صفر تا صد تحصیل در سوئد

صفر تا صد تحصیل در سوئد

توسط : تیم محتوا
1,008

یکی از کشورهای بزرگ و مطرح در اروپا، کشور سوئد است که به جهت مناسب بودن نظام آموزشی در آن، هر ساله تعداد زیادی از کسانی که برای تحصیل در این کشور مهاجرت می کنند، افزایش می یابد. در صورتی که قصد دارید برای ادامه تحصیل به کشور دیگری مهاجرت نمایید، صفر تا صد تحصیل در سوئد را شرح خواهیم داد تا در صورتی که با انتظارات و شرایط شما متناسب بود، آن را به عنوان کشور مقصد در نظر بگیرید.

در این جا خواهیم گفت که برای تحصیل در مقاطع مختلف چه شرایطی خواهید داشت و هزینه های آن چه خواهد بود. البته پیش از سال 2011 این امکان وجود داشت که در اغلب دانشگاه های سوئد، تحصیل رایگان داشت. از همین رو تعداد مهاجرینی که به هدف ادامه تحصیل به این کشور وارد می شدند، بالاتر بود. در حال حاضر می بایست برای مقاطع مختلف در دانشگاه های این کشور، هزینه پرداخت شود. 

پیشنهاد مطالعهپرداخت هزینه آزمون TEF زبان فرانسوی

نظام آموزشی در سوئد از هفت سالگی شروع می شود و برای دانش آموزان این کشور تحصیل از هفت تا شانزده سالگی الزامی است و اغلب مدارس تحت نظارت شهرداری هستند. شاید بتوان گفت، آموزش عالی بالا و امکانات مناسب برای زندگی، سوئد را به یکی از کشورهای جذاب برای مهاجرت تحصیلی تبدیل نموده است. 

صفر تا صد تحصیل در سوئد

تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور سوئد 

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور سوئد، لازم است که یک دوره سه تا چهار سال را طی نموده و به طور معمول ترم تحصیلی در ماه ژانویه شروع می شود. برای تحصیل در دانشگاه های کشور سوئد در این مقطع لازم است که به طور نسبی به زبان سوئدی مسلط بود. 

دروس در اغلب دانشگاه ها به زبان انگلیسی صورت می گیرد و بایستی برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های سوئد، حداقل نمره 6 را در آیلتس کسب نمود. برای کسانی که به این کشور وارد شده و قصد ادامه تحصیل دارند، این امکان وجود دارد که ابتدا برای آموزش زبان در این کشور اقدام کرده و سپس با دریافت مدرک و نمره لازم برای زبان، وارد دانشگاه شوند. 

پیشنهاد مطالعهپرداخت هزینه آزمون DSH زبان آلمانی

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور سوئد 

اما برای کسانی که قصد دارد در مقطع کارشناسی ارشد در کشور سوئد ادامه تحصیل دهند، لازم است که دو سال زمان را منظور نمایند. برای این مقطع از تحصیل بایستی به زبان های سوئدی و انگلیسی تسلط لازم را داشت. زیرا دروس تدریس شده ، به هر دو زبان ارائه می شود. 

در دانشگاه های کشور سوئد حدود سی و پنج رشته وجود دارد که تدریس تنها به زبان انگلیسی صورت می گیرد. این موضوع باعث شده است که دانشگاه های این کشور، در سطح بالایی از استاندارد جهانی واقع شود. برای متقاضیان این مقطع از تحصیل، لازم است که مدرک زبان انگلیسی از آیلتس را با نمره 6.5 داشته باشند. برای دانشجویانی که دارای مدرک زبان سوئدی با نمره مناسبی هستند، ورود به این مقطع بلامانع است.

بنابر این در کنار مدرک زبان، دانشجویان برای شروع دوره تحصیلی خود، لازم است که مدرک پایان دوره کارشناسی را داشته و گواهی لازم برای تمکن مالی را به همراه نامه تایید و توصیه اساتید خود ارائه نمایند.

صفر تا صد تحصیل در سوئد

تحصیل در مقطع دکتری در کشور سوئد 

برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری در این کشور، به طور معمول بین چهار تا پنج سال زمان نیاز است که زمان شروع آن به نظر استاد بستگی داشته و زمان تعیین شده ای نیست. تدریس در این مقطع از تحصیل، به صورت زبان انگلیسی و زبان سوئدی صورت می گیرد.

مدارکی که لازم است برای تحصیل در مقطع دکتری ارائه شود، شامل مدرک زبان آیلتس با نمره 7 و یا مدرکی معادل آن از زبان سوئدی است. در صورتی که دانشجویی دارای معدل ممتازی بوده و مقاله ISI را ارائه نماید، می تواند به درستی در پذیرش متقاضی موثر بوده و امتیاز مناسبی محسوب می شود. 

برای کسانی که موفق شده باشند در این مقطع تحصیلی ، بورسیه دریافت کنند ماهانه مبلغ دو هزار دلار واریز می شود که البته برای دریافت این بورسیه شرایط خاصی منظور شده است.

پیشنهاد مطالعهکشور های ارزان برای تحصیل در خارج از کشور

هزینه های تحصیلی در دانشگاه های سوئد

برای تحصیل در کشور سوئد، جهت دانشجویان اروپایی، هزینه ای دریافت نخواهد شد. تنها هزینه ای که منظور می شود مربوط به اپلای کردن است که متناسب با دانشگاه ها متغیر می باشد و از 120 یورو شروع خواهد شد که متقاضی در ابتدای دوره پرداخت خواهد کرد. 

برای باقی متقاضیان از دیگر کشورها، پرداخت هزینه شهریه دانشگاه در هنگام ثبت نام، الزامی است. برای رشته های مختلف و متناسب با دانشگاه ها این هزینه های متفاوت بوده و به عنوان مثال برای رشته های انسانی سالانه از حدود ده هزار یورو شروع می شود. شاید بتوان به طور کلی گفت که تحصیل در این کشور بین ده تا بیست هزار یورو هزینه خواهد داشت.

هزینه های زندگی برای دانشجویان بین المللی در سوئد

به این نکته باید توجه داشته باید که برای اطلاع از هزینه های زندگی در این کشور، شهری که برای اقامت و تحصیل انتخاب کرده اید، موثر است. به عنوان مثال برای یک زندگی مجردی و دانشجویی در شهری مانند استکهلم، ماهانه حدود یازده هزار یورو هزینه خواهید داشت.

شاید بتوان گفت که در این کشور هزینه ها در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بالاتر خواهد بود. در هزینه های زندگی ، بیشترین رقم به محل اقامت و مسکن تعلق دارد که به طور میانگین از پانصد هزار یورو تعیین می شود.

صفر تا صد تحصیل در سوئد

امکان کار دانشجویی 

در کنار هزینه های بالای زندگی، یکی از امتیازاتی که در این کشور برای دانشجویان بین المللی منظور شده است امکان کار در حین تحصیل می باشد که متناسب با مقطع تحصیلی دانشجو ، ساعات آن تعیین می گردد. اما به طور معمول ده ساعت در هفته برای مقطع لیسانس، بیست ساعت در هفته برای دانشجویان فوق لیسانس و سی ساعت در هفته برای مقاطع دکتری منظور شده است. 

مبالغی که برای این ساعات کاری تعیین شده است بین هشت تا دوازده یورو در هر ساعت است . بنابراین دانشجویان بین المللی با ساعات کاری که به ایشان تعلق می گیرد، خواهند توانست بخشی از هزینه های خود را پوشش دهند. 

نکته مهم و قابل توجه این است که بسیاری از دانشگاه ها، این امکان را دارند که برای دانشجویان خود، کارهای نیمه وقت مناسبی را بیابند. از همین روست که آشنایی و تسلط در زبان سوئدی می تواند باعث موفقیت بیشتر در کار و یافتن کار بهتر باشد.

پیشنهاد مطالعهصفر تا صد تحصیل در ژاپن

نحوه دریافت اقامت تحصیلی 

برای تحصیل در کشور سوئد در دانشگاه های آن به صورت تمام وقت، لازم است که قسمتی از شهریه را در همان شروع فرآیند، پرداخت نمایید تا مدارک شما به اداره مهاجرت ارسال گردد. برای کسانی که بیش از یکسال اقامت تحصیلی دارند، لازم است که تمکن مالی خود را اثبات نمایند. 

همچنین داشتن بیمه مسافرتی برای دانشجویان الزامی است. در صورتی که قصد تحصیل در کشور سوئد را داشته و برای اینکار نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات کاملتری دارید، می توانید با 20پیمنت تماس گرفته و با کارشناسان با تجربه و حرفه ای 20پیمنت در این خصوص گفتگو نمایید.

برچسـب هـا : دانشگاهی ، تحصیل در سوئد ، سوئد
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد