ثبت نام آزمون CFA

ثبت نام آزمون CFA

توسط : تیم محتوا
1,168

آزمون CFA ، در سه سطح برگزار می شود که سطوح I ، II و III را شامل می شود. آزمون سطح I  شامل دانش پایه و سوالات درک متمرکز بر ابزارهای سرمایه گذاری است، در حالی که آزمون سطح II نیاز به تجزیه و تحلیل پیچیده تر و تمرکز بر ارزیابی دارایی ها دارد. آزمون سطح III تمام مفاهیم و روش های تحلیلی را در تعدادی از برنامه های کاربردی برای مدیریت موثر کارها و برنامه ریزی مالی ترکیب می کند. برای ثبت نام آزمون CFA می توانید از طریق 20یپمنت اقدام کنید.

آمادگی برای آزمون CFA 

هر سطح از این تست، هر ساله در مراکز آزمون سراسر جهان ارائه می شود و امتحانات با هر سطح دشوارتر می شوند. پیشنهاد می شود که یک داوطلب برای گذراندن امتحان حداقل 300 ساعت در هر سطح مطالعه کند. یک برنامه مطالعه جامع و یک بسته آمادگی آزمون CFA می تواند تا حد زیادی موثر باشد که این 300 ساعت را موثر قرار می دهد.

پیشنهاد مطالعهآزمون دولینگو Duolingo زبان آموزی دولینگو

مباحث آزمون CFA

برنامه درسی در هر چرخه امتحان به روز می شود و هر سه سطح آزمون CFA در همان 10 حوزه موضوعی تمرکز دارند. سطح امتحان با توجه به سطح انتخابی، متفاوت است و می تواند سال به سال اندکی تغییر کند. زمینه های موضوعی استانداردهای اخلاقی و حرفه ای، روش های کمی، اقتصاد، گزارشگری و تحلیل مالی، مالی شرکت، سرمایه گذاری سهام، درآمد ثابت، سرمایه گذاری های جایگزینی و مدیریت کارها پوشش داده شده است.

ثبت نام آزمون CFA

نرخ قبولی در آزمون CFA و نتایج آزمون

هرکسی که در امتحان CFA Prgram شرکت می کند، یک نتیجه آزمون قبولی یا نا موفق و خلاصه ای از عملکرد در هر زمینه موضوع را دریافت می کند. نتایج سطح I و II ظرف 60 روز از تاریخ امتحان و سطح III طی 90 روز منتشر می شود. نرخ قبولی در آزمون CFA در آزمون سطح I در سال 2019 تنها 42% بود. این درحالی است که در سطح II 44% و در سطح III به 56% رسید. 

برای قبولی، یک داوطلب باید حداقل نمره قبولی (MPS) را کسب کند و سال به سال متفاوت است. داوطلبان در عوض برای هر مبحث، شاخصی از دامنه نمره 50٪ ، 51-70٪ ، 70٪ همراه با نتیجه نهایی خود دریافت می کنند. برای داوطلبان سطح III فقط دو خلاصه مبحث موضوع ارائه می شود، یکی منعکس کننده بخش مقاله و دیگری منعکس کننده قسمت مجموعه موارد.

به افرادی که در این آزمون CFA موفق نمی شوند، اطلاعات بیشتری در مورد عملکرد آنها نسبت به سایر داوطلبانی که قبول نشده اند، داده می شود. داوطلبانی که موفق به کسب نمره نشده اند به 10 باند نمره مساوی تقسیم می شوند که نشان می دهد نمره فردی در مقایسه با نمرات کلی دیگر که موفق نشده اند چقدر خوب است. قبل از اینکه تصمیم بگیرید برای امتحان CFA اقدام کنید، بهتر است کتاب الکترونیکی رایگان این آزمون را مطالعه کنید.

پیشنهاد مطالعهآزمون پرومتریک Prometric

ثبت نام در آزمون CFA

ثبت نام و زمان بندی برای آزمون های CFA مبتنی بر رایانه 2021 یک فرایند دو مرحله ای است. ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید و پنجره آزمون جدید خود را انتخاب کنید، سپس زمان آزمون خود را تعیین نمایید. تاریخ ها، زمان ها و گزینه های مرکز آزمون موجود در طی مراحل برنامه ریزی به شما ارائه می شود، اما توجه داشته باشید که زمان های بیشتری اضافه می شود.

توجه داشته باشید، اگر با بسته شدن COVID-19 امتحان خود را دو بار به تعویق انداخته اید، ممکن است شرایط بازپرداخت را داشته باشید. لطفاً به بخش بازپرداخت در زیر مراجعه کنید.این موسسه با ایجاد فرصت های مکرر جدید برای شرکت در آزمون CFA در سراسر سال 2021 با پشتکار تلاش می کند تا به چالش های همه گیر پاسخ داده و نیازهای داوطلبان خود را برآورده نماید. 

بازپرداخت آزمون CFA

اگر آزمون شما در ژوئن و دسامبر 2020 به تعویق افتاده و هنوز در آزمون 2021 ثبت نام نکرده اید، می توانید هزینه ای را که هنگام ثبت نام در آزمون 2020 پرداخت کرده اید، بازپرداخت کنید. گزینه درخواست بازپرداخت به مدت دو هفته در دسترس خواهد بود. توجه داشته باشید اگر درخواست بازپرداخت می کنید و سپس تصمیم می گیرید برای امتحان آینده ثبت نام کنید، پس از 23 دسامبر می توانید ثبت نام کرده و هزینه ثبت نام را برای هر آزمون آزاد پرداخت کنید. برای پردازش بازپرداخت باید فرم درخواست را تکمیل و ارسال کنید. 

ثبت نام آزمون CFA

مدت زمان ثبت نام داوطلبان 

برای کاهش فشار در برنامه، CFA در حال اضافه کردن یک دوره امتحانی در 21-23 مارس برای داوطلبین سطح I است که امتحانات آنها به تعویق افتاده است. اگر برای ماه فوریه ثبت نام کرده اید و وقت امتحان خود را تعیین نکرده اید، پیشنهاد می کنیم قبل از پایان مهلت 14 دسامبر برنامه ریزی کنید. 

اگر هنوز برای سال 2021 ثبت نام نکرده اید، واجد شرایط ثبت نام در هر یک از سطوح I در سال 2021 هستید. ظرفیت فوریه در شهرهای ذکر شده، مشخص است. اگر با تعطیلی COVID19 امتحان خود را دو باره به تعویق انداخته اید، شرایط بازپرداخت را خواهید داشت.

داوطلبان سطح II و IIII می توانند برای هر آزمون 2021 ثبت نام کنید. اگر می خواهید در ماه می، آگوست یا نوامبر آزمون دهید، اکنون می توانید ثبت نام کنید. به خاطر داشته باشید که در زمان ثبت نام آزمون و کنترل جلسات آزمون صبح و عصر CFA نیاز به اصل پاسپورت دارید.

همچنین شرایط لازم برای ثبت نام در آزمون CFA شامل داشتن گذرنامه معتبر بین المللی، مدرک کارشناسی، چهار سال سابقه کار که می تواند تجربه تحصیلی و کار همزمان به صورت ترکیبی است، می باشد.

پیشنهاد مطالعهثبت نام آزمون USMLE تایید مهارت پزشکی

سوالات متداول

آیا آزمون CFA دشوار است؟

به طور کلی، امتحانات CFA بسیار دشوار است، اما داوطلبان می توانند با گذراندن بیش از 300 ساعت مطالعه، با استفاده از مواد مقدماتی جایگزین، پاسخ دادن به بیشترین سوالات عملی و ایجاد یک برنامه مطالعه مناسب، شانس قبولی خود را افزایش دهند.

چگونه آزمون انتخابی 2021 پر نمی شود؟

برخلاف امتحانات مبتنی بر کاغذ، امتحانات رایانه ای گزینه های روز امتحانات بیشتری را همراه با تنظیمات کوچکتر و راحت تر ارائه می دهند. این موضوع باعث می شود که بتوان امکانات بیشتری را در مناطق پر تقاضا ایجاد کنیم. 

آیا پروتکل های ویژه ای برای امتحانات آینده وجود دارد ؟

بله، می توان انتظار داشت که اقدامات فاصله اجتماعی در مراکز آزمون انجام شود. داوطلبان و پرسنل ملزم به پوشیدن ماسک در طول دوره امتحان پوشانده شده است. در بیشتر مراکز، داوطلبان به فاصله شش فوت از هم نشسته اند و شرایط تمیز کردن لوازم شخصی و بهداشت وجود دارد.

آیا به گذرنامه جدیدی نیاز دارم؟

بررسی کنید و مطمئن شوید که گذرنامه شما در زمان آزمون برنامه ریزی شده جاری است. در صورت انقضا گذرنامه، مجاز به شرکت در آزمون نیستید.

برچسـب هـا : دانشگاهی ، آزمون CFA ، ثبت نام CFA
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد