ریفاند پی پال چیست

ریفاند پی پال چیست

توسط : تیم محتوا
1,427

از مزیت های مهم حساب پی پال این است که، می توانید چنانچه در خصوص تراکنشی در پی پال، رضایت نداشته و یا کالایی که خرید کرده اید، را دریافت ننموده اید، تراکنش انجام شده را ریفاند کنید و مبلغ تراکنش را بازگردانید. در اینجا به شما خواهیم گفت که ریفاند پی پال چیست و چگونه انجام می گیرد.

اگر بخواهیم در حالت کلی بررسی کنیم، ریفاند حساب پی پال یا کارت های اعتباری ارزی، بدین گونه است که تمامی مبلغ یا بخشی از آن بازگردانده می شود. که در صورتی که بخشی از آن مسترد شود به نام Partial Refund بوده و اگر به صورت کامل ریفاند انجام شود، Full Refund نامیده خواهد شد.

دلایل رخ دادن ریفاند پی پال 

از جمله عوامل رایجی که باعث می شود ریفاند پی پال ایجاد شود می توان به عواملی همچون، تغییر سفارش مشتری، لغو آزمون هایی که ثبت نام آن انجام شده ، ایجاد تحریم ها و یا مشکلاتی که برای درگاه پرداخت صورت می گیرد، اشاره نمود.

ریفاند پی پال چیست

نحوه استفاده از ریفاند پی پال برای استرداد هزینه 

پیش از این نیز اشاره شد که در صورتی که از تراکنش انجام شده رضایتی نداشته باشید، با استفاده از قابلیت ریفاند در حساب پی پال، خواهید توانست هزینه ای را که پرداخت کرده اید، بازگشت بزنید. این موضوع می تواند یک خرید ناموفق کالا از سایت های خارجی باشد و یا عواملی مانند ایجاد تحریم ها علیه برخی از کشورها صورت گیرد.

برای انجام این کار، در اولین گام لازم است که با فروشنده خود در خصوص مساله پیش آمده صحبت کرده و درخواست استرداد هزینه را به حساب پی پال خود داشته باشید. 

این امکان وجود دارد که به فروشنده خود ایمیلی ارسال کرده و از ایشان بخواهید که درخواست ریفاند دهد. فروشنده می تواند به حساب پی پال خود مراجعه کرده و تراکنش کامل شده را ریفاند نماید. البته برای این کار محدودیت زمانی نیز وجود دارد. پس از پرداخت جهتی خرید صورت گرفته، 180 روز فرصت دارید که درخواست ریفاند خود را ارسال کنید. اما برای پرداخت هایی که در حالت معلق قرار دارد، این امکان برای شما وجود دارد که آن را کنسل نموده و هزینه را بازگردانید.

پیشنهاد مطالعهMoney Pool سیستم جمع آوری پول در پی پال

مهلت درخواست ریفاند پی پال paypal

همان گونه که اشاره شد، برای استرداد هزینه پرداخت شده ، تنها 180 روز فرصت خواهید داشت. اما در صورتی که با فروشنده خود تماس گرفته و در خصوص درخواست ریفاند موافقت خود را اعلام نکرد، شما می توانید از طریق پی پال موضوع خود را حل نمایید. 

برای انجام این کار لازم است که در پی پال درخواست حل اختلاف دهید. درخواست های Dispute و یا Claim زمانی استفاده می شود که فروشنده به درخواست حل اختلاف اهمیتی نداده و لازم است که پی پال وارد عمل شده و موضوع را حل نماید.

نکاتی مهم در خصوص ریفاند پی پال 

این کاملا روشن است که برای بازگرداندن هزینه های پرداختی، در هر سایت قوانین و ضوابط خاصی اجرا می شود. برخی از سایت ها هنگام کنسل شدن تراکنش، تمامی مبلغ را مسترد نمی کنند. توصیه می شود، هنگام خرید از سایت های خارجی، ابتدا به درستی قوانین مطرح شده در سایت را مطالعه نموده و سپس اقدام به خرید و پرداخت هزینه نمایید.

اما در هر شرایطی، برای دریافت هزینه بازگردانده شده ، نیاز به زمان زیادی است. در این مدت، تنها کاری که می توانید انجام دهید، انتظار و صبوری است. ارسال ایمیل های پی در پی، نمی تواند در روند کار سرعت بخشد.

پیشنهاد مطالعهانتقال پول از پی پال به ایران

در صورتی که مبلغ بازگردانده شده در حساب پی پال شما از نوع ریفاند نباشد، پی پال کارمزد بیشتری را از حساب شما کسر خواهد نمود. بنابر این لازم است که در این شرایط، به فروشنده یادآور شوید که از طریق ریفاند، هزینه شما را بازگرداند.

ریفاند پی پال چیست

روش دسترسی به اطلاعات تماس فروشنده 

اولین قدم برای این کار این است که به بخشSummary حساب پی پال خود رفته و تراکنش مدنظرتان را کنسل کنید. سپس با مشخصات تماس فروشنده که برایتان به نمایش درآمده است، درخواست ریفاند خود را ارسال کنید.

این قابلیت در پی پال وجود دارد که در صورت به توافق نرسیدن با فروشنده در خصوص بازگرداندن هزینه خرید، پی پال درخواست حل اختلاف شما را بررسی و حل خواهد کرد.

توجه داشته باشید، برای درخواست ریفاند، لازم است که شرایط لازم را داشته باشد. درغیر این صورت پی پال نیز با درخواست شما موافقت نخواهد کرد. از جمله شرایطی که ریفاند پی پال انجام می شود می توان به موارد ذیل اشاره نمود. 

-خدمات یا کالایی که هزینه آن را پرداخت کرده اید، به دستتان نرسیده باشد. به خاطر داشته باشید که حتما پس از سه روز از زمان تحویل کالا، می توانید درخواست حل اختلاف خود را به پی پال ارائه نمایید.

- خدمات یا کالا با آنچه که در مشخصات ذکر شده است، مغایرت داشته باشد. در صورتی که کالای خریداری شده در مقایسه با توضیحات ، تفاوت زیادی داشته باشد، می توان کالا را بازگردانده و تنها هزینه حمل و نقل آن را متقبل شد. این نکته نیز قابل ذکر است که می توان هنگام خرید، توضیحات کامل تری از فروشنده درخواست کرده و بازخورد مشتریان را بررسی نمود. تا کمترین میزان خطا در این خصوص صورت گیرد.

پیشنهاد مطالعهتبدیل دلار پی پال به ریال

بررسی درخواست حل اختلاف در پی پال 

توجه داشته باشید که درخواست حل اختلاف، پس از بیست روز، در پی پال متوقف خواهد شد. بنابر این در صورتی که مساله حل نشده باشد، می توان از طریق Claim اقدام نموده تا پی پال خود به عنوان حکم وارد شده و در خصوص حل اختلاف اقدام نماید.

برای آن که درخواست حل اختلاف را به Claim تبدیل کنید، لازم است که بیست روز از درخواست خود مطابق با روال ذیل اقدام کنید. 

ابتدا به بخش Resolution Center وارد شده و گزینه View را برگزینید. سپس در همین بخش و در پایین صفحه  Escalate را کلیک کنید. در این قسمت لازم است توضیحاتی که برای کارشناسی پی پال نیاز است را ثبت نموده و سپس درخواست تایید را برگزینید. پس از این کار، نهایتا تا سی روز، زمان نیاز است تا پاسخ خود را از پی پال دریافت نمایید.

ریفاند پی پال چیست

نحوه بازگشت وجه در حساب paypal

مطابق با روش پرداخت خود در هنگام خرید، ریفاند پی پال نیز متفاوت خواهد بود. در صورتی که از کردیت کارت استفاده کرده باشید، سی روز زمان خواهد برد تا پول به کردیت کارت بازگردانده شود.

اگر از طریق حساب بانکی خود اقدام کرده باشید، سه تا پنج روز کاری زمان خواهد برد. برای موجودی PayPal Cash 

در همان روز وجه به حساب شما مسترد خواهد شد.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد