ساخت بازی در itch.io و کسب درآمد ارزی از آن

ساخت بازی در itch.io و کسب درآمد ارزی از آن

توسط : تیم محتوا
1,485

در صورتی که به عنوان یک بازی ساز به صورت فریلنسری کار کرده و بازی های کوچک می سازید می توانید کسب درآمد ارزی با ساخت بازی در itch.io را تجربه کنید. شاید باورش سخت به نظر می رسد، اما بازی های ویدیویی مدرن طرفداران بیشتری نسبت به دیگر تبلیغات در حوزه گیم دارند. 

بازی سازی مستقل همواره جذاب بوده است و سایت itch به طیف متنوعی از بازی سازان امکان می دهد بازی هایی قابل تأمل، مهیج وکاملاً متفاوت و یا حتی مضحک ایجاد کنند. بسیاری از بازی های بزرگ، موفقیت گسترده ای را در سیستم عامل های توزیع دیجیتال سنتی پیدا کرده اند، اما چطور گیمرها، بازی های کوچکتر را پیدا می کنند؟

Itch.io یک بازار عالی بازی برای کشف بازی های جذاب جدید رایانه های شخصی و همچنین لینوکس، macOS ، موبایل و حتی مرورگر است.

ساخت بازی در itch.io و کسب درآمد ارزی از آن

درباره Itch.io

Itch.io ، از سال 2013 فعالیت خود را آغاز کرده است، این یک فروشگاه بازی دیجیتال است که به تنظیم و برجسته سازی بازی های مستقل اختصاص دارد و در هیچ جای دیگری نمی توانید چنین پایگاه مناسبی را پیدا کنید. این سایت شامل ابزار خارق العاده ای برای خریداران و فروشندگان است. 

لازم به ذکر است که این سایت، آرشیو کاملاً مستقلی را به خود اختصاص می دهد، اما اگر از فیلم های رایج در زمینه بازی های اصلی خسته شده اید و می خواهید بازی های متفاوت و متنوع هنری بیشتری از آنچه رسانه ارائه می دهد، دریافت کنید، به بازار itch.io مراجعه کنید.

حتی اگر یک گیمر هم نباشید، itch.io هنوز ارزش دارد که برای انتخاب موسیقی متن، کتاب و بازی های جذاب فیزیکی اقدام کنید.

هنگام استفاده از itch.io ، ابزارهای قدرتمند مرور به شما امکان می دهد بازی ها را بر اساس دسته بندی های مورد انتظار، مانند سیستم عامل و قیمت فیلتر کنید. این سرویس شامل بازی های رایانه ای و همچنین بازی های اندروید و iOS است اما عناوین کنسولی مانند برنامه Xbox را ارائه نمی دهد. 

با این حال، می توانید بازی های ویندوز زیر 10 دلار که چند ساعت طول می کشد و دارای پشتیبانی از هدست VR هستند را جستجو کنید. این سایت حتی به شما امکان می دهد برخی فیلترها را برای ارائه یک بازی جدید که قبلاً هرگز ندیده اید تنظیم کنید. این یک مزیت بزرگ است که کتابخانه itch.io در آن برتری دارد.

پیشنهاد مطالعهخرید بازی و برنامه های پولی از اپ استور

تاریخچه itch.io 

سایت itch.io در ابتدای ۲۰۱۳ فعالیت خود را آغاز نمود تا از بازی سازهای مستقل پشتیبانی نماید. امروزه این سایت به بازاری بزرگ جهت انتشار بازی های ساخته شده توسط بازای سازان شده است. بازی سازان می توانند به آسانی در این سایت اکانت خود را ساخته و بازی ساخته شده را انتشار دهند.

این موضوع مورد توجه بسیاری از بازی سازان و گیمرها واقع شده و سایت itch.io طرفداران زیادی را جذب کرده و در دو سال بعد، توانست پانزده هزار بازی را منتظر نماید و به درآمد ارزی قابل توجه برسد. 

ساخت بازی در itch.io و کسب درآمد ارزی از آن

نحوه کسب درآمد از سایت itch.io 

برای آن که بتوانید درآمد ارزی از این سایت داشته باشید، می توانید به آسانی بازی هایی را که ساخته اید، در این سایت به فروش برسانید. اما نکته ای که باید همواره مدنظر داشته باشید، این است که در این سایت در خصوص قیمت گذاری به صورت حرفه ای عمل نمایید. 

در این سایت بازی سازان در رقابتی تنگاتنگ وارد شده و قیمت گذاری مناسب روی بازی ها می تواند در رشد درآمد ارزی بسیار موثر باشد. این که بازی های پولی لازم است که زمان زیادی به آن ها تلق گرفته شده و بدون هیچ گونه ایراد و اشکالی عرضه شود. 

در صورتی که بازی های کوچک می سازید باید توجه داشته باشید که برای آن به اندازه کافی وقت گذاشته و کاری عالی ارائه دهید. در صورتی که زمان بازی شما کوتاه است، توصیه می شود روش دیگری را برای درآمد زایی از آن امتحان کنید. 

این امکان وجود دارد که با استفاده از کد Html5 بازی را نوشته و در این سایت به صورت رایگان بارگذاری نمایید. سپس از لینک کمک های مالی استفاده کرده و کسب درآمد کنید. می توانید اعلام کنید که برای رفع مسائل بازی به حمایت مالی نیاز دارید تا مخاطبان شما رغبت بیشتری به کمک داشته باشند. در این حالت دور از رقابت های بزرگ این سایت، می توانید درآمد زایی نمایید.

پیشنهاد مطالعه15 روش کسب درآمد 100 دلار هر روز بصورت آنلاین

معرفی موتور‌های بازی سازی 

در صورتی که تصمیم گرفته اید در سایت itch.io فعالیت نمایید، لازم است بدانید که در این سایت دو موتور بازی سازی وجود دارد که طرفداران زیادی نیز دارد. این موتورها ساخت ساده ای داشته و آموختن آن نیز آسان است. ضمن آن که بازی را به صورت Html و بدون کد نویسی ارائه می دهد.

ساخت بازی در itch.io و کسب درآمد ارزی از آن

موتور بازی ساز GB Studio

اولین موتوری که می توان برای بازی سازی از این سایت دریافت استفاده کرد، بازی GB Studio است که برای کنسول های قدیمی مناسب است که این قابلیت را دارد که پورت Html داشته باشد. روش استفاده از آن بسیار ساده بوده و آموزش آن را می توانید از یوتیوب دریافت کنید. 

این موتور، دارای طرفداران زیادی بوده و با کمی نوآوری می توانید بازی مناسبی ساخته و آن را در سایت itch.io به نمایش بگذارید.

پیشنهاد مطالعهکسب درآمد ارزی از سایت Pikbest پیک بست

ساخت بازی در itch.io و کسب درآمد ارزی از آن

موتور بازی ساز RPG Maker

موتور بازی ساز دیگری که طرفداران زیادی داشته و از این سایت می توانید به آن دست یابید، موتور RPG Maker است که بازی های بسیار خوبی با این موتور ساخته و انتشار یافته است. شما با این موتور می توانید بازی های RPG و غیر آن را ساخته و قابلیت پورت Html5 را داشته باشید. این موتور از نوع اول پیشرفته تر بوده و پولی است. برای خرید این موتور بازی می توانید از خدما 20پیمنت استفاده نمایید. 

در صورتی که تصمیم گرفته اید در این سایت به کسب درآمد ارزی برسید، می توانید با 20پیمنت همراه باشید. برای افتتاح حساب ارزی خود  تبدیل کردن آن به ریال، می توانید از کارشناسان 20پیمنت یاری بگیرید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد