آموزش نحوه ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا 2022

آموزش نحوه ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا 2022

توسط : تیم محتوا
1,730

سالانه جهت ویزاهای مهاجرتی به ایالات متحده آمریکا، طبق یک برنامه قرعه کشی گرین کارت یا لاتاری (DV)، افرادی که واجد شرایط باشند، با نظارت کنگره آمریکا، انتخاب می شوند. هدف از این برنامه مهاجرتی این است که به کشورهایی که کمتر مهاجر به آمریکا داشته اند، فرصت داده شود تا بتوانند در این کشور اقامت دائم دریافت نمایند. در اینجا برای کسانی که تمایل به شرکت در این قرعه کشی را دارند، آموزش نحوه ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 را شرح خواهیم داد. 

این قرعه کشی، میان حدود دوازده میلیون متقاضی، برگزار شده و از بین آن ها حدود پنجاه و پنج هزار نفر از سرتاسر دنیا برای مهاجرت و اقامت در ایالات متحده آمریکا، انتخاب می شوند. این سیاست گذاری، در جهت ایجاد تنوع جمعیت در ایالات متحده بوده و می توان گفت که از اغلب کشورها بر اساس میزان تقاضای مهاجران، انتخاب خواهد شد.

پیشنهاد مطالعهآنچه باید در مورد کاریابی در خارج از کشور بدانید

تقسیم بندی ویزای لاتاری

شاید جالب باشد بدانید که روش دسته بندی در قرعه کشی لاتاری بدین گونه است که از هر کشور، نهایتا هفت درصد از متقاضیان، موفق به دریافت گرین کارت آمریکا خواهند شد. از میان متفاضیان ایرانی نیز سالانه حدود 4500 نفر در لاتاری پذیرفته می شوند. این یکی از روش های عالی برای مهاجرت به آمریکا به شمار می آید.

لاتاری یکی از مسیرهای دریافت گرین کارت آمریکا می باشد که بسیار ارزان بوده و بسیار سریع تر از روش های دیگر، صورت می گیرد. به طوری که از لحظه ثبت نام تا مهاجرت، به طور تقریبی دو سال طول خواهد کشید و منجر به دریافت اقامت دائم برای کسی خواهد شد که در این قرعه کشی برنده شده باشد. 

آموزش نحوه ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا 2022

اقامت دائم با لاتاری برای شخص برنده و خانواده 

لازم به ذکر است که فردی که در لاتاری برنده شده است می تواند به همراه خود همسر و فرزندانش را که زیر بیست و یک سال باشند، ببرد. این یک روش استثنایی برای دریافت اقامت دائم است و به هیچ روش دیگر مهاجرتی نمی توان به این سرعت، اقامت دائم دریافت نمود. 

مدت زمان ثبت نام در لاتاری آمریکا

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که برای ثبت نام در لاتاری، یک مدت زمان محدودی را تعیین نموده اند. هر سال مطابق برنامه های اعلام شده از سوی این کشور، از ابتدای اکتبر (مهر) تا ماه نوامبر(آبان) مهلت ثبت نام در این قرعه کشی وجود خواهد داشت. 

البته وزات امور خارجه آمریکا، سالانه برنامه دقیقی را در خصوص زمان ثبت نام منتشر می نماید. می توانید این اطلاعات را در سایت E-DV مشاهده کرده و ثبت نام را انجام دهید. در هر دوره از ثبت نام، شخص می تواند یک بار ثبت نام نماید. کنترل این موضوع توسط تجهیزات پیشرفته ای صورت می گیرد. در صورتی که ثبت نام بیش از یک بار توسط فرد صورت گیرد، کلا رد صلاحیت خواهد شد.

پیشنهاد مطالعهخرید اکانت اسپاتیفای spotify

دریافت تایید ثبت نام در لاتاری 

پس از ارسال اطلاعات در این سایت، صفحه تاییدیه را که مشخصات شما در آن ثبت شده است را رویت خواهید کرد که نیاز است این صفحه را برای خود چاپ کرده و محفوظ دارید. با کمک این تاییدیه خواهید توانست در خصوص شرایط پذیرش خود، پیگیری نمایید. به طور معمول پس از قرعه کشی و انتخاب تصادفی افراد، در ماه می، می توان تاریخ اعلام نتایج گرین کارت آمریکا را مشاهده نمود.

آموزش نحوه ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا 2022

شرایط ثبت نام در لاتاری

برای آن که بتوانید در قرعه کشی شرکت کنید، لازم است که در کشورهایی که از سوی آمریکا مجاز شناخته شده اند، به دنبا آمده باشید. این فهرست هر سال از سوی این کشور، تعیین و منتشر می شود. برای کسانی که خود در کشورهای غیر مجاز زندگی می کنند، اما همسرشان در لیست کشورهای مجاز است، این امکان وجود دارد که در قرعه کشی لاتاری شرکت نمایند و به همراه همسر خود اقامت آمریکا دریافت نمایند.

از سویی دیگر لازم است که در زمان ثبت نام در قرعه کشی، مدرک دیپلم که معادل k12 آمریکا می باشد، را داشته باشد. در صورتی که فردی دارای مدرک دیپلم نباشد، می بایست حداقل دو سال سابقه کار تخصصی داشته و تجربه و مهارت لازم را در آن کار داشته باشد. 

نحوه نام نویسی در لاتاری گرین کارت آمریکا 2022

برای ثبت نام در قرعه کشی لاتاری، لازم است که در سایت http://www.dvlottery.state.gov/ESC/ به صورت اینترنتی اقدام نمایید. هنگام ثبت نام هیچ هزینه ای دریافت نخواهد شد. تنها لازم است که مشخصات شخص و خانواده به همراه یک عکس دیجیتال ارسال شود. 

داشتن پاسپورت از برنامه ای که در سال 2021 اعلام شد، ضرورت داشته و لازم است که در این فرم، مشخصات پاسپورت نیز وارد شود.

آموزش نحوه ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا 2022

اعلام نتایج ثبت نام در لاتاری آمریکا

قابل ذکر است که تا سال 2011، از طریق پست، اعلام نتایج برای برندگان ارسال می شد. اما پس از آن به صورت اینترنتی نتایج قابل پیگیری می باشد. به طور معمول نتایج از ابتدای ماه می قابل رویت بوده و لازم است که متقاضی، شماره تایید خود را در سایت http://www.dvlottery.state.gov/ESC/ وارد کرده و کنترل نماید. 

پیشنهاد مطالعهتافل یا آیلتس، کدام را انتخاب کنیم

شرایط دریافت پاسپورت لاتاری 

برای دریافت پاسپورت لاتاری آمریکا، لازم است که شرایط ذیل را مد نظر داشته باشید. 

برای کسانی که از خدمت معاف هستند، ارائه اصل و تصویری از کارت معافیت ضرورت دارد. همچنین این کارت ها می بایست جدید بوده و کارت های قدیمی مورد قبول نخواهند بود.

از سویی دیگر کسانی که کارت پایان خدمت دریافت نموده اند، لازم است که اصل و تصویر کارت خود را نیز ارائه نمایند. این مورد نیز شامل کارت های صادره جدید می باشد. برای کسانی که مشمول سربازی هستند، لازم است که از سوی سازمان وظیفه عمومی، موافقت نامه ای ارائه شود. 

اشخاصی که تحصیل می کنند نیز لازم است که مدارک تحصیلی خود را به سازمان وظیفه ارائه کنند. برای افرادی که بالای پنجاه سال سن دارند، ارائه کارت پایان خدمت ضرورتی نخواهد داشت.

در صورتی که برای ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 و مهاجرت به ایالات متحده آمریکا، نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتری دارید، می توانید با 20پیمنت تماس گرفته و از کارشناسان با تجربه 20پیمنت، مشورت دریافت نمایید. همچنین برای پرداخت هزینه های دریافت ویزای لاتاری، می توانید از طریق 20پیمنت اقدام نمایید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد