نکاتی مهم در حفظ امنیت کارت اعتباری ارزی

نکاتی مهم در حفظ امنیت کارت اعتباری ارزی

توسط : تیم محتوا
2,125

محافظت از کارت های اعتباری نیاز به رعایت نکات ایمنی دارد. در جهت حفظ امنیت کارت اعتباری ارزی روش های ساده ای وجود دارد که می توانید برای ایمن نگه داشتن حساب های خود از آنها استفاده کنید. شما می توانید هر کالایی را هنگامی که در خانه خود نشسته اید، خرید کنید. اما به خاطر داشته باشید که هکرها منتظرند اطلاعات شخصی شما را بگیرند و به حساب شما دسترسی پیدا کنند. خوشبختانه، راه حل های ساده ای وجود دارد که می توانید از آنها برای محافظت از خود و جلوگیری از سرقت آنلاین اطلاعات کارت اعتباری ارزی استفاده کنید.

محافظت از کارت اعتباری را از لحظه نخست در سر داشته باشید.

هنگام انتخاب گذرواژه برای حساب های کارت اعتباری ارزی، به یاد داشته باشید که یک رمزعبور قوی ایجاد کنید که مختص هر حساب باشد. از رمز ورود یکسان برای حساب بانکی و سایت های خرده فروشی خود استفاده نکنید و هنگام ارائه، از احراز هویت چند عاملی استفاده کنید.

اگر حساب شما به پین نیز نیاز دارد، شماره ای را که برای اهداف دیگر استفاده می کنید یا برای شما شخصی است مانند تاریخ تولد، انتخاب نکنید تا بتوانید امنیت کارت اعتباری ارزی را تامین نمایید.

پیشنهاد مطالعه:  آموزش نقد کردن مستر کارت

شماره حساب خود را خصوصی نگه دارید.

وقتی در انظار عمومی هستید، اجازه ندهید کسی کارت شما را رویت کند. هنگام دادن شماره حساب خود از طریق تلفن مراقب باشید و فقط زمانی که تماس را شروع کرده اید و با بانکی یا بازرگان مورد اعتماد خود صحبت می کنید آن را ارائه دهید. به پیام هایی که از طریق ایمیل، متن، تلفن یا رسانه های اجتماعی دریافت می کنید، اعتماد نکنید. برای حذف اطلاعات حساس خود از سیستم پستی، ابلاغ های بدون کاغذ و پرداخت آنلاین را در نظر بگیرید. 

نکاتی مهم در حفظ امنیت کارت اعتباری ارزی

اطلاعات خود را به روز نگه دارید.

برای هشدارها در موسسه مالی خود ثبت نام کنید و بررسی کنید که شماره تلفن و ایمیل فعلی خود را ارائه کرده اید تا در صورت کلاهبرداری یا فعالیت مشکوک به سرعت به آن رسیدگی کنند. اطمینان حاصل کنید که موسسه مالی شما چگونه هشدارها را ارسال می کند. شاید بتوانید انتخاب کنید از طریق پیامک، ایمیل یا تماس تلفنی با شما تماس بگیرند.

مراقب رسید های خود باشید.

در امنیت کارت اعتباری ارزی ، بهتر است رسیدهای خود را با حساب خود بررسی کنید تا معاملات کلاهبرداری را به سرعت مشاهده کنید. مواردی را که نیازی به آنها ندارید خرد کرده و بقیه را به صورت ایمن بایگانی کنید.

پیشنهاد مطالعه:  مستر کارت چیست؟

دستگاه ها و شبکه های خود را ایمن کنید.

اگر در مرورگر خود شماره کارت اعتباری خود را ذخیره کنید، ممکن است آسیب پذیر باشید. برای جلوگیری از این مسئله، عملکرد تکمیل خودکار را در هر مرورگری که استفاده می کنید، خاموش کنید.

علاوه بر این، به استفاده از کیف پول دیجیتال فکر کنید، یک سیستم پرداخت روی تلفن هوشمند شما که امکان انجام معاملات الکترونیکی با استفاده از کارت های اعتباری شما را امکان پذیر می کند. از آنجا که کیف پول های دیجیتال از رمزگذاری و احراز هویت استفاده می کنند، ایمنی بالاتری نسبت به حمل کارت اعتباری دارند. 

اگر از کیف پول دیجیتال استفاده می کنید، در صورت امکان با رمز عبور و اثر انگشت قفل تلفن هوشمند خود استفاده کنید و برنامه ای را بارگیری نمایید تا در صورت گم شدن تلفن به شما کمک کند و امنیت کارت اعتباری ارزی ایجاد شود.

نکاتی مهم در حفظ امنیت کارت اعتباری ارزی

از خود به صورت آنلاین محافظت کنید.

شما باید در کنار آن که برای حفظ ایمنی تجهیزاتی همچون موبایل خود و استفاده از خدمات آنلاین، دور اندیشی دارید، اقدامات لازم را در خصوص کارت اعتباری نیز داشته باشید. لازم است که بازرگان خود را بشناسید. هنگام خرید آنلاین، به دنبال سایت هایی با https در آدرس وب و نماد اعتماد بگردید. 

مطمئن شوید که URL نام شرکت صحیح را در بر داشته باشد و حتی در یک سایت امن، اطلاعات خود را فقط در صورت اطلاع از نحوه استفاده از آن، به اشتراک بگذارید. برای هر معامله شماره کارت و اطلاعات آن را تایپ کنید. هرگز اجازه ندهید شماره کارت اعتباری شما در یک سایت خرید آنلاین ذخیره شود.

یک لایه اضافه کنید. استفاده از سیستم پرداخت آنلاین یا خدمات پرداخت تلفن همراه مانند PayPal ، Apple Pay را در نظر بگیرید تا شماره کارت اعتباری خود را از دست بازرگانان دور نگه دارید، بنابراین اگر یک تاجر هک شود، شماره حساب شما فاش نگردد و اقدامات لازم در خصوص امنیت کارت اعتباری ارزی حفظ شود.

مراقب Wi-Fi عمومی باشید. با استفاده از Wi-Fi عمومی خرید نکنید و معاملات مالی را انجام ندهید و بررسی حساب های خود را انجام ندهید. از آنجا که این یک شبکه عمومی است، هر کسی به راحتی می تواند اطلاعات شما را مشاهده کند.

پیشنهاد مطالعه:  خرید از سایت های خارجی با کارت شتاب

مرتباً حساب خود را بررسی کنید.

مرور فعالیت حساب اخیر خود برای ایمنی کارت اعتباری اساسی است و انجام آن آسان است. می توانید این کار را با استفاده از برنامه بانک، بصورت آنلاین یا تلفنی انجام دهید. اکثر صادرکنندگان کارت به شما امکان می دهند هشدارهای ایمیل یا متنی را تنظیم کنید تا به شما و صادر کننده خود در مورد فعالیت غیرمعمول اطلاع داده شود. اگر در گذشته قربانی کلاهبرداری یا سرقت هویت شده اید، ثبت نام با یک سرویس نظارت بر اعتبار را در نظر بگیرید. 

در جهت حفظ امنیت کارت اعتباری ارزی ، اگر آن را گم کردید یا مشکوک به فعالیت متقلبانه شدید، بلافاصله با ناشر کارت اعتباری خود تماس بگیرید. آنها می توانند کارت و شماره حساب شما را مسدود کنند. بنابراین هیچ کس نمی تواند از آنها استفاده کند و بدین ترتیب کارت و شماره حساب جدیدی را دریافت کنید.

اگر کارت اعتباری ارزی خود را گم کرده و یا به سرقت رفته باشد، متناسب با کارتی که دریافت کرده اید، حداکثر باید مبلغی معادل 50 دلار پرداخت کنید که البته بسیاری از صادرکنندگان کارت ها از این رقم چشم پوشی می کنند به شرط آن که بلافاصله به آن ها اطلاع دهید. 

برای دریافت کارت های اعتباری ارزی مانند مسترکارت و ویزا و آگاهی از روش های ایجاد امنیت کارت اعتباری ارزی ، می توانید از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید. 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد