چه چیزهایی را می توان با بیت کوین خرید ؟

چه چیزهایی را می توان با بیت کوین خرید ؟

توسط : تیم محتوا ارز رمزنگاری
885

از خرید مبلمان پاسیو تا پرداخت هزینه آزمایش ویروس کرونا در خانه از جمله کالاها و خدمات عجیب و غریبی هستند که مردم با ارز رمزنگاری شده خریداری می کنند. در دوازده ماه گذشته ارزش یک واحد بیت کوین از کمتر از ۱۰هزار دلار به بیش از ۳۰هزار دلار رسیده است. شرکت هایی از جمله Square و IBM از بلاکچین (فناوری پشتیبان ارز) برای طراحی و ارتقای روش های پرداخت دیجیتال استفاده می کنند.

اما واقعا با بیت کوین چه چیزهایی میتوان خرید؟

همان طور که واضح است خیلی چیزها! اما به این سادگی نیست.

هنری الدر، رئیس مدیریت ثروت در Wave Financial که یک شرکت دارایی های دیجیتال در لس آنجلس است گفت: "بیت کوین هنوز کارآمدترین ارز نیست."

به عنوان مثال می توان با استفاده از یک سرویس شخص ثالث به نام کیف پول، کالاها را از آمازون با بیت کوین خریداری کرد.

عملکرد این کیف پول به این صورت است: مشتری اقلامی را که می خواهد از آمازون خریداری کند انتخاب می کند ، سپس آدرس URL را کپی کرده و به کیف پول برمی گردد تا تراکنش را با استفاده از کارت های هدیه ی افرادی که خواهان رمز ارز هستند، پردازش کند.

کیف پول به مشتریان خود تخفیف حداقل پنج درصدی از قیمت های لیست آمازون را تضمین می کند همچنین گزینه مذاکره برای دریافت حداکثر پانزده درصد تخفیف وجود دارد.

من سعی کردم یک بسته ی ۲۰عددی ماسک سیاه KN95 به قیمت ۴۲.۹۹ دلار با پولی که در کیف پول بیت کوین گذاشتم تهیه کنم اما وقتی زمان کلیک روی گزینه سفارش رسید ، قیمت کل با کارمزد، ۴۷.۴۷ دلار شده بود که شامل هشت درصد تخفیف پیشنهاد پرداخت من بود.

پیشنهاد مطالعه: آزمون دولینگو

وقتی که من از نماینده خدمات مشتری کیف پول به نام ادواردو از بوینس آیرس برای ارائه کمک فنی یک پیام غیر منتظره دریافت کردم، تا دستم را دراز کردم‌ برای جواب دادن، پیام خودکاری آمد که ادواردو آفلاین شد. زمان پاسخگویی به سوالات به صورت عادی ساعتها طول می کشد.

کل این روند خیلی شبیه سفارش از Uber Eats بود (یک پلت فرم سفارش و تحویل غذای آنلاین آمریکایی) ، با این تفاوت که در انتها حتی یک بسته غذای سرد هم نبود. قطعاً خرید مستقیم از طریق آمازون با یک کلیک راحت تر بود.

در سال 2014 ، "Overstock" یکی از اولین فروشندگان بزرگ الکترونیکی شد که پرداخت مستقیم Bitcoin را پذیرفت. پس از آن توسعه تعدادی از مشاغل مرتبط با بلاکچین ادامه یافت.

هفته گذشته، جاناتان جانسون، مدیرعامل شرکت در مصاحبه ای این موضوع را صریحا اعلام کرد که "هیچ تفاوتی بین فروش مبل های دست دوم و ارزهای اصلی جهان وجود ندارد. بیت کوین منبع درآمد زیادی برای Overstock نیست."

طبق گزارشات درآمد، در طی سه چهارم نخست سال 2020 ، این سایت تقریباً 2 میلیارد دلار درآمد داشته است. آقای جانسون گفت: "به طور متوسط 30 تا 50 هزار دلار در هفته از طریق رمز ارز حاصل می شود. همچنین اطلاعات آماری نشان می دهد مردان تمایل بیشتری به خرید بیت کوین دارند."

اغلب به نظر می رسد بیت کوین به یک گزینه برای پرداخت تبدیل شده است زیرا منش و روش آن با گرایش های آزادیخواهانه آقای جانسون و پاتریک بیرن (بنیانگذار Overstock) گره خورده است.

اما نوسانات طوفانی در ارزش بیت کوین ، گاهی عواقبی را برای Overstock ایجاد کرده است ، به ویژه در مورد بازپرداخت. اگرچه آقای جانسون گفت که این شرکت همیشه هنگام پرداخت مطمئن بود که بازپرداخت با قیمت دلار کالا مطابقت دارد (و نه مقدار بیت کوینِ هزینه شده) اما گاهی اوقات مردم  بخاطر این سردرگمی شکایت می کردند.

پیشنهاد مطالعه: ارز دیجیتالی اتریوم چیست؟ همه آنچه باید بدانید

یکی دیگر از خصوصیات این رمزارز این است که نام هیچ کس مستقیماً به بیت کوینِ متعلق به او پیوست نشده است. درعوض ، برای دارنده یک کلید خصوصی فراهم می شود که امکان ایجاد رمز عبوری را دارد که فقط برای او شناخته شده باشد.

سوابق از طریق یک دفتر دیجیتال عمومی، معروف به بلاک چین، توسط ارتش داوطلب بر روی سرورهای متعددی مدیریت و ثبت می شوند. هنگام انجام معاملات بین دارندگان مختلف بیت کوین، مدارک دوباره ساماندهی می گردد.

لیلی اسپارکس ، یک کارآفرین در آستین تگزاس ، که در سال 2020 AfterGlow را تأسیس کرد ، گفت که این ارتش داوطلب در مورد کالاها واسطه نیست ، بنابراین "شما نمی توانید تراکنش های رمزنگاری شده را مانند مستر کارت یا ویزا برگردانید."

شاید به طور قابل پیش بینی، عدم رهبری بیت کوین (و سایر اشکال رمزنگاری) مطلوبیت خاصی برای خرید و فروش کالای قاچاق به آن داده باشد.

بسیاری از سرمایه گذاران خرده فروشی اکنون بیت کوین را از طریق شرکت هایی مانند Coinbase و Bitpay خریداری می کنند که به عنوان مبادلات ، پردازش معاملات بین خریداران و فروشندگان فعالیت می کنند. خرده فروشان در حال راه اندازی سیستم های پرداخت بیشتری هستند که معاملات بیت کوین را امکان پذیر می کند.

از جمله بزرگترین آنها می توان به مایکروسافت ، AT&T و Home Depot اشاره کرد. علاوه بر این ، برنامه های موجود در فروشگاه های اپل و اندروید این امکان را برای متخصصان رمزنگاری فراهم می کنند که با تبدیل بیت کوین به پول فیات هزینه بلیط هواپیما را پرداخت کنند. (اکثر واحدهای پولی از پشتوانه‌های کالایی مثل طلا و نقره بهره برده‌اند درحالی‌که پول فیات صرفاً بر باور عمومی نسبت به وضعیت اقتصادی استوار است)

هفته ی گذشته ، خبری درمورد یک  پزشک در نیویورک به نام الکساندر گلدبرگ منتشر شد که بیت کوین را به عنوان پرداخت هزینه ی 400 تا 500 دلار برای بیمارانی که می خواهند از نظر ویروس کرونا در خانه آزمایش شوند ، قبول می کند.پسرش مارک گلدبرگ ، در مصاحبه ای گفت که با توجه به اینکه بیت کوین تبدیل به "همه اخبار" شده است، ایده خوبی به نظر می رسد. رقبای آن نیز در حال افزایش هستند.

رقیب جدی برای بیت کوین اتریوم است. بسیاری از خرده فروشان اصلی که وارد معاملات رمزارز می شوند ، امکان استفاده از گزینه های دیگر را هم به مشتریان ارائه می دهند.

در ماه ژوئن گذشته Mastercard اعلام کرد که با همکاری Bitpay در حال معرفی کارت بر پایه رمزارز است که می تواند توسط بیش از 3000 تاجر در سراسر جهان استفاده شود. در ماه اکتبر پی پال گفت که به مشتریان در ایالات متحده امکان فروش یا نگهداری ارزهای رمزپایه را از طریق سیستم عامل های خود می دهد. در اواخر امسال نیز مشتریان می توانند با آن اقدام به خرید کنند.

اما با این وجود بسیاری از کسانی که بیت کوین خود را خرج کرده اند پشیمان شدند. مثلا اگر کسی در سال 2013 از بیت کوین خود برای خرید اسکیت بورد استفاده کرده باشد ضرر کرده زیرا در آن زمان ارزش خیلی کمی داشت مانند 100 دلار سکه.

پیشنهاد مطالعه: 0 تا 100 صنعت ماینینگ را بشناسید (راهنمای جامع)

اکنون ارزش هرکدام بیش از 30000 دلار است!

در اواخر سال جاری ، Gemini ،زیرمجموعه ی شرکت Winklevoss ، قصد دارد یک کارت اعتباری هدیه معرفی کند که پاداش آن به صورت بازپرداخت پول نیست بلکه به شکل Bitcoin است. در مصاحبه ای ، تایلر وینکلوس گفت : ”پول نقد خرج کنید ، در بیت کوین سرمایه گذاری کنید. پول نقد زباله است."

البته این نکته به این مطلب اضافه کنیم که بعد از اعلام خبر مدیرعامل شرکت تسلا یعنی ایلان ماسک مبنی بر سرمایه گذاری میلیاردی در بیت کوین قیمت این ارز به 45 هزار دلار رسید!

منبع: سایت nytimes.com با عنوان What Can You Actually Buy With Bitcoin?

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد