درباره کیف پول سخت افزاری و نحوه استفاده از آن

درباره کیف پول سخت افزاری و نحوه استفاده از آن

توسط : تیم محتوا
873

ایمن نگه داشتن بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه از اهمیت فوق العاده ای برای سرمایه گذاران برخوردار است. با هک شدن مکرر مبادلات، سرمایه گذاران نگران هستند که چگونه ارزهای رمزپایه ارزشمند خود را ایمن نگه دارند. این کار بهتر است با یک کیف پول ارز رمزنگاری شده که به عنوان کیف پول سخت افزاری نیز شناخته می شود انجام شود. 

کیف پول سخت افزاری چیست؟

کیف پول سخت افزاری ارز رمزنگاری شده وسیله ای فیزیکی است که در عین دسترسی آسان کاربر به ارزهای رمزپایه خود، کلید خصوصی شما را ایمن نگه می دارد و از چشم مجرمان دور نگاه می دارد. کیف پول های سخت افزاری ابزارهای فیزیکی و الکترونیکی هستند که از یک مولد نامنظم RNG برای ایجاد کلیدهای باز و خصوصی استفاده می کنند. 

پیشنهاد مطالعهآزمون دولینگو

سپس کلیدها در خود ابزار قرار داده می شوند که با اینترنت مرتبط نیستند. این موارد ذخیره سازی، کیف پول سرد را تشکیل می دهد و به عنوان یکی از مطمئن ترین گزینه ها مورد توجه قرار می گیرد. اگرچه کیف پول های سخت افزاری از سطح قابل توجهی در برابر حملات آنلاین محافظت می کنند، اما اگر استفاده از سیستم عامل به درستی انجام نشود ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد. 

درباره کیف پول سخت افزاری و نحوه استفاده از آن

استفاده از کیف پول های سرد

از سوی دیگر باید گفت که کارکردن با کیف پول سخت افزاری به طور کلی کمی پیچیده تر بوده و دستیابی به دارایی ها در مقایسه با کیف پول های نرم افزاری و گرم به طور چشمگیری متفاوت است. با توجه به اینکه کلیدهای خصوصی هرگز از ابزار شما خارج نمی شوند، این یک روش مطمئن برای رسیدن به دارایی های شما است. برخی از سازمان های متخصص کیف پول سخت افزاری تحت وب علاوه بر این یک کمک قابل مقایسه را ارائه می دهند، همچنین اجازه می دهند کیف پول سرد با رابط برنامه آنها مرتبط شود.

در صورتی که به سرمایه گذاری در صنعت ارزهای دیجیتال می اندیشید، باید به فکر استفاده از کیف پول سخت افزاری باشید تا بتوانید ارز رمزنگاری خود را برای مدتی طولانی نگه دارید. کیف پول های سرد زیادی در این بازار وجود دارند که هر یک دارای قابلیت های مختلف و قیمت هایی متفاوت ارائه می شوند که  به شما اجازه می دهند برای ایمن سازی ابزار خود، یک پین کد تنظیم کنید. همچنین به عنوان محافظت بیشتر، یک عبارت بازیابی ارائه می شود که می تواند در صورت از دست رفتن کیف پول ارز رمزنگاری شده، استفاده شود.

امنیت با کلید خصوصی 

به طور معمول، کاربران کلید خصوصی خود را در همان رایانه ای که روزانه استفاده می کنند نگه می دارند یا گاهی، اجازه می دهند مبادله گران و صرافی ها کلیدهای خصوصی آنها را کنترل کند. اما رایانه ها در معرض هک شدن نرم افزارهای مخرب هستند. انتقال وجوه به کیف پول سخت افزاری با یک جفت کلید تازه تولید شده اطمینان حاصل خواهد کرد که ارز رمزنگاری شده ذخیره شده تا حد ممکن ایمن است.

چندین کیف پول سخت افزاری محبوب وجود دارد که عمدتا تمامی آنها عملکردهای اساسی یکسانی را برای ایجاد امنیت بیشتر انجام می دهند. تولید یک کلید خصوصی جدید، آفلاین و درون دستگاه، نمایش کلید عمومی مربوطه برای ارسال سکه به دستگاه، نمایش اطلاعات مربوط به آنچه در آن نگهداری می شود، از جمله راهکارهایی است که در این نوع از کیف پول انجام می شود. آنها معمولاً راهی آسان و ایمن برای مبادله ارزهای رمزپایه از دستگاه برای هزینه کردن یا ارسال به جای دیگر ارائه می دهند.

پیشنهاد مطالعه0 تا 100 صنعت ماینینگ را بشناسید (راهنمای جامع)

کیف پول سخت افزاری محبوب 

در حال حاضر در دنیای ارزهای رمزنگاری شده، کیف پول های محبوب شامل KeepKey ، Ledger Nano S و Trezor هستند. به خاطر داشته باشید که تصمیم گیری در مورد بهترین کیف پول سخت افزاری به نیازهای شما بر می گردد.

به عنوان مثال، قیمت کیف پول Trezor  99دلار است. این کیف پول، صفحه نمایش خود را دارد و می تواند به صورت آفلاین کلید تولید کند. همچنین یک عبارت 24 کلمه ای در اختیار کاربر قرار می دهد که در صورت گم شدن یا دزدیدن Trezor می تواند حساب را بازیابی کند. می تواند برای امنیت بیشتر کد عبور را به آن عبارت اضافه کند. با چندین کیف پول وب کار می کند و این امکان را دارد تا از یک برنامه افزودنی Chrome برای ارائه عملکرد بیشتر استفاده نماید.

علاوه بر بیت کوین، ترزور تقریباً از بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده پشتیبانی می کند که شامل Litecoin ، DASH ، BCash ، Ethereum و سایر ارزهای رمزپایه اصلی پشتیبانی می شوند. از سویی دیگر کیف پول KeepKey عمدتا از مشخصات مشابه Trezor برخوردار است اما دارای صفحه نمایش بزرگتر و پوشش آلومینیومی است. همچنین قیمت آن نیز 99 دلار است و علاوه بر عبارات 24 کلمه ای، KeepKey توانایی عبارات بازیابی 12 و 18 کلمه ای را دارد. KeepKey نیز با بسیاری از رمز ارزها سازگار است. 

درباره کیف پول سخت افزاری و نحوه استفاده از آن

کیف پول سخت افزاری برتر

اما کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S باریکترین کیف پول از بین سه کیف پول معرفی شده است و 95 دلار قیمت دارد و منحصر به فردترین کیف پول است. Nano S از نظر سخت افزاری بسیار ایمن تر است و علاوه بر میکرو کامپیوتر از تراشه های امنیتی نیز استفاده می کند.

تجربه کاربری با Nano S تقریباً مشابه دو دستگاه دیگر است. اما یک تفاوت عمده این است که Ledger باید پشتیبانی از هر altcoin را اضافه کند. بسیاری از ارزهای رمزپایه محبوب در این کیف پول پشتیبانی می شوند.

پیشنهاد مطالعهارز دیجیتالی اتریوم چیست؟ همه آنچه باید بدانید

خرید کیف پول سرد

هنگام خرید کیف پول سخت افزاری رمزنگاری، مهم است که از نمایندگی های معتبر خرید کنید و اطلاعات مربوط به آسیب پذیری های گزارش شده را بخوانید. هرگز آنها را دست دوم خریداری نکنید و فقط آنها را از فروشگاه های رسمی تهیه نمایید. 

خارج از آن، انتخاب کیف پول سخت افزاری بر اساس نیاز و میزان دارایی بسیار مهم است. امنیت آنها از کیف پول وب، موبایل و نرم افزاری بیشتر است و راه اندازی، استفاده و ذخیره آن بسیار راحت تر از کیف پول کاغذی است. اما برای خرید کیف پول های سخت افزاری شناخته شده، می توانید از طریق 20پیمنت اقدام کنید. 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد