آزمون پرومتریک Prometric

آزمون پرومتریک Prometric

توسط : تیم محتوا
1,634

آزمون پرومتریک یکی از آزمون هایی است که این امکان را ایجاد می کند که بتوانید به کشورهای توسعه یافته و پیشرفته مهاجرت نمایید. قبولی در این آزمون به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید فرصت های شغلی مناسبی را در کشورهایی که پتانسیل شغلی بالایی دارند، بیابید و زندگی متفاوتی را تجربه کنید. در این جا به شما خواهیم گفت که آزمون Prometric چیست و چه امکاناتی را برای شما ایجاد خواهد کرد. این نکته را توجه داشته باشید که با قبولی در این آزمون می توانید ویزای خود را به آسانی دریافت کنید. برای مشاوره در این خصوص می توانید با 20پیمنت تماس بگیرید.

پیشنهاد مطالعهپرداخت هزینه WES گزارش ارزیابی اعتبارنامه

محل برگزاری آزمون پرومتریک 

این آزمون در حال حاضر و در شرایط کووید 19 در مراکز آزمون Prometric در تمامی دنیا در دسترس بوده و امکان ثبت نام در آن وجود دارد. این آزمون در ایالات متحده، کانادا و اکثر کشورهای جهان در دسترس است. اگر در یافتن یک مرکز Prometric بین المللی که مناسب باشد مشکل دارید و آزمون کاغذی در نزدیکی شما موجود نیست، می توانید به این مرکز ایمیل کنید. ضمن اینکه این آزمون به صورت اینترنتی نیز برگزار می گردد.

آزمون پرومتریک Prometric

برنامه ریزی مجدد آزمون Prometric 

اگر می خواهید آزمون Prometric خود را به تاریخ و ساعت دیگری تنظیم کنید، باید این کار را مستقیماً در سایت پرومتریک انجام دهید. برای شروع این تغییر، به حساب EMA خود بروید و در صفحه آزمون های من، تنظیم مجدد برنامه Prometric را انتخاب کنید. 

داوطلبان می توانند یک زمان آزمون را بدون پرداخت هزینه، یکماه پیش از تاریخ آزمون برنامه ریزی یا لغو کنند. بین 28 تا 3 روز قبل از تاریخ آزمون، هزینه 35 دلار وجود دارد که توسط Prometric دریافت می شود. Prometric زمان آزمون را تا 15 دقیقه پس از زمان شروع برنامه ریزی شده داوطلب تضمین می کند. با توجه به محدود بودن صندلی های آزمون به دلیل فاصله اجتماعی، در دسترس بودن صندلی بسیار محدود خواهد بود.

نکات مهم در روز آزمون پرومتریک مبتنی بر رایانه

ایمیل تأیید آزمون خود را چاپ یا ذخیره کنید. اگرچه این مورد برای ورود لازم نیست اما شامل تاریخ و ساعت آزمون شما، آدرس مرکز آزمون Prometric و سایر اطلاعات مهم است.

باید بدانید که در صورت آوردن وسایل ممنوعه، آنها باید در کمد تهیه شده توسط Prometric قرار بگیرند یا به والدین یا سرپرستی که در محل است، بمانند. لیست موارد ممنوع شامل ، تلفن همراه، ماشین حساب، ساعت، پخش کننده رسانه، کوله پشتی و کیف، تن پوش، کتاب و قلم می باشد. 

آدرس مرکز آزمون شما در ایمیل ارائه شده توسط Prometric ذکر شده است.30 - 45 دقیقه قبل از زمان شروع آزمون وارد مرکز شوید.

مهم است که بدانید آزمون رایانه ای در یک مرکز آزمون Prometric فقط یک نسخه دیجیتالی است. انواع سوالات، بخش ها و قسمت های مربوط به آزمون مبتنی بر رایانه یکسان است. داوطلبان به راحتی به جای پاسخ نامه، از کامپیوتر برای تمام بخش های آزمون استفاده می کند.

پیشنهاد مطالعهخرید اکانت ۳۰ روزه Agency الکسا

ورود به سیستم آزمون پرومتریک 

در زمان ورود، از شما خواسته می شود تا نام دانشجو و اطلاعات خود را تأیید کنید. کارکنان اطلاعات داوطلب را بررسی می کنند. پرسنل ممکن است قوانین مربوط به تست و همچنین هرگونه نیاز به توضیحات COVID-19 را به شما یادآوری کنند. 

قبل از ورود دانشجو به اتاق آزمون، کارکنان ممکن است از شما بخواهند که یک خط امنیتی ایجاد کنید. کارکنان فاصله اجتماعی مناسب بین کلیه کارکنان و شرکت کنندگان در آزمون را هنگام آزمایش تضمین می کنند. ممکن است از دانش آموزان خواسته شود که از طریق ردیاب فلزی راه بروند یا توسط ردیاب دستی دستی اسکن شوند. در صورت مشکوک بودن به موارد ممنوع، کارکنان می توانند دستورالعمل های اضافی را ارائه دهند.

سپس به یک ایستگاه رایانه ای خاص، هدایت می شوید تا تست را شروع کنید. کارکنان از طریق یک پنجره بزرگ شیشه ای و همچنین دوربین های امنیتی به طور مداوم اتاق و کلیه افراد آزمون دهنده را رصد می کنند. داوطلبان در یک اتاق با سایر داوطلبان آزمون خواهند داد.

آزمون پرومتریک Prometric

آموزش و دستورالعمل ها

ابتدا نحوه پیمایش و نحوه انتخاب گزینه های پاسخ را توضیح می دهند. همچنین قوانین عمومی تست زنی را یادآوری می کند. همه آزمایشات روی رایانه انجام می شود و در حین تست، دستورالعمل های مربوط به هر داوطلب روی صفحه ارائه می شود و باید آنها را بخوانید. برای دستورالعمل های مهم، به داوطب توصیه می شود از هدفون های ارائه شده برای شنیدن دستورالعمل های نوشتاری با صدای بلند استفاده کنند. دانش آموزانی که در هنگام تست به کمک نیاز دارند، باید دست خود را بالا ببرند و منتظر راهنمایی باشند. 

هنگامی که آموزش را به پایان رسید، با تایپ کردن پاسخ خود روی صفحه کلید، با بخش نوشتن شروع می کند. زمان مشخصی برای تکمیل بخشها اختصاص داده می شود و قبل از پایان بخش، در بالای صفحه پنج دقیقه اخطار به داوطلب داده می شود. پس از پایان نوشتن، 10 دقیقه وقفه دریافت خواهید کرد. 

در مرحله بعدی، بخش های چند گزینه ای آزمون برگزار می شود. در طول هر یک از این بخش هاگ، باید پاسخ های انتخاب شده خود را در رایانه علامت گذاری کنید. برای نمره دهی آزمون باید حداقل در هر قسمت به یک سوال پاسخ دهید. 

داوطلب برای هر پاسخ صحیح 1 امتیاز دریافت می کند، برای هر پاسخ نادرست 1/4 امتیاز را از دست می دهد و برای کنار گذاشتن یک سوال نه امتیاز می گیرد و نه از دست می دهد.

پیشنهاد مطالعهخرید از Godaddy خرید هاست و دامنه

نمرات آزمون های آزمایشی

حداقل نمره قبولی در آزمون های آزمایشی  آزمون پرومتریک 70 است. امتیاز شما از طریق ایمیل ارسال می شود. رایانامه نمره شما همچنین شامل یک تجزیه و تحلیل فصل به فصل عملکرد شما در آزمون آزمایشی است. این گزارش را برای سوابق خود ذخیره یا چاپ کنید. توجه داشته باشید که این گزارش تحلیل عملکرد برای دانشجویان ارسال می شود.

رشته های آزمون  Prometric

لازم به ذکر است که در این آزمون، رشته هایی که د رحوزه بهداشت و درمان باشد، تحت پوشش واقع شده است. رشته هایی مانند پرستاری، پزشکی عمومی، دندانپزشکی، داروسازی، مامایی، متخصص اطفال، متخصص زنان، متخصص قلب، جراحی پلاستیک و... اشاره نمود

آزمون پرومتریک Prometric

نحوه ایجاد حساب Prometric آنلاین 

این راهنمای کاربر شامل دستورالعمل هایی برای ایجاد حساب کاربری و پروفایل کاربر و زمان بندی آزمون است. قبل از تعیین وقت آزمون بصورت آنلاین، داوطلبان ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنند. این سایت شامل ابزارهای خدمات آنلاین برای کمک به مدیریت زمان های آزمایشی داوطلب و مشاهده سابقه است.

داوطلبان برای ایجاد حساب کاربری باید به آدرس https://www.prometric.com مراجعه کنند. پس از ورود به سایت، حساب آنلاین خود را ایجاد کنید. داوطلب باید "ایجاد یک حساب" را از صفحه ورود به سیستم انتخاب کند و بر روی "ایجاد حساب کاربری" کلیک نماید. 

نام کاربری و آدرس ایمیل خود را وارد کرده و روی "ایجاد حساب" کلیک کنید. تأیید آدرس ایمیل، گذرواژه ، رمز ورود مجدد را وارد کنید و با سیاست حفظ حریم خصوصی داده های Prometric موافقت کرده و ایجاد حساب را انتخاب نمایید.

یک ایمیل فعال سازی حساب دریافت خواهید کرد. شما باید روی پیوند موجود کلیک کنید. برای تکمیل ایجاد حساب خود، تایید ایمیل را ظرف 24 ساعت ارسال کنید. اگر این کار را انجام ندادید، بعد از 24 ساعت شما باید حساب خود را دوباره ایجاد کنید. پس از کلیک بر روی پیوند موجود در ایمیل، in Log خواهید شد.

در صفحه شروع ، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

وارد حساب خود شوید و از صفحه Sponsor Test ، "زمانبندی آزمون من" را انتخاب کنید. از صفحه ورود به سیستم، نام کاربری یا آدرس ایمیل، گذرواژه و متن خود را وارد کنید. سپس روی "ورود به سیستم" کلیک کنید.

پیشنهاد مطالعهثبت نام آزمون USMLE تایید مهارت پزشکی

نمایه خود را به روز کرده وپس از ورود به حساب خود، اطلاعات نمایه خود را اضافه کنید. ستاره های قرمز زمینه های مورد نیاز را نشان می دهند که عبارتند از :

o نام ، نام خانوادگی : • نامی که وارد نمایه خود می کنید باید دقیقاً با نام موجود در شناسه صادر شده توسط دولت مطابقت داشته باشد

o کشور (از منوی کشویی انتخاب کنید) آدرس، شهر، استان و کد پستی

o شماره تلفن اصلی ، تاریخ تولد (سپس ماه و روز را از فهرست های کشویی انتخاب کنید)

در نهایت روی "ذخیره و ادامه" کلیک کنید.

پس از ارائه اطلاعات خود، لطفاً آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید کامل و صحیح است. شما می توانید به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کرده و آن را به روز کنید. از صفحه حساب داوطلب، می توانید یک زمان مشخص در آزمون Prometric ، زمان بندی مجدد کرده و یا برای لغو برنامه ریزی کنید. می توانید زمان آزمون موجودو سابقه امتحان خود را مشاهده کنید.

برای ارسال مجدد ایمیل تأیید، گزینه "بیشتر" را در زمان آزمون مربوطه انتخاب کنید. سپس روی "ارسال مجدد ایمیل تأیید" کلیک کنید. برای مشاهده نسخه های ایمیل قبلی، روی پیوند "اعلان ها" در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.

انتخاب زمان و محل آزمون Prometric

با وارد کردن شهر و ایالت یا کد پستی از مکان مورد نظر خود  یک مرکز آزمون را جستجو و انتخاب کنید. سپس روی "جستجو" کلیک کنید. برای یافتن نزدیک ترین مرکز آزمون، کد پستی خود را وارد کنید و سپس روی Search Area کلیک کرده و 25 مایل را انتخاب کنید. در صورت عدم نتیجه گیری ارائه شده، با انتخاب 50 مایل جستجوی خود را گسترش دهید.

لیست مراکز آزمون اطراف ارائه خواهد شد.  هنگامی که زمانبندی زمان آزمون را انتخاب کنید، تقویمی ظاهر می شود و روزهایی که در دسترس هستند را قابل مشاهده خواهند شد. روزی را برگزینید که می خواهید آزمون دهید و لیستی از زمان های موجود در سمت راست نشان داده می شود.

بر روی زمان مورد نظر کلیک کنید و سپس "بعدی" را کلیک کنید. صفحه اطلاعات پرداخت را تکمیل کنید. می توانید برای پرداخت هزینه آزمون از طریق 20پیمنت اقدام کنید. 

پس از انجام پرداخت هزینه زمان آزمون برای شما به نمایش درآمده و می توانید آن را از طریق ایمیل دریافت کرده و پرینت بگیرید. تا زمان و محل آزمون را در اختیار داشته باشید.

آزمون پرومتریک Prometric

سوالات متداول 

از Prometric ایمیلی دریافت کردم که امتحان من لغو شده است. با این حال، وقتی وارد سیستم می شوم به نظر فعال می رسد. کدام اطلاعات دقیق است و چرا اطلاعات متناقضی وجود دارد؟

اگر ایمیلی از طرف Prometric دریافت کنید مبنی بر اینکه زمان آزمون شما لغو می شود، ممکن است تا چندین روز پس از دریافت ارتباط همچنان بتوانید زمان آزمون خود را در سایت ببینید. با این حال، زمان تعیین شده لغو می شود و دیگر در سیستم برنامه ریزی ظاهر نمی شود.

آیا آزمون آنلاین آزمایشی در آزمون اصلی من تأثیری دارد؟

امتحاناتی که از طریق پلتفرم تست آنلاین Prometric انجام می شود، از جمله آزمون های آزمایشی و سایر آزمون ها، تحت تأثیر آزمون پرومتریک نیستند.

پیشنهاد مطالعهآزمون دولینگو Duolingo زبان آموزی دولینگو

چه زمانی مرکز آزمون ها دوباره باز می شود؟

هدف Prometric این است که مطابق با تمام مقررات محلی، ایالتی و فدرال، موقعیت هایی را در هر زمان و مکانی ایمن است باز کند. توصیه می کنیم برای مشاهده لیست مراکز موجود در حال حاضر و همچنین مراکزی که به زودی افتتاح می شوند، از صفحه افتتاحیه سایت دیدن کنید. لطفا توجه داشته باشید که وضعیت باز بودن این سایت ها به عوامل یا دستورالعمل های متعددی بستگی دارد. 

آیا حتما باید امتحان خود را در یک مرکز آزمون Prometric برنامه ریزی کنم، در صورتی که تصمیم دارم در آزمون از راه دور دکتری شرکت کنم ؟

اگر امتحان خود را در یک مرکز آزمون Prometric برنامه ریزی کرده اید و می خواهید آن را برای یک آزمون آنلاین از راه دور تغییر دهید، ابتدا باید وقت امتحان خود را در مرکز آزمون لغو کنید. سپس برای تعیین یک آزمون آنلاین از راه دور از طریق سایت اقدام کنید.

توجه داشته باشید که شما یک ایمیل تأیید جدید دریافت خواهید کرد. اگر آن را دریافت نکردید، بلافاصله با Prometric تماس بگیرید تا تأیید شود که برنامه شما مجدداً ثبت شده است.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد