چگونه از هک شدن اکانت پی پال PayPal جلوگیری کنیم

چگونه از هک شدن اکانت پی پال PayPal جلوگیری کنیم

توسط : تیم محتوا
1,048

از آنجا که PayPal یک بستر محبوب برای پرداخت آنلاین است، منطقی است که هکرها بخواهند به حساب های پی پال نفوذ کنند. اما از آنجایی که امنیت فقط در اختیار PayPal است، کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا حساب خود را ایمن نگه دارید. در اینجا نحوه جلوگیری از هک شدن پی پال را خواهیم آورد تا به چگونگی ایمن نگه داشتن حساب PayPal خود آشنا شده و به روش هایی که حساب پی پال راه به خطر می اندازد، آگاه شوید. 

روش های مناسب برای ممانعت از هک شدن پی پال

از یک رمز عبور قوی استفاده کنید

این یک نکته امنیتی آنلاین رایج است که باید برای جلوگیری از هک شدن پی پال، آن را در همه حساب های خود اعمال کنید. گذرواژه های کوتاه، یا رمزهایی که به راحتی می توان حدس زد، از حساب PayPal شما محافظت نمی کند. نباید از رمز عبور خود در سایت دیگری استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعهآموزش غیر فعال کردن پرداخت خودکار پی پال

برای تغییر رمز عبور PayPal خود ، ابتدا وارد حساب خود شده و روی نماد چرخ دنده در بالا سمت راست و سپس گزینه امنیتی کلیک کنید. از لیست، بروزرسانی را در کنار گذرواژه انتخاب کنید. در اینجا باید گذرواژه فعلی خود را همراه با رمز ورود جدید وارد کنید. 

احراز هویت دو عاملی را فعال کنید

مانند اکثر سایت های معتبر، PayPal به شما امکان می دهد با احراز هویت دو عاملی  از حساب خود محافظت کنید. هنگام ورود به PayPal ، علاوه بر گذرواژه، باید یک کد یکبار را نیز وارد کنید. گزینه فعال کردن آن را در صفحه امنیتی که گزینه تغییر رمز ورود شما را دارد، پیدا خواهید کرد. 

برای تنظیم یا پیکربندی گزینه های خود، روی به روزرسانی در بخش تأیید دو مرحله ای کلیک کنید. PayPal به شما امکان می دهد جهت جلوگیری از هک شدن پی پال، با استفاده از کدی که با پیام متنی یا برنامه تأیید اعتبار برای شما ارسال شده است وارد شوید. 

همچنین در این صفحه، اگر انتخاب کرده اید که احراز هویت دو عاملی را در یک دستگاه یا مرورگر خاص رد کنید، می توانید گزینه لغو را انتخاب کنید تا دفعه بعد که وارد سیستم شدید، به آن نیاز داشته باشد.

چگونه از هک شدن اکانت پی پال PayPal جلوگیری کنیم

مجوزهای حساب را مرور کنید

PayPal به شما امکان می دهد حساب خود را به سایت ها و خدمات مختلف دیگری مانند eBay یا کارت اعتباری خود پیوند دهید. اگرچه اینها راحت هستند ، اما عاقلانه است که هر چند وقت یک بار آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید دسترسی غیرضروری به حساب پی پال خود فراهم نمی کنید.

این را در همان صفحه امنیتی مشاهده خواهید کرد. در کنار مجوزهایی که داده اید، روی به روزرسانی کلیک کنید تا ببینید کجا با PayPal وارد سیستم شده اید و کدام مجوزهای خاص را ارائه داده اید. می توانید هر سرویسی را که دیگر استفاده نمی کنید یا به آن اعتماد ندارید حذف کنید تا بدین ترتیب اقدامات لازم را برای جلوگیری از هک شدن پی پال انجام داده باشید.

سوالات امنیتی قوی تنظیم کنید

PayPal هنوز سوالات امنیتی را به عنوان یک روش محافظتی از حساب ارائه می دهد. البته در مقایسه با سایر ابزارها ناامن هستند، زیرا معمولاً از طریق مهندسی اجتماعی می توان آن ها را حدس زد یا فهمید. بنابراین، باید روی به روزرسانی در کنار سوالات امنیتی در صفحه امنیت کلیک کرده و مطمئن شوید که پاسخ واضحی تنظیم نکرده اید. 

در صورت انجام این کار، باید آنها را به چیزی تغییر دهید که از حساب شما بهتر محافظت کند. برای نتیجه بهتر، می توانید یک رشته تصادفی از کلمات را تایپ کنید و آن را به عنوان یک نوع رمز ورود پشتیبان در مدیر رمز عبور خود ذخیره کنید.

پیشنهاد مطالعهدلایل لیمیت شدن حساب پی پال

ورود خودکار را غیرفعال کنید.

پی پال دارای یک ویژگی راحتی است که اغلب One Touch نامیده می شود. که به شما امکان می دهد بدون نیاز به ورود به حساب کاربری خود، PayPal را در مرورگر جدید خود بررسی کنید. در عین راحتی، نباید از این مورد در رایانه های مشترک یا دستگاه های قابل حمل مانند لپ تاپ استفاده کنید.

برای غیرفعال کردن آن، روی به روزرسانی در بخش ورود خودکار صفحه امنیت پی پال کلیک کنید. اگر One Touch را فعال کرده باشید، لازم است که آنرا غیرفعال کنید. این کار برای جلوگیری از هک شدن پی پال بسیار موثر است.

ایمن نگاه داشتن تلفن همراه 

اگر از برنامه PayPal در تلفن همراه خود استفاده می کنید، مهم است که دستگاه خود را ایمن نگه دارید تا هر کسی که آن را تحویل می گیرد نتواند به حساب PayPal شما دسترسی پیدا کند. اطمینان حاصل کنید که صفحه قفل خود را با امنیت بیومتریک و یا یک PIN کد قوی محافظت می کنید.

چگونه از هک شدن اکانت پی پال PayPal جلوگیری کنیم

خروج از حساب پی پال 

پس از ارسال پرداخت، از برنامه خارج نشوید. یک لحظه بیشتر وقت بگذارید تا به طور رسمی از حساب خود خارج شوید. ورود به سیستم به اندازه داشتن رمز ورود مهم است. تا زمانی که از سیستم خارج نشوید، برنامه شما هنوز فعال است و هکرها می توانند اطلاعات شما را به سرقت ببرند.

مطمئناً، ورود به سیستم هر زمان که می خواهید مقداری پول ارسال کنید، خسته کننده است، اما این مرحله اضافی می تواند مانع از سرقت پول شما شود.

پیشنهاد مطالعهتغییر آدرس ایمیل پی پال

جزئیات را سه بار بررسی کنید

هنگام ارسال پرداخت، پول بلافاصله از حساب شما خارج می شود و نمی توانید آن را معکوس کنید. برای اطمینان از اینکه پول به جای مناسب می رود، تمام جزئیات را سه بار بررسی کنید.کلاهبرداران می توانند با ایجاد حسابی که تقریباً مشابه حساب دوستان شماست، فقط با یک شماره یا شخصیت ناشناس، حساب مخاطبین شما را جعل کنند. 

به خاطر داشته باشید که برای آن که بتوانید با روش های مختلف در جهت جلوگیری از هک شدن پی پال اقدام نمایید، این امکان را دارید که با کارشناسان 20پیمنت مشورت نمایید. 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد