شغل هایی که نیاز دارند، میزان بیکاری و شرایط اقامت بررسی نمود و سپس با کسب اطلاعاتی کامل، در خصوص مهاجرت کاری اقدام نمود.

کاریابی در خارج از کشور 

برای برخی از افراد، پرداخت هزینه های وکیل ممکن بوده و می توانند امور مربوط به کاریابی را از طریق وکیل پیش ببرند. اما بسیاری از افراد تصمیم دارند که به شخصه اقدام کرده و برای یافتن شغلی مناسب بررسی های لازم را انجام دهند.

هنگامی که تصمیم گرفته اید در خصوص کاریابی در خارج از کشور اقدام کنید، اولین گام موثر این است که نرخ بیکاری در آن کشور را سنجیده و به خوبی بررسی نمایید تا چه رشته هایی در آن کشور، نیاز به نیروی تخصصی داشته و با کمبود نیرو مواجه است. 

در برخی از کشورها، نرخ بیکاری بالا بوده و در شرایطی به سر می برد که در برخی از رشته ها، خود نیروی کار بیش از نیاز کشور را در اختیار دارد. در چنین کشورهایی اقدام برای کار، نمی تواند برای شما مثمرثمر باشد. اما می توان کشورهایی را یافت که در رشته ها و حرفه های مختلف، نیاز مبرمی به نیرو داشته و متناسب با اقتصاد آن کشور، نیاز به برخی از تخصص ها به خوبی به چشم می خورد.

از سویی دیگر هنگام اقدام برای مهاجرت کاری، لازم است که آن کشورها را در خصوص اعطای ویزای کار، شرایط خاصی نداشته و بدون ریسک می توانید در این خصوص اقدام نمایید.

آنچه باید در مورد کاریابی در خارج از کشور بدانید

کاریابی در خارج از کشور با تخصص و مهارت

هنگامی که دارای تخصص و مهارت در رشته خاصی هستید، بهتر می توانید در خصوص دریافت ویزای کاری اقدام نمایید. در صورتی که دارای مدارک معتبر دانشگاهی بوده و کارفرمایی در آن کشور، از شما حمایت های لازم را انجام دهد، به سادگی می توانید از طریق مهاجرت کاری اقدام نمایید. 

برای این کار لازم است که تمکن مالی خود را نیز به اثبات برسانید. در صورتی که کارفرمای شما یکی از اقوام باشد، برای شما یک امتیاز حساب شده و موفقیت شما بیشتر خواهد بود. البته کشورهایی مانند استرالیا در صورتی که امتیاز خوبی از بابت مهاجرت در این کشور داشته باشید، نیازی به اثبات تمکن مالی نخواهید داشت.

تاثیر سابقه کار در کاریابی در خارج از کشور 

یکی دیگر از روش هایی که می توان برای مهاجرت کاری اقدام نمود، استناد به سابقه کار فرد در آن رشته می باشد. البته این عمومیت نداشته و برخی از کشورها، این عامل را امتیاز منظور نمی کنند. اما کشورهایی مانند استرالیا، به دلیل کمبود جمعیت در برخی از شهرها، برای متقاضیان کار، شرایط خاصی را ایجاد نموده است. 

پیشنهاد مطالعهکسب درآمد ارزی از سایت VIPKID

در این خصوص نیز، می بایست حمایت کارفرما را داشته باشید. در صورتی که بتوانید مهارت و توانمندی خود را به کارفرما ثابت نمایید، می توانید برای مهاجرت کاری خود امیدوار باشید.

نداشتن سابقه کار در مهاجرت به خارج از کشور

اگر بخواهید بدون سابقه کار، در کشوری اقدام کنید، شاید در بدو ورود به آن کشور، نتوانید شغل مناسبی را بیابید. از طرفی مسائل اقتصادی و تغییر فرهنگ نیز بر روی شما تاثیرات زیادی خواهد گذاشت. بسیاری از کارفرمایان تمایلی برای جذب کسانی که در یک رشته، سابقه کار و مهارت کافی را ندارند، نخواهند داشت. 

تجربه کار در یک رشته و داشتن مهارت های کافی در آن خصوص می تواند باعث شود که از شرکت های مرتبط دعوت به کار مناسبی را دریافت کنید. بهترین روشی که برای مهاجرت کاری باید منظور نمود، این است که خود را با قوانین کاری آن کشور سازگار کرده و تمامی جوانب را بر اساس توانمندی های خود بررسی نمود.

در حقیقت مهاجرت به کشوری دیگر، تصمیمی اساسی برای هر فرد بوده و در صورتی که بدون در نظر گرفتن تمامی جوانب اقدام شود، ممکن است که در زندگی خود شرایط سختی را تجربه نماید. مهاجرت کاری، برای هر فردی می تواند با معایب و مزایای زیادی همراه باشد که با امتیازاتی که کسب می نماید، ارتباطی مستقیم دارد.

آنچه باید در مورد کاریابی در خارج از کشور بدانید

لیست مشاغل کشورهای دیگر

در صورتی که برای کاریابی در خارج از کشور اقدام می کنید ، می توانید لیست مشاغلی که در کشورهای دیگر، اعلام نیاز شده است، را در کاریابی های هر کشور بیابید. در هر کشوری، کاریابی همان کشور دارای سایت هایی معتبر و مجهز هستند که می توان به آن ها از هر جای دنیا دسترسی داشت.

به سادگی می توانید به این سایت ها مراجعه کرده و لیست مشاغل را متناسب با مهارت خود، جستجو نمایید.  به طور معمول سالانه مشاغلی در راستای مهاجرت کاری، در سایت های کاریابی انتشار می یابد. این می تواند به افراد کمک کند تا مطابق با مهارت و تخصصی که دارند، شغلی را در لیست جستجو نمایند. آگاهی از این روند می تواند در مهاجرت کاری و یافتن شغلی مناسب تاثیر زیادی خواهد داشت.

پیشنهاد مطالعهکسب درآمد ارزی در سایت Graphicriver

از سویی دیگر می توانید به روزنامه های رایج کشوری که قصد دارید مهاجرت کنید، مراجعه کرده و آگهی های منتشر شده  و مرتبط با رشته و مهارت خود را دنبال نمایید. همچنین سایت هایی تحت عنوان شغل یابی ایجاد شده اند که همانند سایت های کاریابی عمل کرده و راهی آسان و ارزان برای دست یافتن به لیست مشاغل به حساب می آیند. 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد