آزمون دولینگو

آزمون دولینگو

توسط : تیم محتوا
3,287

آزمون دولینگو (Duolingo) چیست؟

سایت دولینگو یکی از سایت هایی است که درجهت زبان آموزی طراحی شده و دارای ویژگی های مهمی را در خصوص آزمون زبان انگلیسی به اجرا درآورده است. این آزمون یکساعته زبان انگلیسی، به صورت آنلاین انجام شده و بدون حضور در مراکز زبان، می توانید در آزمون دولینگو شرکت کنید. البته همانگونه که می دانید برای ارزیابی مهارت های افراد در زبان انگلیسی، آزمون های معتبر و معروفی همچون تافل و آیلتس نیز وجود دارند. لازم به ذکر است که برای پرداخت آزمون دولینگو می توانید از طریق 20پیمنت اقدام کنید.

چرا دولینگو به یکباره محبوب شده است؟ 

شاید بتوان گفت، شرایط COVID19 یک بستر مناسب برای کسانی باشد که به زبان آموزی علاقه مند هستند و می خواهند سطح مهارت زبان خود را افزایش دهند. شرایط خاص و آنلاین بودن این آزمون یکی از مزیت های آن در شرایط همه گیری کرونا، در مقایسه با آزمون های تافل و آیلتس است که باعث محبوبیت آزمون دولینگو شده است. آزمون زبان دولینگو روشی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد است و در تمامی ساعات روز در کل سال، در دسترس کاربران می باشد. 

این درحالی است که برای کسانی که قصد تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا را دارند، داشتن مدرک و نمره مشخصی از آزمون های آیلتس یا تافل نیاز است. امروزه برخی از دانشگاه های سراسر جهان، آزمون دولینگو را به رسمیت شناخته اند. این آزمون با استفاده از رایانه و به صورت انطباقی انجام شده و برای ارزیابی مهارت کسانی استفاده می شود که زبان اصلی آنها انگلیسی نمی باشد.

آزمون دولینگو Duolingo زبان آموزی دولینگو

عملکرد دولینگو

نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که سایت دولینگو در مراحل درخواست دانشگاه از دانشجویان در هر مرحله پشتیبانی می کند. این یک سایت جهانی است که با بهره گیری از معلمان، مشاوران و برنامه درسی، مطابق با شرایط بین المللی پذیرش دانشگاه عمل کرده و به دانشجویان در سراسر جهان کمک می کند تا از دانشگاه های دنیا پذیرش بگیرند.

از تصمیم گیری در مورد آزمون تسلط بر زبان انگلیسی دولینگو یا برای کمک به ساختن یک رزومه جذاب دانشگاهی، تیم متخصص دولینگو می توانند شما را به موفقیت راهنمایی کنند. شما می توانیددر مورد آزمون Duolingo در زیر اطلاعات کسب کنید. در صورتی که برای آزمون دولینگو و ثبت نام در آن و پرداخت آزمون دولینگو ، نیاز به کمک دارید با 20پیمنت تماس بگیرید. 

پیشنهاد مطالعه: آزمون تافل چیست؟

اگر علاقه مند به زبان هستید، شاید نام Duolingo را شنیده باشید و آن را برنامه ای آسان می دانید که برای کمک به کاربران در یادگیری زبان های مختلف طراحی شده است. شاید لازم باشد در مورد آزمون دولینگو Duolingo English Test (DET) ، که یک آزمون جدید مهارت انگلیسی است و توسط تعداد زیادی دانشگاه پذیرفته شده است، بیشتر بدانید. آزمون زبان دولینگو امروز یک رقیب جدید برای آیلتس و تافل به شمار می آید.

دقیقاً DET چیست ؟

DET یک آزمون انطباقی مبتنی بر رایانه است که مهارت انگلیسی را اندازه گیری می کند. اگر از DET برای ورود به دانشگاه در ایالات متحده استفاده می کنید، می توانید در یک دوره 30 روزه بیش از دو بار در آن شرکت کنید.

آزمون دولینگو Duolingo زبان آموزی دولینگو

تطبیقی در آزمون زبان دولینگو چه معنی است؟

همه اینها به نحوه حرکت آزمون از یک سوال به سوال دیگر مربوط می شود. در یک آزمون تطبیقی، هر سوالی که مشاهده می کنید بر اساس عملکرد شما در سوالات قبلی است. به عنوان مثال، هنگامی که به سوالات پاسخ صحیح می دهید، آزمون سوالات دشوارتری را به شما ارائه می دهد. 

تا زمانی که به پاسخ صحیح به سوالات ادامه دهید، دشواری بیشتری را مشاهده خواهید کرد. هر زمان که به سوالی اشتباه پاسخ دهید، سوالات به سطحی پایین تر برمی گردند تا زمانی که دوباره بتوانید به درستی به آنها پاسخ دهید و روند کار تا پایان آزمون ادامه خواهد داشت.

ایده این روش آزمون های تطبیقی این است که سوالاتی به شما ارائه می شود که در سطح مناسب توانایی شما قرار دارند و بنابراین دقیق تر و کارآمدتر مهارت شما را نسبت به یک آزمون سنتی ارزیابی می کنند.

پیشنهاد مطالعهساخت اکانت وریفای شده فریلنسر

آزمون دولینگو دارای چه بخش هایی می باشد؟

این آزمون را می توان در سه بخش متفاوت مشاهده نمود : 

راه اندازی : این شامل مقدمه ای است که قوانین وضع شده توسط دولینگو را ارائه می کند و زمان آن 10 دقیقه طول خواهد کشید.

سوالات تطبیقی : این سوالات، قسمت عمده و اصلی این آزمون است. این یک بخش درجه بندی شده است که توانایی و مهارت های شنیدن، مکالمه ، خواندن و نوشتن شما در آن سنجش می شود. مدت زمان این بخش شامل 25 دقیقه است.

مصاحبه ویدیویی : در این مرحله از آزمون دولینگو لازم است که به چندین درخواست پاسخ های خود را ارائه کنید. این یک بخش درجه بندی شده نمی باشد اما پاسخ های شما به مراکزی که نمره شما را دریافت می کنند ارسال می شود. زمان این بخش نیز10 دقیقه است. عملکرد در آزمون تعیین می کند که چه سوالاتی برای نوشتن نمونه درخواستها و مصاحبه ویدیویی دریافت خواهید کرد.

سوالات انطباقی چگونه است؟

هدف این سوالات، ارزیابی دانش شما از واژگان انگلیسی، دستور زبان ، آوایی و تلفظ واژه های انگلیسی توانایی خواندن و نوشتن و مهارت گوش دادن است. ترتیب نمایش هر نوع سوال تصادفی است، به استثنای دو سوال آخر که پاسخ کتبی طولانی تر بین50 تا 100 کلمه بوده و پاسخ گفتاری بین30-90 ثانیه می باشد.

آزمون دولینگو Duolingo زبان آموزی دولینگو

مصاحبه ویدیویی و نمونه نوشتن چگونه است؟

در این قسمت آخر آزمون زبان دولینگو ، شما دو وظیفه خواهید داشت. اول، پاسخ کلامی به موضوعی که انتخاب کرده اید به مدت یک تا سه دقیقه هنگام ضبط فیلم و دوم، پاسخ کتبی به موضوع انتخابی بین سه تا پنچ دقیقه می باشد.برای هر کدام، شما 30 ثانیه وقت دارید تا موضوع خود را بخوانید و انتخاب کنید و پاسخ خود را برنامه ریزی کنید.

در حالی که این بخش از آزمون نمره ندارد، ضبط و پاسخ کتبی با موسساتی که نمره شما را دریافت می کنند به اشتراک گذاشته می شود.

DET چگونه امتیاز می دهد؟

آزمون دولینگو توانایی زبان انگلیسی را با استفاده از مقیاسی که از 10 تا 160 است و در پنج سطح ، اندازه گیری می کند. از آنجا که این آزمونی آنلاین است و شما در خانه خود آن را انجام می دهید، لازم است که دولینگو از آن در برابر تقلب مراقبت کند. 

بنابراین قوانین بسیار زیادی وجود دارد. شما باید در یک اتاق آرام و روشن، به تنهایی حضور داشته باشید. گوش شما باید مشاهده شده و از مو و غیره پوشیده نشده باشد. شما نمی توانید از عینک آفتابی یا هدفون استفاده کنید و از هیچ وسیله نوشتاری یا کاغذ نمی توانید استفاده کنید.

اگرچه ممکن است برخی از این قوانین ضرورتی در آزمون نباشند، اما این قوانین برای کمک به حفظ یکپارچگی آزمون و ایجاد اعتماد در نتایج نهایی است که به موسساتی که نمرات شما را کسب می کنند ارائه می شود. Duolingo از شما خواسته است که آنها را جدی بگیرید و قوانین را رعایت کنید.

پیشنهاد مطالعهکسب درآمد دلاری از سایت Winatalent مناسب فریلنسرها

اگر قانونی نقض شود، دولینگو چگونه عمل می کند؟

نرم افزار آزمون به محض شروع تست قادر به کنترل صفحه رایانه شما است. همچنین دارای روش های تشخیصی است که لحظه خروج از مرورگر آزمایشی یا باز کردن صفحه جدید را تشخیص می دهد. تمام این اقدامات پس از اتمام آزمون از راه دور بررسی می شود. اگر در جلسه آزمون یک قانون را نقض کنید، پروکتور از راه دور به طور خودکار نمره آزمون شما را باطل می کند.

همانطور که در قوانین آزمون Duolingo  ذکر شده است، دولینگو این حق را برای خود محفوظ می دارد که نتایج آزمون شما را تأیید نکند، یا نتایج تأیید شده قبلی را بدون ارائه بازپرداخت بی اعتبار کند. بسته به شدت تخلف شرکت کنندگان در آزمون، ممکن است از شرکت مجدد در آزمون دولینگو به طور دائم منع شوند. 

آیا همه دانشکده ها DET را می پذیرند؟

بسیاری از موسسات آزمون انگلیسی Duolingo را به عنوان جایگزین TOEFL پذیرفته اند از جمله ییل، کلمبیا، دوک ،UVA ، VA Tech ، جان هاپکینز ، NYU ، Wake Forest ، Babson و ... که  برای دیدن لیست کامل، می توانید از خدمات 20پیمنت استفاده کنید.

آزمون دولینگو Duolingo زبان آموزی دولینگو

تفاوت های آزمون زبان دولینگو و تافل چیست؟

بر خلاف تافل، تا زمانی که یک اتاق ساکت و روشن با اینترنت مطمئن داشته باشید، می توانید آزمون Duolingo English را از راحتی خانه خود انجام دهید. قبل از شرکت در آزمون، در مورد تمام الزامات فنی مطالعه کنید. همچنین این آزمون در مقایسه با آزمون تافل ارزان تر است. بسته به کشور شما 49 دلار برای هر آزمون در مقابل 160 تا 250 دلار برای TOEFL می باشد و شما می توانید امتیازات خود را با تعداد نامحدودی از کالج ها و دانشگاه ها بدون هیچ هزینه اضافی به اشتراک بگذارید. این در حالی است که برای TOEFL ، هر نمره ای که می خواهید گزارش کنید، بعد از چهار هزینه اول 20 دلار اضافی باید بپردازید.

همچنین تکمیل آزمون دولینگو، فقط 45 دقیقه طول می کشد در حالی که TOEFL حدود 3 ساعت طول می کشد. شما در طی 48 ساعت پس از آزمون DET، نمره خود را دریافت می کنید که این زمان برای تافل حدود ده روز است.

تا زمانی که بیش از دو بار در یک دوره 30 روزه آزمون ندهید، می توانید DET را هر چند بار که بخواهید شرکت کنید. در همین حال، تا زمانی که بیش از یک بار در یک دوره 3 روزه آزمون نداده باشید، می توانید TOEFL را هر چند بار که بخواهید داشته باشید.

در قسمت پایانی آزمون زبان دولینگو، یک سوال مصاحبه ویدئویی دارید که به مسئولان پذیرش اجازه می دهد هنگام پاسخ به درخواست شما، مهارت زبان انگلیسی شما را در مکالمه بشنوند. این به شما امکان می دهد از انجام مصاحبه اضافی مهارت انگلیسی که برخی از دفاتر پذیرش به آن نیاز دارند، اجتناب کنید.

پیشنهاد مطالعهخرید اکانت نتفلیکس

آزمون آزمایشی در دولینگو

در وب سایت Duolingo ، شما این فرصت را دارید که یک تست آزمایشی را امتحان کنید. توصیه می شود حتماً چندین بار امتحان کنید تا بتوانید انواع مختلف سوالات انطباقی را به صورت زنده تجربه کنید. بعد از اینکه برخی از سوالات را پشت سر گذاشتید، متوجه خواهید شد که همان سوالهایی که در ابتدای آزمون مشاهده کرده اید شروع به تکرار می شوند.

یک تایمر در سمت چپ و بالای هر سوال قرار دارد که به شما کمک می کند سرعت خود را کنترل کنید. بخاطر داشته باشید که آزمون آزمایشی بسیار کوتاهتر از DET واقعی است. فقط 15 دقیقه به جای 45 زمان گذاشته شده است و اگرچه می توانید از این آزمون نمونه نمره تخمینی را بدست آورید، اما کاملاً دقیق نیست زیرا آزمون آزمایشی نمونه بسیار کمتری از مجموعه ای از سوالات واقعی آزمون دولینگو می باشد.

یک آزمون جدید ممکن است استرس زا به نظر برسد، اما شما می توانید آن را گزینه دیگری برای اثبات مهارت انگلیسی خود به کالج ها و به عنوان یک فرصت جدید برای یادگیری بدانید. قسمت هیجان انگیز این امر این است که شما می توانید انتخاب کنید کدام آزمون TOEFL ، DET یا IELTS برای شما مناسب تر است. کارشناسان 20پیمنت، برای کمک به شما در تصمیم گیری در مورد آزمون دولینگو آماده هستند.

چگونه در آزمون زبان دولینگو ثبت نام کنیم ؟ 

برای ثبت نام آزمون زبان دولینگو، لازم است ثبت نام خود را در سایت اصلی Duolingo انجام داده و حساب کاربری برای خود بسازید. پس از آن با کامل کردن فرم های مربوط به ثبت نام و پرداخت آزمون دولینگو ، می توانید در این آزمون مهارت زبان انگلیسی شرکت کنید. در صورتی که در این خصوص نیاز به کمک دارید، می توانید از خدمات 20پیمنت یاری بگیرید.

آزمون دولینگو Duolingo زبان آموزی دولینگو

سن و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید. سپس گزینه next  را بزنید.

آزمون دولینگو Duolingo زبان آموزی دولینگو

به چه موضوعی علاقه مند هستید را انتخاب نمایید و گزینه create account را بزنید.

آزمون دولینگو Duolingo زبان آموزی دولینگو

در این مرحله برای آزمون اصلی باید مبلغ 49 دلار پرداخت نمایید. هم چنین می توانید از آزمون تمرینی نیز استفاده نمایید.

 

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که هنگامی که هزینه شرکت در آزمون را پرداخت کردید، می توانید به سادگی در هر زمانی که مدنظر دارید، زمان آزمون خود را انتخاب نماید. این آزمون آنلاین را می توانید در هر ساعتی از شبانه روز برگزار نمایید.

این امکان برای شما وجود دارد که در مدت سی روزه، بارها در آزمون شرکت کنید. در صورتی که آزمون شما مورد تایید واقع نشود، محدودیتی برای شرکت در آن ندارید اما تنها دو آزمون تایید شده می توانید در این بازه زمانی داشته باشید. اعتبار مدرک آزمون دولینگو، دو سال می باشد. 

به خاطر داشته باشید که هنگام آزمون از هیچ وسیله نوشتاری، موبایل و ... استفاده نکنید. هر گونه تخلفی باعث می شود که از این آزمون محروم شوید.

پیشنهاد مطالعهآموزش ساخت اکانت پایر Payeer از صفر تا صد

هزینه ثبت نام آزمون آنلاین دولینگو چقدر است؟ 

برای ثبت نام در آزمون و پرداخت آزمون دولینگو ، لازم است در سایت دولینگو وارد شده و مبلغ 49 دلار بپردازید. برای پرداخت می توانید از طریق 20پیمنت اقدام نمایید.

آمادگی آزمون زبان دولینگو

برای آن که بتوانید خود را برای آزمون Duolingo آماده کنید، می توانید از چندین راهکار استفاده کنید. اولین روش این است که تمامی مهارت های خود را برای شرکت در این آزمون و در سطحی بالا، تقویت کنید. می توانید مقالات انگلیسی زبان را مطالعه کرده و به پادکست ها و مکالمات زبان انگلیسی در فیلم ها و... گوش دهید. 

در این آزمون دارای سوالات بسیار متنوعی است و روشی متفاوت برای خود دارد. می توانید پیش از انجام آزمون اصلی، به صورت آزمایشی آزمونی کوتاه را برگزار کنید تا بتوانید به خوبی در جریان روند آزمون دولینگو قرار گیرید.

آزمون دولینگو Duolingo زبان آموزی دولینگو

سوالات متداول آزمون دولینگو  

نحوه محاسبه نمره آزمون زبان دولینگو چگونه است؟ 

در آزمون دولینگو، جهت سوالاتی که به صورت جای خالی ارائه می شود، انتخاب کلمه صحیح و نوشتار جملات صحیح، می تواند معیار درست یا غلط بودن پاسخ باشد. این درحالی است که برای بخش های خواندن و مکالمه، نحوه محاسبه چندان روشن نیست.

پیشنهاد مطالعهساخت بازی در itch.io و کسب درآمد ارزی از آن

آیا آزمون دولینگو برای اپلای و مهاجرت قابل قبول است؟ 

می توان گفت بسیاری از مراکز آموزش عالی در دنیا که حدود سیصد و هشتاد موسسه می باشد، از ابتدای اکتبر 2019 نتایج آزمون زبان دولینگو را به صورت جایگزین تافل خواهند پذیرفت.

تاریخ برگزاری آزمون زبان دولینگو چیست ؟ 

این یکی از مزیت های بزرگ آزمون دولینگو است که بدون مرکز و زمان معینی قابل برگزاری است و متقاضیان می توانند در هر زمانی که تصمیم دارند، به شکل آنلاین در این آزمون شرکت نمایند.

نحوه ثبت نام در سایت دولینگو

ابتدا وارد سایت دولینگو به نشانی www.duolingo.com شوید.

آزمون دولینگو Duolingo زبان آموزی دولینگو

سپس بر روی گزینه get started کلیک کنید

آزمون دولینگو Duolingo زبان آموزی دولینگو

زبان مورد نظر را انتخاب کنید

آزمون دولینگو Duolingo زبان آموزی دولینگو

سپس دلیل یادگیری زبان مورد نظر را از بین گزینه های موجود انتخاب کنید

آزمون دولینگو Duolingo

در این مرحله بر روی گزینه continue کلیک کنید.

آزمون دولینگو Duolingo

این مرحله از شما پرسیده می شود که چقدر در روز می خواهید برای زبان وقت بگذارید.

آزمون دولینگو Duolingo

در این مرحله باید به دولینگو اجازه ارسال پیام به خودتون را بدهید.

آزمون دولینگو Duolingo

برای ثبت نام می توانید از اکانت گوگل خود و یا فیسبوک یکی را انتخاب کنید. هم چنین در صورتی که می خواهید از این مرحله رد شوید می توانید بر روی گزینه not now کلیک کنید.

آزمون دولینگو Duolingo

در این جا از شما پرسیده می شود که آیا پیش زمینه ای در زبان انتخابی دارید یا اولین بار است که میخواهید آن را یاد بگیرید. پس از انتخاب هر گزینه آموزش دولینگو آغاز می شود...

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد