درباره کیف پول نرم افزاری و نحوه استفاده از آن

درباره کیف پول نرم افزاری و نحوه استفاده از آن

توسط : تیم محتوا
1,517

کیف پول ارزهای رمزنگاری، یک برنامه نرم افزاری است که رمز ارز در آن ذخیره می شود. از نظر فنی، این ارزها در هیچ جایی ذخیره نمی شود. برای هر شخصی که دارایی در کیف پول نرم افزاری خود دارد، یک کلید خصوصی  متناسب با آدرس آن کیف پول وجود دارد. 

این کیف پول های رمز ارز ارسال و دریافت سکه ها را تسهیل می کنند و مالکیت مانده ارز دیجیتال را به کاربر می دهند. کیف پول نرم افزاری یک برنامه است که روی هارد دیسک رایانه قرار می گیرد و به شما امکان کنترل کامل و امنیت عالی دارایی های دیجیتالی را می دهد.

درک کیف پول های نرم افزاری

از کیف پول نرم افزاری به عنوان کیف پول دیجیتال نیز یاد می شود. برای معامله در بیت کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری شده، یک بازرگان باید کیف پول دیجیتال ایجاد کند. عملکرد این گونه کیف پول های دیجیتالی مشابه کیف پول فیزیکی است. با این حال، کیف پول به جای ذخیره ارز فیزیکی، اطلاعات مربوطه مانند کلید خصوصی ایمن را که برای دسترسی به آدرس های رمز ارزها و انجام معاملات استفاده می شود، ذخیره می کند. البته لازم به ذکر است که انواع کیف پول های بیت کوین دسک تاپ، موبایل، وب و سخت افزار است.

پیشنهاد مطالعه: آزمون دولینگو

کیف پول های دسک تاپ

کیف پول های دسک تاپ بر روی رایانه نصب شده و کنترل کاملی بر کیف پول در اختیار کاربر قرار می دهند. این نوع از کیف پول به عنوان آدرسی برای کاربر برای ارسال و دریافت  ارزهای رمزپایه عمل می کنند. آنها همچنین به کاربر اجازه می دهند تا یک کلید خصوصی را ذخیره کند. چند کیف پول رومیزی شناخته شده Bitcoin Core ، MultiBit ، Armory ، Hive OS X و Electrum هستند. که در مقایسه با کیف پول نرم افزاری ایمن تر هستند.

درباره کیف پول نرم افزاری و نحوه استفاده از آن

کیف پول موبایل

کیف پول های موبایل همان عملکرد کیف پول دسک تاپ را دارند. کیف پول های موبایل پرداخت را در فروشگاه های فیزیکی از طریق لمس پرداخت و اسکن کد QR برای ارتباطات نزدیک تسهیل می کنند. Bitcoin Wallet ، Hive Android و Mycelium Bitcoin Wallet نمونه هایی از کیف پول های موبایل هستند. این نوع از کیف پول ها معمولاً با سیستم عامل iOS یا Android سازگار هستند. 

کیف پول وب

کیف پول های وب دسترسی به بیت کوین را از هر مکان، در هر مرورگر یا دستگاه تلفن همراه تسهیل می کنند. اما لازم است که کیف پول خود را با دقت بالایی انتخاب نمایید به جهت آنکه کلید های خصوصی در این حالت، به شکل آنلاین ذخیره خواهد شد. از جمله ارائه دهندگان محبوب کیف پول های وب Coinbase و Blockchain هستند.

پیشنهاد مطالعه: 0 تا 100 صنعت ماینینگ را بشناسید (راهنمای جامع)

کیف پول سخت افزار

کیف پول های سخت افزاری در مقایسه با کیف پول نرم افزاری ، امن ترین نوع کیف پول ارزهای رمزنگاری هستند زیرا ارزهای دیجیتالی را روی یک تجهیزات فیزیکی که معمولاً از طریق پورت USB به کامپیوتر متصل می شود، ذخیره می کنند. آنها عملا از حملات ویروسی مصون هستند و موارد کمی از سرقت رمز ارز گزارش شده است. این دستگاه ها تنها کیف پول های ارزهای رمزنگاری شده هستند که رایگان نیستند و قیمت آنها اغلب بین 100 تا 200 دلار است. برای خرید کیف پول های سخت افزاری می توانید از طریق 20پیمنت اقدام کنید.

Wallet Security

ایمن نگه داشتن کیف پول نرم افزاری ارزهای رمزنگاری شده ضروری است زیرا این گونه کیف پول ها، اهدافی با ارزش برای هکرها می باشد. از همین روست که اقدامات حفاظتی برای این گونه کیف پول ها ایجاد می شود که می توان از آن جمله به ایجاد رمز عبوری قدرتمند و همچنین ذخیره کردن به روش سرد اشاره نمود.

همچنین توصیه می شود که به طور مرتب از کیف پول های دسک تاپ و موبایل خود پشتیبان تهیه کنید زیرا مشکلات نرم افزاری کیف پول در رایانه یا دستگاه همراه شما می تواند منابع شما را پاک کند. توجه داشته باشید که کیف پول نرم افزاری به صورت رایگان بوده و استفاده از آن بسیار ساده است. برای دریافت مشاوره در خصوص انواع کیف پول های دیجیتال رمز ارز، می توانید با کارشناسان 20پیمنت تماس بگیرید.

درباره کیف پول نرم افزاری و نحوه استفاده از آن

همگام سازی کیف پول شما

برای اطمینان از اینکه کیف پول نرم افزاری شما به روزترین اطلاعات مربوط به حساب را به شما ارائه می دهد، باید آن را به طور منظم همگام سازی کنید. رایانه ها و تبلت های مختلف این همگام سازی را به روش خاص خود انجام می دهند، بنابراین حتماً نحوه همگام سازی برنامه را در دستگاه خود بررسی کنید.

ایمن کردن کیف پول خود

با نصب کیف پول خود، این امکان را دارید تا رمز عبور خود را رمزگذاری کنید. توصیه می شود آن را انجام دهید، زیرا با رمزگذاری، اگر کسی روی هارد دیسک شما قرار گیرد، برای دسترسی به بیت کوین شما باید رمز عبور را بداند. اگر یک رمز عبور سخت برای حدس زدن تنظیم کرده اید، می توانید مطمئن باشید که بیت کوین های شما به اندازه کافی ایمن هستند.

پیشنهاد مطالعه: چه چیزهایی را می توان با بیت کوین خرید ؟

پشتیبان گیری از کیف پول خود

هنگامی که کیف پول نرم افزاری خود را ایجاد کردید، از تهیه نسخه پشتیبان در نرم افزار اطمینان حاصل کنید. می توانید فایل پشتیبان را روی درایو فلش USB یا هارد اکسترنال قرار دهید و با رمزگذاری شدن آن، در صورت بروز اتفاقات ناخوشایند برای رایانه، می توانید دوباره به بیت کوین های خود دسترسی داشته باشید، که این یک روش ایمن خواهد بود.  همچنین هنگامی که کیف پول را نصب می کنید، به شما امکان می دهد چندین آدرس را در صورت لزوم ایجاد کنید، بدین ترتیب می توانید یک آدرس را به افرادی اختصاص دهید که برای شما رمز ارز ارسال می کنند.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد