تفاوت وب مانی و پی پال

تفاوت وب مانی و پی پال

توسط : تیم محتوا
1,328

در بررسی تفاوت وب مانی و پی پال، می توان گفت که PayPal  یکی از شرکت های تابعه eBay است و WebMoney متعلق به WM Transfer Ltd می باشد.  اگر تصمیم دارید از PayPal استفاده کنید، باید شماره اعتبار خود را به پی پال بدهید. این درحالی است که وب مانی به کارت اعتباری و حساب بانکی احتیاج ندارد. اما می توان گفت که این روش های پرداخت آنلاین، دارای سیستمی ایمن هستند که هر یک دارای ویژگی های خاص به خود می باشند.

پی پال

برای اطلاع کامل تری از تفاوت وب مانی و پی پال، بهتر است که ابتدا هر یک از آن ها را به اختصار توضیح دهیم. PayPal یک تجارت بین المللی الکترونیکی است که اجازه می دهد پرداخت ها و انتقال پول از طریق اینترنت انجام شود. نقل و انتقال پول آنلاین به عنوان گزینه های الکترونیکی جایگزینی برای پرداخت با روش های سنتی کاغذی مانند چک و حواله است. 

پی پال سریع ترین و مطمئن ترین روش برای ارسال پول، پرداخت آنلاین، دریافت پول یا راه اندازی حساب بازرگان است. Paypal به شما امکان می دهد حساب ها را با ارزهای مختلف نگهداری کنید، همچنین می توانید پرداختی را بین اعضای خود ارسال و دریافت نمایید. این سیستم پرداخت در بین کسانی که خرید و فروش در اینترنت انجام می دهند بسیار محبوب است.

پیشنهاد مطالعهآزمون دولینگو Duolingo زبان آموزی دولینگو

یکی از نکاتی که در استفاده و ساخت پی پال مطرح است این است که به دلیل وجود تحریم ها علیه ایران، ساخت مستقیم این روش پرداخت آنلاین در ایران ممکن نمی باشد و نمی توان از IP ایران استفاده نمود. برای آن که بتوانید حساب پی پال خود را بسازید لازم است که از وی پی ان استفاده نمایید. 

در ادامه بررسی تفاوت وب مانی و پی پال، می توان گفت، برای تایید حساب و وریفای کردن آن، لازم است که از یک آدرس در خارج از ایران و شماره تلفنی که از یکی دیگر از کشورها باشد، اقدام نمایید. هنگامی که حساب Paypal خود را افتتاح می نمایید، به صورت اتوماتیک در جهت انجام مراحل کنترلی در پی پال، ده تراکنش اول نگه داشته می شود. 

این موضوع باعث می شود که امنیت این روش پرداخت آنلاین بالا بوده و از کلاهبرداری های احتمالی جلوگیری به عمل آید. در صورتی که سیستم نظارتی پی پال تشخیص دهد که تراکنش ها به صورت معمول بوده و ایرادی در آن ها مشاهده نگردد، موجودی حساب شما در پی پال قابل نقل و انتقال خواهد بود.

تفاوت وب مانی و پی پال

وب مانی

WebMoney Transfer  یک راه حل هوشمند برای تجارت اینترنتی است. وب مانی یک ابزار پرداخت چند منظوره است که معاملات امن و فوری را به صورت آنلاین فراهم می کند. WebMoney  مبتنی بر فراهم کردن رابط های منحصر به فرد برای کلیه کاربران خود است تا حقوق مالکیت فردی را برای دارایی های با ارزش خود ذخیره کند.

این حساب پرداخت آنلاین، از شرایط خاص مربوط به تحریم ها، تاثیری نگرفته و به سادگی می توان از خدمات آن استفاده نمود. کاربران ایرانی برای آن که بتوانند حساب وب مانی خود را بسازند، نیازی به داشتن تلفن و آدرس از کشورهای دیگر نداشته و بدون بهره گیری از وی پی ان، می توانند برای افتتاح حساب وب مانی خود اقدام کرده و از خدمات نقل و انتقال و خریدهای خود استفاده نمایند. 

پیشنهاد مطالعهتغییر آدرس ایمیل پی پال

بنابراین بدون نگرانی می توانید با مشخصات واقعی خود در ایران، حساب خود را افتتاح نمایید. این خود یکی از چندین تفاوت وب مانی و پی پال است. برای افتتاح حساب پی پال و یا وب مانی، می توانید با 20پیمنت همراه باشید.

تفاوت وب مانی و پی پال

تفاوت استفاده از روش های پرداخت آنلاین در ایران

همانگونه که اشاره شد، سرویس های پرداخت پی پال و وب مانی، هریک دارای مزیت های و ویژگی های خاص خود هستند که می تواند در شرایط متفاوتی از آن ها استفاده نمود. استفاده از پی پال به جهت پذیرش آن از سوی بسیاری از فروشگاه های خرده فروشی خارجی و بازرگانان، به سادگی امکانپذیر است و دارای سیستمی ایمن و سریع می باشد. 

اما آن چه که مطرح است این است که از آن جایی که کاربران ایرانی برای استفاده از Paypal لازم است از آی پی غیر از ایران استفاده نموده و آدرس و تلفن غیر واقعی را ثبت کنند، همراه با ریسک است. سیستم نظارتی پی پال، در صورتی که دریابد برای افتتاح حساب پی پال از وی پی ان استفاده می شود، بلافاصله لیمیت کردن اکانت را در دستور کار خود قرار داده و دسترسی های کاربر به حساب خود را مسدود می کند. 

پیشنهاد مطالعهمقایسه پی پال و وسترن یونیون

این درحالی است که می توان از برخی از فروشگاه ها و مراکز خرید آنلاین، از طریق IP ایران با حساب Webmoney خرید نمود. اما آنچه که در این جا در خصوص تفاوت وب مانی و پی پال مطرح است این است که سایت های خارجی که پرداخت پی پال را می پذیرند، بسیار بیشتر از وب مانی است. هم چنین وب مانی بر روی تراکنش های خود نظارت کمتری دارد.

شاید بتوان گفت که وب مانی نمی تواند در تجارت های جهانی چندان ایمن بوده و مورد استفاده قرار گیرد و پذیرش آن در مقایسه با پی پال کمتر خواهد بود. در نهایت لازم است بدانید که کارمزدهای پی پال میان ۳٫۵ الی ۵ درصد از مبلغ حواله بوده که از گیرنده دریافت می شود و اما در وب مانی ۰٫۸ درصد و از فرستنده کسر خواهد شد.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد