ثبت نام آزمون USMLE تایید مهارت پزشکی

ثبت نام آزمون USMLE تایید مهارت پزشکی

توسط : تیم محتوا
988

یکی از آزمون های معتبر جهانی که در خصوص ارائه گواهی نامه تایید مهارت پزشکی برگزار می شود، آزمون   USMLE است که در آمریکا به اجرا در می آید. کسانی که در رشته های پزشکی فارغ التحصیل شده اند، در صورتی که بخواهند در آمریکا به ادامه تحصیل پرداخته یا طبابت کنند، لازم است که ثبت نام آزمون USMLE را انجام داده و در این آزمون معتبر شرکت نمایند.

این در حالی است که برای فارغ التحصیلان رشته پزشکی که خارج از آمریکا تحصیل کرده اند، ابتدا باید از موسسه ECFMG در خصوص مدارک تحصیلی خود تاییدیه را دریافت کرده و سپس مجاز به شرکت در آزمون USMLE هستند.

مراحل دریافت گواهینامه USMLE

این آزمون معتبر رشته پزشکی، دارای چهار مرحله است که برای گذراندن هر یک از آن ها می بایست متقاضیان هزینه های لازم را متقبل شوند. اولین مرحله از این آزمون، شامل ارزیابی علوم پایه بالینی بوده و در مراحل بعدی مهارت کلینیکی افراد و توانمندی مدیریت درمان متناسب با استاندارد تدوین شده آمریکا مورد ارزیابی قرار می گیرد.

پیشنهاد مطالعهپرداخت هزینه WES گزارش ارزیابی اعتبارنامه

درصورتی که افراد بخواهند در آمریکا رزیدنت شوند، لازم است که تا مرحله 3 پیش رفته اما جهت دریافت مجوز طبابت تمامی مراحل الزامی است. لازم به ذکر است که از مراحل مربوط به آزمون USMLE دو مرحله نخستین در کشورهای ترکیه و امارات برگزار شده و مرحله نهایی در آمریکا اجرا خواهد شد. 

مرحله اول آزمون USMLE : این قسمت از آزمون که در خصوص مفاهیم علوم پایه می باشد دارای هفت مرحله است که هر یک از مراحل 46 سوال را شامل می شود و برای پاسخ گویی به هر مرحله از این قسمت یک ساعت فرصت در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. آزمون USMLE در این بخش از طریق رایانه انجام شده و با اتمام هر مرحله می توانید به مراحل بعدی وارد شوید. 

مرحله دوم آزمون USMLE : در این بخش نیز به بررسی اصول بالینی پرداخته می شود که به صورت معاینه یک روزه انجام می شود. این آزمون در ابتدا با سوالات تستی شروع می شود که دارای هشت مرحله بوده و در هر مرحله 44 سوال مطرح خواهد شد و برای پاسخ گویی به آن ها 9 ساعت زمان منظور شده است. همچنین در یک روز دیگر، آزمون به شکل شفاهی برگزار می شود که لازم است متقاضی، وضعیت 12 بیمار را ارزیابی نماید. 

مرحله سوم USMLE : بخش آخر آزمون پزشکی USMLE مربوط به مهارت های پزشک در مدیریت بیمار و بر اساس استاندارد های ایالات متحده آمریکا است. این آزمون در دو مرحله تستی انجام می شود. مدت زمان اجرای آن هفت ساعت بوده که متقاضیان در شش مرحله یک ساعته مورد سنجش قرار می گیرند که میان آزمون ها 45 دقیقه استراحت منظور شده است. 

ثبت نام آزمون USMLE تایید مهارت پزشکی

محل انجام آزمون  USMLE 

در صورتی که قصد دارید مجوز پزشکی خود را بر اساس آزمون USMLE دریافت نمایید، باید توجه داشته باشید که این آزمون در مرحله اول در یکی از کشورهای ترکیه و امارات برگزار شده و در ایران امکان برگزاری آن نمی باشد. این موضوع در خصوص مرحله دوم نیز صدق می کند و برای شرکت در مرحله دوم نیز می بایست به یکی از کشورهای امارات یا ترکیه بروید.

اما مرحله سوم در پنج شهر از ایالات متحده آمریکا برگزار می شود که شامل شیکاگو، هیوستون، آتلانتا، لس آنجلس و فیلادلفیا می شود. 

پیشنهاد مطالعهخرید بیمه دانشجویی استرالیا

ثبت نام USMLE

برگزاری آزمون USMLE مربوط به پزشکی، در تمامی سال انجام شده و متقاضیان می توانند بر اساس ظرفیت های محل آزمون، زمان شرکت در آن را انتخاب نمایند. به این نکته توجه داشته باشید که آزمون مرحله نهایی تنها در آمریکا انجام شده و می بایست تمهیدات لازم را در خصوص سفر به آمریکا برای خود فراهم نمایید.

شما می توانید شش ماه پیش از زمان برگزاری آزمون، تاریخ آن را تعیین نمایید. در تمامی روزهای سال باستثنای روزهای تعطیل رسمی، امکان تعیین تاریخ را خواهید داشت. هنگامی که تاریخ خود را انتخاب نمودید، آدرسی از محل آزمون به شما ارائه خواهد شد.

در صورتی که تحصیلات خود را در دانشگاه های آمریکا گذرانده باشید می توانید در سایت NBME وارد شده و ثبت نام در آزمون را انجام دهید. در غیر این صورت سایت ECFMG برای ثبت نام در دسترس می باشد.

هزینه آزمون USMLE 

لازم به ذکر است که در خصوص این آزمون، می بایست در کنار هزینه اصلی امتحان، هزینه های جانبی را نیز تقبل کنید. اما برای ثبت نام در سطح اول مبلغ 965 دلار، سطح دوم 1600دلار، سطح سوم 895 دلار می باشد که می بایست هنگام ثبت نام و وارد کردن مشخصات خود، آن را بپردازید. 

در صورتی که پس از اعلام محل آزمون و یا تعیین تاریخ، آن ها را تغییر داده  و یا کلا از شرکت در آزمون انصراف بدهید، می بایست هزینه ای مجزا را پرداخت کنید. هزینه های اعلام شده در هر سال، دستخوش تغییرات است که برای دریافت مبلغ آن می توانید به سایت USMLE مراجعه نمایید.

ثبت نام آزمون USMLE تایید مهارت پزشکی

سوالات متداول در ثبت نام آزمون USMLE

چگونه می توان در مرحله اول اقدام نمود ؟

از آن جایی که در ایران آزمون USMLE برگزار نمی شود، متقاضیان ایرانی می بایست به ترکیه یا امارات مراجعه کنند. برای دریافت اطلاعات کامل تر در خصوص این آزمون و فرآیند ارسال درخواست می توانید به سایت اصلی USMLE مراجعه نمایید. همچنین در صورتی که نیاز به مشاوره در این خصوص دارید و یا برای پرداخت هزینه های ارزی خود مساله دارید، می توانید از خدمات 20پیمنت بهره بگیرید.

زمان مناسب برای آزمون USMLE چگونه است ؟

به طور معمول متقاضیان، در سال های سوم تحصیل خود برای آزمون اقدام می کنند تا بتوانند پیش از شروع دوره های ابتدایی ، تحصیلات خود را به اتمام برسانند. قبولی در مرحله اول آزمون، چندان دور از دسترس نیست.

پیشنهاد مطالعهکشور های ارزان برای تحصیل در خارج از کشور

برای قبولی در آزمون چه نمره ای لازم است ؟

برای آن که بتوانید در آزمون USMLE نمره قبولی دریافت کنید، لازم است که حداقل امتیاز 194 را کسب کرده باشید.

زمان اعلام نتایج امتحان چه زمانی است؟

به طور معمول در یک فاصله زمانی حدود یک ماه، نتیجه آزمون اعلام می شود که از طریق ایمیل و در روزهای چهارشنبه اطلاع رسانی خواهد شد.

اگر در آزمون قبول نشوم، امکان دارد مجدد شرکت کنم ؟

شما می توانید در یک بازه زمانی یکساله سه بار در آزمون شرکت کرده و در کل تا شش بار مجاز هستید در این آزمون درخواست دهید.

برچسـب هـا : دانشگاهی ، آزمون USMLE ، USMLE
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد