آزمون ناتی NAATI صفر تا صد

آزمون ناتی NAATI صفر تا صد

توسط : تیم محتوا
1,172

NAATI مخفف National Acreditation Authority for Translators and Interpreters ، نهاد رسمی اعتباربخشی مترجمان است. از سال 2018 ، این سازمان آزمون جدیدی را با عنوان Nativity CCL  معرفی کرده است که مخفف Credentialed Community Language است. آزمون  ناتی NAATI  فرصتی را برای متقاضیان فراهم می کند تا بتوانند برای مهاجرت به استرالیا اقدام کنند. مهم ترین مزیت شرکت در این آزمون افزایش امتیاز برای ویزای کار و مهارت در استرالیا است که از تاریخ صدور به مدت سه سال معتبر است. 

نحوه برگزاری NATTI CCL

آزمون NAATI  فقط تا 30 دسامبر سال 2020 بصورت آنلاین در دسترس خواهد بود. البته پس از این تاریخ، هنوز هم ممکن است بصورت آنلاین برگزار شود. در نتیجه می توانید در هرجایی که اینترنت با سرعت مناسب دارید، در این آزمون شرکت کنید. لازم به ذکر است که قبل از شروع آزمون، محل آزمون توسط ناظر آزمون از طریق دوربین یا وب کم شما بررسی می شود.

پیشنهاد مطالعهآزمون پرومتریک Prometric

در حال حاضر هزینه آزمون 800 دلار است که می تواند توسط کارت های اعتباری معتبر جهانی مانند کارت های MasterCard و Visa یا از طریق حساب های بین المللی مانند PayPal پرداخت شود. با توجه به تحریم ها و عدم ارتباط بانکی کشورمان با سیستم بانکی جهانی برای پرداخت این مبلغ، می توانید از خدمات 20پیمنت کمک بگیرید. 

آزمون ناتی NAATI

تجهیزات مورد نیاز آزمون NATTI 

رایانه، لپ تاپ، تبلت یا تلفن هوشمند از جمله تجهیزاتی است که می توانید برای انجام آزمون ناتی از آن ها استفاده کنید. اگر از رایانه استفاده می کنید، برای انتقال تصویر خود باید وب کم داشته باشید. همچنین به سرعت بالا و دسترسی راحت  به اینترنت داشته باشید. توصیه می کنیم از هدفون یا هدست برای کاهش سر و صدای اطراف خود استفاده کنید تا تمرکز خود را از دست ندهید.

ساختار آزمون ناتی

قالب آزمون  NAATI به گونه ای است که توانایی شما را در درک و انتقال از یک زبان به زبان دیگر با موضوعات سطح جامعه ارزیابی می کند. این آزمون شامل دو مکالمه میان دو نفر به زبان های فارسی و انگلیسی است که به صورت دو فایل صوتی پخش می شود. 

این دو نفر در موقعیت های روزمره بی تفاوت هستند و درمورد موضوعاتی مانند بیمارستان ها، فرودگاه ها، دفاتر مهاجرت، فروشگاه ها و ... با یکدیگر صحبت می کنند. هر مکالمه حداکثر 300 کلمه دارد و از بخش های کوچکی به نام بخش تشکیل شده است که حداکثر 30 تا 35 کلمه دارد. 

ممتحن فایل صوتی را پخش می کند و در پایان هر بخش فایل صوتی را متوقف می کند و منتظر ترجمه شما می ماند. نقشی که شما بازی می کنید نقش مترجمی است که باید انگلیسی را به فارسی و فارسی را به انگلیسی ترجمه کند. بعد از هر ترجمه، ناظر آزمون قسمت بعدی را برای ترجمه شما پخش می کند. این مراحل تا پایان امتحان ادامه دارد. در نتیجه، شما باید در طول آزمون دو مکالمه در مورد دو موضوع مختلف را ترجمه و تفسیر کنید.

پیشنهاد مطالعهپرداخت هزینه WES گزارش ارزیابی اعتبارنامه

NAATI CCL چگونه کار می کند ؟

پس از ثبت نام، لینک آزمون از طریق ایمیل برای شما ارسال می شود. در زمان تعیین شده از طریق این لینک وارد محیط آزمون شوید. اگر برای شرکت در آزمون از رایانه یا لپ تاپ استفاده می کنید، می توانید هم از طریق برنامه Microsoft Teams و هم از طریق مرورگر، آزمون را انجام دهید، اما اگر از تلفن همراه یا تبلت استفاده می کنید، فقط از طریق برنامه Microsoft Teams می توانید آزمون را انجام دهید. 

دسترسی به میکروفن خود را ایجاد کنید. پس از شروع آزمون، گفتگوها برای شما پخش می شود و شما باید هر بخش را ترجمه کنید. آزمون ناتی کاملاً شفاهی است و شما باید ترجمه را به صورت شفاهی انجام دهید و صدای شما برای ارزیابی ضبط می شود. 

ابتدا، ممتحن قسمت اول مکالمه اول را برای شما اجرا می کند. در پایان هر بخش، صدای زنگ را می شنوید و باید بلافاصله ترجمه قسمت شنیده شده را بگویید. اگر بخشی که شنیدید به زبان انگلیسی باشد ترجمه شما به فارسی و بالعکس خواهد بود. استاد راهنما منتظر تکمیل جواب شما است و سپس قسمت بعدی مکالمه را برای شما پخش می کند و این روند تا پایان امتحان ادامه دارد. این آزمون پس از حدود 20 دقیقه به پایان می رسد و شما را از اتمام آزمون مطلع می کند.

آزمون ناتی NAATI

مدت زمان و روش نمره گذاری آزمون NAATI

تست CCL یک تست بسیار کوتاه است که حدود 20 دقیقه طول می کشد. نمره CCL در کل 90 امتیاز است و هر مکالمه دارای امتیاز 45 است. مهارت متقاضیان در دو عامل مهم ارزیابی می شود :

مهارت متقاضی به دو زبان فارسی و انگلیسی

کیفیت ترجمه دقیق و انتقال معانی 

مواردی همچون دقت و ترجمه صحیح اطلاعات، عدم تحریف در انتقال محتوا، عدم حذف اطلاعات ، عدم افزودن اطلاعات غیرضروری، روی امتیاز نهایی متقاضی تأثیر می گذارد.

پاسخ های متقاضی توسط دو آزمون کننده بررسی می شود و هر آزمون کننده به طور جداگانه به متقاضی نمره می دهد. اگر نمره نهایی آنها متفاوت باشد، آزمونگر سوم در مورد نمره نهایی اظهار نظر می کند.

خطاهای زبانی که بر دقت ترجمه تأثیر می گذارد، امتیاز شما را به شدت کاهش می دهد. اشتباهاتی مانند حذف و افزودن کلمه یا انتخاب کلمات نامناسب در ترجمه، زیرا بر معنای مورد نظر تأثیر منفی می گذارد و منجر به افت زیادی از امتیاز می شود. 

پیشنهاد مطالعهثبت نام آزمون USMLE تایید مهارت پزشکی

برای قبولی در آزمون NAATI CCL ، باید حداقل نمره 63 را از 90 نمره آزمون کسب کنید. همچنین، نمره شما در هر مکالمه باید حداقل 29 از 45 باشد. به عنوان مثال، اگر در مکالمه اول نمره 40 و در مکالمه دوم نمره 25 کسب کرده باشید، با وجود اینکه نمره شما 65 است، همچنان رد خواهید شد. زیرا باید در هر دو گفتگو حداقل 29 امتیاز کسب کنید.

بایدها و نبایدهای آزمون Nati CCL

در پایان هر مکالمه و شنیدن آهنگ زنگ، 5 ثانیه فرصت دارید که پاسخ دهید. اگر بیش از پنج ثانیه مکث کنید ، نمره آن قسمت از مکالمه را از دست می دهید.

در پایان هر مکالمه و شنیدن آهنگ زنگ، می توانید درخواست پخش مجدد آن مکالمه را داشته باشید. در هر دو بخش از امتحان، مجاز به درخواست تکرار قسمت مکالمه بدون کسر نمره هستید. در صورت تکرار، ممکن است نمره منفی دریافت کنید.

آزمون ناتی NAATI

نحوه ثبت نام در NATTI CCL

مراحل ثبت نام آزمون  NATTI بسیار ساده است و با ایجاد یک حساب myNATTI در وب سایت رسمی Naati و طی مراحل آن، می توانید ثبت نام کنید. 

یک حساب myNAATI ایجاد کنید و اطلاعات خود را ثبت کنید.

برای تأیید ، یک عکس رنگی از شناسنامه را بارگذاری کنید و آن را ارسال کنید.

پس از تکمیل ثبت نام  یک ایمیل از NAATI دریافت خواهید کرد.

پس از دریافت ایمیل، باید تاریخ و مکان آزمون خود را از مدیریت آزمایشات من در حساب myNAATI خود انتخاب کنید.

پس از انتخاب تاریخ و مکان، به دروازه پرداخت هدایت می شوید.

پس از اتمام پرداخت، تاریخ آزمون شما تأیید می شود.

پس از پایان امتحان، نتیجه آزمون از طریق پست الکترونیکی برای شما ارسال می شود

برچسـب هـا : مهاجرتی ، آزمون ناتی ، آزمون NAATI ، NAATI
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد